ΑΧΙΛΛΕΑΣ |
ἀνδρεία <─> ἀνρεία < ἐναντία ῥοὴ παρὰ τὸ δίκαιον ῥέουσα, ἡ ἀντίθετη (ἐνν. πρὸς τὴν ἀδικία) ροή, ποὺ ρέει παράλληλα πρὸς τὸ δίκαιο (Κεφ. 29).
Ἡ μὲν ἀδικία προφανῶς σημαίνει ὅτι εἶναι ἐμπόδιο στὴν ἐπικράτηση τοῦ δικαίου (ἐμπόδισμα τοῦ διαϊόντος), ἡ δὲ ἀνδρεία σημαίνει ὅ,τι ὀνομάζουμε ἀνδρεία καὶ στὴν μάχη —καὶ μάχη δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο ἐν τοῖς πράγμασιν, ἂν βέβαια ρέουν, παρὰ ἡ ἀντίθετη κίνηση (ἐναντία ῥοή)— ἐάν, λοιπόν, κάποιος ἀφαιρέσει τὸ δέλτα
ἀπὸ τὸ ὄνομα τῆς ἀνδρείας, τότε τὸ ὄνομα «ἀνρεία» διαμηνύει ποιό εἶναι τὸ ἔργο της.
Εἶναι προφανές, ὅμως, ὅτι ἀνδρεία δὲν εἶναι ἡ ἀντίθετη ροὴ πρὸς κάθε ἄλλη ροή, ἀλλὰ αὐτὴ ποὺ ρέει παράλληλα μὲ τὸ δίκαιον· διαφορετικὰ δὲν θὰ ἐπαινεῖτο ἡ ἀνδρεία. Ἄλλωστε καὶ τὰ ὀνόματα «ἄρρεν» καὶ «ἀνὴρ» σχηματίστηκαν ἐπὶ τῇ βάσει κάποιου παραπλήσιου μὲ τοῦτο, τὴν «ἄνω ῥοὴ» (ροὴ ποὺ ὁδηγεῖ πρὸς τὰ ἄνω).
ΠΛΑΤΩΝ, "ΚΡΑΤΥΛΟΣ - ΠΕΡΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΟΡΘΟΤΗΤΟΣ". ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟΝ ΛΕΞΙΚΟΝ ΚΡΑΤΥΛΟΥ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΘΥΡΗΣ - ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ. ΗΛΙΟΔΡΟΜΙΟΝ 2015 (Σελ. 207 & 679).
Ἡ μὲν ἀδικία προφανῶς σημαίνει ὅτι εἶναι ἐμπόδιο στὴν ἐπικράτηση τοῦ δικαίου (ἐμπόδισμα τοῦ διαϊόντος), ἡ δὲ ἀνδρεία σημαίνει ὅ,τι ὀνομάζουμε ἀνδρεία καὶ στὴν μάχη —καὶ μάχη δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο ἐν τοῖς πράγμασιν, ἂν βέβαια ρέουν, παρὰ ἡ ἀντίθετη κίνηση (ἐναντία ῥοή)— ἐάν, λοιπόν, κάποιος ἀφαιρέσει τὸ δέλτα
ἀπὸ τὸ ὄνομα τῆς ἀνδρείας, τότε τὸ ὄνομα «ἀνρεία» διαμηνύει ποιό εἶναι τὸ ἔργο της.
Εἶναι προφανές, ὅμως, ὅτι ἀνδρεία δὲν εἶναι ἡ ἀντίθετη ροὴ πρὸς κάθε ἄλλη ροή, ἀλλὰ αὐτὴ ποὺ ρέει παράλληλα μὲ τὸ δίκαιον· διαφορετικὰ δὲν θὰ ἐπαινεῖτο ἡ ἀνδρεία. Ἄλλωστε καὶ τὰ ὀνόματα «ἄρρεν» καὶ «ἀνὴρ» σχηματίστηκαν ἐπὶ τῇ βάσει κάποιου παραπλήσιου μὲ τοῦτο, τὴν «ἄνω ῥοὴ» (ροὴ ποὺ ὁδηγεῖ πρὸς τὰ ἄνω).
ΠΛΑΤΩΝ, "ΚΡΑΤΥΛΟΣ - ΠΕΡΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΟΡΘΟΤΗΤΟΣ". ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟΝ ΛΕΞΙΚΟΝ ΚΡΑΤΥΛΟΥ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΘΥΡΗΣ - ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ. ΗΛΙΟΔΡΟΜΙΟΝ 2015 (Σελ. 207 & 679).
ΟΙ 12 ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΑΝΔΡΕΙΑΣ - ΑΠΟ ΤΟΥΣ "ΟΡΟΥΣ" ΤΟΥ ΣΠΕΥΣΙΠΠΟΥ.
Από την στιγμή που η ζωή μας έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο "Πεδίο μάχης", είτε το θέλουμε είτε όχι, είτε φταίμε είτε δεν φταίμε, καλούμαστε να γίνουμε Πολεμιστές... Και ο Πολεμιστής, έχοντας αφομοιώσει βαθιά την Θεωρία του, ασκείται στην ευγλωττία των Πράξεων!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.