Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Ποιος ήταν μορφωμένος άνθρωπος για τον Σωκράτη;

Όταν ρωτήσανε τον Σωκράτη να τους δώσει τον ορισμό του μορφωμένου ανθρώπου, δεν ανέφερε τίποτε για την...
συσσώρευση γνώσεων.

«Η μόρφωση είπε, είναι θέμα συμπεριφοράς... Ποιους ανθρώπους λοιπόν θεωρώ μορφωμένους;

1. Πρώτα απ'όλους αυτούς που ελέγχουν
δυσάρεστες καταστάσεις, αντί να ελέγχονται από αυτές

2. Αυτούς που αντιμετωπίζουν όλα τα γεγονότα με γενναιότητα και λογική...

3. Αυτούς που είναι έντιμοι σε όλες τους τις συνδιαλλαγές...


4. Αυτούς που αντιμετωπίζουν γεγονότα δυσάρεστα και ανθρώπους αντιπαθείς καλοπροαίρετα...

5. Αυτούς που ελέγχουν τις απολαύσεις τους...

6. Αυτούς που δεν νικήθηκαν από τις ατυχίες και τις αποτυχίες τους...

7. Τελικά αυτούς που δεν έχουν φθαρεί από τις επιτυχίες και την δόξα τους...»

Τελικά, μήπως η μόρφωση δεν είναι τόσο θέμα πανεπιστημίων όσο.. παιδείας...

Και η παιδεία μεταλαμπαδεύεται κυρίως στα παιδικά χρόνια, από την οικογένεια, τις κοινωνικές συναναστροφές, το σχολείο και ότι άλλο μαθαίνει το παιδί...

Μόρφωση είναι να ξέρεις να χειρίζεσαι ανόμοιες καταστάσεις, να γίνεσαι σοφότερος και να μπορείς να διαχειρίζεσαι τα πάθη σου...

Αλλά ας μείνουμε σε αυτά που είπε ο Σωκράτης, προς το παρόν..

ΠΗΓΗ http://www.thessalonikiartsandculture.gr/

2 σχόλια:

  1. "Μόρφωση" σημαίνει "παίρνω μορφή" και προφανώς η μορφή δεν επιτυγχάνεται με την πληροφορία ή με τον κατακερματισμό της γνώσης ή με την εξειδίκευση.
    Μετά από 190 χρόνια εκδυτικισμού το υπουργείο παιδείας, συνεχίζοντας να επιτελεί έργο ιμάντα μεταβίβασης εντολών, μας πρήζει για την διαθεματικότητα, την διεπιστημονικότητα και την ολότητα της γνώσης. Ερώτημα: ποιος έκανε τα αντίθετα τόσες δεκαετίες; γιατί δεν ακολούθησαν -όπως έλεγαν- το αρχαιοελληνικό μοντέλο;

    Ως προς την απορία του συντάκτη: Το "Πανεπιστήμιο" στην Δύση ιδρύθηκε ως Universitaire και όχι ως Institute Pan-scientifique. Γιατί είχαν την ανάγκη να δηλώσουν στον τίτλο αυτό που ήταν κοινός τόπος στην κλασική Ελλάδα και αυτό που γίνεται σήμερα (παγκοσμιοποίηση) και δεν έχει την παραμικρή σχέση με την Κλασική Ελλάδα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η μόρφωση που παρέχεται από τα σημερινά πανεπιστήμια είναι παραμόρφωση και οι αποφοιτήσαντες αμόρφωτοι άνθρωποι, που και το αντικείμενο των σπουδών τους το γνωρίζουν ελλιπώς διότι εκτός των άλλων διδάσκεται μία συγκεκριμένη κατεύθυνση ανεξάρτητα από τον κλάδο που ακολουθούν και εκτός αυτού ο απόφοιτος του πανεπιστημίου δεν συνεχίζει την επιστημονική έρευνα ως όφειλε. Γι αυτό και στην χώρα μας έχουμε μέτριους "επιστήμονες" που στην ουσία ενδιαφέρονται για την υστεροφημία τους και τις οικονομικές απολαβές και όχι για την επιστήμη τους....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.