Δευτέρα, 18 Μαΐου 2020

ΔΙΠΛΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΣ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΝΟΣΟΣ.

Διπλοῦς πόλεμος· οἰκονομία καὶ νόσος



Τὸ θέρος πλησιάζει μέν, ἤδη δὲ τὴν θύραν κόπτει, οἱ δὲ τῆς Εὐρώπης πολῖται ἑαυτοὺς τὰ αὐτὰ ἐρωτήματα συνεχῶς ἐρωτῶσιν· “ἆρα ἐξέσται ἡμῖν τούτῳ τῷ θέρει ἀποδημεῖν; ἆρα ἐξέσται ἡμῖν ἐκ τῆς χώρας ἐκπορευθῆναι καὶ εἰς ἄλλας χώρας εἰσβῆναι;“


ΔΕΝ  ΕΙΝΑΙ  ΤΕΡΑΣΤΙΑ  ΝΤΡΟΠΗ  ΓΙΑ  ΤΟΥΣ  ΕΛΛΗΝΕΣ,  ΤΑ  ΕΛΛΗΝΙΚΑ  "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ",  ΤΟΥΣ  ΕΛΛΗΝΕΣ  ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ  ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ,  ΤΟΥΣ    ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ  ΤΟΥ  "ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ"  ΣΤΗΝ  ΕΛΛΑΔΑ,  ΕΝΑΣ  ΙΣΠΑΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ  ΝΑ  ΒΓΑΖΕΙ  ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ  ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ  ΣΤΗΝ  ΓΛΩΣΣΑ  ΜΑΣ  ΚΑΙ  ΕΜΕΙΣ  ΝΑ  ΑΔΥΝΑΤΟΥΜΕ  ΝΑ  ΚΑΝΟΥΜΕ  ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ;


ΙΤΑΛΙΔΑ ΑΝΤΡΕΑ ΜΑΡΚΟΛΟΝΓΚΟ: «ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, Η ΠΙΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ».





περὶ τῆς ἐν τῇ Εὐρώπῃ καταστάσεως καθ' ἡμέραν ἐναντία νέα ἀκούομεν ἃ καθ' ἡμέραν μεταβάλλονται, ἄλλοθί τε καὶ ἐν ταῖς Μεσογαίοις χώραις, αὗται γὰρ αἱ χῶραι, ἅτε πολλὰ χρήματα ἀπὸ τῶν τῷ θέρει περιηγητῶν δεχόμεναι, νῦν ἅμα δύο πολέμους μάχονται· πρῶτον μὲν τὸν πρὸς τὴν νόσον πόλεμον, δεῖ γὰρ τὴν τῆς νόσου διασπορὰν κωλύειν, ὃ τὰ ὅρια κλεῖσαι σημαίνει, δεύτερον δὲ τὸν ὑπὲρ τῆς οἰκονομίας πόλεμον, ἐὰν γὰρ οἱ ἄρχοντες τὰ ὅρια μὴ ἀνοίξωσιν ἡ οἰκονομία μάλιστα πείσεται. τὸ δὲ ὀρθὸν ἐρώτημα οὐκ ἔστιν ὁποτέρα αἵρεσις βελτίων ἐστὶν ἀλλὰ ὁποτέρα μεῖον κακή ἐστιν, δέον δὲ ἤδη κρίνειν ὅ τι χρὴ τῷ θέρει ποιεῖν, οἱ Εὐρωπαῖοι πολῖται περὶ τῆς τῶν ὁρίων καταστάσεως πυνθάνονται, εἰδέναι βουλόμενοι πότερον κεκλεισμένα μενεῖ τὰ ὅρια ἢ ἀνεῳγμένα.
καὶ δὴ καὶ δεῖ μὴ τῆς οὕτω καλουμένης “ἀπομονώσεως“ ἐπιλαθέσθαι, οἱ μὲν γὰρ ἐνίων χωρῶν ἄρχοντες νέους νόμους κατέθεσαν καθ' οὓς ὅστις ἂν εἰς τὴν χώραν εἰσβαίνῃ ἀναγκασθήσεται ἑαυτὸν πεντεκαίδεκα ἡμέρας ἀπομονοῦν πρὶν ἄνω καὶ κάτω ἐλευθέρως ὅποι ἂν βούληται ἰέναι, ἀδιανόητον δέ ἐστι τόδε, τοὺς περιηγητὰς εἰς τὴν χώραν ἀφικομένους καὶ πρὸς τὸν αἰγιαλὸν ἰέναι βουλομένους... ἀλλὰ ἐν τῷ καταγωγίῳ δύο ἑβδομάδας μένοντας. ἡ οὖν Εὐρωπαία Ἕνωσις, τοῦτο κωλύειν βουλομένη, προύθηκε χθὲς τὰ ὅρια προβάδην ἀνοῖξαι.
διπλοῦς πόλεμος ἐπιφαίνεται· πρὸς τήν τε νόσον καὶ πρὸς τὴν οἰκονομικὴν συμφοράν.



Ο  Ρωμαίος ρήτορας Κικέρων είχε πει πως, αν μιλούσαν οι Θεοί, θα χρησιμοποιούσαν την ελληνική γλώσσα.


Και για όσους ισχυρίζονται ότι η αρχαία ελληνική είναι μία νεκρή γλώσσα, ο Ισπανός Χουάν Κοντέρχ, καθηγητής στο πανεπιστήμιο St. Andrews της Σκοτίας δίνει την καλύτερη απάντηση, με την ιστοσελίδα 

http://www.akwn.net  (Akropolis World News).

Στην ιστοσελίδα αυτή, μπορεί κάποιος να διαβάσει ποικίλες ειδήσεις, απ΄ όλο τον κόσμο, μεταφρασμένες σε άπταιστη ελληνική διάλεκτο του 5ου αιώνα π.Χ.
Η αγάπη του καθηγητή Χουάν Κοντέρχ για την αρχαία ελληνική ξεκίνησε από τα μαθητικά του χρόνια, όταν την πρωτοδιδάχτηκε στο Γυμνάσιο.

«Μόλις ήρθα σε επαφή μʼ αυτή τη γλώσσα μου άρεσε, όπως μου είχαν αρέσει και τα λατινικά. Έτσι, αποφάσισα ότι θα περνούσα την υπόλοιπη ζωή μου, μελετώντας τις δύο αυτές γλώσσες», δηλώνει ο κ. Κοντέρχ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό «Ελληνική Διασπορά» του ΑΠΕ-ΜΠΕ.


«Όσο πιο πολύ κοιτάζουμε στο παρελθόν, τόσο πιο ικανοί γινόμαστε να κοιτάξουμε στο μέλλον», λέει χαρακτηριστικά ο Ισπανός καθηγητής, ο οποίος σπούδασε τους αρχαίους κλασσικούς στο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, της ιδιαίτερης πατρίδας του και μετά την αποφοίτησή του συνέχισε με μάστερ στις ομηρικές σπουδές, στο πανεπιστήμιο του Σέφιλντ, στη Μ. Βρετανία.
Επέστρεψε στην Ισπανία, όπου έκανε το ντοκτορά του στους αρχαίους κλασσικούς, δουλεύοντας ταυτόχρονα ως καθηγητής, σε γυμνάσιο, ενώ μερικά χρόνια αργότερα έκανε αίτηση και έγινε δεκτός ως βοηθός καθηγητή στην Οξφόρδη, όπου δίδαξε αρχαία ελληνικά και λατινικά, για τέσσερα χρόνια.

Στη συνέχεια, έγινε καθηγητής, στην ίδια ειδικότητα, στο Πανεπιστήμιο του St. Andrews, όπου ενεργοποίησε το μάθημα της σύνθεσης αρχαίου ελληνικού κειμένου (σημ. μετάφραση από σύγχρονη γλώσσα προς αρχαία ελληνικά), κάτι, που όπως μας είπε, θα κάνει του χρόνου και με τα λατινικά.

Για την ιστοσελίδα με το δελτίο ειδήσεων στα αρχαία ελληνικά, ο καθηγητής Κοντέρχ μας αναφέρει ότι αποφάσισε να προβεί στη δημιουργία της, καθώς είχε διαπιστώσει ότι υπήρχαν τρεις διαδικτυακοί τόποι με ειδήσεις στα λατινικά, αλλά κανένας στα αρχαία ελληνικά.

«Έτσι, αποφάσισα να το κάνω εγώ αυτό», σημειώνει. «Φυσικά -προσθέτει- υπήρχε πρόβλημα με τα ελληνικά στοιχεία στο πρόγραμμα, αλλά το έλυσα, γράφοντας το κείμενο στο δικό μου πρόγραμμα και στη συνέχεια μετέτρεψα το κείμενο σε εικόνα, κι έτσι, αυτό που βλέπετε στην ιστοσελίδα, είναι η εικόνα του κειμένου. Τώρα, όλοι μπορούν να διαβάσουν αυτά που γράφω. Στο μέλλον, είναι πιθανόν να μεταφέρω το site στο unicode, που είναι πιο προχωρημένο πρόγραμμα, αλλά δεν είναι αρκετά διαδεδομένο».

Καθημερινά, η ιστοσελίδα δέχεται, κατά μέσο όρο, περίπου 40 επισκέπτες, αυτό όμως δεν πτοεί τον φιλέλληνα καθηγητή. «Φυσικά δεν είναι πολλοί, σε σύγκριση με τις χιλιάδες επισκέψεις που δέχονται οι κανονικές εφημερίδες, αλλά πρέπει να λάβουμε υπʼ όψιν μας το γεγονός ότι πολλοί διαβάζουν τη σελίδα μου πιθανόν μία φορά στις δύο εβδομάδες ή μία φορά το μήνα, παρʼ ότι οι περισσότεροι είναι, πιθανότατα, τακτικοί αναγνώστες, αλλά σίγουρα αρκετοί είναι και εναλλασσόμενοι. Έτσι, μʼ αυτά τα δεδομένα είμαστε ικανοποιημένοι», μας εξηγεί.
Ο ίδιος μας επισημαίνει ότι είναι ανοιχτός σε παρατηρήσεις, που αν υπήρχαν θα ήταν ευγνώμων, ώστε να βελτιωθεί η ιστοσελίδα, αλλά και σε ερωτήσεις, ακόμα και συνεργασίες.
Ο Χουάν Κοντέρχ δεν μιλά νέα ελληνικά και όταν επισκέπτεται την Ελλάδα μιλά αργά στα αρχαία ελληνικά σε όσους συναναστρέφεται και αυτοί, όπως μας είπε, το βρίσκουν διασκεδαστικό. Μας υπόσχεται ότι κάποια μέρα θα μάθει νέα ελληνικά, σημειώνει, όμως, ότι δεν έχει καμιά επαφή με ελληνικά πανεπιστήμια.

«Η μόνη μου συχνή επαφή είναι με τον Δρ. Eusebi Ayensa, διευθυντή του Ισπανικού Ινστιτούτου Θερβάντες στην Αθήνα, ο οποίος είναι ένας έξοχος Ελληνιστής, πρώην καθηγητής αρχαίων ελληνικών (δίδασκε σε μία περιοχή βόρεια της Βαρκελώνης, κοντά στα ερείπια της αρχαίας ελληνικής πόλης Εμπορείον). Εκείνος, πάντως, μιλά και αρχαία και νέα ελληνικά».



Ο καθηγητής Χουάν Κοντέρχ δεν σταματά μόνο στην ιστοσελίδα που δημιούργησε. 
Πρόσφατα, μετέφρασε στα αρχαία ελληνικά ένα διήγημα με πρωταγωνιστή τον Σέρλοκ Χολμς και … έπεται συνέχεια. 
Όπως εξηγεί και ο ίδιος: «Αντιλήφθηκα πως πολλοί άνθρωποι, αν και θέλουν να προσεγγίσουν τα αρχαία ελληνικά, στέκονται σε δέος και φόβο μπροστά στα κλασικά κείμενα. Έτσι προσπάθησα να τους δείξω πως αυτή η γλώσσα μπορεί να μεταφερθεί στο σήμερα».

Το σάιτ είναι τόπος συνάντησης φοιτητών που θέλουν να ακολουθήσουν τις κλασικές σπουδές και να μάθουν αρχαία ελληνικά.  


Ο κ.Goderch πιστεύει πως τον ίδιο φόβο, μπροστά σε μια αρχαία γλώσσα, νιώθουν ακόμα και οι φοιτητές των κλασικών σπουδών – κι ας είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με αυτές, σε σχέση με τους απλούς ανθρώπους. Θεωρεί, λοιπόν, πως μέσα από κείμενα της τρέχουσας επικαιρότητας θα καταφέρει να τους... αφαιρέσει τον φόβο και να τους κάνει περισσότερο διασκεδαστική την πρόσβαση στα αρχαία ελληνικά.

«Βούλομαι ειπείν τούτον τον άντρα μέγιστον είναι, επεί τόν ελληνικόν κόσμον περί πολλού ποιησάμενος τον λοιπόν κόσμον και έθνη ποιεί φανήναι ήσσονα του ελληνικού!

Tα επίλοιπα έθνη μιμούμενα το ελληνικόν ποιούσι πολιτισμόν, λαμβάνοντα τά μέγιστα των Ελλήνων και αφιέμενα τα χείρονα....».


ΣΗΜΕΙΩΣΗ  Ζ.Π.

ΔΕΝ  ΕΙΝΑΙ  ΤΕΡΑΣΤΙΑ  ΝΤΡΟΠΗ  ΓΙΑ  ΤΟΥΣ  ΕΛΛΗΝΕΣ,  ΤΑ  ΕΛΛΗΝΙΚΑ  "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ",  ΤΟΥΣ  ΕΛΛΗΝΕΣ  ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ  ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ,  ΤΟΥΣ    ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ  ΤΟΥ  "ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ"  ΣΤΗΝ  ΕΛΛΑΔΑ,  ΕΝΑΣ  ΙΣΠΑΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ  ΝΑ  ΒΓΑΖΕΙ  ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ  ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ  ΣΤΗΝ  ΓΛΩΣΣΑ  ΜΑΣ  ΚΑΙ  ΕΜΕΙΣ  ΝΑ  ΑΔΥΝΑΤΟΥΜΕ  ΝΑ  ΚΑΝΟΥΜΕ  ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ;

Την  στιγμή  που  έπρεπε  να  υπήρχαν  1000  και  10.000  εφημερίδες  στα  Αρχαία  Ελληνικά.

Ραιημόν  Καρτιέ:  Μεταπολεμική  Παγκόσμιος  Ιστορία.  

"Στο  Ισραήλ  από  το  1948  γίνεται  μία  αληθινή  επανάσταση  στην  Γλώσσα.  Ξαναγεννιούνται  σαν  καθημερινή  γλώσσα  τα  αρχαία  Εβραϊκά,  μία  γλώσσα  πεθαμένη  και  μη  ομιλούμενη  για  2.000  χρόνια.  
Οι  ισραηλινοί  φιλόλογοι  ανακαλύπτουν  εβραϊκές  λέξεις  όπως  αλεξίπτωτο,  ολοκληρωτικός  τελεστής, διανυσματικός  λογισμός,  διαφορική  γεωμετρία,  σε  μια  φτωχή  γλώσσα  πεθαμένη  εδώ  και  δύο  χιλιάδες  χρόνια".


ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ   

12 σχόλια :

  1. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ, ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΕΔΩ ΚΑΙ 2.000 χιλ. ΧΡΟΝΙΑ, Η ΛΕΞΗ " Ν Τ Ρ Ο Π Η ", ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΤΟΥΣ.

    ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ : ΚΛΟΠΗ, ΜΙΖΕΣ- ΑΠΑΤΕΣ- ΜΙΣΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ- ΠΡΟΔΟΣΙΑ- & ΜΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΟΡΚΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ, ΟΤΑΝ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΩΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.

    ΣΑΣ ΜΙΛΑΕΙ Ο ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΟΠΟΣ " Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ "

    ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΘΛΙΣΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΘΛΙΑ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.

    ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΔΩΡΕΑΝ ΦΑΓΗΤΟ-ΠΟΤΟ-ΥΨΗΛΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ & ΑΝΕΤΟ-ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΚΙΓΚ....

    ΠΕΡΑΣΤΕ ΚΟΣΜΕ !

    ΠΕΡΑΣΤΕ ΑΘΛΙΟΙ ΣΚΟΥΠΙΔΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΣΤΟΝ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΟΠΟ ΜΑΣ!

    2.000 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ, ΣΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ, ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΔΕΜΕΝΟΝ ΣΤΟ ΣΚΑΜΝΙ, ΤΟΝ ΒΑΣΑΝΙΖΟΥΝΕ ΦΡΙΧΤΑ, ΤΟΝ ΛΕΝΕ ΔΟΥΛΟ ΤΟΥ ΕΒΡΑΙΟΥ ΘΕΟΥ, ΤΟΝ ΛΕΝΕ "ΠΟΙΜΝΙΟ" ΚΑΙ "ΡΑΓΙΑ" .

    ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΨΩΜΙΑ ΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΠΑΛΙΟ- ΠΡΟΔΟΤΕΣ.

    ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ημέρα μνήμης για την Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού σήμερα.
    Δεν ξεχνάμε την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου! Νίκος Ταμουρίδης. Ο Νικόλαος Ταμουρίδης είναι Αντγος (ε.α)-Επίτιμος, Α' Υπαρχηγός ΓΕΣ και Αντιπρόεδρος ΔΕ Ελεύθερης Πατρίδας.
    "Εάν τα παρεληλυθότα μνημονεύεις, άμεινον περί των μελλόντων βουλεύσει", μας υπενθυμίζει ο αρχαίος ρήτορας Ισοκράτης, δηλαδή ''Αν θυμάσαι τα περασμένα, ξέρεις να αντιμετωπίζεις καλύτερα το μέλλον''.
    Δεν ξεχνάμε λοιπόν! Θυμόμαστε την τραγωδία του αφανισμού των 353.000 προγόνων μας από τους Τούρκους τον περασμένο αιώνα.
    Δεν ξεχνάμε ότι:
    Σύμφωνα με τον νομικό ορισμό που αναγράφεται στο άρθρο 2 της σχετικής συνθήκης των Ηνωμένων Εθνών από το έτος 1948, Γενοκτονία σημαίνει μεθοδική εξολόθρευση, ολική ή μερική, μιας εθνικής, φυλετικής ή θρησκευτικής ομάδας, σκοτώνοντας ή προκαλώντας σοβαρή φυσική ή πνευματική βλάβη ή προκαλώντας συνθήκες για την φυσική εξόντωση μελών της ομάδας αυτής. Πρόκειται για ένα πρωτογενές έγκλημα, το οποίο δεν έχει συνάρτηση με πολεμικές συγκρούσεις.
    Δεν ξεχνάμε ότι:
    Όσα έγιναν στον Πόντο την εποχή εκείνη, ήταν αποτέλεσμα της απόφασης των Τούρκων σωβινιστών για επίλυση του εθνικού προβλήματος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με τη φυσική εξαφάνιση των γηγενών εθνοτήτων, δηλαδή με τις γενοκτονίες των χριστιανικών λαών, Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων, καθώς και με τη βίαιη τουρκοποίηση των μουσουλμανικών εθνοτήτων.
    Δεν ξεχνάμε ότι:
    Η προσπάθεια αφανισμού των χριστιανών της περιοχής του Πόντου είχε αρχίσει από το 1911, με απόφαση που πήραν οι Νεότουρκοι σε συνέδριό τους στη Θεσσαλονίκη. Απόφαση για εξόντωση, η οποία και δυναμώθηκε το 1914 με τον οικονομικό πόλεμο και την καταλήστευση των ελληνικών περιουσιών, με τις επιθέσεις και λεηλασίες από οργανωμένες συμμορίες, τις εξορίες, τις ομαδικές εκτοπίσεις και τα τάγματα εργασίας σε απόμακρες περιοχές της Ανατολίας, όπου ελάχιστοι επέζησαν.
    Η λυσσαλέα εκστρατεία γιγαντώθηκε από το έτος 1916, οπότε και σταδιακά δημιουργήθηκε το αντάρτικο κίνημα των Ποντίων με αποκλειστικό κίνητρο τη σωτηρία τους. Το ποντιακό αντάρτικο, που είχε το χαρακτήρα της εθνικής αντίστασης, έδρασε κυρίως στο δυτικό Πόντο, αλλά και στον ανατολικό περισσότερο στην περιοχή της Σάντας, και έγραψε νέες σελίδες ηρωισμού της Ελληνικής αντίστασης.
    Δεν ξεχνάμε ότι:
    Η σκληρότερη φάση της γενοκτονικής εκστρατείας άρχισε στις 19 Μαΐου 1919, με την αποβίβαση του Μουσταφά Κεμάλ στη Σαμψούντα, με άδεια του Σουλτάνου, και κράτησε μέχρι το 1923. Με την υποστήριξη 2 Σωμάτων Στρατού, της Σεβάστειας και του Ερζερούμ, όπως ο ίδιος ο Κεμάλ είπε σε ομιλία του αργότερα, και τη βοήθεια τούρκων αιμοσταγών τσετέδων (ανταρτών-ληστών), άρχισε το φοβερό έργο του.
    Τις εκτελέσεις των επιφανών ποντίων, βουλευτών, τραπεζιτών, δασκάλων, παπάδων, δημοσιογράφων. Τους διωγμούς και τους φόνους απλών ανθρώπων. Τις αρπαγές και τους βιασμούς των γυναικών, τις αρπαγές και σφαγές μικρών παιδιών. Τις εκκενώσεις και πυρπολήσεις ολόκληρων πόλεων και χωριών, τις λυσσαλέες καταστροφές εκκλησιών και μοναστηριών, καθώς και τους ομαδικούς εξισλαμισμούς.
    Δεν ξεχνάμε ότι:
    Τον επίλογο της γενοκτονίας ακολουθεί η μοναδική στην παγκόσμια ιστορία ρύθμιση από μια συνθήκη ειρήνης, τη συνθήκη της Λωζάνης το 1923, και η επιβολή από τη διεθνή κοινότητα της υποχρεωτικής ανταλλαγής εκατομμυρίων ανθρώπων, πληθυσμών δηλαδή όχι κάποιων συγκεκριμένων περιοχών, αλλά ολόκληρων χωρών. Έτσι οι πρόγονοί μας ξεριζώθηκαν από τις προαιώνιες εστίες τους και μεταφέρθηκαν αναγκαστικά σε μια νέα πατρίδα.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξεχνάμε την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου! Νίκος Ταμουρίδης. Ο Νικόλαος Ταμουρίδης είναι Αντγος (ε.α)-Επίτιμος, Α' Υπαρχηγός ΓΕΣ και Αντιπρόεδρος ΔΕ Ελεύθερης Πατρίδας.
      Δεν ξεχνάμε ότι:
      Πριν την ανταλλαγή στον Πόντο υπήρχαν περισσότερα από 1000 Ελληνικά σχολεία με πάνω από 1200 δασκάλους και 76.000 περίπου μαθητές και μαθήτριες. Ακόμη υπήρχαν 1.130 ναοί, 22 μοναστήρια και πάνω από 1600 παρεκκλήσια με 1.500 κληρικούς. Επιπλέον τράπεζες ελληνικών συμφερόντων, εφημερίδες, σύλλογοι, αδελφότητες, θέατρο, αθλητισμός, και γενικά μια απόλυτα ακμάζουσα Ελληνική κοινότητα.
      Δεν ξεχνάμε ότι:
      Έχουμε χρέος να μεταδώσουμε την ιστορική αλήθεια στις νέες γενιές και επιπλέον να ενημερώνουμε όλους, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, για την τραγωδία του Ποντιακού Ελληνισμού. Το οφείλουμε στη μνήμη αυτών που θυσιάστηκαν για την διατήρηση της εθνικής τους ταυτότητας και επιπλέον γιατί ''λαός που ξεχνά την ιστορία του είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει''!
      Δεν ξεχνάμε ότι:
      Έχουμε δικαιώματα στον Πόντο. Και το πιο βασικό από όλα, έχουμε δικαίωμα στη μνήμη, δικαίωμα στην συγγνώμη, δικαίωμα στην αποδοχή της αλήθειας!
      Η διεθνής αναγνώριση της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου είναι αδιαπραγμάτευτη και επιβάλλεται να αποτελεί τον πιο βασικό στόχο όλων μας!
      Δεν ξεχνάμε! Αποτελεί εθνικό μας χρέος!
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
  3. Θεσσαλονίκη: Άναψαν κεριά για τη Γενοκτονία των Ποντίων - Σχημάτισαν τον αριθμό 353.000 για τις ψυχές που χάθηκαν.
    Κεράκια για τις 353.000 ψυχές που χάθηκαν άδικα στη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, πριν από 101 χρόνια, άναψαν το βράδυ της Δευτέρας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Νεολαίας της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, με αφορμή την αυριανή επέτειο.
    Τα μέλη βρέθηκαν λίγο μετά τις 23:00 στο άγαλμα που είναι αφιερωμένο στη Γενοκτονία των Ποντίων, στη συμβολή των οδών Ερμού και Αγίας Σοφίας, προκειμένου να τιμήσουν τους προγόνους τους που έχασαν τη ζωή τους με φρικτό τρόπο.
    Φέτος, λόγω του κορωνοϊού και των μέτρων κατά της εξάπλωσης του, δε θα πραγματοποιούν οι καθιερωμένες εκδηλώσεις. Αντίθετα, αύριο, στις 19:00 στο ίδιο σημείο της πόλης, θα γίνει επιμνημόσυνη δέηση για τις 353.000 ψυχές αλλά και κατάθεση στεφάνων προς τιμήν τους.
    Τα παραπάνω θα προβληθούν ζωντανά από τη σελίδα της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
    Τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Νεολαίας θα μεταβούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης όπου και θα "αφήσουν" στον ουρανό της πόλης συμβολικά αναμμένα φαναράκια για όλους εκείνους που "χάθηκαν" στη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι σπαρακτικές επιστολές των μελλοθάνατων του Πόντου λίγο πριν εκτελεστούν.
    Ν. Καπετανίδης: «Θαρσείτε και καρτερείτε»
    Ο δημοσιογράφος και εκδότης της εφημερίδας «Εποχή» της Τραπεζούντας, Νικόλαος Καπετανίδης, έστελνε μέχρι την τελευταία στιγμή γράμματα στο σπίτι του, παρηγορώντας τους δικούς του ανθρώπους. Οπως έγραφε, «θα μάθετε από τους ολίγους που θα περισωθούν, ότι μήτε το θάρρος μήτε η ψυχραιμία μ’ εγκατέλειψαν ως την τελευταία μου στιγμή… Εντούτοις η ψυχή μου βαρύτατα πενθεί διότι σας αφήνω για πάντα… Τέτοιος θάνατος σαν τον δικό μου είναι ωραίος, δοξασμένος… Γι’ αυτό μη λυπηθήτε… Εσύ, μανούλα μου, εγκαρτέρησε. Ετίμησα τα στήθια σου και τ’ όνομά σου με τον θάνατό μου… Ο θάνατος είναι τιμή για όλους μας. Θαρσείτε και καρτερείτε, μια φορά κανείς πεθαίνει…». Ο Καπετανίδης υπήρξε συνεπής με τα γραφόμενά του μέχρι την έσχατη ώρα. Οταν ο πρόεδρος του δικαστηρίου τού ανέγνωσε το κατηγορητήριο, ότι επεδίωκε την ανεξαρτησία του Πόντου, εκείνος τον διόρθωσε: «Οχι, κύριε πρόεδρε, εγώ ήθελα την απευθείας ένωση του Πόντου με την Ελλάδα». Απαγχονίστηκε στις 21 Σεπτεμβρίου 1921, σε ηλικία μόλις 32 χρόνων.
    Η τελευταία του κραυγή πάνω στην αγχόνη ήταν: «Ζήτω η Ελλάς!».
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. «Αναγνωρίζουμε τον πόνο αλλά δεν πρόκειται για Γενοκτονία» λέει πάλι ο ΠΡΟΔΟΤΗΣ.
      Οι Παλιάνθρωποι του ΣΥΡΙΖΑ δεν αναγνωρίζουν την Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
    2. Οι εβραίοι κομμουνιστές που κυβερνούσαν τότε την Ρωσία υπήρξαν οι βασικοί σύμμαχοι του ντονμέ Κεμάλ.
      Οι σοβιετικοί προμήθευσαν τους κεμαλικούς με όπλα, χρήματα, στρατιωτικούς συμβούλους.
      Η τουρκική αντεπίθεση στο μικρασιατικό μέτωπο κατά των ελληνικών στρατευμάτων το 1921, οργανώθηκε από τον ιουδαίο Μ. Φρούνζε, στρατιωτικό απεσταλμένο των σοβιετικών.
      O Φρούνζε, έδωσε μια από τις ελάχιστες μαρτυρίες για τους ηττημένους ΠΟΝΤΙΟΥΣ αντάρτες:
      “Συναντήσαμε μια μικρή ομάδα από 60-70 Έλληνες, οι οποίοι μόλις είχαν καταθέσει τα όπλα.
      Όλοι τους είχαν εξαντληθεί στο έπακρο…
      Άλλοι έμοιαζαν κυριολεκτικά με σκελετούς. Αντί για ρούχα κρέμονταν από τους ώμους τους κάτι απίθανα κουρέλια.
      Στο κέντρο της ομάδας βρίσκονταν ένας ψηλός κι’ αδύνατος παπάς, φορώντας το καλυμαύχι του… Φυσούσε κρύος αέρας και όλη η ομάδα κάτω από τα σπρωξίματα των συνοδών-στρατιωτών, κατευθυνόταν με πηδηματάκια προς τη Χάβζα.
      Μερικοί όταν μας αντίκρυσαν, άρχισαν να κλαίνε δυνατά ή μάλλον να ουρλιάζουν, μια και ο ήχος που ξέφευγε από τα στήθη τους, έμοιαζε περισσότερο με ουρλιαχτό κυνηγημένου ζώου”.
      Ο Φρούνζε περιέγραψε και άλλο ένα περιστατικό.
      Οταν περνούσαν δίπλα από μια ομάδα αιχμάλωτων Ελλήνων στη Μερζιφούντα, ένας από τους αιχμαλώτους φώναξε στη σοβιετική αντιπροσωπεία ότι ήταν και αυτοί ένοχοι γιατί ενίσχυαν τον Κεμάλ και τους Τούρκους.
      Το συναίσθημα αυτό των ανταρτών του δυτικού Πόντου ήταν εξαιρετικά έντονο.
      Ο οπλαρχηγός Κισά Μπατζάκ (Κοντοπόδης) διακήρυσσε: “… oι Ρώσοι κομμουνιστές δώσανε όπλα στον Κεμάλ για να χτυπήσει εμάς, του έδωσαν υποστήριξη, απελευθέρωσαν όλους τους Τούρκους στρατιώτες που είχαν συλλάβει αιχμαλώτους όταν μπήκαν στην Τραπεζούντα”.
      Οι κομμουνιστές εβραίοι της Μόσχας κατέδιδαν τις προσπάθειες προμήθειας οπλισμού των ανταρτών από τη Ρωσία και παρέδιδαν Πόντιους στους Τούρκους.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
    3. Ο Αράλοβ, σοβιετικός πρέσβης στην Άγκυρα, ενημερώθηκε στη Σαμψούντα από τον αρχιστράτηγο Φρούνζε.
      Ο Φρούνζε του είπε ότι είχε δει πλήθος Έλληνες που είχαν σφαγιαστεί, “βάρβαρα σκοτωμένους Έλληνες -γέρους, παιδιά, γυναίκες”.
      Προειδοποίησε επίσης τον Αράλοβ για το τι επρόκειτο να συναντήσει πτώματα σφαγιασμένων Ελλήνων τους οποίους είχαν απαγάγει από τα σπίτια τους και είχαν σκοτώσει πάνω στους δρόμους.
      Για το θέμα αυτό ο Αράλοβ είχε ιδιαίτερη συνομιλία με τον Κεμάλ.
      Αναφέρει ο ίδιος: “Του είπα (του Κεμάλ) για τις φρικτές σφαγές των Ελλήνων που είχε δει ο Φρούντζε και αργότερα εγώ ο ίδιος. Εχοντας υπ’ όψη μου τη συμβουλή του Λένιν να μην θίξω την τουρκική εθνική φιλοτιμία, πρόσεχα πολύ τις λέξεις μου…”
      Ο Κεμάλ απάντησε ως εξής στις “επισημάνσεις” του Φρούνζε:
      “Ξέρω αυτές τις βαρβαρότητες.
      Είμαι κατά της βαρβαρότητας.
      Εχω δώσει διαταγές να μεταχειρίζονται τους Έλληνες αιχμαλώτους με καλό τρόπο…
      Πρέπει να καταλάβετε τον λαό μας.
      Είναι εξαγριωμένοι.
      Ποιοί πρέπει να κατηγορηθούν για αυτό;
      Εκείνοι που θέλουν να ιδρύσουν ένα “Ποντιακό κράτος” στην Τουρκία…”
      Ο Φρούνζε στο βιβλίο του “Αναμνήσεις από την Τουρκία” γράφει:
      “Από τους 200.000 Έλληνες που ζούσανε στη Σαμψούντα, τη Σινώπη και την Αμάσεια έμειναν λίγοι μόνο αντάρτες που τριγυρίζουν στα βουνά.
      Το σύνολο σχεδόν των ηλικιωμένων, των γυναικών και των παιδιών εξορίστηκαν σε άλλες περιοχές με πολύ άχημες συνθήκες.
      Πληροφορήθηκα ότι οι Τσέτες του Οσμάν Αγά (σ.τ.σ. Τοπάλ Οσμάν) έσπειραν τον πανικό στην πόλη Χάβζα.
      Έκαψαν, βασάνισαν και σκότωσαν όλους τους Έλληνες και Αρμένιους που βρήκαν μπροστά τους. γκρέμισαν όλες τις γέφυρες.
      Παντού υπήρχαν σημάδια γκρεμίσματος.
      Η διαδρομή από την πόλη Καβάκ προς το πέρασμα Χατζηλάρ θα μείνει για πάντα στη μνήμη μου όσο θα ζω.
      Σε απόσταση 30 χιλιομέτρων συναντούσαμε μόνο πτώματα. Μόνο εγώ μέτρησα 58.
      Σ’ ένα σημείο συναντήσαμε το πτώμα μιας ωταίας κοπέλλας.
      Της είχανε κόψει το κεφάλι και το τοποθέτησαν κοντά στο χέρι της.
      Σε κάποιο άλλο σημείο υπήρχε το πτώμα ενός άλλου ωραίου κοριτσιού, 7-8 χρονών, με ξανθά μαλιά και γυμνά πόδια. Φορούσε μόνο ένα παλιό πουκάμισο.
      Απ’ ότι καταλάβαμε, το κοριτσάκι καθώς έκλαιγε, έχωσε το πρόσωπό του στο χώμα, δολοφονημένο από το κάρφωμα της λόγχης του φαντάρου.”
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
  5. ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ ΕΣΦΑΞΕ ΤΗΝ 17ΧΡΟΝΗ ΣΟΥΗΔΕΖΑ «ΛΕΥΚΗ ΠΟΡΝΗ».
    «Αποτροπιασμό» εκφράζουν ΟΛΟΙ. Και οι αριστεροί και οι Φιλελέ, μέχρι και η ναυαρχίδα των Ρουφιανοπαπαγάλων το ΠΡΩΤΟ ΨΕΜΑ.
    Οι διεθνείς και οι ντόπιοι ρουφιανοπαπαγάλοι, τονίζουν ότι δράστης ήταν Κούρδος από το Βόρειο Ιράκ και πρόσφυγας. Ούτε το «Κούρδος» , ούτε το «πρόσφυγας από το ΙΡΑΚ» σχετίζονται με το έγκλημα.
    Το στοιχείο της ταυτότητας του δράστη που εξηγεί το έγκλημα είναι το μουσουλμάνος Σουνίτης. Σαλαφιστής.
    Ο μπολιασμένος στο Σουηδιστάν Σουνίτης έσφαξε την άπιστη λευκή πόρνη επειδή δεν ήθελε να γίνει μουσουλμάνα.
    Επειδή ήταν "άπιστη" την αποκαλούσε «η πόρνη μου» και στην αστυνομία είπε μόνο ότι «η (άπιστη) σκύλα πήρε αυτό που της άξιζε».

    Η 17χρονη Βίλμα Άντερσον εξαφανίστηκε στις 14 Νοεμβρίου. Εκείνη την ημέρα οι γείτονες ακούστηκαν κραυγές από το διαμέρισμα του «υπόπτου για την δολοφονία».
    Η αστυνομία του Σουηδιστάν σεβόμενη τα δικαιώματα του πρόσφυγα κατάφερε ματα από εξι μήνες να μπει με ένταλμα στο διαμέρισμα του μουσουλμάνου Σουνίτη. Σαλαφιστή όπου βρέθηκε κεφάλι της Βίλμα Άντερσον τυλιγμένο με αλουμινόχαρτο μέσα σε μια βαλίτσα .Τα υπόλοιπα τμήματα του σώματος της, ακόμη αναζητούνται . Σε μαχαίρια που βρέθηκαν στο διαμέρισμα εντοπίστηκε DNA της Βίλμα.
    Η αστυνομία ανακοίνωσε πως σε παλιότερο μήνυμα που είχε στείλει ο δράστης στο θυμα της έγραφε πως «Θα σε κομματιάσω».
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχει στο facebook (https://www.facebook.com/mosxonas.mixalis/) μία προσπάθεια από ένα αξιόλογο Έλληνα, τον κ. Ευμήχανο- Μιχάλη Μοσχονά, που όπως γράφει ο ίδιος, χρησιμοποιεί την Αττική Διάλεκτο: Μια προσπάθεια να χρησιμοποιήσουμε την γλώσσα του Πλάτωνα στα σημερινά δεδομένα.
    Υπήρχε και κανονική ιστοσελίδα αλλά έκλεισε.
    http://www.attikisti.com/
    Αττικιστι
    @mosxonas.mixalis
    ΕΝΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
    Ευμήχανος Μοσχονάς
    22 Μαΐου στις 10:42 μ.μ.
    Ὅριον, ἡ ἐπίχαρις κώμη.
    Εὖ ἴστε, ὦ φίλοι, ὅτι αἱ κῶμαι παρὲχουσι τοῖς τὰς μεγάλας πόλεις οἰκοῦσι τήν καλλίστην ἀνάπαυσιν. Οὕτω, ἐκ τοῦ διμήνου ἐγκλεισμοῦ ἡμῶν, τῇ Τετάρτῃ ἑσπέρας διὰ χρόνου ἥκομεν δεῦρο εἰς Ὅριον Εὐβοίας ἐξ Ἀθηνῶν ἀπὸ τοῦ Ταύρου ἐπ' ἀναψυχὴν ὀλίγων ἡμερῶν. Ἔστι δ' οὐ μακρὰν ἄποθεν Ἀθηνῶν τὸ Ὅριον. Δεῦρο δὲ οἰκία ἡμῖν ἐστιν ἐπὶ θερινὴν ἀναψυχὴν.
    Μάλα δ' ἀρέσκει μοι τὸ Ὅριον οὐ μόνον τῆς καλλίστης φύσεως ἀλλὰ καὶ τῶν φιλοξένων ἐπιχωρὶων. Πάντες γὰρ ἀσμένως εἶδον ἡμᾶς ἀφικομένους, προθύμως ἐρωτῶντες πῶς τὴν ὑγείαν ἔχομεν, ἐπὶ πόσον βουλόμεθα μεῖναι καὶ ἄλλα ὅμοια τούτοις. Πολλὴν δὲ χάριν ἔχω αὐτοῖς τῆς φιλίας..
    Τῇ προτεραίᾳ ὗεν ἐπ' ὀλίγον καὶ ἤστραπτεν τῆς νυκτὸς ἀλλὰ κρύος πολὺς οὐκ ἐγένετο. Ἔγωγε ἔξωθι τῆς οἰκίας ἐκαθεύδησα ἐπὶ τοῦ ἐξώστου. Καθεύδων δ' ἐπὶ τοῦ ἐξώστου καὶ ἀλεκτρυόνος ἤκουσα τῆς νυκτὸς σημαίνοντος τὴν ἠῶ ἀλλὰ καὶ γλαῦκας πολλὰς τῆς ἑσπέρας.
    Εἰς περιπάτους δὲ μάλιστ' ἐτρεπόμεθα εἰς τὸ Ὁρίου πεδίον ἔνθα ἀκμὴ τῆς ἄνθης ἔχουσα ἡ φύσις καὶ πνεῦμα μέτριον, εὐωδέστατον τοῖς ἀνθρώποις παρὲχει τὰ νῦν τὸ πεδίον. Τοῦ ἐπιγιγνομένου δὲ θέρους ἐπιθυμοῦμεν γενέσθαι εἰς Ὅριον ἐπὶ τόσον ὅσον δυνατὸν ἐστιν.
    Τῇ ἐπιγενομένῃ Κυριακῇ, ἐπανοδευτέον ἡμῖν ἐς Ἀθήνας!!! Ἀσχολίαι γὰρ εἰσιν...
    Καλὴν νύκτα ἐκ τοῦ ἐξώστου..
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευμήχανος Μοσχονάς
      26 Δεκεμβρίου 2019

      Ἡ ἐπέτειος γενέθλιος ἑορτὴ.

      Νῦν πάντα γίγνεται ἐν Ἑλλάδι, ὦ φίλοι. Ὁ μὲν προσήλυτος Ἕλλην ἑορτήν γενεθλίων ἄγει, ὁ δὲ κατὰ τὸ ἑαυτοῦ Ἰουδαϊκὸν ὄνομα ἑορτὴν ἄγει τοῦ ἐνιαυτοῦ ἅπαξ. Ὁρῶ δὲ τῶν νῦν προσηλύτων Ἑλλήνων οὐκ ὀλίγους ἀμφοτέρως ἑορτάζοντας, ἤ τοι τὰ γενέθλια τε καὶ τὸ ἑαυτοῦ Ἰουδαϊκὸν ὄνομα!!! Ἄτοπον δὲ μοι δοκεῖ ἔθος τοῦτο ὅτι ἀμφοτέρως ἑορτάζουσιν.
      Ὅτι, ὦ φίλοι, ἔγωγε οἶδα τὴν τήμερον ἡμέραν οὖσαν γενέθλιον μου, ἑορτὴν γενέθλιων μόνον ἄγω ὥσπερ καὶ οἱ ἡμῶν εὐκλεεῖς πρόγονοι ἦγον. Οὐ γὰρ μὴν καθ' ἡμέραν συμβαίνει τινι ἕξ καὶ ἐξήκοντα ἔτη γεγογέναι!!!.
      "Χρόνια πολλά" λαλοῦσιν οἱ νῦν τοῖς τὰ γενέθλια ἄγουσιν, "μακάριον γενέθλιον ἦμαρ" οἱ ἡμῶν εὐκλεεῖς πατέρες τὸ παλαιὸν!!
      Μεγαλοπρεπῶς δὲ κατ' ἐνιαυτόν οἱ ἡμῶν πρόγονοι εἱστίων οἰκείους τε καὶ γνωτοὺς, ἀποδίδοντες δῶρα τοῖς τὰ γενέθλια ἄγουσιν. Θεοῖσι δὲ τὰς χεῖρας ἀνέσχοντες, εὐχὰς ἀγαθὰς τοῖς ἑορτάζουσιν ηὔχοντο.
      Ἀρχομένης δὲ τῆς Χριστιανικῆς ἀρχῆς ἐν Ἑλλάδι εὐθὺς, ὦ φίλοι, οἱ τῶν Ἑλλήνων προσήλυτοι οὐ μὴν τὰ γενέθλια ἄγουσιν, ἀλλὰ κατὰ τὸ ἑαυτοῦ Ἰουδαϊκὸν ὄνομα ἕκαστος ἑορτὴν ἄγει τοῦ ἐνιαυτοῦ ἅπαξ!!! Δέχεται δὲ εὐχὰς καὶ δῶρα ὥσπερ τὰ καινότερα ἠλεκτρονικὰ παίγνια, τηλεχειριστέον ἀεροπλάνον, ὡρολόγια καὶ ἄλλα ὅμοια τούτοις. Εἶεν...

      Εἰ σωφρονοῦμεν, ὦ φίλοι, ἔξεστιν ἡμῖν νῦν μὴ τὰ Ἰουδαϊκὰ ἀλλὰ τὰ πάτρια μιμήσασθαι ἔθη τε καὶ ἤθη. Ἕπου οὖν καὶ σὺ, ὦ φίλε Ἕλλην, τοῖς τῶν προγόνων ἔθεσιν ἑορτὴν μόνον τῶν γενεθλίων ἄγων. Ἕλλην γὰρ εἶ!!!

      Χαίρετε...
      Z.Π.

      Διαγραφή

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...