Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

Επενδυτικός όμιλος από τη Ν. Ζηλανδία διεκδικεί το λιμάνι Πειραιά

Οριστικοποιείται εντός των προσεχών ημερών η συμφωνία ανάμεσα στην Cosco και τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) όσον αφορά την επέκταση της σύμβασης μεταξύ των δύο πλευρών, τη στιγμή που στη «μάχη» για τη διεκδίκηση του πλειοψηφικού μεριδίου του ΟΛΠ αναμένεται να εισέλθει και ο επενδυτικός όμιλος Morrison & Co., ορμώμενος από τη Νέα Ζηλανδία, σε συνεργασία με την ICM Limited, επενδυτικό σχήμα το οποίο έχει ήδη «χτίσει» συμμετοχές σε εταιρείες λιμένων, τόσο στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία όσο και σε Βραζιλία και Φιλιππίνες.

Στο πλαίσιο αυτό, οι δύο όμιλοι απέστειλαν στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας σχετική επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, όπου εξέφρασαν το ισχυρό ενδιαφέρον τους για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Η

Morrison σχεδιάζει να επικεντρωθεί τα επόμενα χρόνια στη διαχείριση λιμένων, εκποιώντας μάλιστα και τις συμμετοχές που διαθέτει σε αεροδρόμια σε Ν. Ζηλανδία, Σκωτία και Ηνωμένο Βασίλειο. Αντίστοιχα, η ICM Ltd., η οποία
διαχειρίζεται το επενδυτικό fund Utilico Emerging Markets Ktd., διαθέτει μερίδια σε σειρά λιμενικών δραστηριοτήτων, όπως στην εταιρεία διαχείρισης λιμένων International Container Terminal Services. Αντιλαμβάνεται, λοιπόν, κανείς ότι πρόκειται για ισχυρό υποψήφιο στην κούρσα για την απόκτηση του ΟΛΠ.

Ασφαλώς, ο σχετικός διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού δεν μπορεί ακόμη να προκηρυχθεί, τουλάχιστον έως ότου επιλυθεί το ζήτημα της επέκτασης της σύμβασης με την Cosco, η οποία, βέβαια, παραμένει το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την απόκτηση και του ΟΛΠ. Σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις του κ. Βαρβιτσιώτη, έχει σταλεί το τελικό σχέδιο της σύμβασης προς την πλευρά της Cosco και εκφράζεται η ελπίδα ότι τις επόμενες ημέρες θα επιστραφεί στον ΟΛΠ με τις υπογραφές των Κινέζων.

Εφόσον επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο, τότε οι δύο πλευρές, σε συνεργασία με το υπουργείο, θα κληθούν να υπερασπιστούν τη νέα συμφωνία, ενώπιον των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που έχει προβάλει μία σειρά από ενστάσεις. Σύμφωνα με τον κ. Βαρβιτσιώτη, η υλοποίηση της νέας επένδυσης της Cosco στον σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων αποσκοπεί στον εξαπλασιασμό της ετήσιας δυναμικότητας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού σε σχέση με τα στοιχεία του 2008, δημιουργώντας περί τις 1.500 νέες θέσεις εργασίας άμεσα και 3.000 θέσεις εργασίας έμμεσα. Κατά τον κ. Βαρβιτσιώτη, η νέα σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και Cosco αναμένεται να καταστήσει το λιμάνι περισσότερο ελκυστικό στους επενδυτές που θα κληθούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.