Δευτέρα, 4 Μαΐου 2020

Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ 6ης ΓΕΝΕΑΣ ΤΟΥ 2030, ΤΟ F-Χ. ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΟΙ.




Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις εκπροσώπου Τύπου του ιαπωνικού Υπουργείου Άμυνας, το τελευταίο βρίσκεται στη διαδικασία της κατάρτισης μία φόρμουλας – πλαισίου, το οποίο θα καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις συνεργασίας, σε περίπτωση που οποιαδήποτε συμμαχική χώρα, εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ιαπωνικού μαχητικού επόμενης (6ης) γενιάς F-X.



Ιαπωνία: Τι γνωρίζουμε για το υπό σχεδίαση μαχητικό 6ης γενιάς.
Τον Αύγουστο του 2018, το The Diplomat ανέφερε ότι η Ιαπωνία βρίσκεται σε συνομιλίες για να συνεργαστεί με το Ηνωμένο Βασίλειο στη δημιουργία ενός νέου μαχητικού. Το 2019 ήρθε η είδηση πως το μαχητικό θα ενίσχυε μόνο την Ιαπωνία και δεν θα δινόταν για εξαγωγές, κάτι που φυσικά ενόσχλησε τη Μεγάλη Βρετανία.
Στις αρχές Μαρτίου του 2020, η Nikkei Asian Review επιβεβαίωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο εγκατέλειψε το πρότζεκτ και τάχθηκε υπέρ της συνεργασίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Την ίδια ώρα όμως η Ιαπωνία έκλεινε την «πόρτα» στην πρόταση της Lockheed Martin για μαχητικά αεροσκάφη, παρόλα αυτά οι ΗΠΑ δεν μένουν εκτός παιχνιδιού.
Η Ιαπωνία μπορεί να αμφιβάλλει για την ικανότητα των Βρετανικών ειδικών να κατασκευάσουν ένα μαχητικό πολλαπλών ρόλων, δεδομένου του αργού ρυθμού με τον οποίο τα βρετανικά όπλα έχουν ενσωματωθεί στα Eurofighter της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά σίγουρα χρειάζονται την τεχνογνωσία των Αμερικανών. Η συνεργασία με αμερικανικές εταιρείες είναι ένα σημαντικό βήμα προόδου για το πρόγραμμα F-3 της Ιαπωνίας, το οποίο θα είναι ένα κρίσιμο κομμάτι για τη διατήρησης της ασφάλειας στο εγγύς μέλλον.
Πιστό στα F-22 και F-35
Η Ιαπωνία άρχισε το πρόγραμμα ανάπτυξης του εγχώριου μαχητικού ως απάντηση στην άρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής (ΗΠΑ) το 2007 να πουλήσει στην Ιαπωνία το Lockheed Martin F-22 Raptor, και τα F-35 αποτελούν μία «ενδιάμεση λύση».
Πριν από λίγο καιρό, το ιαπωνικό υπουργείο άμυνας επιβεβαίωσε στο Jane’s τα σχέδια του να επιδιώξει την σχεδίαση ενός “υπό ιαπωνικής ηγεσίας” προγράμματος για την εξέλιξη ενός μαχητικού αεριωθούμενου επόμενης γενιάς που θα αντικαταστήσει την πλατφόρμα μαχητικού πολλαπλών ρόλων F-2 εντός της δεκαετίας του 2030.
Το ιαπωνικό F-3 θα θυμίζει εξωτερικά το F-22 και εσωτερικά το F-35. Θα είναι φυσικά τεχνολογίας stealth, με δύο κινητήρες, εξαιρετικά ευέλικτο, ικανό να μεταφέρει μεγαλύτερο οπλικό φορτίο και θα διαθέτει τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα του F-35.
Υπό ιδανικές συνθήκες θα έχει όλα τα καλά στοιχεία και των δύο μαχητικών χωρίς κανένα αρνητικό τους, ενώ θα μπορεί να το κατασκευάζει εγχωρίως τοποθετώντας ιαπωνικά ραντάρ και ιαπωνικούς κινητήρες.


ΙΑΠΩΝΙΑ: Επενδύει για το δικό της μαχητικό 6ης γενιάς… πώς θα είναι το F-X;

DEFENCEPOINT.GR

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις εκπροσώπου Τύπου του ιαπωνικού Υπουργείου Άμυνας, το τελευταίο βρίσκεται στη διαδικασία της κατάρτισης μία φόρμουλας – πλαισίου, το οποίο θα καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις συνεργασίας, σε περίπτωση που οποιαδήποτε συμμαχική χώρα, εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ιαπωνικού μαχητικού επόμενης (6ης) γενιάς F-X.

Το νέο ιαπωνικό που προς το παρόν υφίσταται ως πρόταση (concept), προορίζεται να αντικαταστήσει το επίσης εγχώρια ανεπτυγμένο και κατασκευασμένο από την Mitsubishi Heavy Industries, F-2, από το έτος 2030 και μετά. Πάντα σύμφωνα με τις δηλώσεις του εκπροσώπου του ιαπωνικού ΥΠΑΜ, το F-2 θα αποσυρθεί οριστικά από τις τάξεις τις JASDF (Japan Air-Self-Defense Force’s), το αργότερο μέχρι το έτος 2035.
Προς το παρόν η ιαπωνική κυβέρνηση έχει δεσμεύσει κονδύλια ύψους 256,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το έτος 2020, με στόχο την έναρξη της διαδικασίας ανάπτυξης του F-X, διευκρινίζοντας ότι μέχρι το τέλος του 2021 μπορούν σε αυτή την αρχική φάση να συμμετάσχουν και άλλες χώρες.
Οι χώρες αυτές θα συμμετάσχουν, αναλαμβάνοντας (με το αντίστοιχο ρίσκο και κόστος φυσικά) από την πλευρά τους τη διαμόρφωση κάποιων από τα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους. Μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2019 που καθιερώθηκε επίσημα η ονομασία F-X, το ιαπωνικό πρόγραμμα είχε την ανεπίσημη ονομασία Future Fighter.
Επιπρόσθετα η Υπηρεσία Προμηθειών, Νέων Τεχνολογιών και Λογιστικής Υποστήριξης του ιαπωνικού ΥΠΑΜ, ξεκαθάρισε πρόσφατα ότι η Ιαπωνία προτίθεται να αναπτύξει ένα αποκλειστικά δικής της σχεδίασης μαχητικό με χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth) και δεν πρόκειται να αποδεχθεί συμμετοχή σε προτάσεις άλλων χωρών ή κατασκευαστών.
Σε αυτή της την απόφαση περιλαμβάνει και την πρόταση που είχε κατατεθεί από την Lockheed Martin για την ανάπτυξη ενός μαχητικού με συνδυασμένα σχεδιαστικά -και όχι μόνο- χαρακτηριστικά των F-22 και F-35.

ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

7 σχόλια :

  1. Με συμμετοχή ελληνικής εταιρείας η σχεδίαση του νέου ευρωπαϊκού άρματος μάχης!

    Στις 28 Απριλίου οι υπουργοί Αμύνης Γερμανίας και Γαλλίας υπέγραψαν συμφωνίες πλαίσιο για το γαλλογερμανικό Κύριο Σύστημα Μάχης Εδάφους (MGCS) σηματοδώντας την έναρξη της αναπτύξεως του αντικαταστάτη των ευρωπαϊκών αρμάτων μάχης Leopard 2 και Leclerc στην διάρκεια της δεκαετίας του 2030.
    Του Σάββα Δ. Βλάσση
    ΠΗΓΗ: Doureios
    Όπως ανακοινώθηκε, πρόκειται για έναν ιστορικό σταθμό στην ευρωπαϊκή συνεργασία σε θέματα αμυντικής βιομηχανίας, που αποβλέπει σε ένα αμοιβαίως επωφελές μείζον πρόγραμμα αναπτύξεως και εξοπλισμού, με χρηματοδότηση 50% από κάθε μέρος.
    Η οικονομική πτυχή απαιτεί σε πρώτη φάση την διάθεση περί των 75 εκατ. € από κάθε χώρα για το 1ο Μέρος της Μελέτης Προσδιορισμού Αρχιτεκτονικής Συστήματος (SADS) διαρκείας 18 μηνών, αποβλέποντας στην έναρξη παραδόσεων μέχρι το 2035. Αυτό που δεν έγινε γνωστό ευρέως, είναι ότι ο συγκεκριμένος κολοσσιαίας σημασίας σταθμός στην ιστορία της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας, περιλαμβάνει και ελληνική συμμετοχή!
    Δύο ημέρες μετά την υπογραφή της συμφωνίας, η γαλλογερμανική κοινοπραξία απηύθυνε πρόσκληση στην ελληνική εταιρεία EODH, για συμμετοχή στις εργασίες της ομάδος που συγκροτείται στο πλαίσιο της SADS. Αντικείμενο της ελληνικής εταιρίας θα είναι η συμμετοχή στην ανάπτυξη του συνόλου του “πακέτου” ενεργητικής και παθητικής προστασίας του μελλοντικού ευρωπαϊκού άρματος.
    Η εξέλιξη, αναδεικνύει την εμπιστοσύνη που χαίρει η ελληνική εταιρεία από τον γερμανικό κολοσσό της KMW, λόγω της πολύ καλής εμπειρίας που υπάρχει από την ανάθεση στην EODH της κατασκευής της θωρακίσεως του άρματος Leopard 2 αλλά και του τροχοφόρου τεθωρακισμένου οχήματος Boxer.
    Η KMW συμμετέχει σε ρόλο Leader στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχοντας συστήσει με την γαλλική Nexter την Γαλλογερμανική κοινοπραξία KNDS, που είναι και ο κύριος ανάδοχος του προγράμματος.
    Το MGCS είναι ένα πρόγραμμα του οποίου ο κύκλος εργασιών εκτιμάται ότι θα περιστραφεί στα 100 δισ. € από πλευράς τάξεως μεγέθους. Μόνο τα κονδύλια που θα διατεθούν για σκοπούς Έρευνας & Ανάπτυξης, υπολογίζονται σε άνω των 15 δισ. ευρώ.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διεθνείς προσκλήσεις στην ελληνική EODH για τους αντικαταστάτες του Leopard 2 και του VBL!

      Από Σάββας Δ. Βλάσσης
      Στις 28 Απριλίου οι υπουργοί Αμύνης Γερμανίας και Γαλλίας υπέγραψαν συμφωνίες πλαίσιο για το γαλλογερμανικό Κύριο Σύστημα Μάχης Εδάφους (MGCS) σηματοδώντας την έναρξη της αναπτύξεως του αντικαταστάτη των ευρωπαϊκών αρμάτων μάχης Leopard 2 και Leclerc στην διάρκεια της δεκαετίας του 2030.
      Όπως ανακοινώθηκε, πρόκειται για έναν ιστορικό σταθμό στην ευρωπαϊκή συνεργασία σε θέματα αμυντικής βιομηχανίας, που αποβλέπει σε ένα αμοιβαίως επωφελές μείζον πρόγραμμα αναπτύξεως και εξοπλισμού, με χρηματοδότηση 50% από κάθε μέρος. Η οικονομική πτυχή απαιτεί σε πρώτη φάση την διάθεση περί των 75 εκατ. € από κάθε χώρα για το 1ο Μέρος της Μελέτης Προσδιορισμού Αρχιτεκτονικής Συστήματος (SADS) διαρκείας 18 μηνών, αποβλέποντας στην έναρξη παραδόσεων μέχρι το 2035.

      Αυτό που δεν έγινε γνωστό ευρέως, είναι ότι ο συγκεκριμένος κολοσσιαίας σημασίας σταθμός στην ιστορία της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας, περιλαμβάνει και ελληνική συμμετοχή! Δύο ημέρες μετά την υπογραφή της συμφωνίας, η γαλλογερμανική κοινοπραξία απηύθυνε πρόσκληση στην ελληνική εταιρεία EODH, για συμμετοχή στις εργασίες της ομάδος που συγκροτείται στο πλαίσιο της SADS. Αντικείμενο της ελληνικής εταιρίας θα είναι η συμμετοχή στην ανάπτυξη του συνόλου του “πακέτου” ενεργητικής και παθητικής προστασίας του μελλοντικού ευρωπαϊκού άρματος.

      Η εξέλιξη, αναδεικνύει την εμπιστοσύνη που χαίρει η ελληνική εταιρεία από τον γερμανικό κολοσσό της KMW, λόγω της πολύ καλής εμπειρίας που υπάρχει από την ανάθεση στην EODH της κατασκευής της θωρακίσεως του άρματος Leopard 2 αλλά και του τροχοφόρου τεθωρακισμένου οχήματος Boxer. Η KMW συμμετέχει σε ρόλο Leader στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχοντας συστήσει με την γαλλική Nexter την Γαλλογερμανική κοινοπραξία KNDS, που είναι και ο κύριος ανάδοχος του προγράμματος.
      Το MGCS είναι ένα πρόγραμμα του οποίου ο κύκλος εργασιών εκτιμάται ότι θα περιστραφεί στα 100 δισ. € από πλευράς τάξεως μεγέθους. Μόνο τα κονδύλια που θα διατεθούν για σκοπούς Έρευνας & Ανάπτυξης, υπολογίζονται σε άνω των 15 δισ. €.
      Και δεύτερη σημαντική διεθνής πρόσκληση
      Η ευχάριστη εξέλιξη, είναι η δεύτερη μέσα σε διάστημα ολίγων ημερών για την ελληνική εταιρεία, η οποία εν μέσω πανδημίας και περιορισμών στις εργασίες παραγωγής, αποδεικνύει ότι πλέον “τρέχει” με κεκτημένη ταχύτητα που της εξασφαλίζει το καλό όνομα και τα σωστά προϊόντα στην διεθνή αγορά. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η EODH δέχθηκε πρόταση συμμετοχής από Γαλλοβελγική κοινοπραξία που σχεδιάζει ένα μελλοντικό ελαφρύ τεθωρακισμένο όχημα 4×4.

      H συνεργασία Γαλλίας – Βελγίου, αποβλέπει στην από κοινού ανάπτυξη ενός ελαφρού τεθωρακισμένου οχήματος 4×4 κατηγορίας 8 τόνων, το οποίο προορίζεται να αντικαταστήσει το VBL και το LMV, που χρησιμοποιούν σήμερα ο Γαλλικός και ο Βελγικός Στρατός αντιστοίχως. Το πρόγραμμα αποβλέπει σε μία αγορά 2.000 οχημάτων σε πρώτη φάση και η πρόσκληση της EODH αφορά την ανάληψη αναπτύξεως όλου του πακέτου προστασίας του νέου οχήματος. Το πρόγραμμα αναμένεται να προωθηθεί ως ευρωπαϊκό αναπτυξιακό και να λάβει κοινοτική χρηματοδότηση. Ως εκ τούτου, μέσω της EODH, θα επιτευχθεί και η συμμετοχή της Ελλάδος. Σε αυτό το τοπίο, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και του ΥΠΕΘΑ.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
  2. Εβραϊκή “Ταξιαρχία Εκδίκησης” των Ναζί…
    Η Tilhas Teezee Gesheften γνωστή ως TTG ήταν μια ομάδα στελεχών της Εβραϊκής Ταξιαρχίας του Βρετανικού Στρατού που λίγο μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη προχώρησε σε εκτελέσεις Γερμανών.
    Η ονομασία της μονάδας ήταν «κωδική». Κατά κυριολεξία το όνομά της είναι υβριστικό (αναφέρεται στα οπίσθια του αντιπάλου). Η ΤΤG συγκροτήθηκε από τον Γίσραελ Κάρμι, αξιωματικό της Εβραϊκής Ταξιαρχίας, που είχε ενταχθεί στον Βρετανικό Στρατό ήδη από το 1939.
    Τον Ιούνιο του 1945 ο Κάρμι και άνδρες του πέρασαν από την Ιταλία στη Γερμανία και επισκέφτηκαν το στρατόπεδο συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν για να συγκεντρώσουν πληροφορίες. Οι άνδρες αυτοί συνέλεξαν πληροφορίες και έτσι ο Κάρμι αποφάσισε την σύσταση της TTG.
    Ο Κάρμι συγκέντρωσε 18 σελίδες με ονόματα προς εκτέλεση γερμανών και ιταλών μέσω ενός αξιωματικού της Gestapo τον οποίο απείλησε να σκοτώσει εάν δεν μιλούσε. Μόλις είχαν τα ονόματα και διευθύνσεις ο Κάρμι και οι άνδρες του άρχισαν δράση.
    Ο Κάρμι και οι άνδρες του έφτιαξαν ψεύτικα χαρτιά και στρατιωτικές ταυτότητες, ώστε να ξεγελούν τους Βρετανούς και εκτέλεσαν εκατοντάδες Γερμανούς, Αυστριακούς και Ιταλούς φασίστες. Δεν είναι γνωστός ο αριθμός όσων εκτελέστηκαν, κάποιες πηγές όμως κάνουν λόγο για πάνω από 1.500.
    «Είχαμε πολύ θυμό. Θεωρούσαμε ότι η συμμετοχή μας στον πόλεμο κατά των Γερμανών δεν αρκούσε. Αποφασίσαμε, λίγοι από εμάς, να εκδικηθούμε. Ξέραμε ότι δεν μπορούσαμε να τους βρούμε όλους, αλλά κάποιους τουλάχιστον θα τους βρίσκαμε. Όσους βρίσκαμε τους διαβάζαμε τις κατηγορίες και τους σκοτώναμε, συνήθως με στραγγαλισμό», ανέφερε αργότερα μέλος της ομάδας σε συνέντευξή του.
    Μετά η TTG ανέλαβε την αποστολή διάσωσης Εβραίων επιζώντων τους οποίους, κρυφά, βοηθούσε να μετοικήσουν στην Παλαιστίνη. Επίσης συνεργάστηκε με την εβραϊκή Hagana (Άμυνα) στην Παλαιστίνη, προετοιμάζοντας τη δημιουργία εβραϊκού κράτους. Τα περισσότερα μέλη της TTG επίσης πέρασαν στο νεοϊδρυθέν κράτος του Ισραήλ και πολέμησαν κατά των Αράβων το 1948.

    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φθάσαμε πια αισίως στο απίστευτο Leopard 2 A7V, γερμανική αναβάθμιση.
    Την ανάθεση από το υπουργείο Άμυνας της Γερμανίας σύμβασης για την αναβάθμιση μέρους του στόλου αρμάτων μάχης Leopard 2 των ενόπλων δυνάμεων της Γερμανίας (Bundeswehr) και την παροχή συναφών υπηρεσιών, ανακοίνωσε ο γερμανικός όμιλος Rheinmetall.
    Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση τύπου η σύμβαση, η οποία αφορά την αναβάθμιση 104 αρμάτων μάχης Leopard 2 στη διαμόρφωση Leopard 2 A7V που ενσωματώνει τεχνολογίες αιχμής, έχει ύψος 118 εκατ. ευρώ και προβλέπει την παράδοση των πρώτων αναβαθμισμένων μονάδων το 2020.
    Από τα 104 άρματα τα 68 είναι της έκδοσης Leopard 2A4 (προφανώς από το απόθεμα που διατηρείται σε αποθήκευση), τα 16 της Leopard 2A6 και τα 20 της Leopard 2A7.
    Στο πλαίσιο του προγράμματος θα εγκατασταθούν στα άρματα νέο τηλέμετρο λέιζερ και σύστημα θερμικής απεικόνισης και παράλληλα θα αναβαθμιστούν ο υπολογιστής του Συστήματος Ελέγχου Πυρός (ΣΕΠ) και τα χειριστήρια του πληρώματος με την αντικατάσταση εξαρτημάτων που παρουσιάζουν προβλήματα παλαιότητας.
    Επιπρόσθετα, η Rheinmetall θα παράγει 68 πυροβόλα L55A1 διαμετρήματος 120 χλστ. και μήκους σωλήνα 55 διαμετρημάτων τα οποία θα τοποθετηθούν στα 68 Leopard 2A4. Με την τοποθέτηση του νέας έκδοσης πυροβόλου τα εν λόγω άρματα μάχης θα μπορούν να βάλλουν την τελευταία γενεά βλημάτων κινητικής ενέργειας στο ανώτερο μέρος του φάσματος πιέσεων του πυροβόλου.
    Ας σημειωθεί ότι στο σύνολο τους τα 104 αναβαθμισμένα άρματα μάχης θα μπορούν επίσης να βάλλουν το προγραμματιζόμενου πυροσωλήνα πυρομαχικό πολλαπλών χρήσεων DM11 (επίσης κατασκευής της Rheinmetall).
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελληνικά “πακέτα” θωράκισης της EODH κατακτούν τον κόσμο! Boxer, Leo 2A7+, κ.α.
      Η επέλαση του γερμανικού κολοσσού KMW στον στίβο των εξαγωγών, με πρωταθλητή το “αναγεννημένο” άρμα Leopard 2, δεν αποδίδει μόνο τεράστιες ροές εσόδων για το γερμανικό θησαυροφυλάκιο αλλά συμπαρασύρει προς τα εμπρός και την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία και συγκεκριμένα ελληνικές εταιρείες που συνεργάζονται από την εποχή της προγράμματος προμήθειας 170 αρμάτων Leopard 2 HEL για τον Ελληνικό Στρατό.
      ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ ΒΛΑΣΗ
      ΠΗΓΗ: ΔΟΥΡΕΙΟΣ
      Η βασική “τριάδα” της “ελληνικής αρματοβιομηχανίας” που υφίσταται σήμερα, είναι οι εταιρείες ΜΕΤΚΑ, EODH και HDVS, θυγατρική της KMW στην χώρα μας. Οι εταιρείες αυτές, σε κάθε σύμβαση που εξασφαλίζει η KMW, αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν σημαντικό κατασκευαστικό μέρος καθώς έχουν αναδειχθεί σε δοκιμασμένους και αξιόπιστους συνεργάτες.
      Η EODH ειδικά, με τομέα εξειδικεύσεως τις θωρακίσεις πάσης φύσεως για τροχοφόρα και τεθωρακισμένα οχήματα, ενημερώθηκε στις 24 Ιανουαρίου επισήμως από την KMW, για την κατακύρωση του έργου κατασκευής των πακέτων θωρακίσεως των 44 αρμάτων Leopard 2Α7+ που έχει παραγγείλει προσφάτως η Ουγγαρία.
      Οι προοπτικές είναι εξαιρετικά ευοίωνες, επειδή υπάρχει ζωηρό ενδιαφέρον και από άλλους υποψήφιους αγοραστές αρμάτων Leopard 2A7+ νέας κατασκευής, όπως στην περίπτωση του Γερμανικού Στρατού που ενδιαφέρεται για 104 μονάδες, της Ρουμανίας που ενδιαφέρεται για μια επιλαρχία αλλά και της Πολωνίας, οι ανάγκες της οποίας ανέρχονται ακόμη και σε 800 νέα άρματα!
      Επί της ουσίας ο Πολωνικός Στρατός προκρίνει το γερμανικό άρμα αλλά για λόγους ενισχύσεως της διαπραγματευτικής της θέσεως, η κυβέρνηση παρουσιάζεται να ενδιαφέρεται εναλλακτικώς και για το κορεατικό Κ2 Black Panther.
      Όλα αυτά τα Leopard 2 νέας κατασκευής, θα κατασκευαστούν σε μεγάλο ποσοστό στην Ελλάδα, με ένα από τα κύρια ζωτικά στοιχεία του άρματος -την θωράκιση- να αποτελεί προϊόν που κατασκευάζεται στην Μακεδονία από την EODH. H ελληνική εταιρεία προσβλέπει σε εξασφάλιση επιπλέον έργου, από το ισχυρό ενδιαφέρον που έχουν εκφράσει ήδη χώρες της Σκανδιναβίας, για προγράμματα αναβαθμίσεως υφισταμένων Leopard 2, με την θωράκιση να αποτελεί ένα από τα αντικείμενα επεμβάσεως.
      Τεθωρακισμένο Boxer
      Άλλο μείζον προϊόν της KMW στο οποίο ο γερμανικός κολοσσός έχει εμπιστευθεί την EODH, είναι το τεθωρακισμένο Boxer (8×8) που έχει πωληθεί σε διάφορες χώρες και η ελληνική εταιρεία έχει αναλάβει και κατασκευάζει μέρος των συνόλων θωρακίσεως του οχήματος. Ωστόσο, η κατάσταση αναμένεται να σημειώσει τεράστιο άλμα, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος που έχει εκδηλωθεί από την πλευρά της Μεγάλης Βρετανίας, στα πλαίσια του προγράμματος προμήθειας 500 οχημάτων Boxer, με προαίρεση για επιπλέον 300. Η EODH κλήθηκε να συμμετέχει στην εναρκτήρια συνάντηση (kick-off meeting) για το βρετανικό πρόγραμμα, στις 6 Νοεμβρίου 2019 κι έκτοτε έχουν ακολουθήσει πολλές ακόμη.
      Η εταιρεία θέτει ισχυρή υποψηφιότητα για την ανάληψη παραγωγής του συνόλου πλέον των πακέτων θωρακίσεως του Boxer και στο πλαίσιο αυτό έχει προχωρήσει ήδη στην ίδρυση θυγατρικής στην Μεγάλη Βρετανία για την μεταφορά βιομηχανικού έργου, όπως απαιτεί η βρετανική νομοθεσία σε μείζονα εξοπλιστικά προγράμματα. Η EODH θέτει υποψηφιότητα για την ανάληψη παρομοίου έργου, στο αντίστοιχο πρόγραμμα της Αυστραλίας. Όπως έχει γίνει γνωστό, ο Αυστραλιανός Στρατός θα εξοπλισθεί με 211 τεθωρακισμένα Boxer.
      Παρουσία και στην Κύπρο
      Τέλος, η EODH επεκτείνει ήδη την παρουσία της και στην Κύπρο, με την προετοιμασία μεγάλης επενδύσεως, η οποία θα έχει ως αντικείμενο την αναβάθμιση και υποστήριξη τεθωρακισμένων και μη οχημάτων. Η Εθνική Φρουρά της Κύπρου διαθέτει μεγάλο αριθμό τεθωρακισμένων, για την υποστήριξη των οποίων απουσιάζουν “βαριές” υποδομές μέχρι σήμερα.
      Όλα αυτά, δείχνουν ότι η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, παρά τα προβλήματα και το μικρό ενδιαφέρον του κράτους, τουλάχιστον από πλευράς ιδιωτικού τομέα απολαμβάνει διεθνούς αναγνωρίσεως και συνεργασιών, δημιουργώντας θέσεις εργασίας, αναπτύσσοντας τεχνολογίες και αποφέροντας έσοδα στα κρατικά ταμεία.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
    2. Έναρξη δοκιμών των υποβρυχίων κλάσης Barracuda της Γαλλίας με μπαταρίες της ελληνικής Sunlight.
      Με καθυστέρηση τριών ετών ξεκίνησαν οι θαλάσσιες δοκιμές του γαλλικού πυρηνοκίνητου υποβρυχίου Q284 Suffren. Το υποβρύχιο καθελκύστηκε τον Ιούλιο του 2019 αν και αρχικά το υποβρύχιο επρόκειτο να παραδοθεί στο Γαλλικό Ναυτικό στις αρχές του 2017 μετά την ολοκλήρωση των θαλάσσιων δοκιμών που σχεδιάζονταν να πραγματοποιηθούν το 2016. Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα οι θαλάσσιες δοκιμές του Q284 Suffren θα ολοκληρωθούν εντός του 2020 με στόχο το υποβρύχιο να παραδοθεί στο Γαλλικό Ναυτικό φέτος.
      Το πρόγραμμα ναυπήγησης των πυρηνοκίνητων υποβρυχίων κλάσης Barracuda περιλαμβάνει την ναυπήγηση συνολικά 6 υποβρυχίων τα οποία θα παραδοθούν στο Γαλλικό Ναυτικό το 2020, τρία υποβρύχια το 2025 και τα τελευταία δύο το 2030. Τα υποβρύχια κλάσης Barracuda έχουν μήκος 99,5 μέτρα διάμετρο κήτους 8,8 μέτρα, εκτόπισμα στην επιφάνεια 4.765 τόνους και σε κατάδυση 5.300 τόνους.
      Το προωστικό σκεύος του υποβρυχίου είναι ένα υβριδικό σύστημα που συνδυάζει ατμό και ηλεκτρική πρόωση και περιλαμβάνει ένα βελτιωμένο πυρηνικό αντιδραστήρα τύπου K15, ισχύος 150 MW που αποδίδει 200,000 ίππους δύο υπερτροφοδοτούμενες γεννήτριες των 10MW απόδοσης 13.000 ίππων που τροφοδοτούν δύο ηλεκτροκινητήρες και σύστημα pump-jet. Επιπλέον το υποβρύχιο διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες εκτάκτου ανάγκης.
      Το υποβρύχιο μπορεί να επιχειρεί για 270 ημέρες το έτος αν και ο εφοδιασμός του σε τρόφιμα για το 65μελές του πλήρωμα του επιτρέπει να επιχειρεί για 70 ημέρες.
      Το υποβρύχιο έχει απεριόριστη εμβέλεια και μπορεί να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα σε κατάδυση 25 κόμβους και στην επιφάνεια 14 κόμβους. Τα υποβρύχια κλάσης Barracuda είναι εξοπλισμένα με 4 τορπιλοσωλήνες των 533 χλστ και διαθέτουν συνολικά 20 όπλα και πιο συγκεκριμένα πυραύλους cruise MdCN, αντιπλοικούς πυραύλους Exocet SM39, τορπίλες βαρέως τύπου F21 Artemis και νάρκες τύπου FG29.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι το ναυπηγικό πρόγραμμα των πυρηνοκίνητων υποβρυχίων κλάσης Barracuda έχει και ελληνική διάσταση αφού η θρακιώτικη εταιρεία Systems Sunlight S.A έχει αναλάβει την σχεδίαση, ανάπτυξη και κατασκευή των συστοιχιών συσσωρευτών των γαλλικών υποβρυχίων της κλάσης αυτής, επιβεβαιώνοντας με αυτό τον τρόπο το παγκόσμιο κύρος και την αναγνώριση των δυνατοτήτων της ελληνικής εταιρείας από σημαντικά ναυπηγεία όπως την Naval Group και την γαλλική υπηρεσία εξοπλισμών DGA.
      Η ελληνική εταιρεία ανέλαβε το συγκεκριμένο συμβόλαιο κατόπιν συμμετοχή της σε διεθνή διαγωνισμό αντιμετωπίζοντας ξένες εταιρείες με μεγάλη ιστορία και τεράστια εμπειρία σε αυτό τον τομέα. Η πρώτη συστοιχία των συσσωρευτών για τα υποβρύχια κλάσης Barracuda παραδόθηκε στο γαλλικό ναυπηγείο το 2016 ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Systems Sunlight S.A έχει αναλάβει τη δέσμευση να αντικαταστήσει οποιονδήποτε συσσωρευτή που έχει παραδώσει στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος μέχρι το 2027.
      Τέλος υπενθυμίζεται ότι η Systems Sunlight S.A είναι μεταξύ των δύο υποψήφιων εταιριών που διεκδικούν την κατασκευή των συστοιχιών συσσωρευτών για τα 12 συμβατικής πρόωσης υποβρύχια Shortfin Barracuda Block 1A της Αυστραλίας τα οποία βασίζονται σχεδιαστικά στο υποβρύχιο κλάσης Barracuda και πρόκειται να ναυπηγηθούν στην Αυστραλία τον επόμενο χρόνο.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
  4. ΟΙ ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.
    Οι Εβραίοι στις 14 Μαΐου 1948 ανακήρυξαν το κράτος του Ισραήλ. Το Ισραήλ, χάρη πρώτα στους ηγέτες και στους πολίτες του, στην εβραϊκή διασπορά και στη διαχρονική υποστήριξη των ΗΠΑ, είναι το ισχυρότερο κράτος της Μέσης και Ευρύτερης Ανατολής και ένα από τα πιο εξελιγμένα και ανεπτυγμένα κράτη στον κόσμο. Είναι πρωτοπόρο παγκοσμίως σε νεοφυείς επιχειρήσεις και, φυσικά, στην τεχνολογία και σε πολλούς άλλους τομείς.
    Με αφορμή, λοιπόν, την επέτειο ίδρυσης του κράτους του Ισραήλ, οι Ένοπλες Δυνάμεις του δημοσιοποίησαν ένα εκπληκτικό βίντεο με τίτλο: «We have a secret to share with our Greek Cypriot neighbors!» («Έχουμε ένα μυστικό να μοιραστούμε με τους Έλληνες Κύπριους γείτονες!»).
    «Για 72 χρόνια ακούτε την ιστορία μας. Για μια μικρή χώρα που είναι περικυκλωμένη από εχθρούς, αλλά επιβιώνει! Γνωρίζετε τους πολέμους και τις μάχες που δώσαμε, τα άρματα, τα αεροπλάνα και την τεχνολογία μας. Νομίζετε ότι καταλαβαίνετε την επιτυχία μας. Δεν ξέρετε τίποτε!». Και τότε εμφανίζεται μια Ισραηλινή στρατιωτίνα, η οποία λέγει:
    «Επιτρέψτε μου να σας πω ένα μυστικό. Το κλειδί της ύπαρξής μας δεν είναι τα όπλα μας. Είναι οι στρατιώτες μας! Το θάρρος μας! Το πάθος μας! Η αγάπη μας! Είμαστε ο στρατός του λαού μας: Δρούζοι, Μουσουλμάνοι, Χριστιανοί. Υπερασπιζόμαστε τα σπίτια μας. Προστατεύουμε τις μητέρες μας, τους πατεράδες, τις αδελφές, τους αδελφούς, τους γείτονες, τους φίλους μας.
    »Όπου δεν υπάρχουν δρόμοι, τους φτιάχνουμε. Όπου δεν υπάρχουν γέφυρες, τις χτίζουμε! Όπου δεν υπάρχει απάντηση, την αναζητούμε. Για μας, ουδείς ωκεανός είναι τόσο απέραντος ή δύσκολη αποστολή. Κάνουμε τη δουλειά! Όταν οι νέοι στρατιώτες μας ορκίζονται, δεσμεύονται ότι και τη ζωή τους θα θυσιάσουν για το Ισραήλ.
    • »Όλοι μας, σε όποιο όπλο και αν ανήκουμε, στρατηγοί, κληρωτοί και έφεδροι είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε κάθε κίνδυνο για να διασφαλίσουμε την ύπαρξη του Ισραήλ.
    »Αποτελεί τιμή για μας να συμμετέχουμε σε αυτήν την αποστολή. Στεκόμαστε δίπλα από τους γίγαντες που ήρθαν πριν από εμάς. Άνδρες και γυναίκες που ξεκίνησαν από το τίποτε και έκτισαν έναν πανίσχυρο στρατό, τον οποίο τρέμουν οι εχθροί του και είναι σεβαστός από τους συμμάχους του.
    • »Είμαστε υπερήφανοι επειδή δώσαμε ζωή στον εβραϊκό λαό και ασφάλεια σε όλους τους πολίτες του Ισραήλ. Έχουμε εμπιστοσύνη ότι ακόμα καλύτερες ημέρες θα ανατείλουν. Είμαστε οι Ένοπλες Δυνάμεις του Ισραήλ. Τώρα γνωρίζετε το μυστικό μας!».
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...