• Γιατί έστησαν τα κέντρα κράτησης των μεταναστών σε συγκεκριμένες περιοχές
• Η εντύπωση που κερδίζει συνεχώς έδαφος είναι ότι η μεταφορά λαθρομεταναστών στη Θράκη έχει ως σκοπό την εξασφάλιση φτηνού εργατικού δυναμικού στην επιδιωκόμενη δημιουργία ΕΟΖ
Συνεχίζεται ο θόρυβος και ο προβληματισμός για τις Ειδικές Οικονομικές Ζώνες της Θράκης ως προς τις συνέπειες που μπορεί να έχει η εφαρμογή αυτού του θεσμού στην πλέον ευαίσθητη περιοχή της Ελλάδας, χωρίς... η κυβέρνηση να δίνει μέχρι στιγμής ουσιαστικές απαντήσεις για το θέμα, γεγονός που εντείνει την ανησυχία του τοπικού πληθυσμού...
Με το άρθρο μας στο προηγούμενο τεύχος των «Επικαίρων» να έχει περιγράψει σε γενικές γραμμές τις σχεδιαζόμενες ΕΟΖ στη Θράκη, αυτό που δεν ανεφέρθη
παρά ακροθιγώς είναι οι συνέπειες από απόψεως εθνικής ασφάλειας, γεγονός που προκύπτει από το συνδυασμό της «ιδιαιτεροποιήσεως» της συγκεκριμένης περιοχής, υπό την έννοια της διαφοροποιήσεως και του κατά κάποιο τρόπο διαχωρισμού της από τον υπόλοιπο εθνικό κορμό, με το μεγαλύτερο πρόβλημα εθνικής ασφαλείας που απειλεί την Ελλάδα, τη λαθρομετανάστευση. Από απόψεως στρατηγικής δηλαδή, έχουμε το φαινόμενο της προσπάθειας επιλύσεως μιας πτυχής ενός προβλήματος (μεταναστευτικού) δια της επιβαρύνσεως, στο σύνολο του, ενός εξίσου σημαντικού προβλήματος (θρακικού - μειονοτικού), κάτι που είναι ενδεικτικό της προχειρότητας με την οποία αντιμετωπίζονται τέτοια σοβαρά θέματα.
Στις... υπηρεσίες Γερμανών;
Ο λόγος, εν προκειμένω, για την απόφαση των αρμοδίων να διοχετεύσουν μέρος των λαθρομεταναστών σε εγκαταστάσεις «προσωρινής» κρατήσεως στη Θράκη και τη διαφαινόμενη πρόθεση για χρησιμοποίηση τους στις ΕΟΖ των Γερμανών και των Τούρκων επενδυτών. Η άποψη αυτή δεν αποτελεί αυθαίρετο συλλογισμό, αλλά συμπέρασμα που προκύπτει από μια απλή εξέταση ορισμένων ενεργειών και νομοθετημάτων, φαινομενικά αποσπασματικών και άσχετων μεταξύ τους, αλλά ουδόλως τυχαίων, εάν τις θεωρήσει κανείς ως ενιαίο σύνολο και υπό συγκεκριμένο πρίσμα. Γενικώς, η εντύπωση που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος είναι ότι η μεταφορά λαθρομεταναστών στη Θράκη και συγκεκριμένα νομοθετικά μέτρα έχουν ως σκοπό όχι τη μερική έστω επίλυση του μεταναστευτικού, αλλά την εξασφάλιση φτηνού εργατικού δυναμικού στην επιδιωκόμενη από τους Γερμανούς δημιουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών στη Θράκη.
Η άποψη αυτή προκύπτει καθαρά εάν κανείς συνδυάσει την υποκινούμενη έξωθεν προσπάθεια για δημιουργία ΕΟΖ στη Θράκη, που ξεκίνησε με την ίδρυση του Οικονομικού Φόρουμ της Θράκης το 2009 (βλ. τεύχος 151 των «Επικαίρων») και κορυφώθηκε με δηλώσεις κορυφαίων Γερμανών επισήμων το 2011 και το 2012, με την ψήφιση συγκεκριμένων νομοθετημάτων που άρχισαν να εμφανίζονται το 2007 και συνεχίστηκαν αργότερα το 2011 και 2012, καθώς επίσης και με την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Δημοσίας Τάξεως για τη μεταφορά και «προσωρινή κράτηση» λαθρομεταναστών στις Σχολές Δοκίμων Αστυφυλάκων στη Θράκη.
«Αμπάρι ψυχών»
Το θέμα της συνέργειας των παραπάνω αποφάσεων και νομοθετημάτων επεσήμανε σε μια πλήρως τεκμηριωμένη επιστολή της η Ομοσπονδία Επαγγελματιών - Βιοτεχνών - Εμπόρων νομού Ξάνθης (βλ. σχετική αναφορά στο προηγούμενο τεύχος), η οποία αναφέρει επί λέξει:
«Η Ομοσπονδία ενόψει της κατάστασης που διαμορφώνεται με την επιλογή της Περιφέρειάς μας ως τόπου συγκέντρωσης, σε συνθήκες κράτησης, παράνομων μεταναστών, οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς "επιστροφής", και εκτιμώντας από τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα επισήμως ότι -παρά τους περί του αντιθέτου ισχυρισμούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης- πρόκειται για μόνιμα επί της ουσίας μέτρα με πιθανές αλλαγές και προσθήκες ως προς τους χώρους κράτησης των λαθρομεταναστών, επισημαίνει με την παρούσα τον κίνδυνο να μετατραπεί η περιοχή μας σε "αμπάρι ψυχών" για όλους μας (ελεύθερους πολίτες και κρατούμενους μετανάστες), εάν υπογραφεί το Π.Δ που ενεργοποιεί το άρθρο 37-5 του νόμου 3907/2011».
Τι λέει ο νόμος 3907 (αριθμός φύλλου 7, τεύχος πρώτο, της 26ης Ιανουαρίου 2011) για την «Ίδρυση Υπηρεσίας Ασύλου και Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής, προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/115/ΕΚ. "σχετικά με τους κοινούς κανόνες και διαδικασίες στα κράτη - μέλη για την επιστροφή των παρανόμως διαμενόντων υπηκόων τρίτων χωρών" και λοιπές διατάξεις» και συγκεκριμένως στο άρθρο 37, παράγραφος 5, αναφέρεται παρακάτω επί λέξει:
«Σε περίπτωση αδυναμίας των αρμόδιων κατά περίπτωση Αρχών να διασφαλίσουν με ίδιους πόρους ή μέσα ότι οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων η απομάκρυνση έχει αναβληθεί, απολαμβάνουν κατά το χρονικό διάστημα της αναβολής στοιχειώδεις όρους αξιοπρεπούς προσωρινής στέγασης σε εγκαταστάσεις δημόσιου ή κοινωφελούς χαρακτήρα και γενικότερα ότι καλύπτουν τις άμεσες βιοτικές τους ανάγκες μπορεί να επιτραπεί μετά από σχετική άδεια, να απασχολούνται ως μισθωτοί σε τομείς απασχόλησης σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας. Με Προεδρικό Διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Προστασίας του Πολίτη, καθορίζονται οι τομείς απασχόλησης και οι περιοχές της χώρας όπου μπορούν να ασχολούνται ως μισθωτοί οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων έχει αναβληθεί η απομάκρυνση, το καθεστώς της ασφαλιστικής τους κάλυψης οι όροι, οι προϋποθέσεις οι διαδικασίες και τα αρμόδια για τη χορήγηση της άδειας εργασίας όργανα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα» κ.λπ.
Σημ.: Οι αστυνομικές σχολές στις οποίες μεταφέρθηκαν ήδη αρκετές εκατοντάδες λαθρομεταναστών -οι οποίοι, φυσικά, δεν θα φεύγουν από τη Θράκη για να πάνε να εργασθούν στη Θεσσαλονίκη ή στα Γιάννενα- είναι εγγύτατα των περιοχών που έχουν αναφερθεί ως ΕΟΖ.
Ανατροπές στην τοπική κοινωνία
Στη συνέχεια της επιστολής της, η Ομοσπονδία αφού αναφέρει ότι λαμβάνοντας υπ' όψιν (Σ.Σ: εκτός από το παραπάνω άρθρο του Ν. 3907):
α) το άρθρο 84, του Μ 4042/01.03-2012, του κεφαλαίου ΙΓ περί απαγόρευσης απασχόλησης παράνομων μεταναστών, πλην αυτών που υπάγονται σε παραπάνω περίπτωση ταυ άρθρου 37-5.
β) την αναφορά της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ στο πλαίσιο «του διαλόγου για το μεταναστευτικό και το άσυλο» στην Ελλάδα, που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Μάιο και στο οποίο περιγράφονται με σαφήνεια οι αδυναμίες της διοικητικής κράτησης και το ανέφικτο των μαζικών απελάσεων και η επιλογή της «λύσεως» για τους λαθρομετανάστες η χορήγηση «άδειας εργασίας υπό προϋποθέσεις» σε ένα καθεστώς «προσωρινής διαμονής υπό ανοχή»,
γ) την απόφαση «πιλοτικής» εγκαθίδρυσης ΕΟΖ στην Περιφέρειά μας παρά τις επιφυλάξεις και διαφωνίες που έχουν εκφραστεί
δ) το άρθρο 29-6 του Ν. 4072 που επιτρέπει την είσοδο σε άλλο τελωνειακό καθεστώς (Ειδική Οικονομική Ζώνη, Ελεύθερη Τελωνειακή Ζώνη) βιομηχανικών προϊόντων που εισάγονται από τρίτες χώρες και η κυκλοφορία τους στην αγορά απαγορεύτηκε λόγω κινδύνων για την υγεία την ασφάλεια και το περιβάλλον (!) και
ε) το άρθρο 41-6 και 41-7 του Ν.4072/11.4.2012, που επιτρέπει εντός των Ελεύθερων Τελωνειακών Ζωνών, ανάπτυξη βιομηχανικής δραστηριότητας και επεξεργασία προϊόντων που εισάγονται από τρίτες χώρες καλεί τους αρμόδιους για την έκδοση του Π.Δ. για το άρθρο 37-5 να μην προχωρήσουν αβασάνιστα στην υπογραφή του, αλλά να λάβουν σοβαρά υπ' όψιν τους τη βούληση της τοπικής κοινωνίας καλεί για μια ακόμη φορά τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ να αναθεωρήσει την απόφασή του για την ΕΟΖ στη Θράκη, όπως επίσης και τα κόμματα της Βουλής να προβληματισθούν για τη συνέργεια των προαναφερομένων, φαινομενικά αποσπασματικών, διατάξεων και νομοθετημάτων, που προοιωνίζονται ανατροπές αγνώστων διαστάσεων στις τοπικές κοινωνίες για τις οποίες προορίζονται.
Τέλος η Ομοσπονδία ζητά από την ελληνική Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς να εξηγήσουν, με πειστικό τρόπο, γιατί με τα 206,7 εκατ. ευρώ που έλαβε η Ελλάδα για το μεταναστευτικό μέσω των Ταμείων «Εξωτερικών Συνόρων», «Επιστροφής» και «Προσφύγων» την περίοδο 2007-2011 δεν έλυσε το πρόβλημα -αντιθέτως αυτό επιδεινώθηκε- ενώ θα μπορέσει να δώσει λύσεις με τα 86 εκατ. ευρώ που προβλέπονται για το 2012, τη στιγμή που το πρόβλημα είναι πλέον διογκωμένο.
Για τις ειδικότερες διαστάσεις εθνικής ασφαλείας εκ της εμπλοκής των Τούρκων στις ΕΟΖ της Θράκης θα επανέλθουμε.
• Η εντύπωση που κερδίζει συνεχώς έδαφος είναι ότι η μεταφορά λαθρομεταναστών στη Θράκη έχει ως σκοπό την εξασφάλιση φτηνού εργατικού δυναμικού στην επιδιωκόμενη δημιουργία ΕΟΖ
Συνεχίζεται ο θόρυβος και ο προβληματισμός για τις Ειδικές Οικονομικές Ζώνες της Θράκης ως προς τις συνέπειες που μπορεί να έχει η εφαρμογή αυτού του θεσμού στην πλέον ευαίσθητη περιοχή της Ελλάδας, χωρίς... η κυβέρνηση να δίνει μέχρι στιγμής ουσιαστικές απαντήσεις για το θέμα, γεγονός που εντείνει την ανησυχία του τοπικού πληθυσμού...
Με το άρθρο μας στο προηγούμενο τεύχος των «Επικαίρων» να έχει περιγράψει σε γενικές γραμμές τις σχεδιαζόμενες ΕΟΖ στη Θράκη, αυτό που δεν ανεφέρθη
παρά ακροθιγώς είναι οι συνέπειες από απόψεως εθνικής ασφάλειας, γεγονός που προκύπτει από το συνδυασμό της «ιδιαιτεροποιήσεως» της συγκεκριμένης περιοχής, υπό την έννοια της διαφοροποιήσεως και του κατά κάποιο τρόπο διαχωρισμού της από τον υπόλοιπο εθνικό κορμό, με το μεγαλύτερο πρόβλημα εθνικής ασφαλείας που απειλεί την Ελλάδα, τη λαθρομετανάστευση. Από απόψεως στρατηγικής δηλαδή, έχουμε το φαινόμενο της προσπάθειας επιλύσεως μιας πτυχής ενός προβλήματος (μεταναστευτικού) δια της επιβαρύνσεως, στο σύνολο του, ενός εξίσου σημαντικού προβλήματος (θρακικού - μειονοτικού), κάτι που είναι ενδεικτικό της προχειρότητας με την οποία αντιμετωπίζονται τέτοια σοβαρά θέματα.
Στις... υπηρεσίες Γερμανών;
Ο λόγος, εν προκειμένω, για την απόφαση των αρμοδίων να διοχετεύσουν μέρος των λαθρομεταναστών σε εγκαταστάσεις «προσωρινής» κρατήσεως στη Θράκη και τη διαφαινόμενη πρόθεση για χρησιμοποίηση τους στις ΕΟΖ των Γερμανών και των Τούρκων επενδυτών. Η άποψη αυτή δεν αποτελεί αυθαίρετο συλλογισμό, αλλά συμπέρασμα που προκύπτει από μια απλή εξέταση ορισμένων ενεργειών και νομοθετημάτων, φαινομενικά αποσπασματικών και άσχετων μεταξύ τους, αλλά ουδόλως τυχαίων, εάν τις θεωρήσει κανείς ως ενιαίο σύνολο και υπό συγκεκριμένο πρίσμα. Γενικώς, η εντύπωση που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος είναι ότι η μεταφορά λαθρομεταναστών στη Θράκη και συγκεκριμένα νομοθετικά μέτρα έχουν ως σκοπό όχι τη μερική έστω επίλυση του μεταναστευτικού, αλλά την εξασφάλιση φτηνού εργατικού δυναμικού στην επιδιωκόμενη από τους Γερμανούς δημιουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών στη Θράκη.
Η άποψη αυτή προκύπτει καθαρά εάν κανείς συνδυάσει την υποκινούμενη έξωθεν προσπάθεια για δημιουργία ΕΟΖ στη Θράκη, που ξεκίνησε με την ίδρυση του Οικονομικού Φόρουμ της Θράκης το 2009 (βλ. τεύχος 151 των «Επικαίρων») και κορυφώθηκε με δηλώσεις κορυφαίων Γερμανών επισήμων το 2011 και το 2012, με την ψήφιση συγκεκριμένων νομοθετημάτων που άρχισαν να εμφανίζονται το 2007 και συνεχίστηκαν αργότερα το 2011 και 2012, καθώς επίσης και με την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Δημοσίας Τάξεως για τη μεταφορά και «προσωρινή κράτηση» λαθρομεταναστών στις Σχολές Δοκίμων Αστυφυλάκων στη Θράκη.
«Αμπάρι ψυχών»
Το θέμα της συνέργειας των παραπάνω αποφάσεων και νομοθετημάτων επεσήμανε σε μια πλήρως τεκμηριωμένη επιστολή της η Ομοσπονδία Επαγγελματιών - Βιοτεχνών - Εμπόρων νομού Ξάνθης (βλ. σχετική αναφορά στο προηγούμενο τεύχος), η οποία αναφέρει επί λέξει:
«Η Ομοσπονδία ενόψει της κατάστασης που διαμορφώνεται με την επιλογή της Περιφέρειάς μας ως τόπου συγκέντρωσης, σε συνθήκες κράτησης, παράνομων μεταναστών, οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς "επιστροφής", και εκτιμώντας από τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα επισήμως ότι -παρά τους περί του αντιθέτου ισχυρισμούς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης- πρόκειται για μόνιμα επί της ουσίας μέτρα με πιθανές αλλαγές και προσθήκες ως προς τους χώρους κράτησης των λαθρομεταναστών, επισημαίνει με την παρούσα τον κίνδυνο να μετατραπεί η περιοχή μας σε "αμπάρι ψυχών" για όλους μας (ελεύθερους πολίτες και κρατούμενους μετανάστες), εάν υπογραφεί το Π.Δ που ενεργοποιεί το άρθρο 37-5 του νόμου 3907/2011».
Τι λέει ο νόμος 3907 (αριθμός φύλλου 7, τεύχος πρώτο, της 26ης Ιανουαρίου 2011) για την «Ίδρυση Υπηρεσίας Ασύλου και Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής, προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/115/ΕΚ. "σχετικά με τους κοινούς κανόνες και διαδικασίες στα κράτη - μέλη για την επιστροφή των παρανόμως διαμενόντων υπηκόων τρίτων χωρών" και λοιπές διατάξεις» και συγκεκριμένως στο άρθρο 37, παράγραφος 5, αναφέρεται παρακάτω επί λέξει:
«Σε περίπτωση αδυναμίας των αρμόδιων κατά περίπτωση Αρχών να διασφαλίσουν με ίδιους πόρους ή μέσα ότι οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων η απομάκρυνση έχει αναβληθεί, απολαμβάνουν κατά το χρονικό διάστημα της αναβολής στοιχειώδεις όρους αξιοπρεπούς προσωρινής στέγασης σε εγκαταστάσεις δημόσιου ή κοινωφελούς χαρακτήρα και γενικότερα ότι καλύπτουν τις άμεσες βιοτικές τους ανάγκες μπορεί να επιτραπεί μετά από σχετική άδεια, να απασχολούνται ως μισθωτοί σε τομείς απασχόλησης σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας. Με Προεδρικό Διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Προστασίας του Πολίτη, καθορίζονται οι τομείς απασχόλησης και οι περιοχές της χώρας όπου μπορούν να ασχολούνται ως μισθωτοί οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων έχει αναβληθεί η απομάκρυνση, το καθεστώς της ασφαλιστικής τους κάλυψης οι όροι, οι προϋποθέσεις οι διαδικασίες και τα αρμόδια για τη χορήγηση της άδειας εργασίας όργανα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα» κ.λπ.
Σημ.: Οι αστυνομικές σχολές στις οποίες μεταφέρθηκαν ήδη αρκετές εκατοντάδες λαθρομεταναστών -οι οποίοι, φυσικά, δεν θα φεύγουν από τη Θράκη για να πάνε να εργασθούν στη Θεσσαλονίκη ή στα Γιάννενα- είναι εγγύτατα των περιοχών που έχουν αναφερθεί ως ΕΟΖ.
Ανατροπές στην τοπική κοινωνία
Στη συνέχεια της επιστολής της, η Ομοσπονδία αφού αναφέρει ότι λαμβάνοντας υπ' όψιν (Σ.Σ: εκτός από το παραπάνω άρθρο του Ν. 3907):
α) το άρθρο 84, του Μ 4042/01.03-2012, του κεφαλαίου ΙΓ περί απαγόρευσης απασχόλησης παράνομων μεταναστών, πλην αυτών που υπάγονται σε παραπάνω περίπτωση ταυ άρθρου 37-5.
β) την αναφορά της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ στο πλαίσιο «του διαλόγου για το μεταναστευτικό και το άσυλο» στην Ελλάδα, που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Μάιο και στο οποίο περιγράφονται με σαφήνεια οι αδυναμίες της διοικητικής κράτησης και το ανέφικτο των μαζικών απελάσεων και η επιλογή της «λύσεως» για τους λαθρομετανάστες η χορήγηση «άδειας εργασίας υπό προϋποθέσεις» σε ένα καθεστώς «προσωρινής διαμονής υπό ανοχή»,
γ) την απόφαση «πιλοτικής» εγκαθίδρυσης ΕΟΖ στην Περιφέρειά μας παρά τις επιφυλάξεις και διαφωνίες που έχουν εκφραστεί
δ) το άρθρο 29-6 του Ν. 4072 που επιτρέπει την είσοδο σε άλλο τελωνειακό καθεστώς (Ειδική Οικονομική Ζώνη, Ελεύθερη Τελωνειακή Ζώνη) βιομηχανικών προϊόντων που εισάγονται από τρίτες χώρες και η κυκλοφορία τους στην αγορά απαγορεύτηκε λόγω κινδύνων για την υγεία την ασφάλεια και το περιβάλλον (!) και
ε) το άρθρο 41-6 και 41-7 του Ν.4072/11.4.2012, που επιτρέπει εντός των Ελεύθερων Τελωνειακών Ζωνών, ανάπτυξη βιομηχανικής δραστηριότητας και επεξεργασία προϊόντων που εισάγονται από τρίτες χώρες καλεί τους αρμόδιους για την έκδοση του Π.Δ. για το άρθρο 37-5 να μην προχωρήσουν αβασάνιστα στην υπογραφή του, αλλά να λάβουν σοβαρά υπ' όψιν τους τη βούληση της τοπικής κοινωνίας καλεί για μια ακόμη φορά τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ να αναθεωρήσει την απόφασή του για την ΕΟΖ στη Θράκη, όπως επίσης και τα κόμματα της Βουλής να προβληματισθούν για τη συνέργεια των προαναφερομένων, φαινομενικά αποσπασματικών, διατάξεων και νομοθετημάτων, που προοιωνίζονται ανατροπές αγνώστων διαστάσεων στις τοπικές κοινωνίες για τις οποίες προορίζονται.
Τέλος η Ομοσπονδία ζητά από την ελληνική Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς να εξηγήσουν, με πειστικό τρόπο, γιατί με τα 206,7 εκατ. ευρώ που έλαβε η Ελλάδα για το μεταναστευτικό μέσω των Ταμείων «Εξωτερικών Συνόρων», «Επιστροφής» και «Προσφύγων» την περίοδο 2007-2011 δεν έλυσε το πρόβλημα -αντιθέτως αυτό επιδεινώθηκε- ενώ θα μπορέσει να δώσει λύσεις με τα 86 εκατ. ευρώ που προβλέπονται για το 2012, τη στιγμή που το πρόβλημα είναι πλέον διογκωμένο.
Για τις ειδικότερες διαστάσεις εθνικής ασφαλείας εκ της εμπλοκής των Τούρκων στις ΕΟΖ της Θράκης θα επανέλθουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.