Η Ελλάδα το 1902 βρισκόταν σε δεινή οικονομική, ηθική και κοινωνική κατάσταση. Λίγα χρόνια πριν, το 1897 είχε υποστεί μια ταπεινωτική στρατιωτική ήττα από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, που ίσως δεν είχε εδαφικό αντίκτυπο πλην μικρών αλλαγών στην μεθοριακή γραμμή, αλλά είχε ως επίπτωση την επιβολή Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου υπό την αιγίδα της Γερμανίας.
Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015
Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ(!) ΔΡΑΚΩΝ
Η ΚΡΑΤΑΙΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΜΕΔΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΣΤΕΝΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
Σύμφωνα με τον Κινέζικο μύθο, οι πρώτοι αυτοκράτορες της Κίνας Yan-di και Huang-di, είχαν στενή συγγένεια με τον Κινέζικο Δράκο.
Στο τέλος της βασιλείας του ο πρώτος θρυλικός αυτοκράτορας Huang-di, λέγεται ότι έγινε αθάνατος αφού μεταμορφώθηκε σε Δράκο που είχε στο έμβλημά του και μ΄αυτή τη μορφή ανέβηκε στους Ουρανούς. Ο άλλος θρυλικός αυτοκράτορας, ο αδελφός του Huan-di, ο Yan-di, γεννήθηκε μετά από τηλεπαθητική επαφή της μητέρας του με ένα μυθικό Δράκο.
Από τότε οι αυτοκράτορες αυτοί και οι απόγονοί τους αυτοαποκαλούνταν "απόγονοι του Δράκου". Ο κίτρινος και χρυσός Δράκος με τα πέντε νύχια ήταν το σύμβολο των αυτοκρατόρων για πολλές δυναστείες. Ο αυτοκρατορικός θρόνος ονομάζετο "ο Θρόνος του Δράκου".
Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΠΕΡΝΑ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ!
ΟΡΟΣ ΕΥΒΟΙΑ Ή ΑΕΤΟΒΟΥΝΟ ΑΡΓΟΥΣ
(Φωτο. Ιαλυσσός)
|
Το Ηραίον του Άργους βρίσκεται ανάμεσα στο Άργος και τις Μυκήνες, στις πλαγιές του λόφου που λεγόταν Αετόβουνο ή Εύβοια.
Θεωρείται το κέντρο της λατρείας της Ήρας, της θεάς ''Αργείας'', όπως την ονομάζει ο Όμηρος. Το ιερό ιδρύθηκε στα μισά του 8ου αι. π.Χ. σε μία θέση που δεσπόζει στην αργολική πεδιάδα, αρχικά ως θρησκευτικό κέντρο της περιοχής και
Απίστευτες αναφορές τεχνητής νοημοσύνης... στα ομηρικά έπη!
Αναζητώντας κανείς τεχνολογικά στοιχεία της αρχαιότητας μπορεί να ανατρέξει σε ένα πλήθος ιστορικών πηγών. Όμως στοιχεία για παλαιότερες εποχές, τις προϊστορικούς περιόδους, βρίσκονται έντεχνα τοποθετημένα στα ενδότερα των ελληνικών μύθων, στους στίχους των ομηρικών επών, στις παραδόσεις του λαού. Στοιχεία που παρατίθενται άλλωστε σαν ποιητικές περιγραφές ανθρώπινων επιτευγμάτων , κι άλλωστε σαν τεχνικές επιδόσεις των θεών.
Κάθε
προβολή των αρετών ενός ήρωα, συνοδευόταν και από την προβολή των όπλων ή των
εργαλείων του. Ο Όμηρος στα δυο έργα του (Ιλιάδα και Οδύσσεια) παρουσιάζει κατά
κάποιο τρόπο την εξέλιξη της μεταλλουργίας, καθώς στην Ιλιάδα κυριαρχεί ο
χαλκός, ενώ στην Οδύσσεια ο σίδηρος. Σημαντικές
Εντοπίστηκαν ίχνη του χαμένου Ιερού του Απόλλωνα στον Εύξεινο Πόντο
Ζωοφόρος-απόσπασμα- που δείχνει δύο Έλληνες οπλίτες- 6ος αιώνας π.Χ. |
Σωζόπολη- Βουλγαρία.
Ομάδα αρχαιολόγων ανακάλυψε νέα ευρήματα σε ένα μικρό νησί απέναντι από την ακτή του Εύξεινου Πόντου, κοντά στη Σωζόπολη της Βουλγαρίας.
Ευρήματα, τα οποία μπορούν να ρίξουν φως για την τοποθεσία και τα χαρακτηριστικά ενός χαμένου ναού του Απόλλωνα, που χτίσθηκε από τους
Ναός της Αφροδίτης: Ένα παραμελημένο αριστούργημα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
Γεμάτο από σκουπίδια, κάτω από σακιά και πανιά και περικυκλωμένο από συρματοπλέγματα, βρίσκεται ένα αξιοθαύμαστο μνημείο, ένας ασύλληπτης ομορφιάς ναός αφιερωμένος στη Θεά Αφροδίτη. Ένα μνημείο ανυπολόγιστης αρχαιολογικής σημασίας που όμως είναι πλήρως παραμελημένο, χωρίς κανείς να παίρνει την ευθύνη για την ανάδειξή του.
Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015
Το μεγάλο "φινάλε"
Η Ευρώπη, για τρίτη φορά σε λιγότερο από εκατό χρόνια, ισοπεδώνεται από "βομβαρδισμό" χρέους ...από τους Αμερικανούς και τους Γερμανούς.
Μέσω της Ελλάδας οι Αμερικανοί θα βάλουν σε "αιώνιο" Μνημόνιο υποταγής ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Άνθρωπος "κλειδί" των Αμερικανών στον ρόλο "Ζαχαριάδη" ο Τσίπρας;
...Και ξαφνικά, παρενέβη στο θέμα τής Ελλάδας και ο Πλανητάρχης ...Πολύ συγκινηθήκαμε ..."Βουρκώσαμε" σχεδόν στο άκουσμα των επιχειρημάτων του ...Πολύ ενημερωμένος για την υπόθεσή μας ...
Τα διασημότερα μαρμάρινα αγάλματα Κούρων.
Η ονομασία "Κούρος" προέρχεται από τη δωρική λέξη Κώρος που σημαίνει παιδί, ανδρόπαις, αρχαϊκός Απόλλων, νέος έφηβος, παλικάρι. Στην Ιωνική διάλεκτο ονομάζονταν Κούρος.
Οι Κούροι εμφανίζονται ως γυμνοί νέοι και έδωσαν αφορμή να διαδοθεί η γυμνότητα ευρύτερα στην τέχνη.
Οι Κούροι εμφανίζονται ως γυμνοί νέοι και έδωσαν αφορμή να διαδοθεί η γυμνότητα ευρύτερα στην τέχνη.
Συνοψίζοντας την πορεία της εξέλιξης των Κούρων οι πρώτοι αρχαϊκοι Κούροι αποδίδονται γεωμετρικά, που συν τω χρόνω ξεφεύγουν από τα γεωμετρικά πλαίσια, αποκτούν πλαστικότητα, αλλά έχουν μια έκφραση δαιμονική (θεϊκή), υπεράνθρωπη. Ακολουθεί το αρχαϊκό μειδίαμα και καταλήγει στα τελευταία αρχαϊκά χρόνια με τη σοβαρή έκφραση της πνευματικότητας και πλαστικότητα στις κινήσεις οδηγώντας σιγά σιγά την γλυπτική στην Κλασική περίοδο.
Έτσι στην αρχαϊκή περίοδο από το 600 - 480 π.Χ δημιουργούνται εξαιρετικά μαρμάρινα έργα τέχνης με την μορφή Κούρων τα διασημότερα από τα οποία έχουν διασωθεί εκθέτουμε παρακάτω :
"Exit" όπως... "ἐξιτ-ήριον"!
Το "εξιτήριο" είναι το έγγραφο που παρέχεται στον ασθενή, όταν φεύγει από τον χώρο του νοσοκομείου.
Προέρχεται από το ρήμα "ἔξειμι" < ἐξ + εἶμι : πηγαίνω.
Πασιφανής είναι η ομοιότης της αγγλικής λέξεως "exit" με την λέξη "εξιτ-ήριο".
Ενώ το "εξιτήριο" προσφέρει πρόσβαση προς τα έξω (ἐξ), το "εισιτήριο" παρέχει πρόσβαση "εἰς": σε κάποιο μέρος.
Στην Προστακτική έγκλιση του Ενεστώτα Ενεργητικής Φωνής, το ρήμα "εἶμι" μας δίνει τον τύπο:
Προέρχεται από το ρήμα "ἔξειμι" < ἐξ + εἶμι : πηγαίνω.
Πασιφανής είναι η ομοιότης της αγγλικής λέξεως "exit" με την λέξη "εξιτ-ήριο".
Ενώ το "εξιτήριο" προσφέρει πρόσβαση προς τα έξω (ἐξ), το "εισιτήριο" παρέχει πρόσβαση "εἰς": σε κάποιο μέρος.
Στην Προστακτική έγκλιση του Ενεστώτα Ενεργητικής Φωνής, το ρήμα "εἶμι" μας δίνει τον τύπο:
ΗΤΑΝΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ...
Στίχοι: Κώστας Φέρρης
Ερμηνεία: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Ερμηνεία: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Ήτανε μια φορά μάτια μου κι έναν καιρό,
μια όμορφη κυρά αρχόντισσα, να σε χαρώ.
Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015
Ταμερλάνος...O αιμοδιψής κατακτητής της Ασίας.
Ένα από τα πρόσωπα-σταθμός του Μεσαίωνα, ο αιμοσταγής κατακτητής θα έμενε γνωστός στην Ιστορία ως ο αμείλικτος και αδίστακτος εισβολέας που έκανε τον πόλεμο σκοπό της ζωής του.
Παρά την καλλιτεχνική του ευαισθησία και την περίφημη στα πέρατα της αυτοκρατορίας του γενναιοδωρία που τον διέπνεε, ο Ταμερλάνος κινούσε τα πιόνια της Κεντρικής Ασίας με σιδερένια πυγμή. Κι ενώ ως το 1370 το μεγαλύτερο μέρος της Εγγύς Ανατολής δεν ήξερε καν ποιος ήταν ο μογγόλος στρατηλάτης, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα το όνομά του θα γινόταν διαβόητο σε όλους.
Από ήρωας του Ισλάμ μέχρι αιμοδιψής και ανηλεής ηγέτης, ο Ταμερλάνος ήταν αναμφίβολα μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα.
Παρά την καλλιτεχνική του ευαισθησία και την περίφημη στα πέρατα της αυτοκρατορίας του γενναιοδωρία που τον διέπνεε, ο Ταμερλάνος κινούσε τα πιόνια της Κεντρικής Ασίας με σιδερένια πυγμή. Κι ενώ ως το 1370 το μεγαλύτερο μέρος της Εγγύς Ανατολής δεν ήξερε καν ποιος ήταν ο μογγόλος στρατηλάτης, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα το όνομά του θα γινόταν διαβόητο σε όλους.
Από ήρωας του Ισλάμ μέχρι αιμοδιψής και ανηλεής ηγέτης, ο Ταμερλάνος ήταν αναμφίβολα μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα.
Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015
H Δαιδαλική τέχνη
Στην αρχαιολογική ορολογία η τέχνη και ειδικότερα η πλαστική του 7ου αιώνα π.Χ. ονομάζεται δαιδαλική και χωρίζεται συνήθως σε τρεις φάσεις: μια πρώιμη (700-670 π.Χ.), μια μέση (670-640 π.Χ.) και μια όψιμη (640-620 π.Χ.). Αν και ο όρος δαιδαλική τέχνη είναι στην πραγματικότητα συμβατικός, η υιοθέτησή του έχει τη σημασία της, γιατί σχετίζεται με αρχαίες παραδόσεις σχετικά με την αρχή της μνημειακής πλαστικής στη Ελλάδα. Ο μυθικός αρχιτέκτονας και τεχνίτης Δαίδαλος, που κατά την παράδοση είχε δουλέψει στην Κρήτη για τον βασιλιά Μίνωα, αν και σύμφωνα με την επικρατέστερη άποψη καταγόταν από την Αθήνα, είναι πρόσωπο γνωστό ήδη στον Όμηρο (Ιλιάδα, Σ 592). Ξέρουμε όμως επίσης ότι στην αρχαία ελληνική δαίδαλα ονομάζονταν τα περίτεχνα έργα, ανάμεσά τους και τα αγάλματα. Για τον λόγο αυτό πολλοί πίστευαν ότι Δαίδαλος δεν ήταν το πραγματικό όνομα του περίφημου τεχνίτη, αλλά ένα παρατσούκλι που το χρωστούσε στα θαυμαστά δημιουργήματά του, όπως μας εξηγεί ο Παυσανίας (Ελλάδος περιήγησις 9.3.1), που περιηγήθηκε την Ελλάδα στα μέσα του 2ου αιώνα μ.Χ. και περιέγραψε λεπτομερώς όσα είδε και άκουσε:
Σπανιότατη ταφή εναγκαλισμού άνδρα και γυναίκας στο Διρό
Χρονολογείται το 3800 π.Χ.
Μια διπλή αδιατάρακτη ταφή νεαρών ενηλίκων, σε στάση εναγκαλισμού, είναι ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της ανασκαφής στη θέση «Ξαγκουνάκι» στον περιβάλλοντα χώρο του σπηλαίου Αλεπότρυπα, που εντάσσεται στο πενταετές Ανασκαφικό και Μελετητικό έργο Διρού.
Έχει χρονολογηθεί με άνθρακα C14 στο 3800 π.Χ., ενώ ανάλυση DNA των οστών των δύο ατόμων απέδειξε ότι πρόκειται για έναν άνδρα και μία γυναίκα. Όπως αναφέρει το υπουργείο Πολιτισμού, οι ταυτόχρονες διπλές ταφές δεν είναι συχνό φαινόμενο και πολύ περισσότερο συχνό αρχαιολογικό εύρημα. Επιπλέον, οι διπλές ταφές σε στάση εναγκαλισμού είναι εξαιρετικά σπάνιες και αυτή του Διρού αποτελεί μια από τις αρχαιότερες του κόσμου, αν όχι την αρχαιότερη, μέχρι σήμερα.
Μια διπλή αδιατάρακτη ταφή νεαρών ενηλίκων, σε στάση εναγκαλισμού, είναι ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της ανασκαφής στη θέση «Ξαγκουνάκι» στον περιβάλλοντα χώρο του σπηλαίου Αλεπότρυπα, που εντάσσεται στο πενταετές Ανασκαφικό και Μελετητικό έργο Διρού.
Έχει χρονολογηθεί με άνθρακα C14 στο 3800 π.Χ., ενώ ανάλυση DNA των οστών των δύο ατόμων απέδειξε ότι πρόκειται για έναν άνδρα και μία γυναίκα. Όπως αναφέρει το υπουργείο Πολιτισμού, οι ταυτόχρονες διπλές ταφές δεν είναι συχνό φαινόμενο και πολύ περισσότερο συχνό αρχαιολογικό εύρημα. Επιπλέον, οι διπλές ταφές σε στάση εναγκαλισμού είναι εξαιρετικά σπάνιες και αυτή του Διρού αποτελεί μια από τις αρχαιότερες του κόσμου, αν όχι την αρχαιότερη, μέχρι σήμερα.
Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015
Μεγάλη Ελλάδα.(Μagna Grecia) Μέρος 6oν: Τάραντας
Η αποικία ιδρύθηκε, κατά την Ελληνική Μυθολογία, από τον Τάραντα, γιο του Ποσειδώνα, που σώθηκε με τη βοήθεια του πατέρα του από ναυάγιο και τον οδήγησε εκεί ένα δελφίνι. Σύμφωνα με άλλη παράδοση, πρώτος οικιστής της πόλης ήταν ο εγγονός του Μίνωα, Τάρας, ο οποίος έφτασε εκεί με Κρήτες αποίκους. Αλλά ως πραγματική θεωρείται μια τρίτη παράδοση, που λέει πως χτίστηκε από τον Ηρακλείδη, Φάλανθο, που οδήγησε εκεί τους Παρθενίες(1) από τη Σπάρτη γύρω στο 708 π.Χ. ιδρύοντας έτσι την μοναδική αποικία των Σπαρτιατών
(1) .Οι Παρθενίες ήταν τα νόθα τέκνα που απέκτησαν οι παρθένες γυναίκες της Σπάρτης με την ανοχή της Σπαρτιατικής Πολιτείας και των συζύγων τους.
Οι Σπαρτιάτισσες κατά τη διάρκεια της εικοσαετούς απουσίας των συζύγων τους στο Α΄ Μεσσηνιακό πόλεμο (743-724 πΧ), τεκνοποίησαν με τους ντόπιους είλωτες. Το γεγονός αυτό έγινε με τη συγκατάθεση της Σπαρτιατικής Πολιτείας και των συζύγων τους. Τα παιδιά που γεννήθηκαν από τις Σπαρτιάτισσες παρθένες ονομάστηκαν Παρθενίες.
(1) .Οι Παρθενίες ήταν τα νόθα τέκνα που απέκτησαν οι παρθένες γυναίκες της Σπάρτης με την ανοχή της Σπαρτιατικής Πολιτείας και των συζύγων τους.
Οι Σπαρτιάτισσες κατά τη διάρκεια της εικοσαετούς απουσίας των συζύγων τους στο Α΄ Μεσσηνιακό πόλεμο (743-724 πΧ), τεκνοποίησαν με τους ντόπιους είλωτες. Το γεγονός αυτό έγινε με τη συγκατάθεση της Σπαρτιατικής Πολιτείας και των συζύγων τους. Τα παιδιά που γεννήθηκαν από τις Σπαρτιάτισσες παρθένες ονομάστηκαν Παρθενίες.
Η ιστορία του χαρταετού.
Ναι, τον πετάμε! Τον περνάμε και στα παιδιά μας. Κάθε διατήρηση λαϊκού εθίμου είναι βήμα προς την Ελευθερία. Είναι πράξη δράσης ενάντια στην άχρωμη λαίλαπα του τσιμέντου που σκλαβώνει την ψυχή μας. Κάθε ματιά στον ουρανό είναι δήλωση Αληθείας. Έχει τόσες μνήμες αυτό το γαλάζιο..
Στην αρχαιότητα, 4ο αιώνα π.Χ., ο μαθηματικός και αρχιμηχανικός Αρχύτας (440-360 π.Χ.), από τον Τάραντα της Νότιας Ιταλίας, καλός φίλος του Πλάτωνα και οπαδός του Πυθαγόρα, χρησιμοποίησε στην αεροδυναμική του τον χαρταετό και λέγεται ότι ήταν ο εφευρέτης του. Ο Αρχύτας θεωρείται ο τελευταίος αλλά και ο σημαντικότερος των Πυθαγορείων. Κείμενα του Αρχύτα λένε ότι μελέτησε και ο Γαλιλαίος.
Στην αρχαιότητα, 4ο αιώνα π.Χ., ο μαθηματικός και αρχιμηχανικός Αρχύτας (440-360 π.Χ.), από τον Τάραντα της Νότιας Ιταλίας, καλός φίλος του Πλάτωνα και οπαδός του Πυθαγόρα, χρησιμοποίησε στην αεροδυναμική του τον χαρταετό και λέγεται ότι ήταν ο εφευρέτης του. Ο Αρχύτας θεωρείται ο τελευταίος αλλά και ο σημαντικότερος των Πυθαγορείων. Κείμενα του Αρχύτα λένε ότι μελέτησε και ο Γαλιλαίος.
Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015
«Τα Δώρα του Προμηθέα στην Ανθρωπότητα»
Ν. Λυγερός - 22/9/2013
Ομιλία του στο 2ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΜΠΟΣΙΟ για τον ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ
Απομαγνητοφώνηση: Αστυδάμεια Ιπποδάμειας
«Τα Δώρα του Προμηθέα στην Ανθρωπότητα»
"Το πρώτο πράγμα που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι οι Έλληνες έγραψαν ιστορία. αυτό είναι σίγουρο. Το ερώτημα λοιπόν δεν είναι αν οι Έλληνες έγραψαν ιστορία , το ερώτημα είναι αν οι Έλληνες αγαπούν το μέλλον...
...Είναι πολύ εύκολο να μιλάτε για αυτά που έγιναν πριν. Είναι πιο δύσκολο να μιλάμε γι' αυτά που γίνονται μετά. Ένα από τα στοιχεία της τεχνολογίας των Ελλήνων είναι το μετά... βλέπετε...εμείς έχουμε μια ειδικότητα στο μετά, όταν σκέφτεσαι πολύ, βλέπεις τι θα έρθει και δεν κοιτάζεις μόνο τι έχει έρθει γιατί χρησιμοποιείς αυτό, εμείς το συνδυάζουμε αυτό λέγοντας αυτό είναι η μνήμη μέλλοντος...
Ένα από τα Προμηθειακά στοιχεία, και γι' αυτό ονομάσαμε οτι ήταν τα δώρα της ανθρωπότητας η πιο υψηλή τεχνολογία που έχει φτιάξει στην ουσία ο ελληνισμός, λέγεται με μια λέξη και είναι η Νοημοσύνη... δίχως αυτό, στην
Ο δίκαιος είναι αυτός που προστατεύει τους άλλους
Αυτό που έχει σημασία με τον Προμηθέα είναι το εξής, που δυστυχώς ακόμα και θεατρικά δεν το κατανοούμε, συνήθως όταν θα βάλουμε τον Προμηθέα Δεσμώτη θα τον βάλουμε με αλυσίδες. Σε μία αληθινή παράσταση που θα ήταν το πνεύμα του Προμηθέα θα έπρεπε ο Προμηθέας να μην είναι καθόλου με αλυσίδες. Ο Προμηθέας πηγαίνει μόνος του. Ο Προμηθέας ξέρει ήδη ότι θα τον καταδικάσουν για την πράξη. Γιατί ο Προμηθέας είναι δίκαιος. Ο Ελληνισμός είναι σπάνια αθώος, γιατί αθωότητα σημαίνει μερικές φορές έλλειψη νοημοσύνης. Ο Ελληνισμός επειδή αποτελεί ένα κράμα νοημοσύνης όταν λειτουργεί σωστά, ορθολογικά με το πρέπον γίνεται δίκαιος. Ο δίκαιος κατηγορείται από τις πράξεις του, δηλαδή από την τελεολογία του και όχι την οντολογία του. Ο δίκαιος δεν μπορεί να γεννηθεί δίκαιος, πρέπει να κάνει κάτι για να ονομαστεί δίκαιος. Ο Προμηθέας πριν κάνει την πράξη που έκανε δεν ήταν αυτό που
Ανακαλύφθηκε ασύλητος μυκηναϊκός τάφος στην Άμφισσα - Δείτε βίντεο
Στον ταφικό θάλαμο βρέθηκε μεγάλη ποσότητα οστεολογικού υλικού, το οποίο είχε σωρευθεί χωρίς τάξη περιμετρικά στα τοιχώματα του θαλάμου
Μοναδικό εύρημα, το πρώτο αυτού του είδους που έχει αποκαλυφθεί έως σήμερα στη Δυτική Λοκρίδα και ένα από τα ελάχιστα στη Στερεά Ελλάδα, είναι ο θολωτός μυκηναϊκός τάφος που αποκαλύφθηκε σε μικρή απόσταση από την Άμφισσα, στοΤο Χρυσό στεφάνι βρέθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Χρυσό στεφάνι βρέθηκε κατά τη διάρκεια κατασκευών στο εργοτάξιο του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι το ένατο που εντοπίζεται από την έναρξη του έργου της κατασκευής του μετρό στην πόλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το χρυσό στεφάνι βρέθηκε σε μεγάλο κιβωτιόσχημο τάφο, ο οποίος ανήκει στο ανατολικό νεκροταφείο της πόλης, το μεγαλύτερο μέρος το οποίου έχει έρθει στο φως κατά τη διάρκεια των έργων, μαζί με
Σύμφωνα με πληροφορίες, το χρυσό στεφάνι βρέθηκε σε μεγάλο κιβωτιόσχημο τάφο, ο οποίος ανήκει στο ανατολικό νεκροταφείο της πόλης, το μεγαλύτερο μέρος το οποίου έχει έρθει στο φως κατά τη διάρκεια των έργων, μαζί με
Η ακριβής ημερομηνία επιστροφής του Οδυσσέα στην Ιθάκη, με βάση αστρονομικούς υπολογισμούς
Ο Όμηρος φαίνεται να είχε γνώση των αστρονομικών φαινομένων της εποχής
Μετά από μελέτη των θέσεων των άστρων και του Ήλιου όπως αναφέρονται στην Οδύσσεια, επιστήμονες υποστηρίζουν ότι προσδιόρισαν την ακριβή ημερομηνία της επιστροφής του Οδυσσέα στην Ιθάκη και της εξόντωσης των μνηστήρων.
Ο Κ.Μπαϊκούζης του Αστρονομικού Παρατηρητήριου στη Λα Πλάτα της Αργεντινής και ο Μαρτσέλο Μαγκνάσκο του Πανεπιστημίου Ροκφέλερ στη Νέα Υόρκη κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο Οδυσσέας έφτασε στην Ιθάκη στις 16 Απριλίου του 1178 π.Χ.
Και μπορεί οι ερευνητές να μην έχουν προσδιορίσει ακόμα εάν ο προορισμός του Οδυσσέα ήταν πράγματι η Ιθάκη, ή ίσως η Λευκάδα ή η Κεφαλλονιά, ωστόσο
Μετά από μελέτη των θέσεων των άστρων και του Ήλιου όπως αναφέρονται στην Οδύσσεια, επιστήμονες υποστηρίζουν ότι προσδιόρισαν την ακριβή ημερομηνία της επιστροφής του Οδυσσέα στην Ιθάκη και της εξόντωσης των μνηστήρων.
Ο Κ.Μπαϊκούζης του Αστρονομικού Παρατηρητήριου στη Λα Πλάτα της Αργεντινής και ο Μαρτσέλο Μαγκνάσκο του Πανεπιστημίου Ροκφέλερ στη Νέα Υόρκη κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο Οδυσσέας έφτασε στην Ιθάκη στις 16 Απριλίου του 1178 π.Χ.
Και μπορεί οι ερευνητές να μην έχουν προσδιορίσει ακόμα εάν ο προορισμός του Οδυσσέα ήταν πράγματι η Ιθάκη, ή ίσως η Λευκάδα ή η Κεφαλλονιά, ωστόσο
Φαιακίδα - Ο χώρος και ο χρόνος "ανάμεσα"...
Του Γιώργου Β. Μιχαήλ
Στην αρχή της Οδύσσειας, στην πρώτη «αγορά» των θεών, η Αθηνά προτείνει (και η πρότασή της γίνεται δεκτή) να μεταβεί ο Ερμής στην Ωγυγία και η ίδια η Αθηνά στην Ιθάκη. Αμέσως μετά, και για τέσσερις ολόκληρες ραψωδίες (α-δ: Τηλεμάχεια), βλέπουμε να υλοποιείται το δεύτερο σκέλος της πρότασης της θεάς.
Ο ΤΑΦΟΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ - ΕΡΓΟ ΤΥΜΒΩΡΥΧΩΝ Ή ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΗ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑ ;
Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση παραθέτω μια εργασία μιας ομάδας από φίλους του ιστολογίου σχετικά με τα "Τελετουργικά ταφικά έθιμα στην αρχαιότητα" από την οποία προκύπτει ένα πολύ ενδιαφέρον συμπέρασμα που πιθανόν ερμηνεύει κάποια ευρήματα από την ανασκαφή του Τάφου της Αμφίπολης και που εν πρώτοις έχουν αποδοθεί σε έργα αρχαιοκαπήλων.
Τελετουργικά ταφικά έθιμα στην αρχαιότητα
Α: Δευτερογενείς τελετουργικές ταφές
Τελετουργικά ταφικά έθιμα στην αρχαιότητα
Α: Δευτερογενείς τελετουργικές ταφές
Καρναβαλικά
Καρναβαλικά Δρώμενα
Το Καρναβάλι είναι μια ιερή γιορτή που εξυμνεί τη χαρά της ζωής, την αναγέννηση και την ανανέωση του ανθρώπου, της φύσης και ολόκληρης της Δημιουργίας. Οι άνθρωποι μεταμορφώνονται, υπερβαίνουν τα στενά όρια της ύπαρξης, χάνουν το γνώριμο εαυτό τους και ταυτίζονται με το σύνολο των ανθρώπων, κατά τη διάρκεια μιας γιορτής που ανατρέπει την κατεστημένη εικόνα του κόσμου και τις κοινωνικές συμβάσεις. Αποτελεί έναν «ύμνο» στο πνευματικό φως το οποίο ελεύθερο από περιορισμούς εκφράζεται, μετουσιώνοντας και αναγεννώντας τα πάντα.
Με άλλα λόγια, τα δρώμενα του Καρναβαλιού μάς προσφέρουν την ευκαιρία για
Βάκχος (Διόνυσος - Πάνας) : Ο μυστικός Θεός των Ορφικών.
Oι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως ο Δίας μέσω του Βάκχου προσπάθησε να εισάγει στην ανθρωπότητα το διονυσιακό στοιχείο της πνευματικής διαπότισης, της θείας πλησμονής και της μεταμόρφωσης ή πνευματικής αναγέννησης που οδηγεί στη θέωση.
Ακόμα και σήμερα υπάρχουν λάτρεις του Βάκχου,
του θεού του κρασιού,
μα δεν γνωρίζουν τα μυστικά του.
Πίνουν, μα δεν καταλαμβάνονται από «ιερή μανία»·
μεθούν, μα δεν μεταμορφώνονται.
O ΒΑΚΧΟΣ είναι ο θεός της μυστηριώδους νύχτας και, αντίθετα από τον Απόλλωνα, είναι θεός του χειμώνα όπου ο σπόρος, ριγμένος βαθιά στη γη, αρχίζει να αναπτύσσεται με τη βοήθεια του υγρού στοιχείου, επαγγελλόμενος σε όλους την άνοιξη. Γι’ αυτό στους Δελφούς το χειμώνα σιγούσε ο Παιάνας, δηλαδή ο ύμνος προς τον Απόλλωνα και έδινε τη θέση του στο Διθύραμβο, τον ύμνο προς το θεό Βάκχο.
Ακόμα και σήμερα υπάρχουν λάτρεις του Βάκχου,
του θεού του κρασιού,
μα δεν γνωρίζουν τα μυστικά του.
Πίνουν, μα δεν καταλαμβάνονται από «ιερή μανία»·
μεθούν, μα δεν μεταμορφώνονται.
O ΒΑΚΧΟΣ είναι ο θεός της μυστηριώδους νύχτας και, αντίθετα από τον Απόλλωνα, είναι θεός του χειμώνα όπου ο σπόρος, ριγμένος βαθιά στη γη, αρχίζει να αναπτύσσεται με τη βοήθεια του υγρού στοιχείου, επαγγελλόμενος σε όλους την άνοιξη. Γι’ αυτό στους Δελφούς το χειμώνα σιγούσε ο Παιάνας, δηλαδή ο ύμνος προς τον Απόλλωνα και έδινε τη θέση του στο Διθύραμβο, τον ύμνο προς το θεό Βάκχο.
ΕΛΑΦΗΒΟΛΙΩΝ (30 ΗΜΕΡΕΣ) 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – 23 ΜΑΡΤΙΟΥ
Ο Ελαφηβολιών είναι ο 9-ος μήνας του αττικού ημερολογίου. Ήταν αφιερωμένος στη θεά Άρτεμη και αντιστοιχεί με το χρονικό διάστημα 21 Φεβρουαρίου – 23 Μαρτίου.
Ο μήνας πήρε το όνομά του από τα Ελαφηβόλια, γιορτή με θυσίες ελαφιών που πραγματοποιούνταν την έκτη μέρα του μήνα προς τιμήν της Ελαφηβόλου Άρτεμης.
Τον ίδιο μήνα διοργανώνονταν και τα Μεγάλα ή “εν άστει” Διονύσια προς τιμήν του Διονύσου του Ελευθερέα, τα οποία θεσμοθετήθηκαν από τον Πεισίστρατο και κατά τα οποία παρουσιάζονταν και διαγωνίζονταν τραγωδίες από την 11η μέχρι την 13η ημέρα του μήνα.
Μετά τα Μεγάλα Διονύσια, αναφέρεται από πηγές ότι τελούνταν τα Πάνδια.
Στις 18 του μήνα τελούνταν επίσης τα Ανάκεια προς τιμήν των Διόσκουρων
Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015
Τα θαμμένα αγάλματα του πολέμου
Επί έξι μήνες πριν από την εισβολή των Γερμανών μια ομάδα από εργάτες και αρχαιολόγους έσκαβε τα δάπεδα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για να θάψει εκεί ό,τι πολυτιμότερο έχει η Αθήνα: Tους κούρους και τις ληκύθους της.
TOY ΚΩΣΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ
Την Κυριακή 27 Απριλίου 1941 τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής κατέλαβαν την Αθήνα. Την επομένη, νωρίς το πρωί, οι Γερμανοί αξιωματικοί που ανέβηκαν με φόρα τα μαρμάρινα σκαλιά του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου διαπίστωσαν με έκπληξη ότι παραλάμβαναν ένα κτίριο άδειο. Δεν βρήκαν πουθενά ούτε ίχνος από τα χιλιάδες πολύτιμα εκθέματα που κοσμούσαν το μεγαλύτερο μουσείο της χώρας τα προηγούμενα εξήντα χρόνια της λειτουργίας του.
TOY ΚΩΣΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ
Την Κυριακή 27 Απριλίου 1941 τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής κατέλαβαν την Αθήνα. Την επομένη, νωρίς το πρωί, οι Γερμανοί αξιωματικοί που ανέβηκαν με φόρα τα μαρμάρινα σκαλιά του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου διαπίστωσαν με έκπληξη ότι παραλάμβαναν ένα κτίριο άδειο. Δεν βρήκαν πουθενά ούτε ίχνος από τα χιλιάδες πολύτιμα εκθέματα που κοσμούσαν το μεγαλύτερο μουσείο της χώρας τα προηγούμενα εξήντα χρόνια της λειτουργίας του.
ΦΩΣ ΑΠΟ ΛΥΧΝΑΡΙ... ΑΡΚΕΙ ΝΑ ' ΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ!
Δὲν θέλω τοῦ κισσοῦ τὸ πλάνο ψήλωμα
σὲ ξένα ἀναστυλώματα δεμένο.
Ἂς εἶμαι ἕνα καλάμι, ἕνα χαμόδεντρο,
μὰ ὅσο ἀνεβαίνω, μόνος ν᾿ ἀνεβαίνω.
Δὲν θέλω τοῦ γυαλιοῦ τὸ λαμπροφέγγισμα
ποὺ δείχνεται ἄστρο μὲ τοῦ ἥλιου τὴ χάρη.
Θέλω νὰ δίνω φῶς ἀπὸ τὴ φλόγα μου
κι ἂς εἶμαι κ’ ἕνα ταπεινὸ λυχνάρι.
σὲ ξένα ἀναστυλώματα δεμένο.
Ἂς εἶμαι ἕνα καλάμι, ἕνα χαμόδεντρο,
μὰ ὅσο ἀνεβαίνω, μόνος ν᾿ ἀνεβαίνω.
Δὲν θέλω τοῦ γυαλιοῦ τὸ λαμπροφέγγισμα
ποὺ δείχνεται ἄστρο μὲ τοῦ ἥλιου τὴ χάρη.
Θέλω νὰ δίνω φῶς ἀπὸ τὴ φλόγα μου
κι ἂς εἶμαι κ’ ἕνα ταπεινὸ λυχνάρι.
Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015
Κούροι
Ο Κούρος, ο «ανδρόπαις», είναι τύπος αγάλματος της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής, ο οποίος απαντάται κατά την Αρχαϊκή εποχή και πιο συγκεκριμένα από τις αρχές του 7ου μέχρι τις αρχές του 5ου αιώνα π.Χ. (600 – 480 π.Χ.). Πρόκειται για τον τύπο της όρθιας, γυμνής και αγένειας ανδρικής μορφής, η οποία ευρίσκεται σε στάση μετωπική και άκαμπτη, σχεδόν ιερατική, με το βάρος του σώματος ισοδύναμα μοιρασμένο στα δύο πόδια, που πατούν σταθερά στο έδαφος και με τα δύο πέλματα, με ελαφρώς προβεβλημένο – προτεταμένο το αριστερό πόδι, με τα χέρια κολλημένα στα πλευρά του σώματος (οι παλάμες των χεριών είναι σφιγμένες σε γροθιές, οι οποίες ακουμπούν ή σχεδόν ακουμπούν στους μηρούς) και με «δαιδαλικού» τύπου κόμμωση.
Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015
Από την καρδιά των think tank του Σόρος στο υπουργείο εργασίας! Είπατε κάτι για πατριωτισμό;;;
Όποιος μελετά δεν είναι δύσκολο να συνειδητοποιήσει τι πραγματικά συμβαίνει…. Μια συμμορία σιωνιστομπολσεβίκων, επιδιώκει στα χνάρια της Ροζας Λούξεμπουργκ, να επιβληθεί επι των ευρωπαίων, οδηγώντας τους στην σταδιακή εξόντωση, αφού πιστεύουν στην Εκδίκηση , εκδίκηση γιοα όσα φαντάζονται ότι υπέφεραν παρασιτώντας στο κορμί της Ευρώπης επι αιώνες.
Αρωγοί τους , πάντα υπο το πρόσχημα της πολιτικής πάλης, οι γνωστοί εφιάλτες των λαών, που ελισσόμενοι μέσα απο ΜΚΟ, μέσα απο στοές και δήθεν απανεπιστήμια αερολογίας, αναλάμβάνουν να παίξουν τον ρόλο του πολιτικού σωτήρα…. Ωστόσο ξέρουμε ότι πάντα υπήρχε αυτό το κάτι, που τελευταία στιγμή έσωζε τον πολιτισμό….
Προλαβαίνοντας την οικονομική εξαθλίωση - Σπάρτακος: Μη μειώσετε το όριο των €4.750 για τους μισθούς της ΔΕΗ
Του Χάρη Φλουδόπουλου
«Η περαιτέρω μείωση του μισθού των Γενικών Γραμματέων θα συμπαρασύρει αυτόματα και τους μισθούς των εργαζομένων στον Όμιλο ΔΕΗ με καταστροφικά αποτελέσματα για τις εταιρίες του Ομίλου και τους εργαζόμενους. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η πρώτη Κυβερνητική επιλογή δεν θα έχει ως στόχο την περαιτέρω μείωση των αποδοχών των εργαζομένων θέτοντας εαυτόν σε πλήρη αναντιστοιχία με τις προεκλογικές δεσμεύσεις».
Η σιωπή σου μπορεί να μιλά δυνατότερα απ' τα λόγια
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τη σιωπή σου, δεν μπορεί να καταλάβει ούτε τα λόγια σου.
J.R.R. Tolkien
Οι σιωπές κάνουν τις πραγματικές συζητήσεις μεταξύ φίλων. Αυτό που μετράει δεν είναι να μιλάς, αλλά να μη χρειάζεται να μιλήσεις.
Margaret Lee Runbeck
Δεν υπάρχει πιο ταπεινωτική απάντηση από την περιφρονητική σιωπή.
Michel de Montaigne
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ - Η ΕΝΤΟΝΗ ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΝ
Στην Ελληνική Παράδοση, ο ΕΡΩΣ (=ΑΓΑΠΗ , κάθε είδους Αγάπη) (Έρως Αρετής , Έρως γης, Έρως θαλάσσης, Έρως επιστήμης, Έρως μητρός, Έρως τέχνης, Έρως γυναικός κλπ) είναι η πρωτίστη και συνεχής αιτία της κοσμογονίας και της κοσμοποιοίας (Τόσο στην Ορφική, όσο και στην Ησιόδεια κοσμογονία).
Είναι έννοια αφηρημένη, πολυσυλλεκτική, είναι το σύνολο της συμπαντικής Αγάπης, Αγάπη προς το σύνολο του εκδηλωμένου κόσμου, προς τον άνθρωπο, προς το φυτό, το ζώο, την πέτρα, το ποτάμι, προς κάθε μορφή, προς μία έννοια, προς μία κατάσταση, προς ένα πράγμα, προς τα πάντα, από την πρωτογενή ύλη μέχρι τους Θεούς. Είναι η ελκτική και συνεκτική δύναμη που συγκρατεί την ύλη και
Είναι έννοια αφηρημένη, πολυσυλλεκτική, είναι το σύνολο της συμπαντικής Αγάπης, Αγάπη προς το σύνολο του εκδηλωμένου κόσμου, προς τον άνθρωπο, προς το φυτό, το ζώο, την πέτρα, το ποτάμι, προς κάθε μορφή, προς μία έννοια, προς μία κατάσταση, προς ένα πράγμα, προς τα πάντα, από την πρωτογενή ύλη μέχρι τους Θεούς. Είναι η ελκτική και συνεκτική δύναμη που συγκρατεί την ύλη και
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΝ
Η Ελληνική Αγάπη, είναι αγνή, πηγαία, ανιδιοτελής, δεν περιμένει ανταπόδοση, ακατάπαυστη, απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους.
- Οι Έλληνες, ως λαός, είναι δοτικοί στα συναισθήματά τους.
- Η βάση για την καλλιτεχνική έκφραση και την δημιουργία, είναι πάντα ένα θερμό ψυχικό κέντρο, μια θερμή ψυχή, ένα περίσσευμα ψυχής, η Αγάπη για τον κόσμο, η μέθεξη, η συμμετοχή στον κόσμο, το να εντρυφεί κανείς στο είναι. Και όλο αυτό το πλούσιο ψυχικό δεδομένο Αγάπης, είναι αυτό που έκανε τους Έλληνες τον κατ εξοχήν καλλιτέχνη λαό της ιστορίας.
- Οι Έλληνες, ως λαός, είναι δοτικοί στα συναισθήματά τους.
- Η βάση για την καλλιτεχνική έκφραση και την δημιουργία, είναι πάντα ένα θερμό ψυχικό κέντρο, μια θερμή ψυχή, ένα περίσσευμα ψυχής, η Αγάπη για τον κόσμο, η μέθεξη, η συμμετοχή στον κόσμο, το να εντρυφεί κανείς στο είναι. Και όλο αυτό το πλούσιο ψυχικό δεδομένο Αγάπης, είναι αυτό που έκανε τους Έλληνες τον κατ εξοχήν καλλιτέχνη λαό της ιστορίας.
Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015
Ο Κολοσσός των Ναξίων στη Δήλο.
Εξωτερικά της ΒΔ γωνίας του κτιρίου του Οίκου των Ναξίων στην Δήλο σώζεται η πελώρια μαρμάρινη βάση, βάρους περίπου 32 τόνων, πάνω στην οποία υψωνόταν ο Κολοσσός των Ναξίων, ένα τεράστιο άγαλμα του Απόλλωνα, ύψους 9,5 περίπου μέτρων, των αρχών του 6ου αι. π.Χ. Ο θεός παριστανόταν στον τύπο των κούρων, γυμνός, κατ' ενώπιον, με μακριά μαλλιά, στιβαρούς ώμους, και το αριστερό πόδι λίγο πιο μπροστά από το δεξί. Πιθανόν στα χέρια του κρατούσε τόξο και βέλη, ή τις τρεις Χάριτες. Στα κομμάτια που σώζονται διατηρούνται οι τρύπες για τη στερέωση των χάλκινων μαλλιών και της χάλκινης ζώνης.
Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015
Μεγάλη Ερευνα: ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ-ΚΡΑΤΟΣ Ή ΕΤΑΙΡΕΙΑ ;
Ενδιαφέρον, πολύ ενδιαφέρον το κεφάλαιο «Γερµανία». Τόσο που όλοι µας, µα όλοι µας, κοιµόµαστε και ξυπνάµε µε αυτόν τον «εφιάλτη». Αυτόν τον φαινοµενικά πολύ δυνατό παράγοντα της Ευρώπης, την «ατµοµηχανή» της Ε.Ε., όπως συνηθίζουµε να λέµε, που αποφασίζει και διατάσσει και όλοι τρέχουν σαν µαϊµούδες πίσω της, τρέµοντας τα ακόµη χειρότερα που θα της έλθει να ξεφουρνίσει. Εφιάλτης και κακό µας όνειρο στον ύπνο και στο ξύπνιο η Άγγελα και ο καλός της, ο κ. Σόιµπλε. Αυτός, µωρέ, που µας εκβιάζει και απειλεί µε την παραχώρηση της εθνικής µας κυριαρχίας. Δύο χρόνια τώρα δουλεύει ασταµάτητα η κίτρινη προπαγάνδα στη Γερµανία και όλοι µαζί, ως µία απίθανα παράφωνη χωρωδία, µας βρίζουν και µας τροµοκρατούν µε το χειρότερο τρόπο.
Αλλά και η µαφία των Βρυξελλών, µε τους τοκογλύφους, τις λέσχες και τα µεγάλα συγκροτήµατα, µήπως είναι αυτοί το 4ο Ράιχ και όχι η Γερµανία, όπως
Το σύνδρομο κατωτερότητας και η αντιμεταρρύθμιση στην Παιδεία
Εξέπληξαν αρνητικά προχθές οι προγραμματικές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας κ. Α. Μπαλτά για την απέχθειά του στην αριστεία, την οποία χλεύασε από το βήμα της Βουλής. Άφησαν, επίσης, αρνητικές εντυπώσεις οι δηλώσεις του
Άγνωστοι Έλληνες: Όταν οι Έλληνες πορεύονταν Εις Πανίαν
Ακολουθώντας το αέναο ταξίδι των Ελλήνων σε όλον τον κόσμο φτάνουμε σιγά – σιγά στην Ισπανία, την χώρα των Πομπλαδόρες Γκριέκος και των Βάσκων.
Η Ισπανία ανέκαθεν υπήρξε αγαπημένος προορισμός των Ελλήνων από τα αρχαία κιόλας χρόνια…
Η Ισπανία ανέκαθεν υπήρξε αγαπημένος προορισμός των Ελλήνων από τα αρχαία κιόλας χρόνια…
Ο Ηρακλής πρώτα πρώτα είχε εκστρατεύσει εκεί, γεγονός που πιστοποιείται από
Ο άγνωστος κρυφός αρχαίος ναός στο Ακραίφνιο Βοιωτίας
Ο άγνωστος κρυφός αρχαίος ναός στο Ακραίφνιο Βοιωτίας
Με τον Συνεργάτη μας Γιώργο Λεκάκη.
Με τον Συνεργάτη μας Γιώργο Λεκάκη.
Τὸ φιλί...
Χαμένο ανάμεσα σε δεκάδες άλλα όστρακα, σε μια μικρή γωνιακή προθήκη της αίθουσας 54 του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, βρίσκεται ένα φιλί. Νεαρός, σχεδόν πιτσιρικάς, στεφανωμένος και με το χνούδι της εφηβείας ακόμη στο μάγουλο, δίνει με τα μάτια του ανοιχτά το πρώτο του φιλί, σκυμμένος προς το μέρος της. Εκείνη, όμορφη όπως αφήνεται να εννοηθεί από το τυλιχτό της βραχιόλι, έχει αγκαλιάσει τρυφερά το σγουρό του κεφάλι, λυγίζοντας με νάζι τα ακροδάχτυλα του δεξιού της χεριού.
Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015
Αφροδίτη Η αρχέγονη Θεά της Φύσης και του Έρωτα.
Χαρίτα Μήνη
Ουρανία, πολυτραγουδισμένη Αφροδίτη, γενέτειρα Θεά,
τις τρεις μοίρες κυβερνάς κι όλα τα γεννάς,
όσα στον ουρανό υπάρχουν και στην πολύκαρπη τη γη
και στο βυθό του πόντου, Μητέρα των Ερώτων,
έλα, γέννημα θεϊκό της Κύπρου...
(Ορφικός Ύμνος 55, μετ. Χ. Μήνη)
Η γοητευτική μορφή της θεάς, αισθησιακή και γεμάτη μυστήριο, μου έδωσε την έμπνευση να ψηλαφήσω τις ποικίλες διαστάσεις της μέσα από τα αρχαία κείμενα, τη μυθολογία και τα αρχαιολογικά ευρήματα. Έγινε έτσι το έναυσμα να διεισδύσω στα βάθη του χρόνου για να ανακαλύψω έναν αλλιώτικο κόσμο -τις ειρηνικές, αταξικές, προπατριαρχικές κοινωνίες που τιμούσαν το Θηλυκό και τον έρωτα.
Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015
Ποιούς ήρωες αναπαριστούν οι διάσημοι "πολεμιστές του Ρηγίου";
Οι «πολεμιστές του Ριάτσε» είναι δύο μοναδικά έργα αρχαίας ελληνικής τέχνης, αθηναϊκού εργαστηρίου με υλικό από την πόλη του Άργους, μπρούντζινα αγάλματα του λεγομένου αυστηρού ρυθμού και τα οποία χρονολογούνται στα μέσα του 5ου αιώνα π.Χ.. Bρέθηκαν σε ναυάγιο στο βυθό της θάλασσας ανοικτά του Ριάτσε, της αρχαίας ελληνικής αποικίας του Ρηγίου και φιλοξενούνται στο Εθνικό Μουσείο της Μεγάλης Ελλάδας στο Ρέτζιο Ντι Καλάμπρια.
Ποιοι είναι αυτοί που αναπαριστούν τα αγάλματα του Ρηγίου;