Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Καλημέρα Ελλάδα μου! με ένα τραγούδι! των Θαλασσινών!

Καλημέρα Ελλάδα μου με ένα τραγούδι ΕΛΛΗΝΙΚΟ!

Αααχ! είναι τόσο όμορφες και τόσο έντονες οι αναμνήσεις που έρχονται ακούγοντας μερικά τραγούδια...
πόσες εικόνες! πόσες μυρωδιές!
Θα ήταν γύρω στο 1972 όταν πιτσιρίκι πρωτοήλθα στην Ελλάδα, στην Μυροβόλα Χίο συγκεκριμένα και μου έκανε τόση μεγάλη εντύπωση ο καταγάλανος ουρανός, ο καυτός ήλιος, οι μυρωδιές των λουλουδιών, του δυόσμου, του βασιλικού, του ξερού χόρτου και αυτή η ανεπανάλληπτη εικόνα όταν κατά την διάρκεια της βόλτας με το αυτοκίνητο, κατεβαίνοντας απ' τα βουνά βλέπαμε την ασημοθάλασσα, με τα καραβάκια της και τα πολύχρωμα βαρκάκια της! 
Και κάθε φορά που ακούγαμε αυτό το τραγούδι στο ραδιόφωνο έλεγε ο πατέρας μου: "Είναι αλήθεια ότι οι καλύτεροι καπετάνιοι είναι οι Χιώτες!" 
Να είναι τυχαίο άραγε; Μήπως στο βάθος των αιώνων ο Όμηρος όταν τριγυρίζοντας την Χίο δίδασκε τα Έπη του και τα κατορθώματα του μεγαλύτερου θαλασσοδαρμένου καπετάνιου όλων των εποχών, δίδαξε ταυτόχρονα στους Χιώτες και την τέχνη της Ναυσιπλοΐας; 


Σε περιμένω μην αργείς
κάτω στην παραλία
Της μαύρης μου παλιοζωής
να κλείσω τα βιβλία

Πάρε ναυτάκι, 
ναυτάκι Συριανό
Λοστρόμο Πειραιώτη
Μηχανικό Μυτηλινιό, 
τιμόνι Καλαματιανό
Και καπετάνιο Χιώτη

Πάρε και τον αυγερινό
δικό σου καμαρότο
και το φεγγάρι τ’ αργυρό
για τιμονιέρη πρώτο

Πάρε ναυτάκι, 
ναυτάκι Συριανό
Λοστρόμο Πειραιώτη
Μηχανικό Μυτηλινιό, 
τιμόνι Καλαματιανό
Και καπετάνιο Χιώτη

Κι εγώ θα φέρω Τηνιακό
μάστορα στα σκαλιά σου
για να σου κτίσει μια χρυσή
φωλιά μες τη φωλιά σου

Πάρε ναυτάκι, 
ναυτάκι Συριανό
Λοστρόμο Πειραιώτη
Μηχανικό Μυτηλινιό, 
τιμόνι Καλαματιανό
Και καπετάνιο Χιώτη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...