• Πώς κατέληξε σε φιάσκο το μεγαλόπνοο σχέδιο Παπουτσή που θα μείωνε αισθητά την εγκληματικότητα στο κέντρο της Αθήνας
• Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ του Πολίτη κ. Χρήστος Παπουτσής είχε εξαγγείλει ένα μεγαλόπνοο σχέδιο, το οποίο όμως έμεινε στα χαρτιά
• ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΜΠΟΔΙΟ για τους λαθρομετανάστες στον Έβρο είναι οι περιπολίες της Frontex...
Παρουσιάστηκε πανηγυρικά ως το μέτρο που θα έδινε άμεσα λύση στο πρόβλημα της... αθρόας εισροής λαθρομεταναστών, θα εξαφάνιζε τα γκέτο και θα μείωνε αισθητά την εγκληματικότητα στο κέντρο της Αθήνας. Μάλιστα, όταν τα περασμένα Χριστούγεννα ανακοινώθηκε επίσημα, το χρονοδιάγραμμα έλεγε ότι την άνοιξη του 2011 θα έχει ολοκληρωθεί.
Σήμερα, 15 Μαΐου, το έργο έχει μείνει στα λόγια και ο σχεδιασμός του στα χαρτιά. Ο φράχτης του Έβρου, το μεγαλόπνοο σχέδιο του κ. Χρήστου Παπουτσή, όχι μόνο δεν έχει πάρει σάρκα και οστά, αλλά δεν έχει βρεθεί καν ο φορέας υλοποίησής του. Δεν έχει βρεθεί χρηματοδότηση, δεν έχει πάρει έγκριση οπό την Τεχνική Υπηρεσία του Στρατού και το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ενώ, όπως τονίζουν υπηρεσιακοί παράγοντες, με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, το σχέδιο είναι ουσιαστικά απίθανο να υλοποιηθεί αν δεν μας το κάνουν... δώρο από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω κάποιου προγράμματος.
Την ίδια ώρα ο υπουργός, που η αλήθεια είναι ότι επιθυμεί διακαώς να πραγματοποιηθεί ο φράχτης, φέρεται να δηλώνει στους συνεργάτες του ότι απλώς υπάρχουν κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες οι οποίες πρέπει να ξεπεραστούν. Ωστόσο, τόσο οι αντιδράσεις όσο και το γεγονός ότι στο ταμείο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη δεν υπάρχει... σεντ, μεταμορφώνουν το τείχος του Έβρου σε έναν αόρατο φράχτη με τους αρμόδιους φορείς να απλώνουν το χέρι στο Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων (ΤΕΣ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να ζητήσουν χρηματοδότηση.
Μάλιστα, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, είναι τόσο δύσκολα τα πράγματα που αν, θεωρητικά, ακόμη και σήμερα βρισκόταν λύση, θα περνούσαν μήνες για να φτάσουμε στην ημέρα που θα ξεκινούσε η ανέγερση του φράχτη.
Το μεγάλο φιάσκο
Από την πρώτη κιόλας ημέρα που ο κ. Παπουτσής ανέλαβε τα ηνία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αναζητούσε λύσεις για το τεράστιο πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης.
Ήταν τότε που έπεσε η ιδέα να στηθεί ένας φράχτης μήκους 12,5 χιλιομέτρων μεταξύ Νέας Βύσσας και Καστανιών στον Έβρο, περιοχή που αποτελεί κύριο πέρασμα λαθρομεταναστών στην Ελλάδα. Η ιδέα θεωρήθηκε ως ιδανική λύση στην ανοιχτή πληγή της λαθρομετανάστευσης, ανακοινώθηκε επίσημα και ο Μάιος ήταν ο μήνας που θα ολοκληρωνόταν το μεγαλόπνοο σχέδιο.
Μάλιστα, οι εμπορικοί ακόλουθοι των πρεσβειών μας στην Ισπανία, στην Αμερική και τη Ρωσία, όπου υπάρχουν παρόμοιες κατασκευές, έκαναν έρευνα, εξέτασαν τις προδιαγραφές και κατέθεσαν τις απόψεις τους. Και όλα αυτά τη στιγμή που αρμόδιοι υπάλληλοι της Τεχνικής Υπηρεσίας της Αστυνομίας έκαναν τοπογραφικές και γεωγραφικές έρευνες στο σημείο, προκειμένου να συντάξουν σχετική μελέτη για την κατασκευή και το κόστος του έργου.
Οι πληροφορίες λένε ότι το συγκεκριμένο σχέδιο ολοκληρώθηκε και εστάλη στα συναρμόδια υπουργεία. «Τόσο από τις τεχνικές υπηρεσίες του Στρατού όσο και από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Εξωτερικών δεν πήραμε ακόμη απάντηση», τονίζει στο «ΘΕΜΑ» υπηρεσιακός παράγοντας που γνωρίζει καλά την υπόθεση και προσθέτει: «Υπάρχουν πολλοί γραφειοκρατικοί σκόπελοι που πρέπει να ξεπεραστούν. Το θέμα είναι ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου έχει νόημα αν γίνει στον χρόνο του».
Μάλιστα, όταν τον περασμένο Ιανουάριο ο κ. Παπουτσής προέβη σε σχετικές εξαγγελίες, υψηλόβαθμο στέλεχος της Κατεχάκη είχε τονίσει με νόημα: «Έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα δίλημμα. Ή πάμε να ολοκληρώσουμε τον φράχτη στον χρόνο που πρέπει να γίνει για να έχει νόημα, που σημαίνει ότι πρέπει να ξεφύγουμε από τη γραφειοκρατία, ή διαφορετικά ακολουθούμε το γράμμα του νόμου και φτάνουμε ύστερα από έναν χρόνο να συζητάμε τα ίδια πράγματα».
Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, η υπόθεση όχι μόνο έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος, αλλά τείνει να πέσει ολοκληρωτικά στο κενό και να μετατραπεί σε φιάσκο.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΧΑΡΤΟΥ: Σχεδίαζαν έργο 5 εκατ. ευρώ ενώ δεν είχαν να βάλουν βενζίνη στα περιπολικά
Οι αρχικές εκτιμήσεις για τα οικονομικά στοιχεία έδειχναν πως, αν το έργο υλοποιηθεί, το κόστος του θα ξεπεράσει τα 5 εκατ. ευρώ. «Το κόστος του φράχτη, δηλαδή τσιμέντο, πάσσαλοι και σύρμα, αγγίζει το 1,5 εκατ. ευρώ. Από εκεί και πέρα το τελικό ποσό εξαρτάται από το κόστος του τεχνολογικού εξοπλισμού. Δηλαδή τι ποιότητας και πόσες θερμικές κάμερες θα τοποθετηθούν, πόσοι ανιχνευτές κίνησης, προβολείς και φωτισμός, αλλά και άλλα συστήματα ασφαλείας», εξηγεί στο «ΘΕΜΑ», πηγή της ΕΛ.ΑΣ. και προσθέτει: «Η αξία μόνο των θερμικών καμερών και των αισθητήρων θα αγγίζει τα 2 εκατ. ευρώ». Επίσης ένα μεγάλο ποσό θα δαπανηθεί για τη δημιουργία τουλάχιστον δύο επιχειρησιακών κέντρων στα οποία θα υπάρχουν όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα αλλά και οι δυνάμεις ταχείας επέμβασης.
Τα χρήματα που απαιτούνται για την κατασκευή του τείχους, όπως λένε αυτοί που γνωρίζουν καλά την υπόθεση, είναι αδύνατον να βρεθούν από το συγκεκριμένο υπουργείο, το οποίο εδώ και πολλούς μήνες, βρίσκεται σε τέτοια ένδεια, που αδυνατεί να καλύψει ακόμη και τις βασικές ανάγκες της Αστυνομίας.
Έτσι, εμφανίστηκαν τα πρώτα σύννεφα στην υλοποίηση του έργου, ενώ οι αντιδράσεις πολλών φορέων, οργανώσεων αλλά και βουλευτών κάνουν ακόμη πιο δύσκολη τη διαδικασία.
Αξίζει να τονιστεί ότι πριν από δύο εβδομάδες, δύο βουλευτές του ΛΑ.ΟΣ., οι κύριοι Άδωνις Γεωργιάδης και Αθανάσιος Πλεύρης, κατέθεσαν ερώτηση στον κ. Παπουτσή για την πορεία της κατασκευής του φράχτη, τον φορέα υλοποίησης, τον προϋπολογισμό και τη χρηματοδότηση, χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχουν λάβει απάντηση.
(ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 15/05/2011 - ΤΩΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΩΠΟΤΑ, ΑΡΙΑΣ ΚΑΛΥΒΑ) |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.