Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2019

ΟΙ ΓΝΗΣΙΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΩΡΑ ΝΑ ΤΙΜΗΣΟΥΝ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΠΛΗΘΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΗΝ 200ή ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ 1821. ΑΠΟ ΤΟ ΒΡΩΜΕΡΟ ΣΥΝΟΝΘΥΛΕΥΜΑ ΠΟΥ ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΑ ΜΑΣ.

"Για να τιμήσουν την 200ή επέτειο του Ελληνικού Πολέμου για Ανεξαρτησία, ΟΙ  ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ  του ''Sons Of Chaos'' παρουσιάζουν την ιστορία του 1821, μέσα από τα μάτια του Μάρκου Μπότσαρη".

 Ο Μάρκος Μπότσαρης και οι "γιοι του χάους"
Συνέντευξη: Σωτήρης Σκουλούδης


zougla.gr


Η Ελληνική Επανάσταση γίνεται αμερικανικό κόμικ, μεγάλης εμβέλειας και πολλών σελίδων, με την ελπίδα των δημιουργών να ξεπεράσει τους διαβόητους «300», ως την πιο δημοφιλή καλλιτεχνική εξιστόρηση γεγονότων της ελληνικής ιστορίας!

Οι «Γιοι του Χάους» (Sons of Chaos) κάνουν το ντεμπούτο τους στις ΗΠΑ στις 17 Ιουλίου 2019  και οι αναγνώστες σε όλο τον κόσμο θα έρθουν κοντά, με τον πιο παραστατικό τρόπο, με τα γεγονότα που «διαμόρφωσαν την Ευρώπη, τον Δυτικό Πολιτισμό και κατ' επέκταση ολόκληρο τον κόσμο», όπως κρίνουν οι δημιουργοί τον αντίκτυπο ενός, εν πολλοίς, άγνωστου στο εξωτερικό πολέμου, που όμως ειδικά για εμάς τους Έλληνες η έκβασή του καθόρισε την εθνική και κρατική μας οντότητα.






«Για να τιμήσει τη 200ή επέτειο του Ελληνικού Πολέμου για Ανεξαρτησία, το ''Sons Of Chaos'' παρουσιάζει την ιστορία του 1821 μέσα από τα μάτια του Μάρκου Μπότσαρη, του γιου ενός σεβάσμιου Έλληνα αρχηγού που πιάστηκε αιχμάλωτος και μεγάλωσε στα μπουντρούμια του πιο διαβόητου Οθωμανού Πασά, γνωστού και ως ο ''Ναπολέοντας της Ανατολής'', του Αλή Πασά των Ιωαννίνων. Με το πέρασμα 10 ετών, η σχέση που δημιουργήθηκε μεταξύ των δύο ανδρών θα καθόριζε την Ιστορία» διαβάζουμε στην παρουσίαση του κόμικ, οπότε και αντιλαμβανόμαστε αμέσως ότι η ιστορία βασίζεται μεν στα αληθινά γεγονότα, υπάρχουν όμως κάποιες σημαντικές... παραλλαγές, προκειμένου, σύμφωνα με τον δημιουργό, να υπάρχει σωστός ειρμός στην εξιστόρηση (σ.σ.: ο Μάρκος Μπότσαρης δεν ήταν ποτέ αιχμάλωτος του Αλή Πασά).



Ένας πόλεμος που προκάλεσε την πτώση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και διαμόρφωσε τον δυτικό πολιτισμό.


«Ο πόλεμος αυτός ήταν o κολοφών αυτού που ονομάσαμε αργότερα ως η Ρομαντική Περίοδος, αλλά όμως είναι ένας πόλεμος που ελάχιστοι τον γνωρίζουν, εκτός από τους Έλληνες και τους Τούρκους. Ένας πόλεμος που προκάλεσε την πτώση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και διαμόρφωσε τον δυτικό πολιτισμό όπως τον ξέρουμε, και κατά μία έννοια, διεξάγεται ακόμα, με διαφορετικό τρόπο, με τους τωρινούς πολιτικούς ηγέτες» συνεχίζει η περιγραφή.



  Οι  αμερικανοί  αφιερώνουν  10  (δέκα)  ολόκληρα  χρόνια  από  την  ζωή  τους,  για  να  μελετήσουν  την  Ελληνική  Ιστορία.  Ο  βρωμερός  άπλυτος  λαός  των  νεοελλήνων  και  οι  πράκτορες  πολιτικοί  που  ψηφίζουν  συχαίνονται  την  Ελληνική  Ιστορία.


Ο πολυβραβευμένος στις ΗΠΑ δημιουργός, Chris Jaymes, αφιέρωσε 10 (!) χρόνια έρευνας για το ζήτημα, ενώ επισκέφτηκε και ο ίδιος, υπό ακραίες όπως περιγράφει συνθήκες, σημαντικές τοποθεσίες της Επανάστασης στη χώρα μας, προκειμένου να μπει στο κλίμα και να δημιουργήσει όσο το δυνατόν πιο πιστά την αναπαράσταση της Ιστορίας. Στην εικόνα και την ατμόσφαιρα τουλάχιστον, διότι, όσον αφορά στην απόλυτη ιστορική ακρίβεια, όπως εξηγεί αναλυτικά στο zougla.gr, αναγκαστικά έπρεπε να κάνει κάποιες «εκπτώσεις» και να λάβει κάποιες «αυθαίρετες ελευθερίες», προκειμένου να ξεδιπλώσει το σενάριο του κόμικ με τον τρόπο που ήθελε. 
Το παραδέχεται και ο ίδιος άλλωστε, επισημαίνοντας, για παράδειγμα, πως στη Μάχη στο Χάνι της Γραβιάς δεν συμμετείχε ο Μπότσαρης, όπως θα διαβάσουμε στο κόμικ, αλλά ο Οδυσσέας Ανδρούτσος. 

Ίντριγκες, διπλωματία, έρωτες, περιπέτεια και πολλές, πάρα πολλές, και πολύ βίαιες μάχες, ξεδιπλώνονται στις 182 σελίδες του «Sons Of Chaos», όσα μπόρεσε δηλαδή να χωρέσει ο δημιουργός σε αυτήν την πολυτελή έκδοση που θα κυκλοφορήσει την Τετάρτη 17 Ιουλίου, ενώ αναμένονται και συνέχειες...


Πρωταγωνιστής, όπως επισημάνθηκε, ο Μάρκος Μπότσαρης, και από την άλλη μεριά ο Αλή Πασάς. Μέσα  από τη σχέση των δύο ανδρών ξεδιπλώνονται τα υπόλοιπα γεγονότα που οδήγησαν τελικά στην Απελευθέρωση.

«Το Sons of Chaos καταδεικνύει και αντικατοπτρίζει μια ιστορική στιγμή στο μέσο του κόμικ και επιτυγχάνει εκπληκτικά», ήταν ένα από τα σχόλια που διαβάσαμε από Αμερικανό δημοσιογράφο που έλαβε ένα αντίτυπο πριν από την έκδοσή του.

«Ένα έργο τέχνης. Η ελληνική εκδοχή των Άθλιων του Βίκτωρος Ουγκό» αναφέρει ο Carlo Alberto Orecchia, διευθυντής των βραβείων Emmy.



Διαβάστε την αποκλειστική συνέντευξη του Chris Jaymes στο zougla.gr:








Zougla.gr: Η ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης έχει παραμεληθεί σε μεγάλο βαθμό από την Τέχνη στο εξωτερικό. Για ποιον λόγο αποφασίσατε να δημιουργήσετε ένα κόμικ για αυτό το κομμάτι της Ιστορίας;


Chris Jaymes: Ακριβώς για τον λόγο που αναφέρετε. Η Ελληνική Επανάσταση έχει περάσει απαρατήρητη στο μεγαλύτερο μέρος της, παρά τον μαζικό αντίκτυπο που είχε στον καθορισμό του κόσμου στον οποίο ζούμε
Η Γαλλική Επανάσταση, που προηγήθηκε μερικές δεκαετίες, έγινε διάσημη μέσω των βιβλίων και των ΜΜΕ, καθώς και της κληρονομιάς του Ναπολέοντα, αλλά όμως η εξέγερση ανίσχυρων ανθρώπων που προκάλεσαν την πτώση μιας Αυτοκρατορίας με κάποιον τρόπο αγνοήθηκε από τα δημοφιλή ΜΜΕ, με πολύ σπάνιες αναφορές στα μαθήματα για τον Δυτικό Πολιτισμό ή για την Ευρωπαϊκή Ιστορία, που γίνονται εκτός Ελλάδας.

Για όποιον λαό έχει το σθένος να απελευθερωθεί από μια Αυτοκρατορία που τον καταδυναστεύει επί αιώνες, η ιστορία του αξίζει να ειπωθεί.

Η οργάνωση της Επανάστασης δεν ήταν εύκολη προφανώς και απέτυχε πολλές φορές, όμως κάπως, με αξιοσημείωτη αποφασιστικότητα και επιμονή, οι συνέπειες των ελληνικών προσπαθειών εκείνης της περιόδου καθόρισαν την Ευρώπη όπως είναι σήμερα και κατά αυτόν τον τρόπο καθόρισαν τον κόσμο. Αυτή η ιστορία πρέπει να ειπωθεί. Και υπάρχουν πολλές σημαντικές ιστορίες για αυτό το γεγονός, το «Sons of Chaos» ίσα που σκαλίζει την επιφάνεια των γεγονότων εκείνης της περιόδου. Ο σκοπός είναι να αναπτυχθεί το project ώστε να παρουσιαστούν ακόμα περισσότερα για αυτήν την «κρυμμένη» ιστορία.



Ποια μέρη της ιστορίας της Ελληνικής Επανάστασης σας έχουν εντυπωσιάσει περισσότερο και τα συμπεριλάβατε στο κόμικ; Επίσης, ποιες προσωπικότητες; Γιατί επιλέξατε τον Μάρκο Μπότσαρη ως πρωταγωνιστή και όχι κάποιον άλλον, για παράδειγμα τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη;


Ολόκληρη η ιστορία είναι εντυπωσιακή και αν μπορούσα να πω όσα αρχικά είχα σχεδιάσει, τότε θα έβγαιναν χιλιάδες σελίδες πάρα πολλών τόμων, ενώ θα αφιέρωνα και πολλές δεκαετίες της ζωής μου… Έτσι έπρεπε να πειθαρχήσω και να εστιάσω σε ένα συγκεκριμένο σημείο της Ιστορίας.


Κατά τη διάρκεια της περιόδου που έκανα ιστορική έρευνα για το θέμα, περιηγήθηκα σε πάρα πολλά σημεία της Ελλάδας ώστε να αποκτήσω την αίσθηση των γεγονότων πάνω στο έδαφος… Από το κολύμπι γύρω από τη Μονεμβασία μέσα στον χειμώνα, μέχρι το σκαρφάλωμα στη Σπηλιά του Οδυσσέα Ανδρούτσου εν μέσω καταιγίδας.


Ήταν εύκολο να αποκτήσω εμμονή με τις διάφορες τοποθεσίες και τις προσωπικότητες που συμμετείχαν. 
Τελικά, επέλεξα στοιχεία τα οποία ένιωσα ότι θα μπορούσαν να εισαγάγουν το θέμα σε ένα κοινό που γνωρίζει από τίποτα έως ελάχιστα για την Ιστορία, όπως επίσης και συγκεκριμένες επικές στιγμές που με επηρέασαν περισσότερο, όπως η Μάχη στη Γραβιά και ο Χορός του Ζαλόγγου. 
Ήθελα να βρω μια ιστορία που θα συνέδεε κάποια από αυτά τα στοιχεία, το οποίο σήμαινε ότι έπρεπε να επιλέξω έναν κεντρικό χαρακτήρα, που θα μου έδινε κάποια «ελευθερία».

Η απόφαση να ακολουθήσω τον Μπότσαρη προέκυψε διότι πίστεψα ότι η ιστορία για τον Κολοκοτρώνη θα έπρεπε να επικεντρωθεί μόνο στη ζωή του Κολοκοτρώνη. Θα απαιτούνταν μια πολύ προσεχτική εξιστόρηση και οι λεπτομέρειες θα γίνονταν αντικείμενο κριτικής. Ο σκοπός μου ήταν περισσότερο να διηγηθώ μια ιστορία που θα εισαγάγει στα γεγονότα του 1821 κι όχι να επικεντρωθώ μόνο στην ιστορία ενός ανθρώπου.

Έτσι, υπάρχουν σύντομες εμφανίσεις πολλών συμμετεχόντων, από μη Έλληνες, όπως ο Λόρδος Βύρωνας και άλλοι που θα τους αναμένατε, όπως ο Κολοκοτρώνης, ο Μακρυγιάννης και ο Παπαφλέσσας.



Ιστορικά γεγονότα και φαντασία, λοιπόν. Ποια είναι η ισορροπία αυτών των δύο στο κόμικ;


Κάθε φορά που μετατρέπεις την πραγματικότητα σε μυθιστοριογραφία, αντιμετωπίζεις τα στοιχεία του χρόνου και της δομής (σ.σ.: της ιστορίας), που δεν βασίζονται σε ακρίβεια 100%. Πρέπει να προσαρμοστείς στα χρονικά περιθώρια του μέσου για το οποίο εργάζεσαι και πρέπει να έχεις μια ενδιαφέρουσα αρχή, μέση και τέλος… Τα οποία είναι εντελώς αντίθετα με τον συγκεκριμένο πόλεμο, κατά μία έννοια, καθώς υπάρχουν άλυτα ζητήματα για αυτόν μέχρι και σήμερα.

Υπήρξαν επιλογές και «ελευθερίες» που ελήφθησαν με διάφορους τρόπους, σε όλο το κόμικ. Για παράδειγμα, ήθελα να παρουσιάσω τη Μάχη της Γραβιάς, αλλά ο Μπότσαρης δεν πολέμησε σε αυτή και δεν είχα χρόνο να παρουσιάσω ολόκληρη την ιστορία του Ανδρούτσου.

Αντί να παρουσιάσω τον Μπότσαρη να διαφεύγει στα νησιά του Ιονίου μετά την πτώση του Σουλίου στον Αλή Πασά το 1803, τον τοποθετώ ως αιχμάλωτο του Πασά. Και πάλι, πρόκειται για μια «ελευθερία» που πήρα ώστε να διηγηθώ την ιστορία και να παρουσιάσω περισσότερα πράγματα για τον κόσμο του Αλή Πασά.

Έτσι, ο χαρακτήρας του Μπότσαρη αξιοποιείται ώστε να παρουσιαστούν κάποια γεγονότα τα οποία με άλλον τρόπο θα έλειπαν, με έναν τρόπο να διηγηθώ την ιστορία όπως θέλω. 
Ενώ γεγονότα έχουν παραποιηθεί προς όφελος της συνολικής εμπειρίας, η πρόθεσή μου ήταν να τιμήσω και να αποδώσω σεβασμό στις προσωπικότητες που εμπλέκονται. 
Και χάρη σε αυτούς δουλέψαμε σχεδόν μία δεκαετία ώστε να παρουσιάσουμε αυτήν την ιστορία σε όλο τον κόσμο.



Επηρέασε το έργο σας το διάσημο κόμικ «300», που αναφέρεται επίσης στην ελληνική Ιστορία;


Μόνο στο στήσιμο. Τα πρώτα μας σχέδια είχαν το τυπικό μέγεθος των κόμικ και έμοιαζαν μικρά και κλειστοφοβικά. Δεν μπορούσες να βιώσεις την εμπειρία του κόσμου ή την ένταση των μαχών με αυτές τις σελίδες. Έτσι αποφασίσαμε να το διπλασιάσουμε, όπως έγινε στους «300». Εκτός από αυτό, θα έλεγα ότι τα δύο βιβλία θα ταιριάζουν σε ένα ράφι μαζί… σιωπηρά το ένα να κρίνει το άλλο, αλλά τελικά να συμφιλιώνονται.

Οι «300» εστιάζουν σε μόνο μία μάχη, ενώ το «Sons of Chaos» έχει τριπλάσιες σελίδες και καλύπτει πολλές μάχες σε μια περίοδο μεγαλύτερη των 10 ετών.



«Γιοι του Χάους»… Οι πολεμιστές του 1821 είναι ήρωες για εμάς και θεωρούμε ότι έβαλαν τάξη στο χάος… Μπορείτε να μας εξηγήσετε τις σκέψεις σας για τον τίτλο;


Αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα από τους ανθρώπους που έρχονται πριν από εμάς και είμαστε αναγκασμένοι είτε να δεχτούμε αυτήν την πραγματικότητα είτε να εναντιωθούμε σε αυτή. Ολόκληρες γενιές γεννήθηκαν σε εποχές κατοχής, ή πολέμου, ή προκλήσεων τις οποίες δεν δημιούργησαν οι ίδιες και ούτε τις επέλεξαν. Αυτό το κόνσεπτ που σκεφτήκαμε πηγαίνει πολύ πίσω, στην πεποίθηση ότι οι Θεοί γεννήθηκαν από το Χάος. Το θέμα αυτό υπάρχει παντού στο βιβλίο, ότι αποκτούμε το παρόν μας, την κατάσταση και τη θέση μας, ανεξαρτήτως των εαυτών μας, αυτό το χάος είναι μέσα στο DNA μας… Και το πώς επιλέγουμε να διαχειριστούμε το χάος καθορίζει την τροχιά της ύπαρξής μας ή της μοίρας μας.



Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις είναι ταραγμένες, για αιώνες πριν από το 1821 μέχρι και σήμερα, με την πρόσφατη τουρκική εισβολή στην Κύπρο και την ένταση στο Αιγαίο. Θα περιμένατε το κόμικ σας να εγείρει αντιδράσεις, ίσως, από την Τουρκία, η οποία αντιλαμβάνεται τα γεγονότα του 1821 πολύ διαφορετικά από τον υπόλοιπο κόσμο;


Οποιοδήποτε θέμα τέτοιου είδους μπορεί να διεγείρει αντικρουόμενες απόψεις και θα μου προκαλούσε έκπληξη αν αυτό δεν συμβεί και από τους Έλληνες και από τους Τούρκους αναγνώστες. Στην εξιστόρηση των ιστορικών γεγονότων, ή σε οποιαδήποτε εξιστόρηση, ελπίζεις να ενημερώσεις για το τι μας έκανε αυτό που είμαστε σήμερα και ιδανικά αυτή η γνώση να χρησιμοποιείται για να προκαλέσει πρόοδο και να καλλιεργήσει ένα καλύτερο μέλλον.

Στη βάση του, το «Sons of Chaos» μιλάει για ανθρώπους που έλαβαν τις κατάλληλες αποφάσεις και εργάστηκαν για να κάνουν τις ζωές τους καλύτερες. Μερικές φορές εγωιστικά εις βάρος των άλλων και μερικές φορές για το καλό των άλλων και εις βάρος των εαυτών μας. Όσο αφελές και να ακουστεί αυτό, είτε μιλάμε για Τούρκους ή Έλληνες, Αλβανούς ή Ρουμάνους, Μεξικανούς ή Αμερικανούς, η ελπίδα μου είναι ότι, ως άνθρωποι, ο στόχος μας είναι η δεύτερη από τις παραπάνω επιλογές και το να λάβουμε τις απαραίτητες αποφάσεις ώστε να κάνουμε τον κόσμο μας όσο καλύτερο γίνεται.



Σε 182 σελίδες, προφανώς, δεν είναι δυνατόν να αναφερθείτε σε όλα ή στα περισσότερα γεγονότα του 1821. Να περιμένουμε ίσως ένα δεύτερο μέρος;


(Γελάει) Με την προσπάθεια να διατηρήσω αυτόν τον αριθμό σελίδων, ίσα που κατάφερα να αναφερθώ σε κάποιες σημαντικές στιγμές και έπρεπε να δημιουργήσω μια ιστορία που θα προκαλέσει την εμπλοκή του κοινού. Θα συνεχίσουμε τη σειρά σε περισσότερα από ένα κόμικ ακόμα, όχι μόνο σε sequel, αλλά και με παράλληλες ιστορίες που θα αλληλοδιαπλέκουν αυτές τις στιγμές. Υπάρχουν πολλές τέτοιες στιγμές σε αυτήν την περίοδο και θα μπορούσαμε να επεκτείνουμε την εξιστόρηση του 1821 για πολλά χρόνια ακόμα…


Μάθετε περισσότερα για το κόμικ στην επίσημη ιστοσελίδα του.



ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ 









Υ.Γ.



ΟΙ  ΤΟΥΡΚΟΙ  ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ  ΤΗΝ  ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ  ΤΩΝ  ΕΛΛΗΝΩΝ  ΤΗΣ  ΜΙΚΡΑΣ  ΑΣΙΑΣ.


Ο Ερντογάν γιορτάζει την Μάχη του Μαντζικέρτ του  1071,  που είχε ως συνέπεια την μόνιμη εγκατάστασή τους στην Μικρά Ασία και την σταδιακή τουρκοποίησή της. «Ο λαός μας έχει ριζώσει σε αυτά τα χώματα για σχεδόν 1.000 χρόνια».
Ο Ερντογάν γιόρτασε στο Μαλαζγκίρτ, στην ανατολική Τουρκία, την επέτειο της Μάχης του Μαντζικέρτ, το 1071, μεταξύ των Σελτζούκων και των Ελλήνων, στην οποία ο Ελληνικός στρατός ηττήθηκε.
Έφτασε με ελικόπτερο, συνοδεία μαχητικών αεροσκαφών και εκατοντάδων ανδρών ασφαλείας, εν μέσω ζητωκραυγών και εκδηλώσεων προσωπολατρείας από τις δεκάδες χιλιάδες των οπαδών του, που βρέθηκαν στο Μαντζικέρτ της ανατολικής Τουρκίας.

Ο  γνήσιος, όπως δήλωσε  ο  Ερντογάν,  εγγονός του Σουλτάνου Αλπαρσάν, γιορτάζει την επέτειο της νίκης των Σελτζούκων έναντι του Ελληνικού στρατού στο Μαντζικέρτ to 1071, που είχε ως συνέπεια την μόνιμη εγκατάστασή τους στην Μικρά Ασία και την σταδιακή τουρκοποίησή της.

Allah Akbar, φωνάζει ο Τούρκος Πρόεδρος, υποσχόμενος φωτιά και τσεκούρι σε όσους επιβουλεύονται τη χώρα του, απειλώντας εμμέσως τη Δύση αλλά και την Ελλάδα.   «Όποιους πολέμησε ο Σουλτάνος Αλπαρσλάν, αυτούς πολεμούμε κι εμείς. Το παιχνίδι είναι το ίδιο, ο στόχος τους είναι ο ίδιος, μόνο το σενάριο αλλάζει και οι ηθοποιοί.  Αν δεν έμαθαν από την ιστορία τους στο Μαντζικέρτ, τότε θα την ξαναζήσουν», τόνισε ο Ταγίπ Ερντογάν, πλαισιωμένος από άνδρες με στολές Σελτζούκων πολεμιστών.

Στην εκδήλωση προβλήθηκε και βίντεο- αναπαράσταση της μεγάλης μάχης, που έχρισε νικητές τους Σελτζούκους και μεγάλους χαμένους τους  Έλληνες.
Σε γραπτό μήνυμά του ο Ερντογάν σημειώνει πως «αψηφώντας επιθέσεις από μέσα και από έξω ο λαός μας έχει ριζώσει σε αυτά τα χώματα για σχεδόν 1.000 χρόνια χάριν στην ψυχή του Ματζικέρτ».
Πρόσθεσε επίσης ότι:  «κανείς δεν θα εμποδίσει την Τουρκία να πετύχει τους στόχους της για το 2023, το 2053 και το 2071 – δηλαδή τις επετείους των 100 ετών από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, των 600 ετών από την άλωση της Κωνσταντινούπολης και των 1000 ετών από τη Μάχη του Μαντζικέρτ αντίστοιχα».
Η τουρκική προεδρεία εξέδωσε, σύμφωνα με την φιλοκυβερνητική εφημερίδα Yeni Safak, μια γραπτή ανακοίνωση του Ερντογάν με αφορμή την «Εβδομάδα Νίκης», όπου εξυμνεί την αποφασιστικότητα που επέδειξε το τουρκικό έθνος κατά τη διάρκεια του «Πολέμου της Ανεξαρτησίας» του 1919-1923, όπως αποκαλείται στην Τουρκία η Μικρασιατική Εκστρατεία της Ελλάδας.
Η τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου σηματοδοτείται ως «Εβδομάδα της Νίκης» λόγω δύο νικών κλειδιά των τουρκικών δυνάμεων. Της μάχης του Ματζικέρτ στις 26 Αυγούστου του 1071, που είχε ως αποτέλεσμα την ήττα του Ελληνικού στρατού από τους σελτζούκους Τούρκους, που άνοιξε τον δρόμο για την τουρκική επικράτηση στην Ανατολία και την εκκίνηση της μεγάλης επίθεσης στις 22 Αυγούστου 1922 που είχε ως αποτέλεσμα την ήττα των Ελλήνων από τα χέρια των Τούρκων, αναφέρει το άρθρο της εφημερίδας.



Η Τουρκάλα δημοσιογράφος, Uzay Bulut γράφει επί λέξει: 

«Τον 11ο αιώνα, οι Τούρκοι τζιχαντιστές από την Κεντρική Ασία εισέβαλαν και κατέκτησαν την ελληνόφωνη χριστιανική βυζαντινή αυτοκρατορία, ανοίγοντας το δρόμο για την τουρκοποίηση και τον εξισλαμισμό της περιοχής με την μέθοδο των δολοφονιών, των απαγωγών, των βιασμών και τον βίαιο προσηλυτισμό».





  "ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ  ΕΛΛΗΝΕΣ":

  Ο  ΕΘΝΙΚΟΣ  ΣΤΟΧΟΣ  ΤΩΝ  ΕΛΛΗΝΩΝ.

  Ο  Μεγάλος  Εθνικός  Στόχος  των  Ελλήνων  πρέπει  να  είναι  το  2071,  χίλια  ακριβώς  χρόνια  μετά  το  Μαντζικέρτ,  η  απελευθέρωση  της  Ελληνικής  Μικράς  Ασίας,  η  εκδίωξη  των  τούρκων  και  η  μετεγκατάστασή  τους  στην  πραγματική  τους  πατρίδα,  στο  Τουρκμενιστάν  της  Κεντρικής  Ασίας.


 

4 σχόλια :

  1. Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΟΥΣ «ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ».
    Η Γιάννα Αγγελοπούλου θα είναι επικεφαλής της Επιτροπής για τη συμπλήρωση 200 ετών από το 1821. Στο άρθρο 113 του πρώτου νομοσχεδίου της ΝΔ προβλέπεται η δημιουργία επιτροπής για την προετοιμασία της χώρας εν όψει της συμπλήρωσης 200 ετών από την Παλιγγενεσία, η οποία μάλιστα υπάγεται απευθείας στον πρωθυπουργό.
    Το όνομα της επιτροπής θα είναι «Ελλάδα 2021» και θα αποτελείται από πρόσωπα εγνωσμένου κύρους από τον χώρο της πολιτικής, των γραμμάτων και των τεχνών, και της επιστήμης.
    Κεντρικός της στόχος θα είναι η δημιουργία της στρατηγικής ενεργειών και του πλάνου δράσεων που θα συντελεστούν για τον εορτασμό της εθνικής επετείου για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.
    Ακόμη, θα πρέπει να υποβάλει προτάσεις για την ανάδειξη των αξιών του ελληνικού έθνους, του πολιτισμού και της ιστορίας, όπως αυτά διαμορφώθηκαν από τη σύσταση του ελληνικού κράτους έως σήμερα, αλλά και να συντελέσει στην ανάπτυξη του εθνικού αφηγήματος της Ελλάδας, με σκοπό τη δημιουργία ενιαίας εικόνας και ταυτότητας της χώρας και των φορέων του ελληνικού κράτους.
    Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα ακολουθήσει Διάταγμα που θα εκδοθεί έπειτα από πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με το οποίο θα ρυθμιστεί κάθε ζήτημα που αφορά τη συγκρότηση, τη λειτουργία, την υποστήριξη από υπηρεσίες, τους πόρους, και τη στελέχωση της «Ελλάδα 2021».
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπέρδεψαν την Παλιγγενεσία με την… Coca Cola: Εθνικό φρόνημα ψάχνουμε κ. Πρωθυπουργέ. Γιώργος Χαρβαλιάς
    Η ιδέα ήταν αρχικά καλή. Να τιμήσουμε τους δύο αιώνες απελευθέρωσης από τον τουρκικό ζυγό με μια μεγάλη γιορτή εθνικής μνήμης και αυτογνωσίας.
    Γι αυτούς που έδωσαν τη ζωή τους προκειμένου να χαιρόμαστε εμείς σήμερα την όποια(εν καιρώ μνημονίων)«ελευθερία και ανεξαρτησία». Τους ανώνυμους αγωνιστές του ‘21 που πότισαν με το αίμα τους το φλάμπουρο της Επανάστασης αλλά και τους «έχοντες και κατέχοντες» εκείνης της εποχής που παράτησαν την βολή, την καλοπέραση και τις καριέρες τους, προσφέροντας μυαλά και περιουσίες στην Εθνική Ιδέα. Ναι, θα ήταν πράγματι εξαιρετικά χρήσιμη μια τέτοια αφύπνιση της εθνικής μνήμης.
    Γιατί η Επανάσταση του ΄21 είναι απόλυτα συνυφασμένη με την έννοια της αυτοθυσίας. Και θα έφερνε μοιραία στο νου συνειρμούς και συγκρίσεις.
    Πώς η κοσμοπολίτικη μεγαλοαστική τάξη εκείνης της περιόδου, θυσιάστηκε για το Γένος, σε αντίθεση με την σημερινή που θυσιάζεται για να εξασφαλίσει ένα εισιτήριο στην επόμενη «Al Arabia», συναυλία του Ρέμου.
    Πώς οι Προεστοί κι οι Κοτσαμπάσηδες πήραν στο χέρι το καριοφίλι και βγήκαν στο βουνό να πολεμήσουν τον Τούρκο(ασχέτως αν άρχισαν να τσακώνονται μεταξύ τους την επόμενη μέρα)και τι κάναμε εμείς και οι άχρηστοι πολιτικοί μας με την «ελευθερία» που μας χάρισαν εκείνοι οι μακρινοί παππούδες μας.
    Για εμάς λοιπόν τους Νεοέλληνες έπρεπε να γίνει η γιορτή, όχι σαν φιέστα, αλλά ως αφορμή εθνικής περισυλλογής. Όχι πανηγυράκι για τους ξένους και τους τουρίστες. Δυστυχώς όσο ωραία συνέλαβε την αρχική σκέψη ο Κυριάκος τόσο εύκολα την σκότωσε. Βάζοντας επικεφαλής για την υλοποίηση της μια κυρία που εκτός από την εθνική της «συνεισφορά» στην επιτυχημένη οργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, έχει επίσης ταυτιστεί με την πιο κακώς εννοούμενη εκδοχή επίδειξης και χλιδής.
    Α! Και με το κλείσιμο μιας μεγάλης εφημερίδας της μεταπολίτευσης, αφού πρώτα πειραματίστηκε μαζί της για κάποιους μήνες, λες και ήταν ένα παιχνίδι που βαρέθηκε γρήγορα. Για να εξηγούμαστε:
    Η γιορτή για τα 200 χρόνια της Επανάστασης που αποτελεί την επιτομή του ηρωισμού στη νεότερη ελληνική ιστορία δεν μπορεί να γίνει τουριστική ατραξιόν. Ούτε πρέπει να έχει το παραμικρό ίχνος εμπορευματοποίησης όπως οι σημερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες που είναι δυστυχώς συνυφασμένοι και με την μάστιγα του ντόπιγκ, έξω και μακριά από το αρχαίο Ολυμπιακό Ιδεώδες.
    Η κυρία Αγγελοπούλου είναι παντελώς ακατάλληλη για να αναλάβει αυτό το εγχείρημα. Δεν διαθέτει ούτε το πνευματικό ανάστημα, ούτε το κύρος, ούτε και την εθνική αναγνώριση.
    Το respect δηλαδή στη χώρα της, που απαιτούν οι περιστάσεις. Μοναδικό της προτέρημα είναι οι δημόσιες σχέσεις διεθνούς επιπέδου, που αν θέλετε τη γνώμη μου στη συγκεκριμένη περίσταση περιττεύουν. Δεν ψάχνουμε κάποιο φαντασμαγορικό διεθνές event για να πουλήσουμε δικαιώματα.
    Kαι ξαναλέω:
    Δεν γίνεται για τους έξω μια τέτοια εκδήλωση συλλογικής μνήμης. Για τους μέσα γίνεται, μήπως και ξυπνήσουν. Και για τους Έλληνες της διασποράς ασφαλώς.
    Κυρίως τους βολεμένους. Ώστε να αναλογιστούν τι έκαναν κάποιοι άλλοι βολεμένοι Έλληνες «του εξωτερικού» εκείνη την εποχή. Αν έχει στο μυαλό της η κυβέρνηση να μετατρέψει τη χώρα το 2021 σε διεθνή καρνάβαλο με ένα χαζοχαρούμενο εμπορικό χάπενιγκ, τουρίστριες ντυμένες Μπουμπουλίνες, βροχή από βεγγαλικά, όπως αυτά που παραλίγο να κάψουν τον λόφο της Φιλοθέης και παραδίπλα υπαίθριες ψησταριές με σουβλάκια, μπορεί με την κ. Αγγελόπουλου και να τα καταφέρει.
    Ίσως και με μια εγγύηση σχετικής οργάνωσης. Όμως αυτό δεν είναι το ζητούμενο. Εθνικό φρόνημα ψάχνουμε, όχι ευκαιρία να διαφημιστεί η Coca Cola… Δυστυχώς στο πλαίσιο δημοσίων σχέσεων κάποιοι μπέρδεψαν την Παλιγγενεσία με τα τηλεοπτικά δικαιώματα και την …ντόπα των Ολυμπιακών.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821: Τι οργανώνει το ΕΚΠΑ και τι έχει προγραμματιστεί. Α΄
    Τιμώντας την Επανάσταση του 1821, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) εργάζεται συστηματικά και προγραμματισμένα ήδη από τις αρχές του 2018, για τη συμμετοχή του στους εορτασμούς των 200 χρόνων από την έναρξή της.
    Το παλαιότερο πανεπιστήμιο της χώρας σχεδιάζει μια σειρά από δράσεις με σκοπό την ανάδειξη της Επανάστασης του 1821 ώς μείζον ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές γεγονός, την κατανόησή της ως ένα πολυπαραγοντικό και πολυεπίπεδο συμβάν, τη μελέτη της συμβολής του Αγώνα στη συγκρότηση του ελληνικού κράτους. Μέσα από συνέδρια, εκδηλώσεις, καλλιτεχνικά δρώμενα, το ΕΚΠΑ θέλει να τιμήσει την Επανάσταση του 1821 και παράλληλα να συμβάλλει στον αναστοχασμό και στη διεύρυνση του διαλόγου για την πορεία του ελληνικού κράτους από τις αρχές του 19ου αιώνα σε εκείνες του 21ου.
    Για τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό των δράσεων έχει συγκροτηθεί Επιτροπή από καθηγητές και καθηγήτριες του ΕΚΠΑ, επιστήμονες με εξειδικευμένο ερευνητικό και συγγραφικό έργο γύρω από την Επανάσταση και τις διαδρομές του ελληνικού κράτους. Πιο συγκεκριμένα η επιτροπή αποτελείται από τους παρακάτω:

    Μελέτιος-Αθανάσιος Δημόπουλος, Πρύτανης του ΕΚΠΑ, ως Πρόεδρος.
    Νίκος Αλιβιζάτος, Ομότιμος Καθηγητής Νομικής Σχολής
    Νάσια Γιακωβάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης
    Μαρία Ευθυμίου, Καθηγήτρια Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας
    Άννα Καρακατσούλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήματος Θεατρικών Σπουδών
    Βαγγέλης Καραμανωλάκης, Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Πρόεδρος του Ιστορικού Αρχείου ΕΚΠΑ
    Όλγα Κατσιαρδή-Hering, Ομότιμη Καθηγήτρια Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας
    Πασχάλης Κιτρομηλίδης, Ομότιμος Καθηγητής Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης
    Παρασκευάς Κονόρτας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας
    Κωνσταντίνος Κωστής, Καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών
    Λάμπρος Λιάβας, Καθηγητής Τμήματος Μουσικών Σπουδών
    Αντώνιος Μακρυδημήτρης, Καθηγητής Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης
    Ναπολέων Μαραβέγιας, Αντιπρύτανης του ΕΚΠΑ
    Χαράλαμπος Μπαμπούνης, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
    Κωνσταντίνος Μπουραζέλης, Ομότιμος Καθηγητής Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας
    Ιωάννης Ξούριας, Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Φιλολογίας
    Αναστασία Παπαδία-Λάλα, Καθηγήτρια Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας
    Δημήτρης Παυλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας
    Βασιλική Σειρηνίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας
    Ευάνθης Χατζηβασιλείου, Καθηγητής-Πρόεδρος Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821: Τι οργανώνει το ΕΚΠΑ και τι έχει προγραμματιστεί. Β΄

    Οι σημαντικότερες δράσεις που έχουν προγραμματιστεί είναι οι παρακάτω:
    Α. Διοργάνωση διεθνούς συνεδρίου τον Μάρτιο του 2020 με θέμα: Η Ελληνική Επανάσταση στην εποχή των Επαναστάσεων: Ιδεολογία, πράξη, κληρονομιές. Στο συνέδριο θα συμμετάσχουν περισσότεροι από 25 διακεκριμένοι ξένοι και Έλληνες ομιλητές με στόχο την ανάδειξη της διεθνούς σημασίας της Ελληνικής Επανάστασης και της ένταξής της στο χάρτη των παγκόσμιων επαναστάσεων. Τα πρακτικά του συνεδρίου θα εκδοθούν εντός του 2021 στην αγγλική γλώσσα από διεθνή εκδοτικό οίκο. Τον Σεπτέμβριο 2019 θα ανακοινωθεί το πλήρες πρόγραμμα του συνεδρίου.
    Β. Διοργάνωση εντός του 2021 δέκα ημερίδων με κοινή θεματική 200 Χρόνια ελληνικού κράτους. Απολογισμοί και προοπτικές. Οι ημερίδες θα εξειδικευθούν στις παρακάτω θεματικές: οικονομία, δημόσια διοίκηση, εκπαίδευση, πολιτισμός, αρχαιολογία, γλωσσικό ζήτημα, ένοπλες δυνάμεις-σώματα ασφαλείας, κοινοβουλευτισμός, δημόσια υγεία, κοινωνική ασφάλεια, διπλωματία-εξωτερική πολιτική, δικαιοσύνη. Εντός του 2019 θα ανακοινωθεί το πλήρες πρόγραμμα των ημερίδων.
    Γ. Το ΕΚΠΑ προχωρά με γρήγορους ρυθμούς στη συγκρότηση του Κέντρου Μελέτης της Ελληνικής Επανάστασης, με στόχο υπερβαίνοντας τις εφήμερες εορταστικές εκδηλώσεις να οδηγηθούμε σε μια συστηματική και σε βάθος μελέτη της επαναστατικής δεκαετίας 1820-1830 στις διάφορες εκφάνσεις της. Προετοιμάζεται η ιστοσελίδα του Κέντρου, ενώ έχουν ήδη κατατεθεί προτάσεις για ερευνητικές δράσεις υπό την εποπτεία των διδασκόντων του ιδρύματος και με τη συνεργασία μεταπτυχιακών φοιτητών και φοιτητριών και υποψηφίων διδακτόρων. Ο στόχος είναι η διεύρυνση των γνώσεων μας για το 1821 και παράλληλα η συγκρότηση ενός νεότερου επιστημονικού δυναμικού, το οποίο θα στραφεί στη μελέτη της Επανάστασης.
    Δ. 21 ομιλίες για το '21. Διοργάνωση εντός του 2021 διαλέξεων για το ευρύ κοινό από το ειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό του ΕΚΠΑ. Οι θεματικές τους θα αφορούν καταρχάς τις ευρωπαϊκές δυνάμεις και την Οθωμανική αυτοκρατορία στο α΄μισό του 19ου αιώνα, καθώς και την προεπαναστατική ελληνική κοινωνία και την ιδεολογική προετοιμασία για τον Αγώνα. Εκκινώντας από την Φιλική Εταιρεία και την Επανάσταση στη Μολδοβλαχία οι διαλέξεις θα επικεντρωθούν στις πολεμικές, πολιτικές και κοινωνικές διαστάσεις του Αγώνα και στη διαδρομή για τη συγκρότηση του ελληνικού κράτους.
    Παράλληλα, προγραμματίζονται και άλλες εκδηλώσεις (εκθέσεις, θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες), το πρόγραμμα των οποίων θα ανακοινωθεί σύντομα, όπως επίσης και οι θεσμοί και οι φορείς με τους οποίους θα συμπράξει το ΕΚΠΑ για την πραγματοποίηση των παραπάνω.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...