Κυριακή, 20 Δεκεμβρίου 2020

ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΘΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΠΙΛΟΤΟΥΣ ΜΑΣ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΟΥΛΗ. Ο ΛΟΓΟΣ: Ο ΚΟΥΛΗΣ ΕΛΠΙΖΕΙ ΟΤΙ ΑΜΑ ΞΕΠΟΥΛΗΘΕΙ ΦΘΗΝΑ ΣΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΙΣΡΑΗΛ – ΤΟΥΡΚΙΑΣ. ΕΤΣΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ…

 Υπονόμευση της στρατηγικής μας συνεργασίας με το Ισραήλ από την ελληνική κάκιστη διαχείριση. 

ΤΕΤΟΙΟ  ΚΟΥΛΗ ΔΕΝ  ΤΟΝ ΘΕΛΕΙ  ΚΑΝΕΝΑΣ.

Το Ισραήλ αναλαμβάνει την εκπαίδευση της Πολεμικής Αεροπορίας: Η Elbit επικράτησε της CAE στην κυβερνητική αξιολόγηση.

 Κάνουν δώρο κυπριακά οικόπεδα στο Ισραήλ για να αλλάξουν τις ΑΟΖ -  Infognomon Politics

 

 


To Ισραήλ αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την εκπαίδευση της Πολεμικής Αεροπορίας και τον έλεγχο του όποιου εκπαιδευτικού κέντρου δημιουργηθεί στην Καλαμάτα, σύμφωνα με κυβερνητική απόφαση που ελήφθη πριν μερικές ημέρες.
Η κυβέρνηση απέρριψε την πρόταση της καναδικής CAE που θεωρείται ο μεγαλύτερος εκπαιδευτικός ιδιωτικός φορές της Δύσης, η οποία προσέθεσε την τελευταία στιγμή και την ισραηλινή ΙΑΙ σε μια προσπάθεια να «ισορροπήσει» την ισραηλινή επιρροή στην κυβέρνηση, χωρίς πάντως να το καταφέρει, παρά το γεγονός ότι σε τεχνικό επίπεδο ήταν σαφώς καλύτερη, αν και υψηλότερου κόστους.
Η ισραηλινή «σφήνα» που τελικά απέδωσε, έγινε κατά την διάρκεια της επίσκεψης του πρωθυπουργού Κ.Μητσοτάκη στο Ισραήλ πριν από επτά μήνες.
Είναι η πρώτη φορά που ΝΑΤΟϊκό κράτος αναθέτει την εκπαίδευση των χειριστών του σε χώρα εκτός ΝΑΤΟ.


Βάσει της συμφωνίας οι Ισραηλινοί θα επινοικιάσουν στην Ελλάδα αριθμό M-346 Master (το αντίφραφο του ρωσικού YAK-130 με το οποίο έχουν κοινή ρίζα, χωρίς τις μαχητικές ικανότητες του ρωσικού αεροσκάφους) της Leonardo (που θα αγοράσουν οι ίδιοι) αντικαθιστώντας τα «αρχαία» Buckeye (20 χρόνια μετά την κανονική ημερομηνία απόσυρσής τους!) και θα επαναφέρει έναν αριθμό (15) αεροσκάφη Τ-6Α αρχικού σταδίου, σε επιχειρησιακή ικανότητα (τώρα ζήτημα είναι αν πετούν 3-5 αεροσκάφη).
Σε γεωστρατηγικό επίπεδο η ανάθεση ελπίζεται να ενισχύσει την στρατιωτική συνεργασία των δύο κρατών απέναντι στη Τουρκία.
Επίσης λόγω του ιδιαίτερα κομβικού χαρακτήρα που έχει ανάληψη των εκπαιδευτών της ΠΑ (για πρώτη φορά ανατίθεται σε ξένο φορέα η εκπαίδευση των χειριστών της ΠΑ εντός Ελλάδος) και της βαθιάς γνώσης που θα αποκτήσει ο εκπαιδευτικός φορέας στις δυνατότητες του έμψυχου δυναμικού της ΠΑ,
ελπίζεται να μην υπάρξει ποτέ προσέγγιση Τουρκίας-Ισραήλ...

 

 


Υπονόμευση της στρατηγικής μας συνεργασίας με το Ισραήλ από την ελληνική κάκιστη διαχείριση.

Το καλοκαίρι του 2020 είχαμε αναφερθεί εκτενώς στις προσφορές που είχαν κατατεθεί από δύο υποψηφίους για την ανάληψη του έργου της εκπαίδευσης ιπταμένων στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας. Επανερχόμαστε για να δούμε τις εξελίξεις. Χωρίς σχολιασμό περί του αν είναι καλές ή άσχημες. Από τη χθεσινή μέρα το πρόγραμμα λαμβάνει διαστάσεις εν όψει της εξέτασής του από τη Βουλή. Οι διαρροές από κοινοβουλευτικές πηγές δείχνουν ότι τελικά ίσως και να μην αποδειχθεί ένα ακόμα πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων που θα τύχει έγκρισης με συνοπτικές διαδικασίες.

Του Στέργιου Δ. Θεοφανίδη  defencepoint.gr

 

Η αεροπορική εκπαίδευση είναι οπωσδήποτε ένας τομέας, ένα κομμάτι των υποχρεώσεων και δυνατοτήτων της Πολεμικής Αεροπορίας, που επιβάλλεται να συμβαδίζει με τον εκσυγχρονισμό του στόλου των μαχητικών της. Για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της εικοσαετίας, υποχρεωθήκαμε σε σοβαρούς συμβιβασμούς.

Ναι μεν κατά την περίοδο 2000-2001 εντάχθηκε σε υπηρεσία ικανός αριθμός σύγχρονων εκπαιδευτικών αεροσκαφών αρχικού και βασικού σταδίου Τ-6Α Texan II, μαζί με τα βοηθήματα εκπαίδευσης ιπταμένων στο έδαφος (GBTS – Ground Based Training System), όπως ο πλήρων δυνατοτήτων προσομοιωτής πτήσης, ο προσομοιωτής διαδικασιών ανάγκης και το συγκρότημα υπολογιστών εκμάθησης διαδικασιών και των συστημάτων του Τexan II αλλά…

Στο κομμάτι της προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης, μείναμε στο απαρχαιωμένο T-2E. Την ακαταλληλότητα του δικινητήριου εκπαιδευτικού για την προετοιμασία και πραγματική αξιολόγηση των υποψήφιων ιπταμένων για τα μαχητικά 3ης και 4ης γενιάς (τα Mirage 2000-5Mk.2 και F-16C/D Block 52+ και Block 52M είναι κάτι ενδιάμεσο…), ήρθαν να επιδεινώσουν ως δεδομένη πραγματικότητα αφενός η οριστική απόσυρση του T-2C από τις τάξεις της Αεροπορίας του USN την περίοδο 2007-2008, μαζί με την παρατεταμένη οικονομική κρίση που ξεκίνησε για τη χώρα μας το 2010.

Προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, η Πολεμική Αεροπορία στράφηκε στη συνεργασία με την Ιταλική Αεροπορία (ΑΜΙ), αξιοποιώντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό στο πλαίσιο ανταλλαγής εκπαιδευόμενων, τα T-6A Texan II. Εδώ και κάποια χρόνια και αυτή η λύση δεν είναι διαθέσιμη λόγω της χαμηλής πλέον διαθεσιμότητας των τελευταίων. Με άλλα λόγια, εδώ και κάποια χρόνια, έχουμε φτάσει “στο μη περαιτέρω”.

Αυτό που θα περίμενε κατά συνέπεια οποιοσδήποτε λογικός και νοήμων άνθρωπος, θα ήταν η ορθολογική αναζήτηση λύσης στο πρόβλημα στο συντομότερο δυνατό χρόνο, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Το έπραξε τελικά έστω και με τόση καθυστέρηση η χώρα;

Τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας από αξιόπιστες κοινοβουλευτικές πηγές, προσφέρουν μια απάντηση, κυρίως όμως δίνουν μια γεύση από το περιεχόμενο των συζητήσεων στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και την ολομέλεια. Έχουν εξ ορισμού ενδιαφέρον, οπότε ας τα δούμε:

– Η καναδική πλευρά έχει καταθέσει πρόταση συνολικού κόστους (για περίοδο 20 ετών) 1,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, ενώ η ισραηλινή 1,375 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και οι δύο προτάσεις προβλέπουν τη διαθεσιμότητα 10 εκπαιδευτικών αεροσκαφών τύπου Μ-346 της Leonardo σε καθημερινή βάση.

– Ο αριθμός των πτητικών ωρών εκπαίδευσης που παρέχουν σε ετήσια βάση οι Καναδοί, είναι 3.500. Οι Ισραηλινοί αντιστοίχως προσφέρουν 3.200 ώρες πτήσης κατ΄ έτος. Ο αριθμός έχει σημασία καθότι σχετίζεται με το πόσους Ιπταμένους ξένων Αεροποριών μπορεί το Κέντρο στην Καλαμάτα να εκπαιδεύσει μετά την κάλυψη των αναγκών της Πολεμικής Αεροπορίας. Άρα σχετίζεται με την προσδοκία μερικής απόσβεσης της επένδυσης της Πολεμικής Αεροπορίας σε ετήσια βάση.

– Η καναδική πρόταση καλύπτει (περιλαμβάνει) το κόστος των αναβαθμίσεων στα αεροσκάφη Μ-346, καθ’ όλη τη διάρκεια του συμβολαίου, κάτι που φαίνεται να μην περιλαμβάνεται στην περίπτωση της ισραηλινής πρότασης. Δηλαδή οι αναβαθμίσεις στα αεροσκάφη θα χρεωθούν επιπλέον.

– Η καναδική πρόταση περιλαμβάνει αναβάθμιση κτιριακών εγκαταστάσεων και υποδομών, προσαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος (syllabus) στο Μ-346 και ενδιάμεση λύση (IFTS Ιταλίας), πράγματα που δεν περιλαμβάνονται στην περίπτωση της ισραηλινής.

– Σε ό,τι αφορά στα καθαρά οικονομικά δεδομένα, τα εικοσαετή πακέτα που προσφέρουν οι δύο υποψήφιοι, εμπεριέχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις. Πρώτη και σημαντικότερη ίσως, είναι το ότι η καναδική πλευρά προσφέρει σταθερή (κλειδωμένη) συναλλαγματική ισοτιμία. Στην ισραηλινή πρόταση όχι. Τα “σκαμπανεβάσματα” της ισοτιμίας δολαρίου – ευρώ κατά τα επόμενα 20 χρόνια δηλαδή, μπορεί να μας ζημιώσουν, ή να μας ωφελήσουν. Το ρίσκο της επιλογής αυτής όμως είναι όλο δικό μας.

– Η καναδική πλευρά ζητά ετήσια αναπροσαρμογή ύψους 2,75%, ενώ η ισραηλινή 3,5% και επιπρόσθετα μέχρι 10% κάθε τέσσερα χρόνια.

– Τέλος, στην καναδική πρόταση το χρονοδιάγραμμα πληρωμών είναι καθορισμένο και δεν απαιτούνται από την ελληνική πλευρά εγγυητικές επιστολές. Στην ισραηλινή πρόταση δεν υφίσταται χρονοδιάγραμμα και απαιτούνται εγγυητικές επιστολές.

Παραθέσαμε τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, όχι μόνο για να δώσουμε μία καθαρή εικόνα του τι ισχύει και τι όχι. Το προφανές συμπέρασμα είναι ότι οποιαδήποτε πρόταση και να επιλεγεί, τα “κεκτημένα” της καναδικής πρότασης θα πρέπει να διασφαλιστούν. Ή να δικαιολογηθεί πειστικά η μη ενασχόληση, ή η απόφαση υποβάθμισης της σημασίας τους από την πλευρά των υπευθύνων.

Τα ανωτέρω στοιχεία έχουν ιδιαίτερη σημασία σε σχέση με παρέμβαση του DP για το ζήτημα πρόσφατα. Το ότι δηλαδή για άλλη μία φορά, σε ένα ακόμα πρόγραμμα, η ελληνική πλευρά καταφέρνει να περιπλέξει μία σχετικά απλή διαδικασία και να προκαλέσει χάος… Εις βάρος μας σε κάθε περίπτωση, καθώς στην προκειμένη περίπτωση “συγκρούονται” δυο πραγματικά φιλικές για την Ελλάδα πλευρές!

Ασφαλώς, ένα ερώτημα για το αν η παρέμβαση του πρέσβη των ΗΠΑ σε συνεργασία με τον Καναδό ομόλογό του υφίσταται. Θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν η συνυπογραφή της επιστολής υπέρ της επιλογής της καναδικής πρότασης αποτελεί επίσημη πολιτική των ΗΠΑ. Εάν δηλαδή έχει εκφράσει ενδιαφέρον το State Department, ή πρόκειται για πιο προσωπική πρωτοβουλία.

Από την άλλη πλευρά η ελληνική κυβέρνηση δίνει μια ακόμα αφορμή για την έγερση αμφιβολιών με το πως ακριβώς κατανοεί τη “στρατηγική συνεργασία” με το Ισραήλ; Γιατί οι αριθμοί και τα δεδομένα δημιουργούν την αίσθηση ότι για την Ελλάδα, κάθε στρατηγική συνεργασία συνεπάγεται συμβιβασμούς.

Κάποια στιγμή θα πρέπει να κάνουν τον κόπο στο Μέγαρο Μαξίμου να τα διευκρινίσουν με σοβαρότητα όλα αυτά. Διότι αν προκαλούνται αντιδράσεις για “εκπτώσεις” στη συνεργασία με φιλικές πλευρές, τι να περιμένει κανείς στο ενδεχόμενο συζητήσεων με τους Τούρκους. Ανεπάρκεια τεχνοκρατικής συνδρομής; Στρεβλή αντίληψη για τη σημασία και την προώθηση εξοπλιστικών και άλλων συναφών προγραμμάτων;

Στην επιλογή της ισραηλινής πρότασης έχει βαρύνει καταφανώς το αποκαλούμενο ως “γεωπολιτικό κριτήριο”. Ουδεμία αντίρρηση. Σε ένα πρόγραμμα συνεργασίας με βάθος 20ετάς, η πλημμελής διαπραγμάτευσή του σπέρνει τον σπόρο της αντιμετώπισης σοβαρών δυσκολιών στην πορεία, οι οποίες θα βλάψουν τις πολύτιμες για την Ελλάδα διμερείς σχέσεις.

Κι επειδή την Ελλάδα τη γνωρίζουμε καλά, φοβούμαστε ότι σε κάποια εσωτερική πολιτική συγκυρία, θα μπορούσε το θέμα αυτό να αποτελέσει “εργαλείο” στα χέρια ανεύθυνων πολιτικών που έχουν ως αποκλειστική προτεραιότητα την πολιτική τους επιβίωση, που θα γυρίσει τις διμερείς σχέσεις πολλά χρόνια πίσω. Ας μην προσποιείται ότι δεν αντιλαμβάνεται οποιοσδήποτε…

Αυτό που επίσης γνωρίζουμε με απόλυτη βεβαιότητα και έχουμε κατ’ επανάληψη υποστηρίξει και αιτιολογήσει, είναι ότι μία πραγματική στρατηγική συνεργασία με το Ισραήλ, θα έπρεπε να στραφεί σε άλλους τομείς και ειδικά σε αυτούς των προηγμένων συστημάτων στοχοποίησης και των όπλων ακριβείας μακρού πλήγματος.

Όπως εξελίσσονται τα πράγματα, αποκαλύπτεται πολλαπλώς -και για άλλη μία φορά μετά την άρνησή μας να εξοπλίσουμε το Rafale με το σημαντικότερο όπλο που διαθέτει για την καταστροφή της τουρκικής αεράμυνας (AASM-HAMMER)- ότι αυτή η σημαντική προοπτική (όπλα και συστήματα) που μας παρέχει η συμμαχική σχέση με το Ισραήλ για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της τουρκικής αριθμητικής υπεροχής σε όλους τους τομείς, ΔΕΝ δείχνει να μας συγκινεί, όσο οι αποφάσεις λαμβάνονται “από πάνω προς τα κάτω”…

 

ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

 

 

 

 

 

2 σχόλια :

  1. Η Τουρκία μετέτρεψε τον αρχαία μακεδονική πόλη της Κύρρου σε τζαμί.
    Σταύρος Καλεντερίδης
    Οι τουρκικές κατοχικές δυνάμεις αλλοίωσαν τον αρχαιολογικό χώρο της Κύρρου (Nebi Huri της περιφέρειας Shera), στα βόρεια του κατεχόμενου καντονιού του Αφρίν.
    Σύμφωνα με πρόσφατες φωτογραφίες από τον αρχαιολογικό χώρο, ο τουρκικός κατοχικός στρατός παραμόρφωσε και αλλοίωσε τα χαρακτηριστικά του ιστορικού και αρχαιολογικού χώρου της Κύρρου (Nebi Huri), ένω έχει χτίσει και ένα τζαμί στην αυλή του αρχαιολογικού χώρου.
    Η αρχαία μακεδονική πόλη Κύρρος, βρίσκεται περίπου 45 χλμ. προς τη βορειοανατολική πλευρά του Αφρίν, απέχει περίπου 70 χλμ. από το Χαλέπι, και χρονολογείται από το 312 π.Χ. Η ελληνιστική πόλη ιδρύθηκε από τον Σέλευκο Α΄ Νικάτωρ και οφείλει την ονομασία της στην ομώνυμη πόλη της Μακεδονίας, από όπου προέρχονταν οι άποικοι.
    Η Κύρρος καταλήφθηκε από τις τουρκικές δυνάμεις κατοχής και τους τζιχαντιστές μισθοφόρους τους μετά την τουρκική εισβολή στο Αφρίν.
    Καθώς η περιοχή καταλήφθηκε, οι αρχαιολογικοί και ιστορικοί χώροι όπως και τα μνημεία στο κατεχόμενο καντόνι Αφρίν υπήρξαν θύματα παράνομων δραστηριοτήτων εκσκαφών και λαθρεμπορίου, με λεηλασίες, ληστείες και κάθε είδους παραβιάσεις των αρχαιοτήτων από τις τουρκικές δυνάμεις κατοχής και τους μισθοφόρους τους.
    Η συνέχεια στο Kurdish Voice
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η τουρκική αμυντική βιομηχανία παρουσίασε μη επανδρωμένο ελικόπτερο.
    «Ένα νέο επίτευγμα που προστίθεται στο χαρτοφυλάκιο των τουρκικών αμυντικών βιομηχανιών είναι το πρώτο μη επανδρωμένο ελικόπτερο», γράφει τούρκικο δημοσίευμα.
    Τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης ανήγγειλαν διθυραμβικά το νέο επίτευγμα που προστέθηκε στα επιτεύγματα των αμυντικών βιομηχανιών, που είναι το πρώτο εγχώριο μη επανδρωμένο ελικόπτερο.
    Ο Τούρκος υπουργός Εσωτερικών, Σουλεϊμάν Σοϋλού, εξέφρασε την υπερηφάνεια του για αυτό το μεγάλο επίτευγμα, μέσω του επίσημου λογαριασμού του στην πλατφόρμα "Twitter".
    Η πρωταρχική του αποστολή είναι να μεταφέρει διάφορα πυρομαχικά στον τουρκικό στρατό, σε μη προσβάσιμα εδάφη.
    Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του είναι η ικανότητα να πετάει στον αέρα για 7 συνεχείς ώρες, σε υψόμετρο 15 χιλιάδων ποδιών και σε μια απόσταση 840 χλμ.
    Η τουρκική εφημερίδα «Sabah» επιβεβαίωσε επίσης ότι το ελικόπτερο είχε περάσει επιτυχώς το τελικό τεστ, και αποφασίστηκε να ξεκινήσει η παραγωγή στις αρχές του 2021.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...