Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΛΑΩΝ ΜΕ ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΚΑΛΛΕΡΓΗ




Τα  πρώτα  μωρά  που  γεννήθηκαν  στις  Ευρωπαϊκές  χώρες  την  Πρώτη  Ιανουαρίου  2017,  από  "Ευρωπαίους" γονείς. 


ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ


ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΖΗΤΟΥΝ ΝΑ ΜΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΠΛΑΤΩΝΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΛΕΥΚΟΙ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ...

Φοιτητές της Σχολής Ανατολικών και Αφρικανικών Σπουδών, απαιτούν «η πλειοψηφία των φιλοσόφων για τα μαθήματα» να είναι από την Αφρική και την Ασία επειδή οι λευκοί φιλόσοφοι πρεσβεύουν την αποικιοκρατία

Φοιτητές από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, απαιτούν, στοχαστές όπως ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης, ο Βολταίρος, και ο Καντ να διαγραφούν από την εξεταστέα ύλη... επειδή είναι λευκοί!
Μέσα Ενημέρωσης από το Ηνωμένο Βασίλειο, παραθέτουν λεγόμενα από φοιτητές της Σχολής Ανατολικών και Αφρικανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, που απαιτούν «η πλειοψηφία των φιλοσόφων για τα μαθήματα» να είναι από την Αφρική και την Ασία.

Μια δήλωση από την ένωση των μαθητών προσέθεσε ότι η απαγόρευση λευκών φιλοσόφων θα πρέπει να είναι μέρος μιας ευρύτερης εκστρατείας για την «απο-αποίκηση» του πανεπιστημίου και «την αντιμετώπιση της διαρθρωτικής και επιστημολογικής κληρονομιάς της αποικιοκρατίας».

«Λευκοί φιλόσοφοι» θα πρέπει να είναι στην εξεταστέα ύλη μόνο «εφόσον απαιτείται», και το έργο τους θα πρέπει να μελετηθεί από μια «κριτική σκοπιά» ανέφερε η δήλωση, όπως παρατέθηκε από βρετανικά μέσα ενημέρωσης.

«Για παράδειγμα, θα πρέπει να αναγνωριστεί το αποικιακό ιστορικό πλαίσιο στο οποίο οι λεγόμενοι φιλόσοφοι του Διαφωτισμού έγραψαν και έδρασαν», ανέφεραν οι φοιτητές.

Πολλοί μελετητές έχουν εξοργιστεί από τη απαίτηση, προειδοποιώντας ότι η κατάσταση θα μπορούσε να βγει εκτός ελέγχου.

«Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε μια ολόκληρη περιοχή της πνευματικής προσπάθειας χωρίς να έχει διερευνηθεί, και σαφώς δεν έχουν διερευνηθεί τι εννοούν με τον όρο λευκοί φιλόσοφοι» δήλωσε στην Daily Mail, ο Sir Roger Scruton.

«Αν νομίζουν ότι υπάρχει ένα πλαίσιο αποικιοκρατίας από το οποίο προέκυψε η "Κριτική του Καθαρού Λόγου" του Καντ, θα ήθελα να το ακούσω» πρόσθεσε.

Ο αντικαγκελάριος του Πανεπιστημίου του Μπάκιγχαμ, Sir Anthony Seldon, δήλωσε στην Daily Mail ότι μοιάζει με «έναν πραγματικό κίνδυνο, να βγει εκτός ελέγχου η πολιτική ορθότητα».

Γνώμες μέσα στο πανεπιστήμιο είναι επίσης διχασμένες. Η επικεφαλής του τμήματος Ανατολικών και Αφρικανικών Σπουδών , Erica Hunter, εξεπλάγη από τη δήλωση των φοιτητών, χαρακτηρίζοντάς την «μάλλον γελοία».

«Θα αντισταθούμε σθεναρά στη διαγραφή φιλοσόφων ή ιστορικών μόνο και μόνο επειδή είναι της μόδας», πρόσθεσε στον Telegraph.

Ωστόσο, η Δρ Ντέμπορα Τζόνστον, διοικητικό στέλεχος της σχολής, βλέπει την πρωτοβουλία των μαθητών να αμφισβητήσουν την εξεταστέα ύλη ως θετική, εξηγώντας ότι «ενημερωμένη και κριτική συζήτηση και αντιπαράθεση, σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών που διδάσκεται» είναι «ένα υγιεινό και κατάλληλο μέρος της ακαδημαϊκής επιχείρησης».




ΒΙΒΛΙΟ:

ΠΟΙΟΣ  ΣΚΟΤΩΣΕ  ΤΟΝ  ΟΜΗΡΟ  ΣΤΙΣ  ΗΠΑ;

Ποιος σκότωσε τον Όμηρο;

Ο θάνατος της κλασικής παιδείας και η
 
αποκατάσταση της ελληνικής σοφίας

Συγγραφείς:   Victor Davis Hanson -  Τζων Χηθ

 Θέμα:  Αρχαιολογία- Φιλολογία- Μυθολογία

Εκδότης: Κάκτος

 Μετάφραση:  Ρένα Καρακατσάνη

Επιμέλεια: Φιλολογική Ομάδα Κάκτου

Σελίδες:  356

Ημ. Έκδοσης: 01/01/1999

 

 

 

 

 Το  βιβλίο «Ποιος σκότωσε τον Όμηρο;»  το  έγραψαν  στην   Αμερική  δύο  εξαιρετικοί  ακαδημαϊκοί συγγραφείς,  ο Victor Davis Hanson,  διακεκριμένος  αμερικανός  ελληνιστής,  μαζί με έναν ακόμη καθηγητή Κλασικών Σπουδών, τον John Heath.

Οι  δύο  Ελληνιστές  καθηγητές  καταφέρονται εναντίον των περισσότερων συναδέλφων τους,  των  αμερικανών ακαδημαϊκών για ατολμία, υποκρισία και ανιαρότητα και τους κατηγορούν ότι έχουν αφήσει,  για  κάποιους  λόγους,   τις κλασικές σπουδές να περιπέσουν στην αφάνεια.

Η αρχαία ελληνική θεώρηση της ζωής ¬ αυτό εννοείται με τον «Όμηρο» στον τίτλο- έχει εγκαταλειφθεί σχεδόν ολοκληρωτικά από τον σύγχρονο κόσμο. Οι συνέπειες αυτής της εγκατάλειψης θα είναι ολέθριες, όπως έχει δείξει η ιστορία του δυτικού πολιτισμού, εκτός αν γίνουν κάποιες κινήσεις για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος του ευρύτερου κοινού. Το βιβλίο, παρ ότι γράφηκε για να αφυπνίσει την αμερικανική κοινωνία, περιγράφει καταστάσεις στον ακαδημαϊκό μικρόκοσμο αλλά και στη νοοτροπία του κόσμου που ισχύουν,  τόσο στην Ευρώπη όσο και στη χώρα μας.

 

Οι εκδόσεις Κάκτος εξέδωσαν το βιβλίο στα ελληνικά το 1999, και  το Κοινωφελές Ιδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης και η Ελληνική Ανθρωπιστική Εταιρεία κάλεσαν τον καθηγητή Victor Davis Hanson να μιλήσει για τις αιτίες μαρασμού των Ελληνικών Σπουδών στις ΗΠΑ.

Ολοφάνερα τόσο ο κ. Hanson, καθηγητής και διευθυντής του Προγράμματος Κλασικών Σπουδών στο California State University Fresno, όσο και ο κ. Heath, καθηγητής και πρόεδρος του Τμήματος Κλασικών Σπουδών στο Santa Clara University, ανήκουν στους πιο επίμονους υποστηρικτές των κλασικών σπουδών στις ΗΠΑ, σε βαθμό να προκαλούν τη δυσφορία όσων σήμερα επαγγέλλονται στην Αμερική την πολυπολιτισμικότητα και την ανάγκη για «πρακτικές» και «εφαρμόσιμες» σπουδές.

Στο  επόμενο βιβλίο των δύο συγγραφέων με τίτλο Bonfire of the Humanities: Rescuing the Classics in an Impoverished Age, στο οποίο συμμετέχει ένας ακόμη ελληνιστής του California State University, ο Bruce S. Thornton,  γίνεται έκκληση να μην πεταχθούν οι Ελληνικές ανθρωπιστικές σπουδές στα σκουπίδια.

Παρ όλες τις δυσκολίες που περιγράφονται για την επανεκτίμηση της κλασικής αρχαιότητας στον σύγχρονο κόσμο υπάρχει ένα αισιόδοξο μήνυμα στο βιβλίο Ποιος σκότωσε τον Όμηρο; «Πραγματικά, θα ήταν ύβρις να συμπεράνουμε ότι απλοί κλασικιστές της γενιάς μας, μέσα στους διαδρόμους των σχολών και στις αίθουσες διδακτικού προσωπικού, σε αεροπλάνα και σε ημερίδες, θα είχαν τη δύναμη να καταστρέψουν για πάντα τον Όμηρο. Δεν μπορούν και δεν θα το κάνουν».

Ο  ΟΡΟΣ  «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ»  ΝΑ  ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ  ΤΑ  ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

Το μεγαλύτερο πλήγμα στις κλασικές σπουδές κατέφεραν η εμφάνιση των κοινωνικών επιστημών και η συνακόλουθη κυριαρχία της ανθρωπολογίας και της κοινωνιολογίας στα πανεπιστημιακά προγράμματα. Όσο βλέπουν τον εαυτό τους στην αρχαία Ελλάδα, υποστηρίζουν σήμερα οι Αμερικανοί, άλλο τόσο βλέπουν τον εαυτό τους στους πολιτισμούς της Πολυνησίας ή του τροπικού δάσους του Αμαζονίου. Φθάσαμε στο σημείο να υποστηρίζεται από τους πλέον πολιτικοποιημένους κοινωνικούς επιστήμονες ότι ο όρος «ελληνικός», ως συνολικός πολιτισμικός όρος, δεν έχει θέση στα πανεπιστήμια!
(ΣΗΜΕΙΩΣΗ: οι  ίδιοι  οι  Αμερικανοί  "κοινωνικοί  επιστήμονες"   - τρομάρα  μας - μήπως  θα  καταργήσουν  και  τον  όρο  "εβραϊκός"  ή  εδώ  πονάει;).

«Πολλοί προτιμούν τον όρο "μεσογειακός" ¬ ορολογία περισσότερο σύμφωνη με την προσπάθεια που καταβάλλει το πανεπιστήμιο για την επινόηση μιας "πολυπολιτισμικής" Αμερικής». Έπειτα υπάρχει και ένας αμερικανικός εθνικισμός που θέλει «περισσότερη αμερικανική ιστορία». Σε αυτά τα πλήγματα προστίθενται οι πληθωριστικές τάσεις στον Τομέα Κλασικών Σπουδών, που έχει καταντήσει «μια βυθιζόμενη γραφειοκρατία».

Αντί να κάνουν πράξη τον ελληνικό τρόπο ζωής, αντί να τον διδάσκουν στην κοινωνία, οι μελετητές των Ελληνικών γράφουν μελέτες που δεν αφορούν κανέναν, παραθέτουν εκατοντάδες τίτλους στις βιβλιογραφίες και δεν διαβάζονται από κανέναν.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι κλασικές σπουδές αμφισβητήθηκαν από κάποιους κυρίαρχους κατά εποχές.

Οι συγγραφείς του βιβλίου Ποιος σκότωσε τον Όμηρο; κάνουν αναδρομή στην ιστορία της δυτικής παιδείας και δείχνουν ποιες αξίες στήριξαν και στηρίζουν ακόμη τον δυτικό πολιτισμό.

«ΝΑ  ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ  ΣΑΝ  ΕΛΛΗΝΕΣ»

Προτείνουν να «σκεφτόμαστε σαν Έλληνες» και να μη συγχέουμε την ανθρωπιστική παιδεία με την επαγγελματική κατάρτιση.



ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.