του Μ π ο υ ζ ά ν η Κ. Ι. - by B o u z a n i s Κ. -
Ο Πλούταρχος, αρχαίος βιογράφος και φιλόσοφος από τη Χαιρώνεια της Βοιωτίας (46 - 127 μ.Χ.), διατελέσας ιερεύς - άρχων του Ιερού των Δελφών, θα ασχοληθεί με το «Ε το εν Δελφοίς», χωρίς όμως, ως μύστης ιερατεύων, να γίνει ιδιαίτερα διαφωτιστικός. Η περιγραφή της περίφημης επιγραφής των Δελφών
έρχεται, ως παράδοση, από το ξύλινο αέτωμα του προϊστορικού ιερού του Απόλλωνα, τότε που η εγγραφή και η ανάγνωσή της χρειαζότανε το Παλαιογραμμικό Σύστημα Επιγραφής & Αναγνώσεως και, σίγουρα, τίποτα δεν εσήμαινε την... τριχοτόμησή της.
έρχεται, ως παράδοση, από το ξύλινο αέτωμα του προϊστορικού ιερού του Απόλλωνα, τότε που η εγγραφή και η ανάγνωσή της χρειαζότανε το Παλαιογραμμικό Σύστημα Επιγραφής & Αναγνώσεως και, σίγουρα, τίποτα δεν εσήμαινε την... τριχοτόμησή της.
Φανταζόμαστε, λοιπόν, το αέτωμα του ναού με το «ΓΝώΘι ΣαυΤόν» και το «ΜηΔέΝ άΓαν», συμμετρικά, δεξιά και αριστερά, και το "Ε" ή "Η", "το προεδρεύον αυτών" στην κορυφή. Ένας υποψιασμένος, εγγράμματος επισκέπτης, χωρίς το "Ε" είχε μπροστά του μία… ελλιπή καρκινική επιγραφή!
ΓΝΘ ΣΤ ΜΔΝ Γ
με ελλείπον σημείον το "Τ"!
Συμπληρωμένη η επιγραφή:
Συμπληρωμένη η επιγραφή:
ΓΝΘ ΣΤ Τ* ΜΔΝ Γ
ΓΝώΘι ΣαυΤόν Το (ή όΤι) ΜηΔέΝ άΓαν
Σε ελεύθερη απόδοση: «Μάθε! Γνώρισε! Ενημέρωσε τον εαυτό σου ότι ακόμη και το Τίποτα, το Μηδέν δηλαδή, είναι υπερβολικά πολύ!».
Ανασηκώνοντας τον πέπλο της ποιητικής τέχνης και της μυθοπλασίας, θα διακρίνουμε τον Πύθωνα**, το εμπόριον, τον εμπορικό σταθμό των Δελφών, ο οποίος, όταν παρηκμακώς, έδωσε τον τόπο στο πνεύμα, στο Απολλώνιο Φως δηλαδή, και εκεί ιδρύθηκε ένα αρχαίο πανεπιστήμιο με τμήματα: Φιλοσοφίας***, Στρατηγικών Μελετών και Προσωπικών & Διεθνών Υποθέσεων****, με παγκόσμια απήχηση.
** Πύθων = ο Σεσηπώς, ο Σαπρός (ο παρηκμακώς)
*** Από το αέτωμα του ιερού και τα γνωστά Δελφικά Παραγγέλματα.
**** Το Μαντείον.
[VR 2013 από ΜΠΟΥΖΑΝΗ Κ. Ι. - BOUZANIS K. -]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.