Τρίτη, 6 Αυγούστου 2019

Ο ΚΟΥΛΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ «Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ – ΟΣΗ ΕΜΕΙΝΕ - ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΗ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΓΚΑΡΣΟΝΙΑ. ΟΧΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ». ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΥΛΗ ακυρώνεται η ένταξη του προγράμματος για το χώρο της ναυπηγοεπισκευής από το έτος 2019 – 2020, που θα πραγματοποιούνταν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Το πρόγραμμα αφορούσε στις εξής ειδικότητες: α) σωληνουργού – λεβητοποιού β) ηλεκτροσυγκολητή, γ) ελασματουργού – μονταδόρου δ) καραβομαραγκού ε) τεχνικού μηχανών θαλάσσης και σκαφών αναψυχής, στ) τεχνικού μηχανουργείου ναυπηγείου ζ) τεχνικού ηλεκτρολόγου πλοίου, λιμενικών και πλωτών εγκαταστάσεων, η) τεχνικού ηλεκτρονικού πλοίου και πλωτών εγκαταστάσεων, θ) τεχνικού αυτοματισμού πλοίων και πλωτών εγκαταστάσεων.

"Αντίο ναυπηγεία"; Ακυρώνουν προγράμματα εκπαίδευσης που θα “γεννούσαν” νέους “μάστορες”.  Η "βαριά βιομηχανία της χώρας" είναι ο τουρισμός  λέει  ο  Κούλης... Εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Γκαρσόνια, δούλοι, διασκεδαστές, οδηγοί "VIP Transfer", μάγειρες, καθαρίστριες, νυχούδες παραλίας...  Οι  Έλληνες  δεν  πιάνουν  τα  χέρια  τους.  Δεν  μπορούν  να  κατασκευάσουν  κάτι.
militaire.gr

Αν κάτι κρατά ακόμη ζωντανά τα ναυπηγεία της χώρας, είναι οι εργαζόμενοι σ΄ αυτά. Η γνώση και η εμπειρία τους. Έφτιαξαν φρεγάτες, υποβρύχια, τορπιλακάτους και είναι γνωστό ότι μπορούν να φτιάξουν τα πάντα! Ακόμη και το “εθνικό πλοίο” με το οποίο όλες οι κυβερνήσεις παραδόξως αποφεύγουν να ασχοληθούν σοβαρά.
 
Το θέμα είναι ότι αυτοί οι εργαζόμενοι μεγαλώνουν και φεύγουν. Είναι ένα πρόβλημα η ανανέωση του εργατικού δυναμικού στα ναυπηγεία; Πρέπει να αποκτήσουμε νέα γενιά με “μάστορες” που θα είναι η “ψυχή” των ναυπηγείων, αν και όταν δεήσει κάποια κυβέρνηση δώσει λύση στα ιδιοκτησιακά και άλλα προβλήματα που έχουν; Φαίνεται ότι η απάντηση είναι όχι, δυστυχώς.

Αν όσα αναφέρει σε ανακοίνωσή του το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ  (!)  είναι αλήθεια, τότε θα πρέπει να αποχαιρετήσουμε οριστικά κάθε ελπίδα “ανάστασης” των ναυπηγείων.  (Φθάσαμε  ακόμη  στο  σημείο  τα  πιο  μεγάλα  και  ανίκανα  τεμπελόσκυλα  του  κόσμου,  οι  ΣόροςΣυριζαίοι,  να  κράζουν  τον  Κούλη).

Η ανακοίνωση:
“«Ακυρώνεται το πρόγραμμα εκπαίδευσης στη ναυπηγοεπισκευή και παραπέμπεται στις καλένδες το αίτημα για οργανωμένη και συστηματική εκπαίδευση στον κλάδο»
Η ανακοίνωση της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως για την αναστολή των διετών προγραμμάτων σπουδών σε 11 Πανεπιστήμια της χώρας ήρθε να επιβεβαιώσει ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σαν έτοιμη από καιρό, προχωρά στην απόσυρση της ποιοτικής και αναβαθμισμένης δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης προς όφελος της ιδιωτικής.
Για το χώρο της ναυτιλίας, η ανακοίνωση αυτή, αποτελεί μια εξαιρετικά δυσάρεστη είδηση και για έναν επιπλέον λόγο. Ειδικότερα, με την αναστολή των διετών προγραμμάτων σπουδών ακυρώνεται η ένταξη από το έτος 2019 – 2020 προγράμματος για το χώρο της ναυπηγοεπισκευής που θα πραγματοποιούνταν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Το πρόγραμμα αφορούσε στις εξής ειδικότητες: α) σωληνουργού – λεβητοποιού β) ηλεκτροσυγκολητή, γ) ελασματουργού – μονταδόρου δ) καραβομαραγκού ε)τεχνικού μηχανών θαλάσσης και σκαφών αναψυχής, στ)τεχνικού μηχανουργείου ναυπηγείου ζ) τεχνικού ηλεκτρολόγου πλοίου, λιμενικών και πλωτών εγκαταστάσεων, η)τεχνικού ηλεκτρονικού πλοίου και πλωτών εγκαταστάσεων, θ) τεχνικού αυτοματισμού πλοίων και πλωτών εγκαταστάσεων. Η λειτουργία του προγράμματος είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας και η πρακτική άσκηση από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.

Βασικός άξονας στο σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής ήταν η διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος του κλάδου για τη χώρα μας που αποτελεί η σημαντική τεχνογνωσία που διαθέτουν οι εργαζόμενοι της. Για το σκοπό αυτό, είχε συγκροτηθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας ομάδα εργασίας σχετική με τη μαθητεία στη ναυπηγοεπισκευή, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των φορέων του Δημοσίου και επαγγελματιών του κλάδου, η οποία κατέληξε σε συγκεκριμένα συμπεράσματα και προτάσεις. Σε αυτές τις προτάσεις στηρίχθηκαν οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας καθώς και το ακαδημαϊκό στελεχιακό δυναμικό του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ώστε να προκύψει το διετές πρόγραμμα σπουδών για τον κλάδο. Ταυτόχρονα προχωρούσε ο σχεδιασμός για την επέκταση της εκπαίδευσης και σε άλλες ειδικότητες.

Ωστόσο, με την απόφαση της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως ακυρώνεται η προσπάθεια των στελεχών της δημόσιας διοίκησης και των επαγγελματιών της ναυπηγοεπισκευής και παραπέμπεται στις καλένδες το αίτημα των εργαζόμενων και των φορέων του κλάδου να λειτουργήσει για πρώτη φορά στη χώρα μας ένα οργανωμένο σύστημα εκπαίδευσης στον συγκεκριμένο τομέα ώστε να διατηρηθεί το απόθεμα τεχνογνωσίας που διαθέτει η χώρα και το οποίο κινδυνεύει με εξαφάνιση.
Ακυρώνεται η προσπάθεια  που κατέβαλλαν τα στελέχη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής προκειμένου να ξεκινήσει από το φθινόπωρο η συστηματική εκπαίδευση στελεχών σε έναν κλάδο του οποίου η αναζωογόνηση έχει σημαντικές προοπτικές για την ελληνική οικονομία
Ακυρώνεται η προσπάθεια   να διατηρηθεί ζωντανή η τέχνη της κατασκευής και συντήρησης παραδοσιακών σκαφών στα ελάχιστα καρνάγια που έχουν απομείνει, η οποία έχει βαθιές ρίζες στην ελληνική ιστορία και παράδοση, με την εισαγωγή της ειδικότητας του «καραβομαραγκού» στο διετές πρόγραμμα που ακυρώνεται

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι οι αναπτυξιακές εξαγγελίες της Νέας Δημοκρατίας και του κ. Μητσοτάκη δεν περιλαμβάνουν κανένα σχέδιο παρά μόνο την παράδοση σε ιδιωτικά συμφέροντα κάθε δραστηριότητας που μπορεί να αποφέρει κέρδη, ακόμα και αν αυτή η παράδοση αντιστρέφεται στις προοπτικές διάσωσης και ανάπτυξης ενός σημαντικού κλάδου όπως είναι η ναυπηγοεπισκευή.”



ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

2 σχόλια :

  1. Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Η ελληνική ναυτιλία κατέχει το 21% του παγκόσμιου στόλου

    Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
    Σύμφωνα με τα βασικά συμπεράσματα της ετήσιας έκθεσης, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, οι προκλήσεις στο εμπόριο το προηγούμενο δωδεκάμηνο σήμερα ήταν συνεχείς και πολυδιάστατες, με περιορισμένες χρηματοδοτικές πηγές για δανεισμό και κυρίως, μεγάλες πολιτικές πιέσεις για την περιβαλλοντική απόδοση των πλοίων.

    «Ο στόχος πρέπει να είναι η επίτευξη καλύτερης νομοθεσίας, "better regulation" και αυτό ανάγεται σε πρωταρχική και μέγιστη πρόκληση για τους υπεύθυνους χάραξης της ναυτιλιακής πολιτικής», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.

    «Σε εθνικό επίπεδο, η ελληνόκτητη ναυτιλία αυταπόδεικτα έχει αναγορευθεί σε εθνικό κεφάλαιο υπερκομματικού χαρακτήρα για τη χώρα μας και παραμένει κοινός στόχος Πολιτείας και εφοπλισμού να διατηρηθούν οι στενοί δεσμοί της με τον τόπο. Η προϋπόθεση είναι μία: να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική και άρα βιώσιμη», τονίζει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην έκθεσή της, ζητώντας από την πολιτεία να εκμεταλλευτεί τη δυναμική της ποντοπόρου ναυτιλίας και του ευρύτερου ναυτιλιακού πλέγματος για να δημιουργήσει μία ευρύτερη, αναπτυξιακή πλατφόρμα, επιχειρηματικά ελκυστική, η οποία θα ισχυροποιήσει σημαντικά τη θέση της Ελλάδας ως διεθνούς ναυτιλιακού κόμβου, με δυνατές προοπτικές ενίσχυσης της προστιθέμενης αξίας για την οικονομία.

    Επιπλέον, στην έκθεση τονίζεται πως οι ευκαιρίες που ανοίγονται για την Ελλάδα από την ελληνική εμπορική ναυτιλία είναι ποικίλες «και επιβάλλεται να τις εκμεταλλευτεί, αξιοποιώντας αποφασιστικά και σε όλα τα επίπεδα την καίρια γεωπολιτική της θέση και τη μεγάλη σύγχρονη ναυτιλιακή δύναμη που διαθέτει -αναπόσπαστο στοιχείο της εθνικής της ταυτότητας και διακριτικό γνώρισμα του λαού της».

    Σε ό,τι αφορά τη συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στη χώρα, η έκθεση σημειώνει πως αυτή «περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, έμμεσες οικονομικές επενδύσεις, ευκαιρίες απασχόλησης και την προβολή της εικόνας της χώρας σε διεθνές επίπεδο, ως σημαντικού εμπορικού και στρατηγικού εταίρου σημαντικών οικονομικών και πολιτικών δυνάμεων, με το 22,5% και το 20,3% της δραστηριότητας του ελληνικού στόλου να εξυπηρετεί το εμπόριο από/προς τις ΗΠΑ και την Ευρώπη αντίστοιχα και με το μεγαλύτερο μερίδιο της δραστηριότητας του ελληνικού στόλου, δηλαδή το 31,8%, να εξυπηρετεί τις ταχέως αναπτυσσόμενες ασιατικές οικονομίες».

    naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. H Ιαπωνική Nomura υποστηρίζει ότι ένα μεγάλο σοκ στα χρηματιστήρια θα χτυπήσει τις αγορές τις επόμενες εβδομάδες.
    Έρχεται νέο σοκ στα χρηματιστήρια; Οι οικονομολόγοι προειδοποιούν - «Νοσηρή η κατάσταση στην παγκόσμια οικονομία»
    Εδώ και καιρό οι οικονομολόγοι προειδοποιούν για ένα νέο μεγάλο κραχ, καθώς υπάρχει η πεποίθηση ότι η κρίση του 2008 ουσιαστικά δεν ξεπεράστηκε ποτέ αλλά "κρύφτηκε" με τεχνάσματα.
    Αυτή η αίσθηση περί επικείμενου κινδύνου επικρατεί όχι μόνο στους γνώστες της αγοράς αλλά και στον απλό κόσμο. πχ δεν γίνεται οι ΗΠΑ με ανάπτυξη 2 και 3% από το 2016 από το ταυτόχρονα να έχουν άνοδο στο χρηματιστήριο την ίδια περίοδο 10.000 μονάδες.
    Eπίσης ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Κίνας-ΗΠΑ κινδυνεύει να διαταράξει αυτή την εύθραυστη ισορροπία, σύμφωνα με τον Nouriel Roubin καθηγητή οικονομικών και πρώην σύμβουλο του Λευκού Οίκου.
    Σύμφωνα με το bankingnews.gr λόγω του φθηνού χρήματος και της ασφάλειας που παρείχαν στα ομόλογα οι κεντρικές τράπεζες, οι κυβερνήσεις δεν προχωρούν στις μεταρρυθμίσεις που είναι απαραίτητες για την εξέλιξη των οικονομιών.
    Το αμερικανικό χρέος έχει εκτοξευθεί, οι Αμερικανοί καταναλώνουν αλλά δεν έχουν υπάρξει μεγάλες μεταρρυθμίσεις σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
    Όλα τα ασφαλιστικά ταμεία στην Ευρώπη επενδύουν στα ομόλογα τα οποία έχουν αρνητικά επιτόκια αντί να παίρνουν κάποιο τόκο ετησίως πληρώνουν τον εκδότη χωρίς να κερδίζουν. Οι επενδύσεις στα ομόλογα δεν αποδίδουν αλλά ζημιώνουν τα ασφαλιστικά ταμεία.
    Τα αρνητικά επιτόκια έχουν βλάψει την κερδοφορία των τραπεζών παγκοσμίως. Ουδείς δεν διερωτήθηκε γιατί ενώ οι κεντρικές τράπεζες έχουν αγοράσει assets 4 τρισεκ. δολαρίων διεθνώς τα κέρδη των εταιριών στις ΗΠΑ μειώνονται και η κερδοφορία των τραπεζών στην Ευρώπης επίσης μειώνεται;
    Η στρατηγική της ποσοτικής χαλάρωσης είναι η αιτία της κόπωσης και επιβράδυνσης των οικονομιών της Ευρώπης και αφορμή ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας. Εάν τα ευρωπαϊκά κράτη είχαν προχωρήσει στις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις παρενέργειες του εμπορικού πολέμου με την επιβολή δασμών.
    Οι Αμερικανοί υποστηρίζουν ότι οι δασμοί που θα επιβάλλουν οι Κινέζοι στις ΗΠΑ θα πλήξουν τους Αμερικανούς πολίτες 1000 δολάρια τον χρόνο. Όμως ο εμπορικός πόλεμος είναι απόρροια της στρατηγικής των ΗΠΑ να διαμορφώσουν καλύτερες προϋποθέσεις στα εμπορικά τους ισοζύγια.
    Άλλαξαν στάση οι κεντρικές τράπεζες
    Η ουσία είναι ότι οι κεντρικές τράπεζες κράτησαν τις αγορές, προκαλώντας ακραίες, παθογενείς και τοξικές στρεβλώσεις στα ομόλογα. Έφθασε η Κεντρική Τράπεζα της Ελβετίας να αγοράζει μετοχές και ειδικά Apple – και όχι μόνο – για να διατηρήσει υψηλά τις αποδόσεις της. Όλα αυτά τα φαινόμενα έχουν δημιουργήσει ένα ψεύτικο κόσμο.
    Η αντιστροφή στην στρατηγική των κεντρικών τραπεζών από την φάση της απόσυρσης της ποσοτικής χαλάρωσης και της αύξησης των επιτοκίων στην φάση της μείωσης των επιτοκίων και της επαναφοράς της ποσοτικής χαλάρωσης έχει διττό στόχο:
    Να αποτρέψει ένα βίαιο κραχ στις αγορές, καθώς έχει δημιουργηθεί μια τεράστια φούσκα ακραίων και αδικαιολόγητων αποτιμήσεων.
    Οι κεντρικές τράπεζες έχουν εγκλωβιστεί και δεν μπορούν να αποσύρουν την ποσοτική χαλάρωση είναι παγιδευμένες στην ίδια τους την πολιτική.
    Η ΕΚΤ θα αποδείξει εάν ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση για την μεγάλη διόρθωση:
    H Goldman Sachs υποστηρίζει ότι δεν θα υπάρξει συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έως τις προεδρικές εκλογές.
    Από την άλλη η Ιαπωνική Nomura υποστηρίζει ότι ένα μεγάλο σοκ στα χρηματιστήρια θα χτυπήσει τις αγορές τις επόμενες εβδομάδες.
    Οι αγορές κατάλαβαν ότι οι κεντρικές τράπεζες έχουν στριμωχτεί άσχημα, δεν έχουν πολεμοφόδια και η απόδοση των παρεμβάσεων τους θα είναι μικρής κλίμακας…
    Εάν αυτό επιβεβαιωθεί και στις 12 Σεπτεμβρίου με την ΕΚΤ και την νέα ποσοτική χαλάρωση που θα ανακοινώσει μαζί με μείωση των επιτοκίων καταθέσεων από -0,40% σε -0,60% τότε … η αντίστροφη μέτρηση για την μεγάλη "διόρθωση" θα έχει ξεκινήσει.

    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...