Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου 2020

ΓΙΑΤΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ;


 Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΣΟΡΟΣ, Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΟΡΟΣ, ΕΔΩΣΕ ΔΙΑΛΕΞΗ ΣΤΗΝ ΒΙΕΝΝΗ ΜΕ ΘΕΜΑ: «Η ΤΥΡΑΝΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ». Ο ΦΙΛΟΣ ΚΑΙ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ. Η ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΝΙΑ ΤΟΥΣ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΒΑΘΕΙΑ.


Δευτέρα, 6 Ιανουαρίου 2020    

Θεόδοτος

ΓΙΑΤΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΕ ΕΙΝΑΙ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ

Το ακόλουθο άρθρο είναι μια κριτική στη γερμανική σκέψη και πρακτική και τις επιπτώσεις της σε λαούς με διαφορετική κοσμοαντίληψη. Το γεγονός πως η Γερμανία είναι η κυρίαρχη δύναμη στην Ευρώπη οδηγεί και στην επιβολή των παραγώγων της καντιανής σκέψης στα ασθενέστερα μέλη της ΕΕ και ασφαλώς στην Ελλάδα. Στην τελευταία υπάρχει μια εντονότατη δυσαρέσκεια με τον τρόπο που εκφράζεται η γερμανική πολιτική και δεν θα διαφωνήσουμε πως ως ένα σημείο αυτή η δυσαρέσκεια είναι δικαιολογημένη. Ωστόσο, τα όποια προβλήματα δημιουργούνται από τη γερμανική ηγεμονία στην Ευρώπη δεν διαγράφουν ούτε υποβαθμίζουν τα υπαρκτά και τραγικά προβλήματα της Ελλάδας ως κράτους (πχ διαφθορά, υπερτροφικό δημόσιο). Και τέλος πάντων δεν μπορείς για δεκαετίες να ζεις με 'πακέτα οικονομικής ενίσχυσης' από τους Γερμανούς φορολογούμενους, να διαπιστώνουν πως τα πακέτα έγιναν γαρδένιες και φυάλες ουίσκι σε νυχτερινά κέντρα και εν συνεχεία να διαμαρτύρεσαι όταν σου ζητούν να βάλεις επιτέλους μια τάξη στην οικονομία σου...



Άρθρο του Maurizio Blondet   
Μετάφραση & σχόλια: Ιωάννης Αυξεντίου


Γιατί η γερμανική ηγεμονία στην ΕΕ είναι βλαπτική; Διότι είναι αυτιστικά ικανή να προκαλέσει πόνο στους Έλληνες και ενοχοποιεί τους ‘Nότιους’ (λέγοντας: δεν έκαναν τις μεταρρυθμίσεις και ζουν πάνω από τις δυνατότητές τους) για το γεγονός ότι κάτω από το ευρώ μαραίνονται και αφανίζονται.    

Ο πρωταρχικός λόγος είναι μία βασική διαφορά στη στάση των Γερμανών έναντι του πραγματικού και άρα μία διαφορετική και ασυμφιλίωτη ψυχική και ανθρωπολογική δομή. 

«Αυτό είναι ένα μήλο. Όποιος δεν συμφωνεί μπορεί να φύγει» είναι η φράση με την οποία ένας μεσαιωνικός φιλόσοφος θα άρχιζε το μάθημά του στη Σορβόννη και είναι μόνον ένας μύθος. Ουδείς εκείνη την εποχή θα μπορούσε να φανταστεί ότι 400 χρόνια μετά θα γεννιόταν ένας φοιτητής που θα έφευγε διαμαρτυρόμενος από το μάθημα. 


Το όνομα αυτού του φοιτητή θα μπορούσε να είναι Ιμμάνουελ Καντ και θα απαντούσε ως εξής: «Εσείς οι ‘Νότιοι’ εύκολα λέτε ‘μήλο’. Αυτό που εγώ βλέπω είναι ότι αυτό το πράγμα που εσείς ονομάζετε μήλο, δεν βρίσκεται στο χώρο ούτε στο χρόνο: είναι η δική μου νόηση που τοποθετεί αυτό το αντικείμενο στο χώρο και στον χρόνο. Εν ολίγοις: όλα αυτά που εσείς πιστεύετε ως εξωτερική πραγματικότητα είναι κάτι που εγώ βλέπω μόνον χάρη στο σκεπτόμενο και αυτοσυνείδητο Εγώ μου, δηλαδή ‘μέσα’ στο ‘πνεύμα’ μου.» 

Για τον Καντ η εξωτερική πραγματικότητα, εξωτερική από το Εγώ, του ηχεί ως ένας αμφίβολος αντίλαλος ή ως μία αόριστη αντήχηση στο εσωτερικό της κοιλότητας της συνείδησής του. Κάτι που μεταξύ άλλων σημαίνει ότι το αντικείμενο που βρίσκει στον κόσμο με μεγαλύτερη βεβαιότητα είναι ο ίδιος ο εαυτός του.

Παραθέτω τον Ortega y Gasset που σπούδασε φιλοσοφία στη Γερμανία και ομολογεί το ακόλουθο: «Έζησα για δέκα χρόνια μέσα στην καντιανή σκέψη, ήταν το σπίτι μου και η φυλακή μου», παραμένοντας ένας ιδιοφυής Ισπανός, δραπέτευσε. Μπορεί λοιπόν να κρίνει τον ένα και τον άλλο τρόπο ύπαρξης: «η γερμανική και η νότια ψυχή ξεκινούν από δύο πρωτογενείς εντυπώσεις ριζικά αντίθετες. Όταν ο Γερμανός εγείρεται στην διανοητική καθαρότητα, βρίσκεται μόνος στον κόσμο. Το μόνο πράγμα που υπάρχει γι’ αυτόν με βεβαιότητα είναι το ΕΓΩ του. Γύρω από αυτό αντιλαμβάνεται το πολύ έναν ακαθόριστο κοσμικό θόρυβο

Είναι δηλαδή το αντίθετο του ‘Νοτίου’, ο οποίος «αφυπνίζεται σε μία δημόσια πλατεία, η πρωταρχική του εντύπωση έχει κοινωνικό χαρακτήρα. Πριν αντιληφθεί το Εγώ του εμφανίζονται -με μεγαλύτερη σαφήνεια –το ‘εσύ’ και ‘αυτοί’, οι άλλοι άνθρωποι, καθώς και το δένδρο, η θάλασσα, τα αστέρια και το μήλο. Σε αυτό ο ‘Νότιος’ είναι πολύ πιο κοντά στον αρχαίο τρόπο ύπαρξης. Ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης αγνοούσαν το Εγώ ως ‘αυτοσυνειδησία’, για τον Έλληνα ή τον Ρωμαίο, η μοναξιά, η απομόνωση, ήταν το μεγαλύτερο από τα  βάσανα.»

Δεν σημαίνει ότι αυτή η πρωταρχική κατάσταση είναι ‘καλύτερη’ από τη γερμανική. «Θα είναι μάταιο να ψάξεις στο Νότιο εσωτερική συνοχή και συμπαγότητα γιατί περνά τη ζωή αποτελούμενη από ασυνεχείς στιγμές… Το εγώ του Νότιου είναι πληθυντικός, είναι ένα σύνολο αντανακλάσεων.» Ήδη αυτό μας βάζει σε συνθήκες κατωτερότητας σε μία ‘ένωση’ εν σχέση με το Γερμανό, του οποίου η ψυχή είναι εγκρατώς ελαστική και συμπαγής. Ο Γερμανός ζει συγκεντρωτικά αλλά προπάντων δεν ζει πραγματικά στον ‘εξωτερικό κόσμο’ αλλά στην κατασκευή αυτού που έκανε στο ‘Σκεπτόμενο Εγώ’ του. Η σιδηρά εθνική του συμπαγότητα αντανακλά τον εσωτερικό του συγκεντρωτισμό, που είναι ένας λόγος του ‘βραδυπόρου’ είναι του. Σε ένα ερέθισμα, ο Γερμανός απαντά αργά και πολλά από αυτά ούτε καν τα αντιλαμβάνεται. Για παράδειγμα το ότι στην Ελλάδα η λιτότητα που επέβαλε προκαλεί δυστυχία ή ο θόρυβος και οι διαμαρτυρίες των Γάλλων στους δρόμους. Σε αυτά τα ερεθίσματα δεν έχει να πει τίποτα, ανήκουν σε εκείνο τον εξωτερικό κόσμο που αυτός αντιλαμβάνεται ως χαοτικό, γιατί δεν είναι οργανωμένος από το Σκεπτόμενο Εγώ του και τις έμφυτες ικανότητες οργάνωσης χωρίς τις οποίες το πραγματικό ούτε καν υπάρχει, εάν όχι ως υπόλοιπο, ηθικά διφορούμενο και ανέντιμο ίσως ακόμη και παράνομο. Ο Ortega δίνει την εξήγηση για αυτό το ανομολόγητο της γερμανικής ψυχής: «Τη στιγμή στην οποία [ο Γερμανός] βρίσκεται  μόνος  πρόσωπο με πρόσωπο με τον κόσμο, αυτός του προκαλεί τρόμο».


Το πνεύμα του Καντ αναστατώνεται με έναν αόριστο φόβο εμπρός από το άμεσο, εμπρός από όλο αυτό που είναι απλή και καθαρή παρουσία, εμπρός από το ‘αυτό καθ’ αυτό είναι’, δηλαδή αυτό που υπάρχει πέρα από τη σκέψη. Ο Καντ και το γερμανικό πνεύμα υποφέρουν από Οντοφοβία: την αποστροφή προς το Είναι. Όλη η φιλοσοφία του Καντ στοχεύει στο να αρνηθεί ότι το Είναι- έξω από τη συνείδηση που το σκέπτεται- υπάρχει πραγματικά. Εάν ήδη αμφιβάλει ότι υπάρχει το μήλο, φανταστείτε τι θεωρεί για το Θεό, την κατεξοχήν ‘αυτή καθ’αυτήν πραγματικότητα’. Η σκέψη αυτή έχει ολοκληρωτικές συνέπειες, στο ηθικό επίπεδο. Όταν, δηλαδή δηλώνει: «ο έναστρος ουρανός πάνω από εμένα, και ο ηθικός νόμος μέσα μου», θεμελιώνει όλο τον σύγχρονο ηθικισμό. Γιατί ο Καντ δεν είναι ανήθικος όπως ο Mandeville που δήλωνε πως επειδή ο θεός δεν υπάρχει, ας ηδονιστούμε. Όχι, στον Καντ η ηθική δράση προσλαμβάνει έναν τραγικό και φοβερό χαρακτήρα, ακριβώς γιατί ‘εκεί ψηλά’ δεν υπάρχει παρά ο έναστρος ουρανός. Η ηθική του Καντ φορτίζεται από την άδεια θρησκευτική συγκίνηση μιας φιλοσοφίας χωρίς θεολογία. Ο Πλάτωνας, οι Έλληνες και οι μεσαιωνικοί, ο άνθρωπος του Νότου, δεν έχουν την ίδια ολοκληρωτική και απόλυτη ιδέα της ηθικής, ποτέ δεν θα την αποκαλούσαν, Κατηγορηματική επιταγή.

Ενώ για τους αρχαίους η γνώση είναι η ενατένιση του πραγματικού (adequatio rei et intellectus), η παθητική προσκόλληση του νου στα αληθινά πράγματα, για τον  Καντ η γνώση μετατρέπεται σε μία κατασκευή: γι 'αυτόν η πραγματικότητα είναι ένα  απλό χαοτικό και χωρίς νόημα υλικό  που το αυτοσυνείδητο Εγώ πρέπει να σμιλεύσει σαν το σώμα του σύμπαντος. 

Είναι σε αυτό το σημείο που ο (υποτιθέμενος) αβλαβής φιλόσοφος του Καλίνινγκραντ πετά τη μάσκα και κηρύσσει τη δικτατορία! «Από στοχαστική, όπως είναι για εμάς η σκέψη, γίνεται τώρα ο νομοθέτης της φύσεως. Γνωρίζω δεν σημαίνει βλέπω, αλλά διοικώ. Γνωρίζω, σημαίνει διατάζω! Έτσι, η ζωή που ήταν κλασικά μία προσαρμογή του υποκειμένου στον κόσμο, γίνεται μεταρρύθμιση του κόσμου, εθελοντική και δυναμική.» Ο Ortega y Gasset έγραψε αυτές τις φράσεις το 1924, σε ένα άρθρο για  τα διακόσια χρόνια από τη γέννηση του Ιμμάνουελ, γεννημένου το 1724. Βέβαια, δεν μπορούσε ούτε καν να φανταστεί ότι περιέγραφε την Ευρώπη του σήμερα - την αγαπημένη του Ευρώπη - που αφημένη στα χέρια των Γερμανών, θα είχε γίνει εκείνη που μας καταπιέζει με εντολές και συνθήματα όπως: ‘κάντε τις μεταρρυθμίσεις!’, ‘ζείτε πάνω από τις δυνατότητές σας!’, ‘Μειώστε το δημόσιο χρέος’.

Ο τιμωρητικός και διαταγματικός τόνος γεννιέται προφανώς από τη βαθιά ηθικότητα, από τη σιγουριά της υποταγής στην Κατηγορηματική επιταγή, στην οποία, αναγκαστικά πρέπει να υπακούσουν και οι άλλοι.

Το θλιβερό, κωμικό και τραγικό σύμπτωμα, αυτής της ‘ηθικότητας’ είναι το Schwarze Null (Μαύρο μηδέν), δηλαδή η θέληση της γερμανικής κυβέρνησης και του κεντρικού τραπεζίτη και σίγουρα της μαζικής κοινής γνώμης, να μην κάνει ούτε ένα ευρώ δημόσιο χρέος. Το 2009,  ο Peer Steinbrueck, ο τότε υπουργός των οικονομικών, εισήγαγε την υποχρέωση της ισοσκέλισης του προϋπολογισμού στο σύνταγμα. Τώρα όλοι οι διεθνείς οικονομολόγοι εκλιπαρούν το Βερολίνο: στην  ύφεση που έχει ξεκινήσει, εσείς που έχετε πλεόνασμα αρχίστε να χρεώνεστε πριν  να είναι αργά. Εκδώστε Bund για να χρηματοδοτήσετε με χρέος τις γερασμένες υποδομές. Ειδικά επειδή μπορείτε τώρα να το κάνετε με μηδενικό ή και κάτω από μηδενικό επιτόκιο: πότε έχει εμφανιστεί μία τόσο προφανώς ενδεδειγμένη ευκαιρία; 

Το λένε οι οικονομολόγοι. Οι κεντρικοί τραπεζίτες το επαναλαμβάνουν, ξεκινώντας από τη Lagarde. Η οικονομική  θεωρία  τόσο της ‘αγοράς’ όσο και ο κεϋνσιανισμός το συμβουλεύουν ... μάταια όμως.

Είναι προφανές ότι το Βερολίνο ακολουθεί αυτιστικά το Schwarze Null, όχι στο όνομα οποιασδήποτε οικονομικής ή επιστημονικής θεωρίας αλλά στην ηθική επιταγή του. Νομίζω ότι επιδρά ισχυρά το ‘καθήκον’ να ‘δώσουν το καλό παράδειγμα’: αφού παράγγειλαν και διέταξαν όλες τις νότιες κυβερνήσεις να μην υπερβούν το έλλειμμα του 3%. Αφού τις βάζουν στον πάγκο των εναγομένων για να τις επιπλήξουν για την ανηθικότητά τους, πώς μπορεί τώρα το Βερολίνο να κάνει την υπέρβαση και να χρεωθεί; ‘Οι άλλοι’ θα αισθανθούν εξουσιοδοτημένοι να κάνουν το ίδιο, χωρίς να είναι σε θέση να το αντέξουν οικονομικά και τότε αντίο στην τέλεια κατασκευή του ευρώ, την ‘ιδανική’ τάξη που προσπαθεί τόσο σκληρά να επιβάλει στη νομισματική ζώνη και στους απείθαρχους ‘Νότιους’ που ζουν ένα είδος ‘υπο-ζωής’. Αυτό το τελευταίο υπάρχει ως κρυφή σκέψη στο γερμανικό μυαλό και θα πρέπει να μιλήσω γι' αυτό σε ένα δεύτερο άρθρο. 

Αλήθεια, γιατί κατά περιόδους κάνουμε το ίδιο λάθος, αυτό του να είμαστε με τους Γερμανούς, οι οποίοι έχουν αυτή την εντελώς ετερογενή νοοτροπία; Τελειώνοντας να θυμίσουμε όπως λέει ο Ortega ότι: «ένας άνθρωπος από το Νότο, προικισμένος με κάποια αίσθηση οσμής, δεν μπορεί παρά να μυρίσει τη μυρωδιά του αιώνιου Βίκινγκ  στο ‘διδάσκαλο’ Καντ.»          
                                                                                                                                                                       
Σημείωση Μεταφραστή: Ο Γερμανικός Ιδεαλισμός (Καντ, Χέγκελ, Σέλινγκ  κλπ.) και ο Εβραϊκός Γνωστικισμός έχουν μία κοινή φοβία, έναν κοινό εχθρό: τον κόσμο. Και από τους δύο απουσιάζει εκείνη η «μεγαλειώδης έκφραση οικειότητας με τον κόσμο, που χαρακτήριζε την οπτική των αρχαίων Ελλήνων, με όλες τις αισιόδοξες συνέπειες σχετικά με την προσαρμογή του ανθρώπου σε ένα κόσμο αρμονικό και θεοποιημένο…» (Hans  Jonas).





ΣΗΜΕΙΩΣΗ  ΖΗΝΩΝΟΣ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΥ.


ΛΙΓΑ  ΣΤΟΙΧΕΙΑ  ΓΙΑ  ΤΗΝ  ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ  ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ  ΚΑΙ  ΓΙΑΤΙ  ΜΑΣ  ΓΙΝΟΝΤΑΙ  ΑΝΤΙΠΑΘΕΙΣ  ΟΙ  ΓΕΡΜΑΝΟΙ  (ΚΑΙ  ΟΙ  ΓΙΑΠΩΝΕΖΟΙ  ΚΛΠ).






ΟΙ  ΓΕΡΜΑΝΟΙ  ΔΗΜΟΣΙΟΙ  ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ

Στις δημοσκοπήσεις που γίνονται στη Γερμανία κάθε χρόνο, προκειμένου να αξιολογηθεί η γνώμη που έχουν οι πολίτες για διάφορα επαγγέλματα και επαγγελματίες, πρώτοι αναδεικνύονται  οι Γερμανοί δημόσιοι υπάλληλοι. 
Πέρυσι κρίθηκαν θετικά από 79% των Γερμανών στην τήρηση του καθήκοντος, στην υπευθυνότητα (76%), στην αξιοπιστία (72%), στην ικανότητα (68%), στην δικαιοσύνη στην παροχή υπηρεσιών (68%), και στην προθυμία για εξυπηρέτηση (65%). 
Μόνο 5% των Γερμανών έδωσαν αρνητική ψήφο στους δημόσιους υπαλλήλους της χώρας τους. 


   Η  ΘΡΗΣΚΕΙΑ  ΤΩΝ  ΓΕΡΜΑΝΩΝ

Σε αντίθεση με το Ελληνικό  ορθόδοξο παράγγελμα του «μη θησαυρίζετε θησαυρούς επί της γης», τις ιστορίες με τα πετεινά και την προτροπή βοήθειας στον ασθενέστερο, "να  αφήσετε   τις  έγνοιες  γι  αυτή  την  ζωή  και  να  ενδιαφέρεστε  μόνο  για  την  ουράνια  Ιερουσαλήμ,  είσαστε  πνευματικοί  ισραηλίτες  και  παιδιά  του  Αβραάμ,  του  Ισαάκ  και  του  Ιακώβ",  κλπ  κλπ  η προτεσταντική  γερμανική  θεολογία περί σωτηρίας της ψυχής  συνδέθηκε με μια εργασιακή ηθική που δίνει έμφαση στη σκληρή δουλειά, στον ασκητικό βίο και τη συστηματική αποταμίευση. 
Μάλιστα, στη σκληρή, καλβινιστική εκδοχή της, η οικονομική αδυναμία του ανθρώπου ισοδυναμεί με αμαρτία και προσβολή του Θεού.  Δηλαδή  άμα  είσαι  φτωχός  προσβάλεις  τον  Θεό,  γι  αυτό  δούλεψε  σκληρά  για   να  γίνεις  πλούσιος.


 Η  ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ  ΣΤΗΝ  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ  ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ  ΚΑΙ  ΤΟ  ΧΑΖΟΧΑΡΟΥΜΕΝΟ  ΠΝΕΥΜΑ

Οι Γερμανοί δεν συνηθίζουν να αγκαλιάζονται ή να φιλιούνται δημόσια, σε ένδειξη ευγένειας. Τέτοιες εκδηλώσεις οικειότητας, κατά κανόνα απευθύνονται μόνο σε πολύ στενούς φίλους και συγγενείς, σε ιδιωτικό χώρο. Η δημόσια επίδειξη οικειότητας – κράτημα χεριών, φιλιά κ.λπ γίνεται αποδεκτή, αλλά μπορεί και να θεωρηθεί απρεπής σε ορισμένους χώρους (εργασίας, εκκλησίας, πολυτελή ρεστωράν κ.λπ.

Η  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Αυτή (και όχι η τσιγγουνιά) είναι ο λόγος που π.χ. στο εστιατόριο, κάθε Γερμανός πληρώνει τα δικά του και το ποσό δεν μοιράζεται στα ίσα, σε όλα τα μέλη της παρέας. Το ελληνικό «άσε, κερνάω εγώ σήμερα κι άλλη φορά τα βρίσκουμε» ή ο καυγάς για τον λογαριασμό, είναι ξένα στη γερμανική νοοτροπία.

Η  ΕΥΘΥΝΗ  

Στον Γερμανό είναι πολύ αναπτυγμένo, τόσο προσωπικά όσο και συλλογικά, η κοινωνική ευθύνη για την ευημερία της κοινότητας. 


Η  ΕΡΓΑΣΙΑ


Για τον μέσο Γερμανό, η εργασία είναι περίπου αυτοσκοπός – του δίνει έναν ορίζοντα, χωρίς τον οποίο αδυνατεί να ζήσει. 
Επιπλέον, σύμφωνα με τον αναλυτή/αρθρογράφο της Wall Street Journal, Stephen Fidler «Οι Γερμανοί βλέπουν τους εαυτούς τους ως λαό που οικοδόμησε μια επιτυχία πάνω στις στάχτες του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, προβάλλοντας τη σκληρή δουλειά και την προσωπική ευθύνη. Όταν το 1990 η οικονομία τους άρχισε να παίρνει την κάτω βόλτα, έλαβαν σκληρές αποφάσεις για μεταρρυθμίσεις, που κράτησαν πάνω από μια δεκαετία και οδήγησαν στη σημερινή ανάπτυξη. Για πολλούς Γερμανούς υπάρχει ένα στοιχείο ηθικής σε όλο αυτό. Η αρετή επιβραβεύτηκε και κάπως έτσι θα έπρεπε να κάνουν να κάνουν και οι άλλοι: να ακολουθήσουν τη σοφή οδό.»

Η άποψη των Γερμανών για τους Έλληνες είναι ότι ακολούθησαν τον αντίθετο δρόμο: αυτόν της ασωτίας, την εξάρτηση από τα χρέη και την ανευθυνότητα, που τους οδήγησε στην οικονομική καταστροφή.

Ο  ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  ΚΑΙ  Η  ΜΕΘΟΔΙΚΟΤΗΤΑ
Όπως συμβουλεύουν όλοι οι οδηγοί του κόσμου, «οι Γερμανοί εκτιμούν την ακρίβεια, την τελειότητα, την σκληρή δουλειά και είναι οι μάστορες του σχεδιασμού. Η κουλτούρα τους επιβραβεύει το «προλαμβάνειν»: θέλουν να ξέρουν ακριβώς τι θα κάνουν, πότε και με ποιόν και σιχαίνονται τις εκπλήξεις ή τις ξαφνικές αλλαγές.
Η γερμανική σκέψη είναι εξαντλητικά μεθοδική – κάθε πλευρά ενός εγχειρήματος ή μιας πρότασης συζητιέται και αναλύεται λεπτομερώς και σε βάθος.
Ο μέσος Γερμανός πιστεύει πως ο προσεκτικός σχεδιασμός, οι νόμοι, οι κανόνες, οι διαδικασίες, του επιτρέπουν να ζει μια τακτοποιημένη, οριοθετημένη ζωή. 
Η επίδειξη έλλειψης σεβασμού δεν εκτιμάται και συνυπολογίζεται αρνητικά, αποκλείοντας μελλοντικές συνεργασίες.
Στην αντίπερα όχθη η τακτική της «μη λογοδοσίας», η χαρούμενη αναρχία και η αδιαφορία για τους κανόνες είναι κλασικό γύφτικο  νεοελληνικό χαρακτηριστικό.  

Ένας  Άγγλος  δημοσιογράφος  αναφέρει  σε  ένα  βιβλίο  του  μία   συζήτηση  που  είχε  με  ένα  Έλληνα  πρέσβη:
«Αυτοί  οι  Γερμανοί,  στις  συνομιλίες  που  είχαμε  για  την  ΕΟΚ,  μου  άφησαν  δύο  ανεξάλειπτες εντυπώσεις.
Πρώτη,  η απέραντη  υπομονή  τους.  Πολύ  αργοί  και   βραδύκαυστοι.  Συζητούσαμε  και  συζητούσαμε  τα  προβλήματα  και  δεν  έλεγαν να  τελειώσουν.  Το  γύριζαν  από  δω,  το  γύριζαν  από κει,  έψαχναν  ατελείωτα  ένα  θέμα  που  για  μας  ήταν  λυμένο  και  τελειωμένο  από  την  αρχή.  Μας   ζάλισαν  στα  αυτονόητα.  Εμείς οι Έλληνες  όλα αυτά  τα  ξέραμε  απέξω  κι  ανακατωτά».
«Και  η άλλη  τον  ρώτησα;
«Η  άλλη,  ποια  άλλη»  μου  απάντησε  έκπληκτος.
«Ξεκίνησες  τα  λόγια  σου  λέγοντας ότι  η  συνάντησή  σας  με  τους  Γερμανούς,  σου  άφησε  δύο  εντυπώσεις.  Μου  είπες  την  πρώτη.  Η  δεύτερη;»
«Α»,  μου  απάντησε  βαριεστημένα,  «αυτοί  οι  αργόστροφοι  Γερμανοί,  πέτυχαν  στο  τέλος  όλους  τους  στόχους  τους.  Εμείς  κανένα».  


ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ




9 σχόλια :

  1. Ο ΚΟΥΛΗΣ ΒΑΖΕΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ 2.500 ΕΥΡΩ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΑΨΕΙ ΤΖΑΚΙ ΚΑΙ ΞΥΛΟΣΟΜΠΕΣ.
    Επιβολή εξοντωτικού προστίμου, ορίζοντας ως παραβάτες οποιονδήποτε τολμήσει να ζεστάνει τα «κόκκαλά» του δίπλα σε τζάκια και ξυλόσομπες προβλέπει το «πράσινο σχέδιο" αντιμετώπισης της μόλυνσης του περιβάλλοντος από την κυβέρνηση.

    Το «σχέδιο» προβλέπει την εκ περιτροπής καύση τζακιών και ξυλόσομπας για την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής μόλυνσης κάτι που μόνο στην «σφαίρα» της φαντασίας μπορεί να γίνει.
    Η κοινή υπουργική απόφαση, που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος για την αντιμετώπιση των έκτακτων επεισοδίων αιθαλομίχλης, συνδέει την απαγόρευση για τα τζάκια και τις ξυλόσομπες με την εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας για την ατμοσφαιρική ρύπανση, παραπέμποντας σε ελέγχους και σε επιβολή προστίμων από κλιμάκια υπαλλήλων των Περιφερειών και από το σώμα των Επιθεωρητών και από το σώμα των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος.

    Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν φαίνεται να απασχολεί τους αρμόδιους της διυπουργικής επιτροπής και του υπουργείου Περιβάλλοντος, που προέβλεψαν τη σχετική ρύθμιση, ότι το σχετικό θεσμικό πλαίσιο είναι πολυδιάστατο και ασαφές, ενώ δεν υπάρχει στη νομοθεσία προσδιορισμένο πρόστιμο, δηλαδή «ταρίφα» για υπερβολική ρύπανση από τζάκια και ξυλόσομπες είτε παραβίαση της απαγόρευσης λειτουργίας τους.

    Βάσει του νόμου 2947/2001, τα πρόστιμα για περιβαλλοντικές παραβάσεις, που επιβάλλει η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΠΕ) του ΥΠΕΚΑ, με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ), προκύπτουν από αλγόριθμο.

    Ισχύουν συντελεστές, ανάλογα με το είδος και την έκταση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, ενώ η τιμή βάσης υπολογισμού του προστίμου για «μικρής έκτασης δραστηριότητες», όπως μπορεί να θεωρηθεί η ρύπανση του τζακιού, ξεκινά από το εξωπραγματικό ποσόν των 2.500 ευρώ.

    Τα αντίστοιχα πρόστιμα, που επιβάλλουν τα κλιμάκια των Περιφερειών, για εκπομπές καυσαερίων κεντρικής θέρμανσης, επίσης δεν είναι απολύτως προσδιορισμένα, καθώς κυμαίνονται από 200 έως 1.000 ευρώ και υπολογίζονται ανάλογα με την έκταση της ρύπανσης.

    Μην το ψάχνετε, πρόκειται περί μιας ηθελημένης ασάφειας για να βάζουν αστρονομικά πρόστιμα σε όποιον θέλουν, ακόμα και αν ανάψει ψησταριά.

    Φυσικά τα πρόστιμα αυτά, δεν θα μπορούν να πληρωθούν, και αμέσως θα περνούν στα ληξιπρόθεσμα χρέη, οπότε η Εφορία θα περνάει στην κατάσχεση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του "με το έτσι θέλω οφειλέτη". Είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού για να καταλήξουν να χρωστάνε και όσοι ακόμα κατάφεραν να είναι συνεπείς στους ληστρικούς φόρους που έχουν επιβληθεί, στην ακίνητη περιουσία με το χαράτσι , και στο φόρο εισοδήματος με το φανταστικό τεκμαρτό εισόδημα.

    Η ουσία όμως είναι ότι επιζητούν την εξαθλίωση του ελληνικού λαού, και επισπεύδουν την βιολογική εξόντωση των ασθενέστερων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι ηλικιωμένοι αλλά και ασθενικά παιδάκια, αφού θα τους στερήσουν την δυνατότητα να ζεσταθούν. Πετρέλαιο είναι σίγουρο ότι δεν θα μπορέσουν να αγοράσουν, και τώρα ούτε ξύλα θα μπορούν να κάψουν. Ο χειμώνας προβλέπεται μακρύς και απελπιστικά παγερός.

    Σημειώνουμε ότι στην Τουρκοκρατία η θέρμανση θεωρείτο ουσιαστικά τεκμήριο, αφού όσοι, ελάχιστοι, διέθεταν τζάκι και είχαν την τόλμη να το ανάβουν πλήρωναν φόρο καπνού! Όταν ο φρουρός στο φυλάκιο του Ιερού Βράχου της Ακροπόλεως έβλεπε κάποια καμινάδα της πόλης να καπνίζει, ενημέρωνε το φορατζή, ο οποίος έκανε κατ οίκον επίσκεψη στους έχοντες και κατέχοντες θέρμανση.

    Το "Δεν πληρώνω" της εποχής σήμαινε, στην καλύτερη περίπτωση, βαρύτατο πρόστιμο και, στη χειρότερη, φυλάκιση σε άθλιες συνθήκες, στη σημερινή σημαίνει φυλάκιση καταρχήν και μετά κατ'όικον περιορισμό με "βραχιολάκι" στο πόδι. Η Νέα Τάξη Πραγμάτων δεν έρχεται είναι ήδη εδώ.

    https://www.pronews.gr/
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΙΣΛΑΜΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ: " ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΤΡΑΜΠ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ ΣΟΛΕΪΜΑΝΙ".
    Την ικανοποίησή του για το θάνατο του Κασέμ Σολεϊμανί εξέφρασε μέσα από εβδομαδιαία εφημερίδα που εκδίδει το Ισλαμικό Κράτος χαιρετίζοντας έτσι ουσιαστικά τον αμερικανικό βομβαρδισμό.
    Η εφημερίδα με το όνομα Αλ Ναμπα, παρουσίασε το θάνατο του Σολεϊμανί ως θεϊκή παρέμβαση που θα βοηθήσει τους στόχους του Ισλαμικού Κράτους και των Μουσουλμάνων γενικά, αναφέρει το BBC.
    Το κείμενο που δημοσιεύθηκε στην εν λόγω εφημερίδα, δεν ανέφερε τον Ιρανό στρατηγό κατ’ όνομα αλλά ούτε και τους Αμερικάνους, οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι για την εξουδετέρωση του Σολεϊμάνι. Στο κείμενο απλώς γίνεται λόγος για «Ρωμαϊκούς – Περσικούς πολέμους», οι οποίοι επέτρεψαν στους Μουσουλμάνους να κατακτήσουν την Περσία, το σημερινό Ιράν δηλαδή αλλά και περιοχές της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, το Βυζάντιο.
    Σύμφωνα με το κείμενο, οι αποκλιμάκωση των επιχειρήσεων των ΗΠΑ και των συμμάχων τους εναντίον του Ισλαμικού Κράτους, αποτελεί ευκαιρία για την αναγέννησή του, σημειώνει η δημοσιογράφος του BBC, Μινα Αλ Λάμι.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΙΟΥ: "Ο ΚΟΥΛΗΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΜΕ ΜΩΑΜΕΘΑΝΟΥΣ". ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΞΥΠΝΗΣΑΝ.

    Για το σχέδιο της αντικατάστασης πλυθησμών με την συμφωνία του Μαρόκου το 2018 που στόχο έχει να φέρουν 250 εκατομμύρια λαθρομετανάστες στην Ευρώπη μίλησε ο Δήμαρχος Χίου.
    Τα βέλη του κατά της Κυβέρνησης εξαπέλυσε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης φορέων της Παρασκευής, ο Δήμαρχος Χίου Σταμάτης Κάρμαντζης κατηγορώντας τη Νέα Δημοκρατία για στροφή 180 μοιρών σε σχέση με το μεταναστευτικό ζήτημα και προσπάθεια διχασμού των τοπικών κοινωνιών.
    ” Υποσχέθηκαν κλείσιμο της ΒΙΑΛ και στον αντίποδα κάνουν τα νησιά αποθήκες ψυχών”, ανέφερε ο Δήμαρχος, εξηγώντας ότι για τον ίδιο και τη δημοτική αρχή αποτελεί “ευαγγέλιο” η πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για μια μόνο δομή καταγραφής και Ταυτοποίησης χωρητικότητας 500 ατόμων.
    Τέλος ανέφερε ότι αποτελεί ιδιαίτερο κίνδυνο για την Ελλάδα το Παγκόσμιο Σύμφωνο Μετανάστευσης του Μαρόκου που όπως είπε στόχο έχει την αντικατάσταση πληθυσμών.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οθωνας σε ΣΥΡΙΖΑ: «Μήπως θεωρείτε τον (μασόνο) Παυλόπουλο... μετενσάρκωση του Άρη Βελουχιώτη; - Είναι περίεργη η επιμονή σας».
    Με ιδιαίτερα σκωπτικό τρόπο σχολίασε σε τηλεοπτική εκπομπή το μέλος του Π.Σ του Κινήματος Αλλαγής Μανώλης Όθωνας, την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για επανεκλογή του Προκόπη Παυλόπουλου στην Προεδρία της Δημοκρατίας.
    Απευθυνόμενος σήμερα το πρωί στον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργο Τσίπρα στην τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ «Μαζί το Σαββατοκύριακο» είπε χαρακτηριστικά: Είναι πολιτικά περίεργη αυτή η επιμονή σας για τον κ. Παυλόπουλο την ώρα που παριστάνετε τους πούρους αντιδεξιούς, εκτός πια αν πρόκειται για την μετενσάρκωση του Άρη Βελουχιώτη και το αγνοούμε όλοι οι υπόλοιποι»!
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τουρκία: Έτοιμα να μπουν σε υπηρεσία τα εγχώριας ανάπτυξης συστήματα αεράμυνας.
    Το σύστημα αεράμυνας εγχώριας ανάπτυξης Air Defense Missile Systems (HSFS),είναι ένα βήμα πριν να μπει σε υπηρεσία
    Το σύστημα θα αποτελείται από τα μικρής εμβέλειας HİSAR-A βλήματα και τα μέσης εμβέλειας HİSAR-O που αναπτύσσονται από τις ASELSAN και ROKETSAN.
    Οι δοκιμαστικές βολές είχαν ξεκινήσει το 2013 και ολοκληρώθηκαν το 2019 επιτυγχάνοντας εμβέλεια 15χλμ . Θα φέρουν κεφαλή θραυσμάτων και ερευνητή imager infrared seeker head (IIR) ενώ ο πύραυλος θα είναι διπλού σταδίου. Εντός τους έτους θα τεθούν σε υπηρεσία.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χαρίτσης: «Ανατριχιαστική η δήλωση του Α.Γεωργιάδη περί προσπάθειας "αλλοίωσης του πληθυσμού"».
    Η ανατριχιαστική δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης, Αδ. Γεωργιάδη, περί προσπάθειας "αλλοίωσης του πληθυσμού", κατά τη στιγμή μάλιστα που εξελίσσεται επιχείρηση διάσωσης προσφύγων στο Αιγαίο, είναι ρατσιστική, ανιστόρητη, αλλά και εξαιρετικά επικίνδυνη», αναφέρει ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης.
    Προσθέτει ότι «ο κ. Γεωργιάδης αποκαλύπτει τη βαθιά απαξίωσή του για την ανθρώπινη ζωή» και υπογραμμίζει ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι αυτός που «οφείλει επιτέλους να πάρει θέση». Συγκεκριμένα, ο κ. Χαρίτσης ρωτά αν ο πρωθυπουργός «συμφωνεί με τη συγκεκριμένη δήλωση του υπουργού του και αντιπροέδρου της Νέας Δημοκρατίας» και «ως πότε θα βλέπουμε τους εγχώριους Όρμπαν στα υπουργικά έδρανα». «Και πάνω από όλα: Πρέπει να σώζονται οι πρόσφυγες στο Αιγαίο ή πολιτική της κυβέρνησής του είναι να τους αφήνει να πνίγονται;», τονίζει ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ Ο ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ.
      Προσκεκλημένος στο πάνελ του ΑΝΤ1 όταν ο σταθμός μετέδωσε ως έκτακτη την είδηση για τη βύθιση του σκάφους με λαθρομετανάστες και τους φόβους για νεκρούς ανοιχτά των Παξών, ο Άδωνις Γεωργιάδης σχολίασε ειρωνικά «σκεφτείτε πόσο καλά προετοιμασμένοι είναι που γνώριζαν ότι λειτουργεί και το 112 και πήραν τηλέφωνο».
      «Έχουμε πέσει θύματα ομαδικής προσπάθειας αλλοίωσης της χώρας αλλά θα το αντιμετωπίσει η κυβέρνηση», πρόσθεσε.
      Το σχόλιο του υπ. Ανάπτυξης προκάλεσε την αντίδραση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Όλγας Γεροβασίλη, που επίσης βρισκόταν στο πάνελ, η οποία ανέφερε: «Κύριε Γεωργιάδη μην ανοίγετε τέτοιο θέμα για την αλλοίωση της χώρας. Έλεος! Κινδυνεύουν και πνίγονται άνθρωποι. Η μεσόγειος γίνεται τάφος. Από τι αλλοιώνεται ή χώρα από ανθρώπους;».
      Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ: «ασφαλώς, προφανώς αλλοιώνεται!»
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
  7. 11.01.1944. Βομβαρδίστηκε από τη Βρετανική Βασιλική Αεροπορία ο Πειραιάς από τις 12 το μεσημέρι και για 3 ώρες.. Από το ανηλεές σφυροκόπημα η πόλη υπέστη τεράστιες Τα «συμμαχικά» αεροπλάνα, κάνουν στάκτη την πόλη! Στους δρόμους σκορπισμένα πτώματα, φρικτές εικόνες ακρωτηριασμένων παιδιών! Οι δρόμοι κλεισμένοι από ξύλα, κεραμίδια από τις στέγες, αναποδογυρισμένα αυτοκίνητα και λάκκοι που έχουν ανοίξει οι βόμβες.
    Σφυροκόπημα για τρεις ώρες, από τις 12 το μεσημέρι – ώρα που ο κόσμος ευρίσκετο στους δρόμους.
    Τα θύματα υπολογίστηκαν σε 5.500: Όλοι Ελληνες, μόνον 8 ήταν οι νεκροί Γερμανοί στρατιώτες.
    Ανάμεσα στις χιλιάδες των θυμάτων της ημέρας εκείνης, συγκαταλέγονται 85 μαθήτριες μαζί με τις 15 δασκάλες τους της Δημοτικής Οικοκυρικής και Επαγγελματικής Σχολής Πειραιώς, που καταπλακώθηκαν στο καταφύγιο του κτιρίου της Ηλεκτρικής Εταιρείας και 2 αδελφές στην Γαλλική Σχολή.
    Ακόμη 70 άτομα στο εστιατόριο του Βίρβου, γωνία Ρέπουλη και Βασ. Κωνσταντίνου (Σωτήρος+ Πολυτεχνείου σήμερα), στο κτίριο Ταβλαδωράκη, στο ξενοδοχείο «Κοντινένταλ» και αλλού. καταστροφές και τα θύματα ξεπέρασαν τις 5.500.

    Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017 http://autochthonesellhnes.blogspot.com/2017/01/11-1944.html
    11 Ιανουαρίου 1944 : Ο παρανοϊκός βομβαρδισμός του Πειραιά...από τους «συμμάχους» μας!!!
    Κανένας «έλληνας πολιτικός» μετά τον πόλεμο δεν ζήτησε ευθύνες. Κανένας δεν απαίτησε να παραπεμφθούν σε δίκη και να κρεμαστούν οι άγγλοι που βομβάρδισαν και σκότωσαν αναίτια 1000 Έλληνες Θεσσαλονικείς (ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΌ 10.000 Έλληνες Πειραιώτες). Οι Ρότσιλντ του Λονδίνου είχαν αφηνιάσει. Ήθελαν να εξοντώσουν όλους τους Έλληνες. Όπως ακριβώς ο βομβαρδισμός του Πειραιά με τα 10.000 θύματα. Το «ελληνικό» κράτος των πρακτόρων τους ξέχασε. Καμία μνήμη, κανένα μνημόσυνο.
    Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017 ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ autochthonesellhnes.blogspot.com/2017/02/h-1943-1000.html
    H ΒΟΜΒΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΑΝ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΟ 1943 ΚΑΙ ΣΚΟΤΩΣΑΝ 1000 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ;.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΓΙΝΕ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΝΗΜΟΣΥΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΛΕΞΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΟΥΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ. ΕΤΣΙ ΔΙΑΤΑΖΕΙ Η ΜΑΣΟΝΙΑ;
      Τελετή μνήμης από τον Δήμο Πειραιά για τα θύματα του βομβαρδισμού της πόλης στις 11/1/1944.
      Ο Δήμος Πειραιά, τιμώντας τη μνήμη των θυμάτων του βομβαρδισμού της πόλης την 11η Ιανουαρίου 1944, τέλεσε σήμερα επιμνημόσυνη δέηση στο Δημοτικό Νεκροταφείο «Ανάσταση».
      Ο αντιδήμαρχος Προσόδων και Εμπορίου, Γρηγόρης Καψοκόλης, εκπροσωπώντας το δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, στην ομιλία του τόνισε τα εξής:
      «Όπως κάθε χρόνο τέτοια μέρα, έτσι και φέτος ο Δήμος Πειραιά τιμά τη μνήμη των συμπολιτών μας που σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια του βομβαρδισμού του Πειραιά της 11ης Ιανουαρίου 1944. Πρόκειται για ένα γεγονός το οποίο σημάδεψε βαθιά την πόλη μας. Αποτελεί το μεγαλύτερο πλήγμα της ιστορίας μας. Εκείνη η μαύρη μέρα του ΄44 έχει μείνει άσβεστη στη μνήμη όλων των Πειραιωτών, καθώς υπολογίζεται ότι έχασαν τη ζωή τους περίπου 700 άμαχοι πολίτες όλων των ηλικιών. Καταστράφηκαν ολοσχερώς ή υπέστησαν μεγάλες ζημιές κτίρια και υποδομές, ενώ δημιουργήθηκε μεγάλο προσφυγικό ρεύμα προς την Αθήνα. Είναι αξιοσημείωτο ότι σε αυτόν τον βομβαρδισμό χάθηκαν περίπου τα δύο τρίτα του συνολικού αριθμού των άμαχων που έχασαν τη ζωή τους στους 239 βομβαρδισμούς του Πειραιά, στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
      Έπρεπε να περάσουν δεκαετίες, ώστε να μπορέσει η πόλη να βρει τους ρυθμούς της. Παρόλα αυτά, παρ΄ όλες τις ανθρώπινες απώλειες και την καταστροφή που υπέστη ο Πειραιάς σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, κατάφερε να ορθοποδήσει. Με πολλή δουλειά, αλλά και δύναμη ψυχής, ο Πειραιώτης άφησε πίσω του την καταστροφή και συνέβαλε, ώστε να δημιουργηθεί ξανά ένας σύγχρονος Πειραιάς.
      Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε την ιστορία μας. Είναι χρέος μας, απέναντι στους δημότες και ειδικά στους νεότερους, να διατηρούμε στη μνήμη μας αυτά τα γεγονότα, που έχουν καθορίσει και σημαδέψει τη ζωή μας, αλλά και τη ζωή της πόλης. Η υπενθύμιση αυτού του τραγικού για την πόλη γεγονότος μπορεί να αποτελέσει, για όλους σήμερα, ένα παράδειγμα ότι ακόμη και σε εξαιρετικά δύσκολες περιόδους μπορούμε να ξεπερνάμε τα προβλήματα με ομοψυχία και να προχωράμε μπροστά με σκληρή δουλειά. Τέτοια μέρα κάθε χρόνο ο Δήμος είναι παρών για να τιμά όλους αυτούς που τόσο άδικα έχασαν τη ζωή τους. Εκ μέρους του δημάρχου Πειραιά, κ. Γιάννη Μώραλη, σάς ευχαριστούμε για την παρουσία σας, αυτήν τη μέρα τιμής και μνήμης για την πόλη μας».
      Στεφάνια κατέθεσαν ο αντιδήμαρχος Πειραιά, Γρηγόρης Καψοκόλης, εκ μέρους της κυβέρνησης η γενική γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Χριστιάνα Καλογήρου, εκ μέρους της Βουλής των Ελλήνων ο βουλευτής Νικόλαος Μανωλάκος, καθώς και συγγενείς των θυμάτων.
      Η τελετή μνήμης, την οποία πλαισίωσε η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Πειραιά, ολοκληρώθηκε με την ανάκρουση του εθνικού ύμνου.
      Στην τελετή παρέστησαν επίσης οι βουλευτές Κώστας Κατσαφάδος, Γιάννης Μελάς, Θεόδωρος Δρίτσας και Διαμάντω Μανωλάκου, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά, Παναγιώτης Αβραμίδης, αντιδήμαρχοι και εντεταλμένοι δημοτικοί σύμβουλοι, δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι, ο εκπρόσωπος του Διοικητή της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, εκπρόσωποι του Λιμενικού Σώματος, εκπρόσωποι του Ερυθρού Σταυρού και συγγενείς των θυμάτων.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...