Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2020

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: «ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ, ΤΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ ΑΦΗΣΑΝ ΑΟΠΛΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ». ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΣΤΕΛΝΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΓΙΑ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ;


    ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ:   ΟΙ  ΠΑΡΑΚΑΤΩ  ΔΙΕΠΡΑΞΑΝ  ΤΡΑΓΙΚΗ  ΥΠΟΕΠΕΝΔΥΣΗ  ΣΤΗΝ  ΑΜΥΝΑ  ΤΗΣ  ΧΩΡΑΣ.     



ΚΟΥΛΗΣ: «ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΠΙ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΕΣΤΡΕΦΑΝ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ».
«Τραγική δεκαετή υποεπένδυση στην άμυνα της χώρας» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τον υπερδεκαετή αυτοαφοπλισμό της χώρας.

Ενώ στοιχειοθέτησε την επιλογή των μαχητικών αεροσκαφών Rafale, λόγω του γεγονότος ότι ήδη χρησιμοποιούμε γαλλικά μαχητικά.  Σωστή προσέγγιση.
«Και δεν θα επιτρέψουμε να ξαναγίνει υποεπένδυση στην ασφάλεια της χώρας», είπε ενώ μίλησε και για «έξυπνες Ένοπλες Δυνάμεις του μέλλοντος».
Οι πιο σωστές τοποθετήσεις του από τότε που ανέλαβε πρωθυπουργός.
Θα συνεχιστούν οι τοποθετήσεις αυτές του Κ.Μητσοτάκη ή είναι συγκυριακές; Ας ελπίσουμε το πρώτο.
Μάλλον λειτούργησε πολύ διαφωτιστικά η ελληνοτουρκική κρίση, που ακόμα δεν έχει τελειώσει, βέβαια, για τον πρωθυπουργό.


ΜΑΛΛΟΝ Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ «ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ».

Ανώτατος αξιωματικός των Ενόπλων Δυνάμεων, πριν μερικές ημέρες είχε δηλώσει σε στενό κύκλο συνομιλητών του αναφορικά με την ανάπτυξη του Στόλου και της Αεροπορίας στην Α.Μεσόγειο «Δεν έχουμε τίποτα εκεί κάτω» εννοώντας ότι «δεν βλέπουν» όπως θα έπρεπε, «δεν ακούν» όπως θα έπρεπε και «δεν επικοινωνούν» όπως θα έπρεπε.




O ελληνικός Στόλος δαπανούσε σχεδόν 1,5 εκατ. ευρώ την ημέρα σε καύσιμα για τα ηλικίας σχεδόν μισού αιώνα σκάφη του.

Για περισσότερες από 30 ημέρες, από τότε που το Oruc Reis εισήλθε στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και ξεκίνησε έρευνες, τα απαρχαιωμένα, στην πλειοψηφία τους, ελληνικά πολεμικά πλοία κατανάλωναν περίπου 1,5 εκατ. ευρώ την ημέρα σε καύσιμα, βασικά λόγω παλαιότητας των προωστικών σκευών τους.
Τα περισσότερα καύσιμα κατανάλωναν οι φρεγάτες κλάσης "S" και τα υποβρύχια Type 209/1100 και Type 209/1200 που πλησιάζουν τον μισό αιώνα ζωής, όπως και οι παλαιές κανονιοφόροι.
Το Oruc Reis επέστρεψε στο λιμάνι της Αττάλειας ενώ τα πλοία του τουρκικού στόλου φαίνεται ότι έχουν αποτραβηχτεί προς τα παράλια, εκεί δηλαδή που το περισσότερο χρονικό διάστημα βρίσκονταν.
Τα ελληνικά πολεμικά, έτσι ή αλλιώς δεν υπήρχαν, πλην ενός στις περιοχές που έκανε έρευνες το Oruc Reis, όπως κατέδειξαν και οι δορυφορικές φωτό που έδωσαν στην δημοσιότητα οι Ισραηλινοί.
Την ίδια ώρα, δεν λείπουν και οι εκτιμήσεις στο Επιτελείο που κάνουν λόγο για επανάληψη του ίδιου σκηνικού διότι οι αξιώσεις της γείτονος στην Αν. Μεσόγειο και εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας δεν πρόκειται να σταματήσουν.
Άλλωστε, αυτό αποκάλυψε προκλητικά και ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Χουλουσί Ακάρ από το Κας, ότι δηλαδή το σεισμογραφικό πλοίο θα επαναλάβει τον ίδιο παραβατική πλου όταν η Τουρκία κρίνει πως είναι η στιγμή να προκαλέσει εκ νέου.





Το "υπερόπλο" SCALP δεν είναι λειτουργικό γιατί έληξε. 

Δεν μπορούν να συντηρήσουν 90 πυραύλους SCALP και η Πολεμική Αεροπορία χρειάζεται τουλάχιστον 250 για να χτυπήσει όλους τους στρατηγικούς στόχους της Τουρκίας στην πρώτη φάση της σύρραξης...
 
Έπρεπε να φτάσουμε «ένα βήμα» πριν τον πόλεμο ώστε η ελληνική κυβέρνηση να αποφασίσει να προχωρήσει στη συντήρηση των στρατηγικών βλημάτων SCALP EG των Mirage, τα οποία έχουν λήξει όλα και πλέον δεν υπάρχει ούτε ένα λειτουργικό στο ελληνικό οπλοστάσιο!
Η ενεργοποίηση, μέσω προγράμματος συντήρησης, των ελληνικών υποστρατηγικών βλημάτων Scalp EG εγκρίθηκε από την ελληνική Βουλή με καθυστέρηση πέντε ετών.
Τα 92 βλήματα είχαν αρχίσει να λήγουν από τον Σεπτέμβριο του 2018 και οι πέντε παρτίδες (ανάλογα με την χρονολογία παραλαβής) έληξαν πρόσφατα.
Αυτό που έχει συμβεί είναι ότι τα στερεά καύσιμα που βρίσκονται ουσιαστικά «ενσωματωμένα» μέσα στον κινητήρα γίνονται ασταθή μετά από μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Οι κινητήρες αυτοί, όπως έγινε στους πυραύλους anti-ship ΑΜ-39 Exocet της ΠΑ, αφαιρούνται και καίγονται όταν δεν αντικαθίστανται γιατί διαφορετικά είναι επικίνδυνοι.
Μεταφέρονται και εκτοξεύονται από τα Mirage 2000-5 Mk2 και αποτελούν το μοναδικό, μέχρι στιγμής, αεροπορικό όπλο στο οποίο υπερέχει η ΠΑ σε αποστολές κατά χερσαίων στόχων, λόγω ακτίνας δράσης (άνω των 500 χλμ, έναντι των 270 χλμ. των τουρκικών AGM-84K SLAM).
Πρόκειται για το πρόγραμμα με τίτλο: Γνωμοδότηση για την ενεργοποίηση του υποπρογράμματος «Επέκταση Ημερολογιακών Ορίων Ζωής των Επιχειρησιακών Πυραύλων SCALP EG της Πολεμικής Αεροπορίας».
Σημειώνεται ότι αυτά τα σημαντικά υποπρογράμματα αφορούν στην αναβάθμιση της δύναμης πυρός, καθώς και τη διατήρηση της ικανότητας αυτοπροστασίας μονάδων κρούσης των Ενόπλων Δυνάμεων.


Είναι εξωφρενικό πως το ελληνικό πολιτικό σύστημα άφησε τόσα χρόνια «γυμνή» την άμυνα της Έλλαδας μη συντηρώντας ούτε τα βασικά όπλα της, κάτι που δεν μπορεί παρά δημιουργήσει ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο αυτό ήταν τυχαίο η ηθελημένο.

 
Αυτή την εγκατάλειψη των Ενόπλων Δυνάμεων την πληρώνουμε τώρα που η Τουρκία σουλατσάρει ανενόχλητη και κάνει έρευνες σχεδόν ένα μήνα στην ελληνική υφαλοκρηπίδα.
Δυστυχώς όλα τα εξοπλιστικά που ακούγονται τις τελευταίες εβδομάδες, συμπεριλαμβανομένου και της συντήρησης των SCALP δεν πρόκειται να είναι έτοιμα όσο διαρκεί η παρούσα κρίση με τους Τούρκους, κάτι που σημαίνει πως θα πάμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για άλλη μία φορά, «γυμνοί».



Στέλνουν αρματαγωγά στην Λέσβο για να κοιμούνται οι αλλοδαποί που έκαψαν τη Μόρια.

Πλήρης η ασυνεννοησία στο κυβερνητικό «επιτελείο» για τα αρματαγωγά του ΠΝ, τα οποία εν μέσω ελληνοτουρκικής κρίσης κάποιοι στο υπουργείο «Μεταναστευτικής Πολιτικής» σκέφτηκαν ότι θα ήταν καλό να στείλουν στην Λέσβο για φιλοξενήσουν, τι άλλο, μα αλλοδαπούς!
Ενώ αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι δύο (υπερπολύτιμα) αρματαγωγά του ΠΝ (από τα 5 όλα κι όλα που διαθέτει συνολικά) είναι πανέτοιμα για απόπλου προκειμένου να φιλοξενήσουν 2.000 παράνομους μετανάστες, στη συνέχεια πηγές του ΓΕΕΘΑ διέψευσαν το ενδεχόμενο αυτό, λέγοντας -και δικαίως- πως έτσι ανατρέπεται ο σχεδιασμός των ΕΔ σε περίπτωση «θερμού» επεισοδίου με την Τουρκία.
Τώρα νέες πληροφορίες αναφέρουν ότι τελικά τα δύο αρματαγωγά τύπου «Ιάσων», θα πάνε στη Λέσβο, καθότι οι αλλοδαποί προηγούνται της εθνικής ασφάλειας της χώρας!
Ακόμη είναι άγνωστο εάν έχουν αποπλεύσει ή πότε θα αποπλεύσουν, για τη Λέσβο, αλλά το παραπάνω είναι ακόμη ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως βλέπουν τις ΕΔ κάποιοι στην κυβέρνηση.
Έτσι μετά το Μηχανικό και την 98 ΑΔΤΕ που ασχολείται με τους παράνομους μετανάστες, επιστρατεύουν και το ΠΝ, αποστερώντας σχεδόν το μισό της δύναμης αμφίβιων επιχειρήσεων του ΠΝ. 

Οι ΕΔ στην υπηρεσία των αλλοδαπών, σε μια χώρα που απειλείται ανοικτά με πόλεμο από την Τουρκία και απαντά με "απειλές" για... διάλογο μέχρι τέλους.






Η εξαγγελία του πρωθυπουργού Κούλη Μητσοτάκη για την αγορά 18 μαχητικών Rafale από την Γαλλία και την «αμαρτωλή» Ντασό, αποτελεί μια από τις πιο «μίζερες» αποφάσεις που έχουν παρθεί ποτέ για τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Πλέον η «πτωχή» Ελλάς, δείχνει ότι δεν μπορεί να ανταγωνιστεί στρατιωτικά την Τουρκία, ειδικά μετά από 10 χρόνια σκληρών μνημονίων στα οποία την έφεραν τα κόμματα και οι κυβερνήσεις των τελευταίων 45 ετών. Ευθύνες έχουν όλοι για το κατάντημα που φτάσαμε, ωστόσο συνεχίζουν να μας κοροϊδεύουν και να προχωρούν σε επικοινωνιακές κινήσεις και δεν προχωρούν σε αποφάσεις ουσίας.

Εφόσον προχωρήσει η συγκεκριμένη αγορά θα πρόκειται για τα πρώτα αεροσκάφη (νέα ή μεταχειρισμένα) που παίρνει η ΠΑ από το… 2005, τη χρονιά δηλαδή της προμήθειας των 30 F-16 block 52 Advanced, της απόφασης που είχε βάλει την οριστική «ταφόπλακα» στα σχέδια της προμήθειας των Eurofighter, με βάση πολιτική απόφαση της κυβέρνησης Κώστα Σημίτη το 1999, για προμήθεια 60 μαχητικών.

Η ΠΑ ευρισκόμενη τώρα σε μια κρίσιμη καμπή για την μελλοντική διάρθρωσή της με μείωση των μαχητικών της αεροσκαφών, εξαιτίας και του προγράμματος αναβάθμισης των 85 F-16 χρειάζεται ένα ενδιάμεσο μαχητικό, το οποίο τελικά βρέθηκε στο γαλλικό Rafale.

Το θέμα είναι από την εξαγγελία του πρωθυπουργού εάν τα 18 Rafale είναι αρκετά για την ΠΑ. Μια σύντομη απάντηση είναι «φυσικά και όχι». Ειδικά όταν μιλάμε για μαχητικά 4ης ή και 4.5 γενιάς, ενώ θα ήταν εντελώς διαφορετικά τα δεδομένα εάν μιλούσαμε για 18 αεροσκάφη 5ης γενιάς.

Δεδομένης της απόσυρσης των 19 Mirage 2000EGM/BGM, της ακατανόητης να προσθέσουμε, αυτής απόφασης -εκτός και εάν συνδυάστηκε με το πρόσχημα του χαμηλότερου οικονομικού τιμήματος για τα Rafale, αλλά και της επικείμενης απόσυρσης των F-4E AUP (για να μην αναφέρουμε ότι τα περισσότερα εκ των οποίων είναι παρκαρισμένα κάπου στην ΕΑΒ) βλέπουμε ότι οι αριθμοί δεν αυξάνονται αλλά μάλλον μειώνονται.

Επιπρόσθετα από το 2021 ίσως και 2022 μια ντουζίνα από τα F-16 θα είναι μόνιμα εκτός έως το 2027-29, ίσως και αργότερα, για τις ανάγκες της αναβάθμισης. Εκτός και εάν η κυβέρνηση ενστερνίζεται το δόγμα Αβέρωφ για «ποιότητα έναντι ποσότητας». Παρ’ όλα αυτά ο αριθμός των μόλις 18 μαχητικών είναι ο ελάχιστος.

Πόσα από αυτά τα μαχητικά θα είναι πραγματικά διαθέσιμα σε δύο χρόνια από την παραλαβή τους; Με βάση τις καλύτερες επιδόσεις συντήρησης και της απρόσκοπτης τροφοδοσίας σε ανταλλακτικά δεν μπορεί να είναι περισσότερα από 10 με 12 διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή. Με δέκα ή 12 μαχητικά, όσο καλά και αν είναι δεν εξασφαλίζεις αεροπορική υπεροχή.

Βλέπουμε επομένως ότι ο αριθμός των αεροσκαφών είναι πολύ μικρός για να διατηρηθεί ένα επαρκές αποτρεπτικό επίπεδο. Κατά συνέπεια η προμήθεια των 18 Rafale έχει περισσότερο τον χαρακτήρα μιας ψυχολογικής «ένεσης» αισιοδοξίας για την ΠΑ.

Φυσικά πρόκειται για ένα πανάκριβο μαχητικό αεροσκάφος, για μια περίοδο όπου η ελληνική οικονομία βρίσκεται στην δίνη του κορωνοϊού και όχι μόνο και πολλοί είναι αυτοί που θα σπεύσουν να πουν ότι πάλι καλά που πήραμε και αυτά. Και μπορεί να μην έχουν άδικο. Αλλά για ακόμη μια φορά βλέπουμε το φαινόμενο η Ελλάδα να προστρέχει σε αγορές εξπρές, αποσπασματικές χωρίς βάθος και μακρόπνοο σχεδιασμό.

Πολλοί πάλι στο πίσω μέρος του μυαλού τους θεωρούν ότι θα υπάρξει και δεύτερη αγορά ισάριθμών Rafale για το σχηματισμό δύο Μοιρών. Υπό τις παρούσες όμως και τις μελλοντικές συνθήκες αυτό είναι κάτι το εξαιρετικά δύσκολο να γίνει.



ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...