Χεκίμογλου Αχιλλέας
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος παρατήρησε ότι από την εποχή του Μάρκο Πόλο και του Μεγαλέξανδρου οι αγορές αναζητούν ταχύτερες διαδρομές για τα προϊόντα τους και πρόσθεσε ότι η πρόταση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ - COSCO επιταχύνει τη μεταφορά των εμπορευμάτων κατά 10 ημέρες σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα! Ωστόσο, υπογράμμισε ότι για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει η εταιρεία να «πιάσει» τα υψηλά στάνταρτ που θέτουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις. «Αν πάει καλά, θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες» είπε.
Ο πανεπιστημιακός από τον Εβρο έκανε και μια ανασκόπηση της πρόσφατης πορείας της εταιρείας, η οποία, όπως τόνισε, «λειτουργεί πάνω από έναν αιώνα και αυτό είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη». Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες επετεύχθη εξάλειψη των ελλειμμάτων και οριακή κερδοφορία, ενώ εξήρε τη στάση των σιδηροδρομικών, οι οποίοι, όπως είπε, «έβαλαν πλάτη και στήριξαν την προσπάθεια». Ετσι, το 2013 εκτιμάται ότι η εταιρεία θα κλείσει με κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), ύψους 7,5 εκατ. ευρώ.
Κοντέινερ «πόρτα - πόρτα»
Παράλληλα, μια ανασκόπηση της πορείας της COSCO στον Πειραιά έκανε ο εμπορικός διευθυντής της PCT κ. Τάσος Βαμβακίδης. «Με μεθοδικότητα πετύχαμε σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον τόσο μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών όσο και εμπορικών εταιρειών» είπε και υπογράμμισε τόσο την ευνοϊκή θέση του Πειραιά όσο και τη δυνατότητα που έχει να «σερβίρει» εμπορεύματα από και προς την ευρύτερη περιοχή. Ο κ. Βαμβακίδης στάθηκε στη σιγουριά που αποπνέει η παρουσία μιας παγκόσμιας ναυτιλιακής δύναμης όπως η COSCO και τόνισε ότι η PCT προχωρεί σε νέες επενδύσεις, πέραν όσων προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένος, προκειμένου να σταθεί στον ανταγωνισμό της περιοχής.
Τουρκικό bras de fer
Παράλληλα, οι φορείς των logistics της Νοτιοανατολικής Ευρώπης υπέγραψαν κοινή διακήρυξη, με την οποία ζητούν από τις κυβερνήσεις και την ΕΕ ενιαία αγορά διαμεταφορών, εναρμονισμό νομοθεσίας, απλοποίηση τελωνειακών διαδικασιών, ολοκλήρωση έργων υποδομής, χρήση «πράσινων» εναλλακτικών, διεθνή συνεργασία κ.ο.κ.
Το ενδιαφέρον κινέζων επιχειρηματιών για αξιοποίηση της Ελλάδας ως πύλης εισόδου στην Ευρώπη, όπως διαπιστώθηκε από την κυβερνητική αποστολή στην Κίνα, μετέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, μιλώντας την Παρασκευή στο 11ο Συνέδριο για τη Διεθνή Διαμεταφορά και τα Logistics, που διοργάνωσε στην Αθήνα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L).
Oπως σημείωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος προεδρεύει και της εθνικής επιτροπής Logistics, το θέμα της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ψηλά στην
κυβερνητική ατζέντα και ως το τέλος χρόνου θα συνταχθεί νομοσχέδιο που θα ορίζει το κατάλληλο πλαίσιο για τη λειτουργία των logistics στην Ελλάδα. «Πρέπει να ανταποκριθούμε στην πρόκληση του λιμανιού του Πειραιά» είπε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, σημειώνοντας ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να μεγαλώσει μαζί με την ανάπτυξη του λιμανιού, αφού πλέον δημιουργείται ευκαιρία δραστηριοποίησής της στην Ανατολική Ευρώπη. «Ξοδέψαμε χρόνο για να αναλύσουμε δυνητικές αγορές. Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες. Eχουμε υπολογίσει τους προορισμούς, τους οποίους μπορούμε να διεκδικήσουμε» είπε, σημειώνοντας ότι στην ενδοχώρα της Κεντρικής Ευρώπης - στην «hinterland», όπως είναι ο γερμανόφωνος τεχνικός όρος που χρησιμοποιούν οι ειδικοί - διακινούνται περί τα 3 εκατ. κοντέινερ (ισοδύναμα 20 ποδών), τα οποία μπορεί να «χτυπήσει» η εταιρεία, κερδίζοντας ένα κομμάτι της αγοράς. Πρόσθεσε, βέβαια, ότι χρειάζονται συνδέσεις με κόμβους και τερματικούς σταθμούς άλλων αγορών, όμως παρέχεται η ευκαιρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να γίνει ένας από τους κύριους «παίκτες» στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Oπως σημείωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος προεδρεύει και της εθνικής επιτροπής Logistics, το θέμα της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ψηλά στην
κυβερνητική ατζέντα και ως το τέλος χρόνου θα συνταχθεί νομοσχέδιο που θα ορίζει το κατάλληλο πλαίσιο για τη λειτουργία των logistics στην Ελλάδα. «Πρέπει να ανταποκριθούμε στην πρόκληση του λιμανιού του Πειραιά» είπε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, σημειώνοντας ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να μεγαλώσει μαζί με την ανάπτυξη του λιμανιού, αφού πλέον δημιουργείται ευκαιρία δραστηριοποίησής της στην Ανατολική Ευρώπη. «Ξοδέψαμε χρόνο για να αναλύσουμε δυνητικές αγορές. Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες. Eχουμε υπολογίσει τους προορισμούς, τους οποίους μπορούμε να διεκδικήσουμε» είπε, σημειώνοντας ότι στην ενδοχώρα της Κεντρικής Ευρώπης - στην «hinterland», όπως είναι ο γερμανόφωνος τεχνικός όρος που χρησιμοποιούν οι ειδικοί - διακινούνται περί τα 3 εκατ. κοντέινερ (ισοδύναμα 20 ποδών), τα οποία μπορεί να «χτυπήσει» η εταιρεία, κερδίζοντας ένα κομμάτι της αγοράς. Πρόσθεσε, βέβαια, ότι χρειάζονται συνδέσεις με κόμβους και τερματικούς σταθμούς άλλων αγορών, όμως παρέχεται η ευκαιρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να γίνει ένας από τους κύριους «παίκτες» στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος παρατήρησε ότι από την εποχή του Μάρκο Πόλο και του Μεγαλέξανδρου οι αγορές αναζητούν ταχύτερες διαδρομές για τα προϊόντα τους και πρόσθεσε ότι η πρόταση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ - COSCO επιταχύνει τη μεταφορά των εμπορευμάτων κατά 10 ημέρες σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα! Ωστόσο, υπογράμμισε ότι για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει η εταιρεία να «πιάσει» τα υψηλά στάνταρτ που θέτουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις. «Αν πάει καλά, θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες» είπε.
Ο πανεπιστημιακός από τον Εβρο έκανε και μια ανασκόπηση της πρόσφατης πορείας της εταιρείας, η οποία, όπως τόνισε, «λειτουργεί πάνω από έναν αιώνα και αυτό είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη». Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες επετεύχθη εξάλειψη των ελλειμμάτων και οριακή κερδοφορία, ενώ εξήρε τη στάση των σιδηροδρομικών, οι οποίοι, όπως είπε, «έβαλαν πλάτη και στήριξαν την προσπάθεια». Ετσι, το 2013 εκτιμάται ότι η εταιρεία θα κλείσει με κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), ύψους 7,5 εκατ. ευρώ.
Κοντέινερ «πόρτα - πόρτα»
Επίσης, ανακοίνωσε τη διάθεση μιας καθημερινής εμπορευματικής υπηρεσίας μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η οποία θα μεταφέρει εμπορεύματα είτε πόρτα - πόρτα είτε απευθείας στον τερματικό σταθμό σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Η υπηρεσία θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να στέλνουν ένα κοντέινερ με 250 ευρώ ή να το παραδίδουν πόρτα - πόρτα με 350 ευρώ, τιμές ιδιαίτερα χαμηλές σε σχέση με ό,τι ισχύει στην αγορά. Στόχος είναι αυτή η υπηρεσία να επεκταθεί και στις όμορες χώρες με τρένα προς Σόφια, Βουκουρέστι, Σκόπια και Βελιγράδι και να αποτελέσει τη βάση για την επέκταση των δραστηριοτήτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παράλληλα, μια ανασκόπηση της πορείας της COSCO στον Πειραιά έκανε ο εμπορικός διευθυντής της PCT κ. Τάσος Βαμβακίδης. «Με μεθοδικότητα πετύχαμε σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον τόσο μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών όσο και εμπορικών εταιρειών» είπε και υπογράμμισε τόσο την ευνοϊκή θέση του Πειραιά όσο και τη δυνατότητα που έχει να «σερβίρει» εμπορεύματα από και προς την ευρύτερη περιοχή. Ο κ. Βαμβακίδης στάθηκε στη σιγουριά που αποπνέει η παρουσία μιας παγκόσμιας ναυτιλιακής δύναμης όπως η COSCO και τόνισε ότι η PCT προχωρεί σε νέες επενδύσεις, πέραν όσων προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένος, προκειμένου να σταθεί στον ανταγωνισμό της περιοχής.
Τουρκικό bras de fer
Στο μεταξύ, εντύπωση προκάλεσε η ομιλία του προέδρου του Συνδέσμου Εταιρειών Logistics της Τουρκίας (UTIKAD), κ. Τουρκούτ Ερκεσκίν, ο οποίος παρουσίασε έξι μεγάλα σχέδια συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών της Τουρκίας, με στόχο να καταστεί η χώρα κέντρο του παγκόσμιου εμπορίου. Μάλιστα, ορισμένα είναι χρηματοδοτούμενα από μη κρατικούς φορείς, όπως τα εμπορικά και βιομηχανικά επιμελητήρια. Σημειωτέον ότι η γειτονική χώρα έχει ορίσει ως στόχο να είναι δέκατη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη το 2023, έτος που συμπίπτει με την εκατονταετηρίδα της Τουρκικής Δημοκρατίας.
Παράλληλα, οι φορείς των logistics της Νοτιοανατολικής Ευρώπης υπέγραψαν κοινή διακήρυξη, με την οποία ζητούν από τις κυβερνήσεις και την ΕΕ ενιαία αγορά διαμεταφορών, εναρμονισμό νομοθεσίας, απλοποίηση τελωνειακών διαδικασιών, ολοκλήρωση έργων υποδομής, χρήση «πράσινων» εναλλακτικών, διεθνή συνεργασία κ.ο.κ.
ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.