Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2020

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ: ΠΟΙΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΙΤΣΟΣ; Ford και VW δημιουργούν από κοινού νέο γιγάντιο βιομηχανικό συγκρότημα παραγωγής αυτοκινήτων στην …απομονωμένη Τουρκία.

ΝΕΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ: ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΠΙΤΣΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 155 ΧΡΟΝΙΑ. Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ SIEMENS ΣΤΗΝ…ΤΟΥΡΚΙΑ. ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ.

 



Καθορίστηκε η τοποθεσία όπου θα παραχθούν εμπορικά οχήματα από το συνεταιρισμό Ford-VW, κάτι το οποίο για καιρό συζητούνταν στους χώρους της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Αϊχάν Ζεϊτίνλογλου-πρόεδρος του βιομηχανικού επιμελητηρίου του Κοτζάελι, όπως μεταδίδουν τα tourkikanea, δήλωσε πως “Στην Τουρκία μια νέα γιγάντια επένδυση ύψους 800 εκ. ευρώ. Θα στηθεί μία μεγάλη εγκατάσταση πάνω σε μία έκταση 110 στρεμμάτων. Στο εργοστάσιο ξεκίνησαν οι εργασίες επίγειας έρευνας…. Είναι μία μεγάλη επένδυση και για το Κοτζάελι και για την Τουρκία.”

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, τον Ιανουάριο του 2019, συμφώνησαν για να αναπτύξουν εμπορικά οχήματα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τεχνολογίες αυτονομίας.

 

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΑΛΟΓΛΟΥ ΓΡΑΦΕΙ:  «Μετά την Πίτσος, ποιος ή ποιοι;»

 george.kraloglou@capital.gr 

Τι ψάχνεις να βρεις σε μια χώρα όπου οι αριστεροί, έστω και τύπου ΣΥΡΙΖΑ, "ιδρώνουν" από αγωνία μήπως οι φιλελεύθεροι αρπάξουν ιδιωτικές περιουσίες. 

Δεν θα μείνει τίποτε. Ούτε βιομηχανικό κεραμίδι. 

Την φράση "βιομηχανική Ελλάδα" και τους βιομηχανικούς χάρτες που διαβάζεις αλλού, θα τους  αναζητούν οι αυριανοί μαθητές μας, μόνο σε μουσεία βιομηχανικής ιστορίας. Και αν οι συνοδοί καθηγητές έχουν την πρόθεση να ξεδιπλώνουν εικόνες και φωτογραφίες. 

Τι θα ακολουθήσει μετά την Πίτσος;

Θέλουμε και τα ονόματα; Που ερεθίζουν την κουτσομπολίστικη διάθεση ή προκαλούν την ικανοποίηση του φανατισμού των πολλών, για την Ελλάδα της αποβιομηχάνισης;  

Την Πίτσος θα την ακολουθήσει η απόφαση πολλών. Των πάρα πολλών της υπόλοιπης βιομηχανίας (που καλύπτει το 1,5% της μεταποιητικής παραγωγής μας), να τραβήξουν τον εκτός Ελλάδος δρόμο της.

Την Πίτσος θα την ακολουθήσει  (και εδώ είναι το πιο σημαντικό) η εφαρμογή αποφάσεων (της τελευταίας 15ετίας), από ιστορικά ονόματα της ελληνικής βιομηχανίας, να εγκαταλείψουν την Ελλάδα ή να συρρικνώσουν στο ελάχιστο τη δυναμικότητά τους.

Πρόκειται για σκέψεις συγκεκριμένων, στο τελευταίο κομμάτι της ιδιωτικής βαριάς βιομηχανίας (γιατί τα κρατικά κουρέλια της βαριάς βιομηχανίας  ζούνε μόνο επειδή τρώνε από την τσέπη μας) που ακόμη κρατιέται (με το ένα πόδι) στην Ελλάδα μόνο από το πείσμα αμετανόητων επιχειρηματικών οικογενειών.

Ονομάτων που συνέγραψαν, με  άλλα βιομηχανικά ονόματα, (δεν υπάρχουν πλέον) την ελληνική βιομηχανική ιστορία και παραμένουν, ως δείγμα θα λέγαμε, της βαριάς βιομηχανίας. 

Η Ελλάδα δεν θα είχε από χρόνια τσιμεντοβιομηχανία. Η χώρα θα έχτιζε σπίτια με εισαγόμενο τσιμέντο, από φίρμες εξωτερικού (και ελληνικές μεταξύ αυτών)  αν κάποιοι παλαιοί πεισματάρηδες του κλάδου δεν επέμεναν να μείνουν στην Ελλάδα οι εγκαταστάσεις τους.

Οι όποιες εγκαταστάσεις,  τέλος πάντων.  

Η ελληνική χαλυβουργία, θα είχε ήδη θέση μόνο στο μουσείο, αν κάποιοι έχαναν το κουράγιο τους, στον κομματικό πόλεμο των εργατοπατέρων να τις κλείσουν. Τι ίδιο που έγινε παλαιότερα και στον χώρο τον ελαστικών και στον χώρο των τροφίμων. 

Την υπόλοιπη βιομηχανία βασικών οικοδομικών υλικών δεν θα την μετρούσαμε στα δάχτυλα του ενός χεριού, αν οι επιχειρηματίες του κλάδου αισθάνονταν πως  λειτουργούν σε βιομηχανική χώρα. 

Σε χώρα με σεβασμό την ιδιωτική οικονομία, το κέρδος και την επένδυση του κέρδους για παραπέρα προκοπή. 

Τη βιομηχανία τροφίμων (τους λίγους κλάδους από την πολύμορφη δυναμική παραγωγή της) την κράτησε και την κρατάει επίσης το πείσμα ορισμένων που δεν έχουν πετάξει στα σκουπίδια σημαντικότατες προτάσεις για κοινές επενδύσεις σε άλλες χώρες. Γειτονικές κυρίως.  

Η κλωστοϋφαντουργία και η βαμβακουργία έχει παγώσει πακέτα προτάσεων και σχεδίων ντόπιων και ξένων κεφαλαιούχων για δράσεις όχι στην Αφρική αλλά σε άλλες  χώρες. Μέλη της Ε.Ε. 

Η φαρμακοβιομηχανία καλά κρατεί. Αλλά με τα δόντια. Και κανείς  από τον ικανό αυτό κλάδο δεν ορκίζεται..., πως θα απορρίψει όσα του προταθούν, τώρα που οι προεκτάσεις της πανδημίας προοιωνίζουν ανακατατάξεις διεθνώς.

Μήπως είμαστε  οι νοσταλγοί της βιομηχανίας του χτες; Της βιομηχανίας  που δεν έχει  δρόμο επειδή η παγκοσμιοποίηση άλλαξε τα "γήπεδα" του αγώνα". Και κυρίως τους "κανόνες του παιχνιδιού"; 

Και η Ιρλανδία πως έφτασε και στο 8% ετήσιας ανάπτυξης μεγαλώνοντας χρόνο με χρόνο τα μερίδια στις άμεσες ξένες επενδύσεις της Ευρώπης; 

Πώς συμβαίνει και τη μερίδα του λέοντος στις επενδύσεις της κατέχουν βιομηχανικοί κλάδου από αυτούς που περιγράψαμε. 

Η Πορτογαλία, για να μην πούμε και η Ισπανία, πως ακολουθεί στη δεύτερη και τρίτη θέση διανομής των άμεσων ξένων επενδύσεων ακόμη και βιομηχανίες ενδυμάτων, ανταγωνιζόμενη και την Κίνα και το Μπαγκλαντές, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. 

Να μιλήσουμε και για τη βιομηχανική Τουρκία όπου οι  επενδύσεις στο έδαφός της (από όλη την Ευρώπη) συμπεριλαμβάνονται και στις σοβαρές αιτίες που κάνουν  Βρυξέλλες  και  Βερολίνο να μασάνε τα λόγια τους στις αιτιάσεις της Ελλάδας;  

Ναι,  αλλά εμείς θα αναγεννήσουμε τη ναυπηγική βιομηχανία. Θα αναδιατάξουμε τα κέντρα διανομής ενέργειας στα Βαλκάνια. Θα  καλύψουμε τα παραγωγικά κενά μας με σύγχρονη τεχνολογία και καινοτομία. Θα προκάνουμε όμως μέχρι το 2023 των εκλογών; Γιατί τότε θα βγει ξανά η ντουντούκα, στη μάχη να γκρεμίσουμε την ολιγαρχία και τα συμφέροντα. Ενώ, λίγο πριν, θα έχουμε και την επόμενη "βιομηχανική έξοδο", τουλάχιστον 2-3 σημερινών σοβαρών μονάδων. Από τον χώρο παραγωγής οικοδομικών υλικών, της Αττικής και της Περιφέρειας (για όσους θέλετε και ονόματα...).

ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

 

2 σχόλια :

  1. Τραγική η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα: Ανακοινώθηκε έλλειμμα 187,5%! - Η πλέον κατεστραμμένη οικονομία της ΕΕ.
    Εκτίναξη του δημοσιονομικού ελλείμματος και του δημόσιου χρέους στην Eλλάδα που πλέον κατέχει μία ακόμα θλιβερή πρωτιά στην Ε.Ε.: Στο δεύτερο τρίμηνο του 2020, λόγω των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Eurostat, το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης της Ευρωζώνης ανήλθε στο 11,6% του ΑΕΠ από 2,5% στο πρώτο τρίμηνο του 2020, αλλά η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια με -187,5%!
    Είναι το υψηλότερο που έχει σημειωθεί από την έναρξη της σχετικής χρονολογικής σειράς, ενώ και η αύξηση του ελλείμματος σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο είναι η υψηλότερη που έχει καταγραφεί.
    Έλλειμμα κατεγράφη σε όλες τις χώρες της Ευρωζώνης, αλλά η Ελλάδα έσπασε κάθε ρεκόρ με 187,4%!
    Έπεται η η Ιταλία με 149,4%, κάτι απόλυτα λογικό αφού κτυπήθηκε καίρια η βόρεια βιομηχανική περιοχή της από την επιδημία.
    Η Ελλάδα που είχε τα λιγότερα κρούσματα και τους λιγότερους θανάτους στην ΕΕ (πλην ανατολικών χωρών του πρώην κομμουνιστικού μπλοκ), γιατί κατέρρευσε οικονομικά;
    Ακολουθούν η Πορτογαλία (126,1%), το Βέλγιο (115,3%), η Γαλλία (114,1%), η Κύπρος (113,2%) και η Ισπανία (110,1%), ενώ το χαμηλότερο είχαν η Εσθονία (18,5%) και το Λουξεμβούργο (23,8%).
    Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν το Μνημόνιο του 2010 και τα όσα τραγικά για την Ελλάδα ακολούθησαν, το έλλειμμα ήταν στο 125% του ΑΕΠ!
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. EE & Βερολίνο «τελειώνουν» τον East Med με διακοπή χρηματοδότησης: «Μολύνει το περιβάλλον φτιάξτε αιολικά πάρκα». Άρης Δημητρακόπουλος
    Ο Γερμανός αναπληρωτής διευθυντής της Διεύθυνσης Ενέργειας της Κομισιόν Κλάους-Ντίτερ Μπόρχαρντ δήλωσε σε συνέντευξή του πως η επιτροπή εξετάζει την αποπομπή του αγωγού East Med από την ευρωπαϊκή λίστα έργων κοινού ενδιαφέροντος και άρα από την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
    Αν συμβεί κάτι τέτοιο θα «τελειώσει» κάθε πιθανότητα πραγματοποίησής του έργου, το οποίο θα έχει τεράστιο κόστος ακόμα και με την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
    Οι λόγοι που ο επίτροπος θέλει να «σκοτώσει» το έργο είναι πως δεν είναι αρκετά... «περιβαλλοντικό» και πως κατ'αυτόν «δεν συμφέρει» καθώς υπάρχουν οι σταθμοί LNG.
    Συγκεκριμένα ο κ.Μπόχαρντ δήλωσε:
    «Υπάρχουν αρκετά σχέδια στον κατάλογο (σσ. των έργων κοινού ενδιαφέροντος) που επιλέγονται λόγω πολιτικής φύσης και δεν πρέπει να παραμείνουν στη λίστα. Υπάρχουν έργα που υπάρχουν ήδη εδώ για τέσσερα ή τέσσερα χρόνια, και δεν έχει συμβεί τίποτα ακόμη - δεν υπήρχε καμία πρόοδος.
    Εάν ένα έργο δεν έχει δει καμία ανάπτυξη για τρία, τέσσερα χρόνια, θα πρέπει αυτόματα να αφαιρεθεί από τη λίστα. Είναι ακριβώς εκεί επειδή το θέλουν οι κυβερνήσεις ή οι υποστηρικτές».
    «Ο East-Med είναι ένα από αυτά τα έργα. Μπορώ να καταλάβω ότι υπάρχει πολύ αέριο στη Μεσόγειο Θάλασσα, υπάρχουν αυτά τα πεδία φυσικού αερίου, αλλά θα ήταν πιο λογικό να χρησιμοποιείς τις περιφερειακές εγκαταστάσεις LNG παρά να μεταφέρουμε φυσικό αέριο σε έναν μακρύ αγωγό στην Ελλάδα και στη συνέχεια στις αγορές μας.
    Και προσπαθούμε επίσης να κινηθούμε προς άλλες πηγές ενέργειας, όπως ανανεώσιμα αέρια και ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια».
    Όπως είναι προφανές το Βερολίνο δεν θέλει σε καμία περίπτωση να ολοκληρωθεί ο East Med, καθώς θέλει να έχει το μονοπώλιο του φυσικού αερίου στην ΕΕ, το οποίο αφού αγοράζει από τη Ρωσία διανέμει σε υψηλές τιμές στα υπόλοιπα κράτη μέλη.
    Αυτός δεν είναι η πρώτη ενεργειακή «σφαλιάρα» της ΕΕ στην Ελλάδα, αφού η κυβέρνηση Μητσοτάκη μετά από υπόδειξη του Βερολίνου προχωράει στο κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων της Ελλάδας ώστε να κατασκευαστούν φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα από γερμανικές εταιρίες (με λεφτά του ελληνικού λαού), τα οποία φυσικά και δεν θα έχουν την ίδια ενεργειακή απόδοση, ενώ χιλιάδες Έλληνες θα χάσουν τις δουλειές τους.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...