Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2020

ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 28 Ιουνίου 2012 Ιστορική Απόφαση της γερμανικής δικαιοσύνης: «Απαγορεύεται η περιτομή σε παιδιά για θρησκευτικούς λόγους. Η περιτομή σε παιδί για θρησκευτικούς λόγους είναι σωματική βλάβη και πρέπει να τιμωρείται ποινικά».

 ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΟΡΟΣ Η ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΖΟΝΣΟΝ: «Πήραμε πίσω τον έλεγχο των νόμων και της μοίρας μας». Ο ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΣ ΣΟΡΟΣ ΤΟ 1992 ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ.

 

 

Δικαστήριο της Κολονίας αποφάνθηκε πως η περιτομή σε παιδί για θρησκευτικούς λόγους αποτελεί σωματική βλάβη και για αυτό πρέπει να τιμωρείται ποινικά.

Η απόφαση αναμένεται να αποτελέσει δικαστικό προηγούμενο.

Περιτομή ονομάζεται ο περιορισμένος ακρωτηριασμός της φυσικής διαμόρφωσης του ανδρικού μορίου, συγκεκριμένα η αποκοπή (αφαίρεση) της πόσθης ή ακροποσθίας (αρχ. ακροβυστίας), της πτύχωσης δηλαδή του δέρματος που καλύπτει τη βάλανο του πέους, του εξωτερικού ανδρικού γεννητικού οργάνου.

Η  Περιτομή είναι διττού χαρακτήρα. Είναι αφενός μια θρησκευτική τελετουργία μυήσεως στον θρησκευτικό κόσμο του Ιουδαϊσμού και του Ισλαμισμού και αφετέρου μια ιατρική πράξη, μια ιατρική επέμβαση που σκοπό της έχει την θεραπεία της φιμώσεως.

Το δικαστήριο αποφάσισε ότι «το σώμα ενός παιδιού μεταβάλλεται με ανεπανόρθωτο τρόπο από την περιτομή. Αυτή η μεταβολή είναι αντίθετη με το συμφέρον του παιδιού, το οποίο θα πρέπει να αποφασίσει αργότερα μόνο του τη θρησκευτική του ταυτότητα», επισημαίνεται στην απόφαση του δικαστηρίου.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:  προφανώς  κάτι  τέτοιο  μπορεί  να  ειπωθεί  και  για  την  εξαναγκαστική  βάπτιση  που  υποβάλλονται  τα  βρέφη  στην  Ελλάδα,  χωρίς  να  τα  ερωτήσει  κανένας.  Βέβαια  εδώ  δεν  πρόκειται  για  μία  μη ακρωτηριαστική  επέμβαση, αλλά  για μια  τελετή  σχεδόν μαύρης  μαγείας,  όπου  ο  ιερέας  διώκει  με  κωμικούς  εξορκισμούς  «το  πονηρόν και  ακάθαρτον  πνεύμα».  Αλλά  και πάλι  αυτό  γίνεται  χωρίς την  συναίνεση  του βρέφους.

 

 Ποινικό αδίκημα η περιτομή για θρησκευτικούς λόγους στη Γερμανία -  XanthiPressXanthiPress

Τα δικαιώματα των γονέων όσον αφορά την εκπαίδευση και τη θρησκευτική ελευθερία δεν θίγονται αν περιμένουν έως ότου το παιδί είναι σε θέση να αποφασίσει ότι επιθυμεί να υποβληθεί σε περιτομή "ως εμφανές σημάδι ότι ανήκει στο Ισλάμ", προσθέτει το δικαστήριο.

Η απόφαση όμως δεν αφορά μόνο στους μουσουλμάνους αλλά και στους Εβραίους και αναμένεται να προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις, καθώς πολλές χιλιάδες νεαρά αγόρια, υποβάλλονται σε περιτομή κάθε χρόνο έπειτα από αίτημα των γονιών τους.

Παράλληλα, η απόφαση "είναι εξαιρετικά σημαντική για τους γιατρούς διότι έχουν για πρώτη φορά μια νομική βάση στην οποία μπορούν να στηριχθούν", επισημαίνει ένας νομικός, ο Χολμ Πούτζκε στην εφημερίδα Financial Times Deutschland.

Το δικαστήριο της Κολονίας ασχολήθηκε με την υπόθεση γενικού γιατρού της Κολονίας, ο οποίος υπέβαλε σε περιτομή ένα αγόρι τεσσάρων ετών έπειτα από αίτημα των μουσουλμάνων γονέων του.

Λίγες ώρες αργότερα το παιδί αναγκάστηκε να διακομιστεί στα επείγοντα εξαιτίας αιμορραγίας.

Η εισαγγελία της Κολονίας είχε ασκήσει δίωξη εναντίον του γιατρού.

Ο γιατρός αυτός αθωώθηκε σε πρώτο, αλλά και σε δεύτερο βαθμό, καθώς το δικαστήριο επισήμανε ότι την εποχή του γεγονότος ο κατηγορούμενος δεν θα μπορούσε να καθορίσει αν δρα παρανόμως.

"Το λάθος (του γιατρού) ήταν αναπόφευκτο", καθώς μέχρι τότε υπήρχαν διαφορετικές δικαστικές αποφάσεις για παρόμοιες υποθέσεις, αναφέρει η απόφαση του δικαστηρίου της Κολονίας.

Διαστάσεις έχει λάβει στον διεθνή τύπο η νομική αντιμετώπιση της περιτομής, με αφορμή απόφαση γερμανικού δικαστηρίου, στην αιτιολογία της οποίας αναφέρεται ότι η περιτομή πρέπει να τεθεί εκτός νόμου και να τιμωρείται ποινικά ως σωματική βλάβη, όταν γίνεται σε ανηλίκους.

Η υπόθεση έφτασε στο δικαστήριο όταν τον Νοέμβρη του 2010 μουσουλμάνος γιατρός έκανε περιτομή σε τετράχρονο αγοράκι κατόπιν αιτήματος των μουσουλμάνων γονιών του. Ο γιατρός επισκέφθηκε την οικία της οικογένειας την ίδια ημέρα, για να ελέγξει την επούλωση του τραύματος στο οποίο είχε κάνει ράμματα, δυο μέρες μετά όμως το αγοράκι άρχισε να αιμορραγεί και οι γονείς του τον μετέφεραν στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομεία της Κολωνίας για να λάβει την κατάλληλη περίθαλψη. Οι νοσοκομειακές αρχές ειδοποίησαν την αστυνομία, η οποία ερεύνησε το θέμα, ενώ στη συνέχεια ασκήθηκε σε βάρος του γιατρού ποινική δίωξη για σωματική βλάβη.

Το δικαστήριο τελικά απάλλαξε τον κατηγορούμενο για δύο λόγους, αφενός διότι δεν υπήρχε κάποια νομική απαγόρευση ή κάποιο νομικό προηγούμενο απαγόρευσης της περιτομής, αφετέρου διότι ενήργησε την διαδικασία με καθαρή συνείδηση χωρίς δηλαδή να έχει υπόψη του ότι κάνει κάτι απαγορευμένο. Ωστόσο, το δικαστήριο προχώρησε στην εκτίμηση ότι η περιτομή σε ανηλίκους συνιστά σωματική βλάβη, διότι η συναίνεση του ανηλίκου δεν μπορεί να αναπληρωθεί από την συναίνεση των γονέων, ως νόμιμων κηδεμόνων του. Αξιοπρόσεκτο είναι ότι για να φτάσει στο συμπέρασμα αυτό το δικαστήριο συνεκτίμησε αφενός την ανάγκη προστασίας των συμφερόντων του παιδιού, αφετέρου την ελευθερία του παιδιού στον θρησκευτικό αυτοπροσδιορισμό. «Με την περιτομή το σώμα του παιδιού θα υποστεί μία μόνιμη και μη αναστρέψιμη αλλαγή, η οποία αντιστρατεύεται τα συμφέροντα του παιδιού όσον αφορά την ελευθερία του να αποφασίσει το ίδιο αργότερα σε ποιά θρησκεία επιθυμεί να ανήκει», αναφερόταν στο αιτιολογικό. Για αυτό το λόγο στην απόφαση καθίσταται σαφές ότι στο μέλλον οι γιατροί που πραγματοποιούν περιτομές σε ανηλίκους βάσει των θρησκευτικών πεποιθήσεων των γονιών τους θα πρέπει να τιμωρούνται χωρίς να μπορούν να επικαλεστούν είτε την προηγούμενη συναίνεση της πράξης από τους γονείς, ούτε την προσωπική τους άγνοια για το αξιόποινο της συμπεριφοράς τους.

Η απόφαση απασχολεί έντονα τα διεθνή ΜΜΕ, ενώ στην Γερμανία έχει προκαλέσει κατακραυγή εκ μέρους της πλειοψηφίας του Τύπου και των μουσουλμανικών και εβραϊκών ενώσεων της χώρας. Οι τελευταίες θεωρούν πως η απόφαση του δικαστηρίου συνιστά ακόμη μία επίθεση του κράτους στην θρησκευτική ελευθερία και τις θρησκευτικές και πολιτισμικές πρακτικές των Εβραίων και Μουσουλμάνων που ζουν στη Γερμανία. Η απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου δεν δεσμεύει τα άλλα δικαστήρια που θα τεθούν στο μέλλον αντιμέτωπα με αντίστοιχο δίλημμα, θέτει όμως ένα νομικό προηγούμενο προκειμένου να εξομοιώνεται η περιτομή σε ανηλίκους με σωματική βλάβη.

ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...