Κυριακή 26 Ιουνίου 2016

ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΒΟΓΛΗΣ: «ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΞΕΝΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ»

 
Μία  συνέντευξη στον Νίκο Θεοδώρου

Tην 30η Ιουλίου 2015 ο Νίκος Θεοδώρου συνάντησε τον εκ των κορυφαίων Ελλήνων ηθοποιών Γιάννη Βόγλη στο διαμέρισμά του στην Παλλήνη όπου και είχαν μία άκρως αποκαλυπτική και ενδιαφέρουσα συζήτηση για τα πολιτικά και όχι μόνον πράγματα της χώρας μας. Όπως θα διαπιστώσετε στην συνέχεια ο μεγάλος μας ηθοποιός δεν «μάσησε τα λόγια του».

Αφού σας ευχαριστήσω που με δεχτήκατε θα ήθελα να μου πείτε κάποια πράγματα για τα πολιτικά και καλλιτεχνικά δρώμενα στην Ελλάδα όπως τα ζήσατε. Ας αρχίσουμε με τον Ιωάννη Μεταξά…

Όπως θέλεις ονόμασέ τον. Θέλεις να τον πεις φασίστα, δικτάτορα; Το ΟΧΙ όμως το είπε ο Μεταξάς. Αυτό είναι αλήθεια και πρέπει να το πούμε. Μη περιμένεις εξάλλου να στο πω εγώ αυτό. Το λέει και ο Μίκης Θεοδωράκης, το έχει πει και ο Φαράκος ο Γρηγόρης, καθώς και άλλοι κορυφαίοι Αριστεροί. είναι αστείο να λέμε ότι το είπε ο λαός. Αυτό δεν πουλάει πλέον. Φυσικά και δεν είμαι Μεταξικός, αλλά αφού με ρωτάς, σου λέω την αλήθεια. Και πήρε και μέτρα λαϊκά, έκανε το 8ώρο, το ΙΚΑ και δεν ξέρω τι άλλο....

Για τους Γεώργιο και Ανδρέα Παπανδρέου τι έχετε να μου πείτε; Τους έχετε ζήσει και τους δύο. Τον γέρο Παπανδρέου από την δεκαετία του 1960 με τον «Ανένδοτο Αγώνα» και τα υπόλοιπα γνωστά γεγονότα, και τον Ανδρέα από το 1981 και μετά. Πως τους κρίνετε; Θετικά ή αρνητικά;...

Ο  Ανδρέας Παπανδρέου είναι ο μεγάλος ένοχος για το σημερινό κατάντημα της χώρας μας. Μας κατέστρεψε όχι μόνο οικονομικά αλλά και ηθικά. Αυτό πραγματικά είναι καταστροφή, είναι τραγωδία. Ο Ανδρέας υπήρξε ένας κορυφαίος Αμερικάνος, ένας άνθρωπος της Νέας Τάξης Πραγμάτων, το ν. 6 στο παγκόσμιο στερέωμα. Ήρθε από την Αμερική με εντολή να καταστρέψει την Ελλάδα, όπως και έκανε. Στο τέλος της ζωής του τα ομολόγησε όλα. Ίσως από τύψεις. Ο Ανδρέας διέλυσε το Αριστερό κίνημα στην Ελλάδα και άφησε το ΚΚΕ στάσιμο στο 5%. Ήταν μπλεγμένος σε πολλά πράγματα ο Ανδρέας. Την Ένωση Κέντρου αυτός την διέλυσε και αυτός πίεζε τον πατέρα του να παραιτηθεί. Στις 15 Ιουλίου του 1965 ήταν τραγικό λάθος του γέρο Παπανδρέου που παραιτήθηκε γιατί άνοιξε τις πόρτες στον Παπαδόπουλο και ήρθε η Χούντα. Τότε ήμουνα βαθιά πολιτικοποιημένος και τα έζησα από πρώτο χέρι. Από το 1965 μέχρι τη Δικτατορία γινότανε χαλασμός κόσμου κάθε μέρα. Απεργίες, ξύλο και ταραχές παντού. Ο γέρο Παπανδρέου ήτανε φαφλατάς. Έλεγε πολλά και έκανε λίγα. Ήτανε μεγάλος αντικομμουνιστής και αν θυμάμαι καλά είχε φτιάξει και νόμο-εγκύκλιο, ότι όσοι καθηγητές αριστερίζουνε να τους διώχνει! Αυτό ούτε η Χούντα τόλμησε να το κάνει! Το 1944 που έγινε Πρωθυπουργός μας κουβάλησε και τον Σκόμπυ στο σβέρκο μας. Οι Αριστεροί όταν του λέγανε τότε το σύνθημα «Παπανδρέου παπατζή μας την έφερες και εσύ» είχανε δίκαιο. Όταν παντρεύτηκε την Κυβέλη, ξέρεις τι έλεγε ο κόσμος και διάφοροι πολιτικοί για να τον πειράξουνε; Ότι, δεν παντρεύτηκε ο Παπανδρέου την ηθοποιό Κυβέλη, αλλά η Κυβέλη παντρεύτηκε τον ηθοποιό Παπανδρέου! Και ήτανε η αλήθεια. Ο Ανδρέας με όλα αυτά που έλεγε φούντωσε τους Χουντικούς και κάνανε τη δικτατορία το 1967....

Για τις φιέστες που έκανε το Στρατιωτικό Καθεστώς καθώς και την πρώτη εκδήλωση για την επέτειο της 21ης Απριλίου 1967 τι θυμόσαστε;...

Συμμετείχανε οι πάντες χωρίς να τους πιέσει κανένας. Ο Σταυρίδης ήτανε από τους πρώτους που πήγε στις φιέστες. Αυτό το θυμάμαι καλά. Η Μοσχολιού τραγουδούσε τον ύμνο της 21ης Απριλίου σε κάθε επέτειο. Ο Μπιθικώτσης δεν μιλούσε για πολλά χρόνια με τον Μίκη Θεοδωράκη, είχανε παρεξηγηθεί πολύ οι δυο τους για τη Χούντα....



Να σας ρωτήσω τώρα κάτι άλλο. Από το 1967 μέχρι το 1974 γυριστήκανε κορυφαία έργα. Που οφείλετε αυτό κατά τη γνώμη σας; Και γιατί όλα αυτά τα έργα εκείνης της εποχής τα βλέπουμε μέχρι σήμερα και δεν τα βαριόμαστε καθόλου;...

Τα έργα αυτά που γυρίζαμε τότε ήτανε αληθινά, είχανε ωραίο και στρωτό σενάριο, ήταν άλλες εποχές και ήμασταν άλλη πάστα ανθρώπων και τα έργα αυτά επειδή ήταν αληθινά όπως σου είπα, ζωντανά δηλαδή, αγγίζανε το κοινό και τα αγάπησε. Τώρα ναι, επί Χούντας γυριστήκανε πολλά έργα, και πολεμικά και ωραίες κωμωδίες και ιστορικά. Μπορεί και να ήτανε προπαγανδιστικά, αλλά η Χούντα τότε βοήθησε όσους σκηνοθέτες ή παραγωγούς γυρίζανε τέτοια έργα....

Θα θέλατε να μου μιλήσετε για κάποιους από τους παλαιούς συναδέλφους σας;...

Ξέρω ότι η Μελίνα Μερκούρη δεν χώνευε και δεν ήθελε να βλέπει μπροστά της τη Ρένα Βλαχοπούλου. Καθόλου δεν την ήθελε…...

Τι είχε συμβεί μεταξύ τους;...

Κάτι είχε γίνει και είχε ονομάσει, δεν θυμάμαι πως, η Ρένα την Μελίνα και η Μελίνα της είπε ότι είσαι παλιοχουντικιά. Η Βλαχοπούλου ήταν πάρα πολύ δεξιά. Δεν ήθελε να βλέπει και τους Ηλιόπουλο, Κωνσταντάρα και Παντελή Ζερβό, η Μελίνα. Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ήτανε Βασιλικός και πολύ φίλος με τον δημοσιογράφο Σάββα Κωνσταντόπουλο από την εποχή της κατοχής. Ο Ηλιόπουλος ήτανε πάρα πολύ Δεξιός όπως και ο Ζερβός. Μεταξύ μας όμως είχαμε πολύ καλές σχέσεις και δεν κοιτούσαμε αν ο ένας είναι κομμουνιστής ή Δεξιός. Αυτά δεν τα κοιτούσαμε εμείς τότε. Εμείς κάναμε ωραία και αληθινά έργα. Να, με τον Λάμπρο παράδειγμα ιδεολογικά ήμασταν αντίθετοι, με αγαπούσε όμως και τον αγαπούσα πάρα πολύ. Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος μετά το 1967 όποτε τον έβλεπα στα γυρίσματα ή συναντιόμασταν έξω, έλεγε συνέχεια, επιτέλους φύγανε οι κερατάδες και βρήκαμε την ησυχία μας!...

Ποιους έλεγε κερατάδες ο Παπαγιαννόπουλος;...

Όλους τους πολιτικούς. Αυτός μαζί με τον Γιάννη Γκιωνάκη ήτανε κάργα Χουντικοί και οι δυο τους....

Για τον Γιώργο Οικονομίδη…...

Τεράστιο ταλέντο, μεγάλη μορφή, ιστορία ολόκληρη. Ο Γιώργος βοήθησε πάρα πολλούς ηθοποιούς. Έπεσε σε δυσμένεια μετά επειδή ήταν Χουντικός. Σε δυσμένεια όχι από εμάς. Ο Καραμανλής τον κυνήγησε πολύ και το ΠΑΣΟΚ τον ισοπέδωσε τελείως. Ο Γιώργος πρέπει να πέθανε στα μέσα της δεκαετίας του 1980, δεν θυμάμαι ακριβώς πότε....

Αρκετοί συνάδελφοι σας ηθοποιοί αλλά και τραγουδιστές, έχουνε δηλώσει κατά το παρελθόν, αναφέρω τη Βάσια Τριφύλλη και τον μακαρίτη Δημήτρη Μητροπάνο, για την γενιά του Πολυτεχνείου ότι κατέστρεψε την Ελλάδα. Ποια είναι η δική σας γνώμη;...

Ναι συμφωνώ. Το σημερινό κατάντημα το βλέπουνε όλοι οι Έλληνες, Αριστεροί και Δεξιοί εκτός από τους πολιτικούς οι οποίοι ή ζούνε στο δικό τους κόσμο ή ζούνε σε άλλη χώρα. Αγαπητέ φίλε Νίκο εγώ δεν μπορώ να δώσω άλλη εξήγηση! Η γενιά του Πολυτεχνείου, ναι κατέστρεψε την Ελλάδα, αυτό πρέπει να το ομολογήσουμε. Οι λίγοι που κάνανε κουμάντο τότε γίνανε αυτοί το σημερινό κατεστημένο. Η Δαμανάκη αγωνίσθηκε για να διώξει την Χούντα και έγινε και αυτή μέρος του συστήματος, επήγε στην Ευρώπη και δεν ξέρει πόσα λεφτά και από πού τα παίρνει κάθε μήνα. Εξαιρώ τους αγνούς φοιτητές οι οποίοι πράγματι το 1973 αγωνίστηκαν για να φύγει η Χούντα και να έρθει η αληθινή δημοκρατία, η οποία δεν ήρθε ποτέ. Η κομματοκρατία ήρθε το 1974 η οποία μετατράπηκε σε μία σκληρή οικονομική Χούντα που οδηγεί τους Έλληνες στις αυτοκτονίες και στον αφανισμό. Τώρα θα με ρωτήσεις, τι πρέπει να γίνει ρε Γιάννη. Δεν ξέρω, δεν είμαι εγώ ο πολιτικός για να δώσω λύση. Ας μας την δώσουν οι πολιτικοί. Το να κόβεις τη σύνταξη από έναν γέρο άνθρωπο και να οδηγείς τους νέους να φεύγουνε στο εξωτερικό για να ζήσουνε, δεν είναι αυτό λύση και έτσι όπως πάμε σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει Ελλάδα. Φίλος μου παλαιός Υπουργός του ΠΑΣΟΚ, δεν νομίζω να έχει σημασία να σου πω ποιος είναι, ζει ο άνθρωπος, μου είχε πει λίγο καιρό πριν πεθάνει ο Ανδρέας Παπανδρέου, ότι: «Γιάννη τα κάναμε σκατά»! Αυτό έγινε το 1995 ή 1996. Φαντάσου τώρα σε τι κατάσταση βρισκόμαστε....

Λεφτά κάνατε; Και σας ρωτάω διότι από ότι βλέπω ζείτε σε ένα διαμέρισμα, Σπαρτιάτικο επιτρέψτε μου να πω…...

Λεφτά έβγαλα με τη Χούντα, αυτή είναι η αλήθεια....

Η δική σας η γενιά είχε στόχους και οράματα και αγωνίσθηκε για ένα καλύτερο αύριο. Για την νεολαία σήμερα τι έχετε να πείτε;...

Ζούνε χωρίς στόχους, ζούνε δίχως αύριο, χωρίς μέλλον. Είναι βουτηγμένοι στα ναρκωτικά και θέλουνε να γίνουνε όλοι τους τραγουδιστές. Απόδειξη τούτου είναι τα γελοία τηλεπαιχνίδια και οι χοροί. Είμαστε οι πρώτοι σε όλη την Ευρώπη που έχουμε μια άθλια τηλεόραση γεμάτη με τηλεπαιχνίδια και ένα λαό να βαράει παλαμάκια. Λυπάμαι που το λέω αλλά αυτό είναι η αλήθεια....

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που με δεχθήκατε σπίτι σας και σας ζητώ συγγνώμη εάν σας κούρασα με τις ερωτήσεις μου....


Καθόλου δεν με κούρασες. Πρώτη φορά όσο και αν αυτό σου φαίνεται παράξενο μιλάω τόσο ανοικτά για τα πολιτικά.


Ολόκληρη η ιστορική μαρτυρία – συνέντευξη του Γιάννη Βόγλη στο υπό έκδοση βιβλίο του Νίκου Γ. Θεοδώρου με τίτλο: «Μαρτυρίες που στάζουν αίμα»....

1940: ΟTΑΝ  ΟΙ  ΗΘΟΠΟΙΟΙ  ΚΑΙ  ΟΙ  ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ  ΗΤΑΝ  ΕΛΛΗΝΕΣ  ΚΑΙ  ΠΗΓΑΙΝΑΝ  ΣΤΟΝ  ΣΤΡΑΤΟ  ΚΑΙ  ΣΤΟ  ΜΕΤΩΠΟ.


 
Ο ηρωικός Διονύσης Παπαγιαννόπουλος

Το 1940, ο ηθοποιός κλήθηκε να υπηρετήσει στην πρώτη γραμμή και πήρε μέρος σε μεγάλες μάχες. Οι συνθήκες διαβίωσης πάνω στα βουνά ήταν πολύ σκληρές για εκείνον και τους υπόλοιπους φαντάρους.
Πολύ αργότερα, όταν ο πόλεμος ήταν μια μακρινή ανάμνηση από το παρελθόν, ό ίδιος είχε πει σε συνέντευξή του: «Δεν ξεχνιούνται όσα χρόνια και αν περάσουν. Πώς να σβήσει από τη μνήμη μου η εξόρμησις στο ύψωμα του Αγ. Αθανασίου στη Χειμάρα; Ανεβήκαμε με χέρια και πόδια, πολεμώντας με πέτρες. Είχα, θυμάμαι, πέντε φυσίγγια επί 20 ώρες. Εκεί που είχαμε σκαρφαλώσει, δεν μπορούσαν να μας φτάσουν τα μεταγωγικά. Κι εμείς πολεμούσαμε με πέτρες».
Ο Παπαγιαννόπουλος βγήκε ζωντανός από την πρώτη γραμμή του μετώπου και μετά τη συνθηκολόγηση επέστρεψε στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Διακοφτό, με το μόνο διαθέσιμο μέσο. Τα πόδια του.

 
Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας βρέθηκε στην πρώτη γραμμή του μετώπου. Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια των  μαχών και νοσηλεύτηκε. Όταν έγινε καλά κι ενώ υπηρετούσε στα μετόπισθεν, ζήτησε να τον ξαναστείλουν στην πρώτη γραμμή. Ο δημοφιλής ηθοποιός έλαβε και μετάλλιο τραυματία πολέμου.

 
 
Από αριστερά στη φωτογραφία όρθιοι: Δ. Γαλερίδης (δημοσιογράφος), Γεώργιος Καρτάλης (υπουργός), Δ. Θιβαδόπουλος ( καθηγητής), Γεώργιος Θεοτοκάς ( συγγραφέας), Συμεόνογλου (βιομήχανος) Κώστας Μάγερ (δημοσιογράφος). Καθιστοί: Ευ. Μαγκλιβέρας (βαρύτονος), Λάμπρος Κωνσταντάρας (ηθοποιός) Κώστας Σάμιος ( τενόρος) και Τσαλίκης (έμπορος).


Ο συγγραφέας του μυθιστορήματος «Αργώ» Γιώργος Θεοτοκάς για να τον δεχτούν εθελοντή στον πόλεμο, το ζήτησε ρουσφέτι απ’ τον στρατηγό Σέργιο Γυαλίστρα! Ο Οδυσσέας Ελύτης, κατατάχθηκε ανθυπολοχαγός στην πρώτη γραμμή ( έγραψε το «Άσμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας») όπως ο λογοτέχνης Ανδρέας Καραντώνης, ο ακαδημαϊκός Άγγελος Βλάχος , (έγραψε « το Μνήμα της Γριάς» ), οι συγγραφείς Άγγελος Τερζάκης, ( έγραψε την «Ελληνική Εποποιία 1940-41), Λουκής Ακρίτας ( έγραψε το διήγημα «οι Αρματωμένοι»), Γιάννης Μαγκλής, Διονύσιος Ρώμας (μετέπειτα βουλευτής) ο πολιτικός- υπουργός Γεώργιος Καρτάλης, ο βαρύτονος Ευάγγελος Μαγκλιβέρας, οι τενόροι Γ. Τουμπακάρης (έπεσε ηρωϊκώς μαχόμενος), Κώστας Σάμιος, οι ζωγράφοι Σπύρος Βασιλείου και Γιάννης Τσαρούχης, οι ηθοποιοί, Λάμπρος Κωνσταντάρας ( τραυματίσθηκε σε μάχη και όταν έγινε καλά στα μετόπισθεν, ζήτησε να τον ξαναστείλουν στην πρώτη γραμμή) Διονύσης Παπαγιανόπουλος (ο πολέμαρχος ανθυπολοχαγός στην πρώτη γραμμή), Ντίνος Ηλιόπουλος ( ασυρματιστής του πυρoβολικού), Παντελής Ζερβός ( λοχίας στην πρώτη γραμμή), Νίκος Σταυρίδης (τραυματιοφορέας), Λυκούργος Καλλέργης, Θάνος Κωτσόπουλος, Μάνος Κατράκης, Στέλιος Βόκοβιτς, Γκίκας Μπινιάρης, Νάσος Χριστογιαννόπουλος, Φρίξος Θεοφανίδης, Μάκης Τζίνης, Στέφανος Πήλιος, όλοι με ψυχή λέοντα στην πρώτη γραμμή. Δυο γενναίοι ηθοποιοί που σκοτώθηκαν, οι Δήμος Αυγείας και Πάνος Παπακυριακόπουλος (ο γνωστός ως Πάνος Ντόλης).

Οι πεσόντες στον πόλεμο ηθοποιοί
Ο Δήμος Αυγείας και ο Πάνος Παπακυριακόπουλος, ήταν οι μεγάλες απώλειες των ηθοποιών στον πόλεμο. Ο Δήμος στις 21-11-40, κολυμπώντας, μ’ ένα μαχαίρι στο στόμα, έκοψε τα καλώδια κι έσωσε μια σημαντική γέφυρα από την ανατίναξη κι έτσι μπήκε ο στρατός μας στην Κορυτσά. Για την πράξη του αυτή παρασημοφορήθηκε. Ξαναπήγε στο Μέτωπο, όπου σε μια άλλη μάχη τραυματίσθηκε στην κοιλιά και πέθανε από αιμορραγία. Ο Πάνος Παπακυριακόπουλος ( Ντόλης το ψευδώνυμό του στο θέατρο του Λαού στο Μεταξουργείο, όπου έπαιζε) έπεσε πολεμώντας στον Αυλώνα στις 25-1-1941.
Ο Χρήστος Πύρπασος, (Πυρπασόπουλος), δημοσιογράφος, ηθοποιός και συγγραφέας, συγκλονισμένος αποτύπωσε τον πόνο των συναδέλφων του νεκρού Πάνου Ντόλη, στους παρακάτω στίχους: « …κι έπεσε για την πατρίδα / ο φτωχός ο θεατρίνος, / έξω από τον Αυλώνα,/ ο άξιος πολεμιστής. / Πέθανε ανδρικά στη μάχη / ωσάν Έλληνας εκείνος / του θεάτρου του πολέμου / που ήταν πρωταγωνιστής».

ΑΘΑΝΑΤΟΙ

ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ



1 σχόλιο:

  1. Ος ΦΙΛΟΝΑΖΙΣΤΕς & ΦΙΛΟΧΙΤΛΕΡΙΚΟΙ ΚΑΝΕΝΑς ΠΡΟΘΥΠΟΥΡΓΟς & ΚΑΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΤΡΕΨΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗς ΠΕΡΙΟΥΣΙΑς ΟΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΖΗΜΙΟΘΟΥΝ ΟΣΕς ΔΙΚΕς ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΙΣΗ ΕΙς ΒΑΡΟς ΤΩΝ ΦΙΛΟΝΑΖΙΣΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ.- Η ΔΥΣΜΗΡΗ & ΦΤΩΧΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΝΑ ΔΟΣΗ ΜΕΡΙΚΑ ΨΟΡΟΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΖΗΜΙΟΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΓΕΝΟΙ (ΘΥΜΑΤΑ) ΤΗς ΝΑΖΙΣΤΙΚΗς (ΓΕΡΜΑΝΟΑΥΣΤΡΙΑΚΗς) ΚΤΗΝΟΔΙΑς

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.