Σάββατο, 8 Δεκεμβρίου 2018

ΑΡΧΙΣΕ ΣΤΗΝ ΓΗ Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ. Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ. ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΤΡΕΝΑ ΜΕ ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ. ΤΟ ΚΑΥΣΑΕΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΝΕΡΟ.


Coradia iLint: Τα πρώτα τρένα στον κόσμο με υδρογόνο λειτουργούν με επιτυχία στη Γερμανία.  Ένα τρένο με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και εντελώς αθόρυβο άρχισε  δοκιμαστικά τα ταξίδια του στις ράγες στην Κάτω Σαξονία. Το τρένο υδρογόνου είναι απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον.   Πρόκειται για την επιβατική αμαξοστοιχία νέας γενιάς με την ονομασία Coradia iLint, της εταιρείας Alstrom, που αναμένεται να φέρει την επανάσταση στον σιδηρόδρομο.



Πριν από τρεις μήνες (τον Σεπτέμβριο), οι Γερμανοί ξεκίνησαν πιλοτικά, στην Κάτω Σαξωνία, τη λειτουργία των δύο πρώτων τρένων που έχουν ως καύσιμο κυψέλες υδρογόνου, οι οποίες είναι τοποθετημένες στην πάνω πλευρά (εξωτερική) των βαγονιών. H εμπορική αμαξοστοιχία Coradia iLint, όπως ονομάζεται το υπερσύγχρονο τρένο που κατασκευάζεται από την Alstom Transport, είναι το πρώτο επιβατηγό στον κόσμο που χρησιμοποιήσει με επιτυχία αυτήν την τεχνολογία. Είναι ένα τρένο με μηδενικές εκπομπές ρύπων, έχει πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και βγάζει μόνο ατμό και συμπυκνωμένο νερό.
Επίσης, κέρδισε το βραβείο κινητικότητας GreenTec 2018 σε μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο τον Μάιο του 2018.
Έτσι, δικαίως το Coradia iLint θεωρείται η ναυαρχίδα του στόλου της Alstom, που έχει ήδη σε λειτουργία 54 ηλεκτροκίνητα τρένα. Οι αμαξοστοιχίες με υδρογόνο, όπως το Coradia iLint, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε μη ηλεκτροφόρες γραμμές, σε περιοχές της Γερμανίας όπου εξακολουθούν να κινούνται τρένα με πετρελαιοκινητήρες, μειώνοντας σημαντικά με αυτόν τον τρόπο τις επιβλαβείς εκπομπές αερίων στην ατμόσφαιρα.
Η Alstom έχει συνάψει συμφωνίες για 60 τέτοια τρένα με τις γερμανικές πολιτείες της Κάτω Σαξονίας, της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και της Βάδης-Βυρτεμβέργης, καθώς επίσης και με τον όμιλο μεταφορών της Έσσης Rhein-Main-Verkehrsverbund. Ο συγκεκριμένος τύπος επιβατηγού τρένου εγκρίθηκε από το γερμανικό γραφείο σιδηροδρόμων τον Ιούλιο του 2018. Ήδη, όπως προαναφέραμε, είναι σε λειτουργία οι δύο πρώτες αμαξοστοιχίες τέτοιου τύπου, ενώ ο ολόκληρος ο «στόλος» έχει προγραμματιστεί να βρίσκεται στις υπηρεσίες των Γερμανών πολιτών –και όχι μόνο φυσικά– το 2021.

Τα τρένα Coradia iLint μπορούν να διανύσουν περίπου 1.000 χιλιόμετρα χωρίς να ανεφοδιασθούν με υδρογόνο, καλύπτουν δηλαδή μια απόσταση σχεδόν ίδια με εκείνη που διανύουν τα ντιζελοκίνητα τρένα, και έχουν μέγιστη ταχύτητα 140 χιλιόμετρα την ώρα.

Τα πρώτα δρομολόγια του Coradia iLint αναμένεται να ξεκινήσουν τον Δεκέμβριο του 2021, με στόχο να αντικατασταθούν πλήρως τα ντιζελοκίνητα τρένα. Για τον ανεφοδιασμό θα κατασκευαστεί από τον Ομιλο Linde ο πρώτος παγκοσμίως σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου για τρένα.
Η συμφωνία για την προμήθεια 14 Coradia iLint, την 30ετή τους συντήρηση και τροφοδοσία υπεγράφη την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου, από την τοπική Αρχή Μεταφορών, παρουσία του αρμόδιου υπουργού Οικονομίας και Μεταφορών του ομόσπονδου κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει εγκρίνει τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος με συνολικά 18,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατ. θα διατεθούν  για την ανάπτυξη του σταθμού τροφοδοσίας.
Η κατασκευάστρια εταιρεία πρόκειται να ενισχύσει την παραγωγή της στο εργοστάσιο του Ζαλτσγκίτερ που βρίσκεται στην Κάτω Σαξονία και έχουν εξασφαλιστεί 8,4 εκατ. ευρώ από το Εθνικό Πρόγραμμα Καινοτομίας για την τεχνολογία υδρογόνου και κυψελών καυσίμου (NIP 2). Αυτό είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο διεθνώς που έχει σχεδιάσει, αναπτύξει και κατασκευάσει την καινοτόμο αυτή τεχνολογία από τον γαλλικό όμιλο σιδηροδρομικών μεταφορών Alstom.
Η λειτουργία του τρένου Coradia iLint στηρίζεται στην καύση υδρογόνου, καθώς και στην ευέλικτη χρήση και αποθήκευση της ενέργειας που παράγεται. Η ασφάλεια του συστήματος καύσης υδρογόνου είναι απόλυτη, ενώ ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι δεν απελευθερώνει αέρια του θερμοκηπίου ή σωματίδια, τα μόνα παράγωγα είναι ατμός και συμπυκνωμένο νερό.
Παράλληλα, για την παραγωγή ενέργειας δεν χρησιμοποιείται γεννήτρια ή τουρμπίνα, με αποτέλεσμα η διαδικασία να γίνεται πιο σύντομη και αποτελεσματική. Η αποθήκευση της ενέργειας γίνεται σε υψηλής απόδοσης μπαταρίες ιόντων λιθίου. Στηριζόμενο σε έξυπνα συστήματα διαχείρισης, τόσο της παραγόμενης ενέργειας όσο και εκείνης που ανακτάται από τα συστήματα πέδησης, το Coradia iLint φτάνει τις αποδόσεις των αντίστοιχων συμβατικών τρένων, χωρίς να έχει την παραμικρή επίπτωση στο περιβάλλον.

Τα πρώτα υδρογονοκίνητα ποδήλατα κοστίζουν 7.500 ευρώ!



Η γαλλική εταιρεία Pragma Industries είναι η πρώτη στον κόσμο που άρχισε την εργοστασιακή παραγωγή ποδηλάτων τα οποία κινούνται με υδρογόνο. Προς το παρόν κοστίζουν 7.500 ευρώ, ενώ ο αγοραστής πρέπει να συνυπολογίσει και άλλα 30.000 ευρώ περίπου για το σταθμό ανεφοδιασμού του ποδηλάτου.
 Τα υδρογονοκίνητα, που δεν διαφέρουν εξωτερικά από τα παραδοσιακά ποδήλατα, σε πρώτη φάση προορίζονται για εταιρείες (ενοικίασης ποδηλάτων, μεταφορών κ.ά.), καθώς και για δήμους.
Η Pragma (που εδρεύει στο Μπιαρίτζ και κατασκευάζει κυψέλες καυσίμου για στρατιωτική χρήση) έχει ήδη πουλήσει 60 ποδήλατα σε οργανισμούς αυτοδιοίκησης σε πόλεις όπως το Σαμπερί, η Μπαγιόν και το Σεντ-Λο Σερμπούρ, και προσπαθεί να κατεβάσει το κόστος του υδρογονοκίνητου ποδηλάτου στα 5.000 ευρώ ώστε να γίνει πιο προσιτό για τους ιδιώτες και να είναι περίπου στα ίδια επίπεδα τιμής με ένα ποιοτικό ηλεκτροκίνητο ποδήλατο.
«Πολλοί άλλοι έχουν υδρογονοκίνητα ποδήλατα στο στάδιο του πρωτοτύπου, αλλά είμαστε οι πρώτοι που προχωρήσαμε στη μαζική παραγωγή» δήλωσε ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας Πιέρ Φορτέ, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Το υδρογονοκίνητο ποδήλατο με την ονομασία Alpha μπορεί να διανύσει μια απόσταση περίπου 100 χλμ με μια δίλιτρη δεξαμενή υδρογόνου, δηλαδή όσο κι ένα ποδήλατο που κινείται με ηλεκτρική μπαταρία.

Το πλεονέκτημα του υδρογονοκίνητου είναι ότι χρειάζεται μόνο λίγα λεπτά για τον ανεφοδιασμό του με υδρογόνο, έναντι αρκετών ωρών που χρειάζονται τα ηλεκτροκίνητα.




Ένα κιλό υδρογόνου περιέχει περίπου 600 φορές περισσότερη ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου βάρους ενός κιλού. 
Οι σταθμοί ανεφοδιασμού που κατασκευάζει επίσης η Pragma, παράγουν υδρογόνο μέσω ηλεκτρόλυσης του νερού. Η Pragma παρήγαγε 100 υδρογονοκίνητα ποδήλατα το 2017 και αναμένεται να αυξήσει την παραγωγή της στα 150 το 2018. Έχει ήδη λάβει παραγγελίες από Νορβηγία, ΗΠΑ, Ισπανία, Ιταλία και Γερμανία.
Η γαλλική εταιρεία ήδη αναπτύσσει ένα άλλο μοντέλο που θα μετατρέπει το νερό σε υδρογόνο απευθείας πάνω στο ποδήλατο, έτσι ώστε αυτό να έχει μεγαλύτερη ακτίνα δράσης και να μη χρειάζεται συχνές στάσεις για ανεφοδιασμό.
«Στα επόμενα δύο-τρία χρόνια θέλουμε να εισδύσουμε στην καταναλωτική αγορά και να αυξήσουμε μαζικά την κλίμακα των δραστηριοτήτων μας» δήλωσε ο Φορτέ.


Γερμανία: Το μεγαλύτερο σύστημα παραγωγής υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές στον κόσμο.



Στην πόλη Μάιντς της Γερμανίας δημιουργήθηκε η μεγαλύτερη εγκατάσταση παραγωγής υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στον κόσμο, έπειτα από συνεργασία της δημοτικής αρχής, με την εταιρεία χημικών Linde, τη Siemens, και ένα τοπικό πανεπιστήμιο.
 


Μετά από έρευνα που χρηματοδοτήθηκε με 17 εκατομμύρια ευρώ, η νέα μονάδα εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες. 
Η μονάδα λαμβάνει πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας, από κοντινές ανεμογεννήτριες, για την παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης. 
Το σύστημα μπορεί να μετατρέψει έως έξι μεγαβάτ ηλεκτρικής ισχύος τη φορά.
Φορτηγά θα προμηθεύουν κοντινούς σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου με «πράσινο» υδρογόνο από τη μονάδα. Η ποσότητα υδρογόνου που παράγεται είναι αρκετή για την παροχή ενέργειας σε περίπου 2.000 αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου.
Σημειώνουμε βέβαια πως αυτή τη στιγμή η Γερμανία δε διαθέτει αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου.
Η Toyota έχει ξεκινήσει πρόσφατα την παραγωγή τους και η τιμή αναμένεται να είναι τουλάχιστον 80.000 ευρώ όταν θα διατεθούν στην γερμανική αγορά. Ωστόσο δοκιμές πραγματοποιούνται συνεχώς, όπως σε οκτώ λεωφορεία στο Αμβούργο που κινούνται με κυψέλες καυσίμου.
Στην Καλιφόρνια διατίθενται ήδη αυτοκίνητα κυψελών καυσίμων από τη Hyundai, με τις Toyota και Honda να ακολουθούν τους επόμενους μήνες.
Μάλιστα οι εταιρείας δίνουν και κίνητρα στους ενδιαφερομένους καθώς τα μοντέλα αυτά θα συνοδεύονται από δωρεάν καύσιμα για διάστημα έως και τρία έτη. Το υδρογόνο αποτελεί τη βέλτιστη ανανεώσιμη πηγή ενέργειας για την εποχιακή αποθήκευση ενέργειας και την αντικατάσταση του πετρελαίου για τη μετακίνηση μεγάλων αποστάσεων.



Αυτοκίνητο υδρογόνου από Έλληνες φοιτητές.


Αυτοκίνητο υδρογόνου κατασκεύασε μια ομάδα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών του Πολυτεχνείου Κρήτης και είναι μάλιστα έτοιμο να βγει στην αγορά, ενώ έχει ήδη λάβει διεθνείς διακρίσεις και αναγνώριση.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ, το Εco Racer, αυτοκίνητο 100% Ελληνικής σύλληψης, σχεδίασης και κατασκευής, που "γεννήθηκε" στα εργαστήρια του Πολυτεχνείου Κρήτης, κινείται με υδρογόνο και με εξαιρετικές επιδόσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας, αφού καταναλώνει ένα λίτρο καύσιμου για 434 χιλιόμετρα.
"Πρόκειται για ένα όχημα που θα μπορούσε κάλλιστα να περάσει στη μαζική παραγωγή με κάποιες τροποποιήσεις, ακόμη και με κόστος κάτω των 10.000 ευρώ, ώστε να κατασκευάζεται πλήρως στη χώρα μας και να εξάγεται όχι να εισάγεται!", αναφέρει ο ΣΚΑΙ.
Το αμάξωμα του οχήματος είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα για να έχει χαμηλό βάρος, διαθέτει σασί αλουμινίου από ειδικά κράματα και κινείται από κυψέλες υδρογόνου, είναι αθόρυβο, και αυτό που παράγει ως αποτέλεσμα της κίνησης του είναι απλώς νερό, δηλαδή εκπέμπει μηδενικούς ρύπους.
Το Eco Racer επιβραβεύθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς με το 1ο βραβείο ασφάλειας και το 4ο εξοικονόμησης καύσιμου.
Ωστόσο η Ελληνική νομοθεσία εμποδίζει την εμπορική αξιοποίηση του εντός... συνόρων!

Αυτή τη στιγμή λείπει το θεσμικό πλαίσιο ώστε να επιτρέπεται η μαζική παραγωγή αυτού του οχήματος. Ακόμη και αν εμφανιστεί δηλαδή ενδιαφερόμενος επενδύτης δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του Εco Racer στην Ελλάδα γιατί ο νόμος δεν το επιτρέπει.
"Ελπίζω η Ελλάδα να αλλάξει, να αλλάξουν οι νομοθεσίες να γίνει πιο ευέλικτες. Ιδέες όπως βλέπετε υπάρχουν και ελπίζουμε να υπάρξουν πρωτοβουλίες για να συνδεθεί η επιχειρηματικότητα με το Πολυτεχνείο", σχολίασε στο Eco News ο φοιτητής Παναγιώτης Μπάζιος.
Πηγή: apocalypsejohn.com


Αυτοκίνητο υδρογόνου made in GREECE.



Αυτοκίνητο υδρογόνου -μηδενικών ρύπων- made in Greece! Κατασκευάστηκε πέρυσι στο Πολυτεχνείο Κρήτης και αυτή τη στιγμή αναβαθμίζεται για να πάρει μέρος στο διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου της Shell που θα διεξαχθεί τον Μάιο του 2013 στο Ρότερνταμ.

Πέρυσι διακρίθηκε στον διαγωνισμό Shell Eco Marathon 2012 και κατετάγη 4ο στην κατηγορία των οχημάτων πόλης που κινούνται με υδρογόνο. Μετά τη νεότερη ανάπτυξή του από τα Εργαστήρια Εργαλειομηχανών και Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής του Πολυτεχνείου Κρήτης, θα ονομάζεται ER13.
Εμπνευστές και δημιουργοί του είναι τα μέλη της ομάδας TUCer (Technical University of Crete Eco Racing), που απαρτίζεται από τον καθηγητή Νίκο Τσουρβελούδη, τον Πολυχρόνη Σπανουδάκη, τον Σάββα Πιπερίδη και τον Ιωάννη Τσινάρη, από το τεχνικό προσωπικό του Πολυτεχνείου Κρήτης, και τους φοιτητές Ιωάννη Στρατηγό, Παναγιώτη Μπάζιο και Γιώργο Χατζηδάκη. Νέα μέλη της ομάδας είναι οι φοιτητές Αλ. Αμαργιανός, Αλ. Κραχτούδης και Βαγγέλης Τσιρογιάννης. 
Ο Σάββας Πιπερίδης δίνει στην «Κ.Ε.» αναλυτικές πληροφορίες:
Τι αναβαθμίσεις έχετε κάνει στο νέο όχημα;
- Εκτός από τα βασικά τμήματά του, όπως το πλαίσιο, τον κινητήρα και το εξωτερικό κάλυμμα, τα οποία δεν υπέστησαν αλλαγές, τα υπόλοιπα βελτιώνονται και ρυθμίζονται ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι επιδόσεις του. Το ER13 είναι ένα ηλεκτρικό όχημα χαμηλής κατανάλωσης και μηδενικών ρύπων, με καύσιμο το υδρογόνο. Ιδιαίτερη βαρύτητα φέτος θα δοθεί στην ποιότητα κύλισης και στη βελτιστοποίηση του ενεργειακού συστήματος, με στόχο ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματά του;
- Μηδενικοί ρύποι, ασφαλής σχεδίαση (βραβευμένη για δύο συνεχόμενες χρονιές: 2010/2011), χαμηλή κατανάλωση, καύσιμο που μπορεί να παράγεται από αποκεντρωμένες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ελλάδα, δυνατότητα εγχώριας παραγωγής.
Γραμμή παραγωγής
Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί εμπορικά;
- Τα οχήματα που έχει κατασκευάσει η ομάδα είναι πρωτότυπα ηλεκτρικά οχήματα πόλης, χαμηλής κατανάλωσης. Οι προδιαγραφές τους αντιστοιχούν στους κανονισμούς του διαγωνισμού οικονομίας όπου συμμετέχει η ομάδα, ενώ εφαρμόζονται τα ερευνητικά αποτελέσματα των εργαστηρίων του Πολυτεχνείου Κρήτης που τα σχεδιάζουν και τα κατασκευάζουν. Μετά την εξαετή επιτυχημένη και βραβευμένη πορεία της, η ομάδα TUCer έχει αποδείξει ότι η κατασκευή αυτοκινήτου στην Ελλάδα, και μάλιστα υπό τις αυστηρές προδιαγραφές του διεθνούς διαγωνισμού, είναι εφικτή. Χρειάζεται ανάλογη χρηματοδότηση, ώστε η εμπειρία μας, από τα αγωνιστικά πρωτότυπα και τον διεθνή ανταγωνισμό, να οδηγήσει σε μια γραμμή παραγωγής για ένα διθέσιο, για παράδειγμα, ηλεκτροκίνητο όχημα αστικού κύκλου, χαμηλής κατανάλωσης και μηδενικών ρύπων, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ελλάδα.
Παλαιότερα, το θεσμικό πλαίσιο στη χώρα μας δεν επέτρεπε την παροχή έγκρισης για την κυκλοφορία οχήματος αυτού του τύπου. Ισχύει ακόμα αυτό το «εμπόδιο»;
- Στην αρχή της πορείας της, η ομάδα ήρθε σε επαφή με το υπουργείο Μεταφορών, με σκοπό να πάρει άδεια κυκλοφορίας για τα οχήματά της. Οι αρμόδιοι δεν είχαν ιδέα, δεν ήταν σε θέση να μας βοηθήσουν, και η ομάδα δεν ασχολήθηκε άλλο με το θέμα αυτό..  Πηγή: rafinanews.gr





ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ















Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...