περ. 445 - 385 π.χ. |
*Από τους εχθρούς πολλά μπορούν να διδαχθούν οι σοφοί* . (Αριστοφάνης από Αθήνα) .
περ. 480 - 406 π.χ |
*Ότι μαθαίνει το παιδί με αγάπη το διατηρεί στοργικά μέχρι τα γηρατειά του* . (Ευριπίδης από Σαλαμίνα) .
*Όποιος παραμελεί στη νεότητα του τη μάθηση και τον χρόνο που πέρασε έχει χάσει και το μέλλον έχει πεθάνει για αυτόν* . (Ευριπίδης) .
336 - 264 π.χ. |
*Μια φύση ευγενική με μέτρια εξάσκηση και με συνδρομή ενός δασκάλου μπορεί πολύ εύκολα να πετύχει την τέλεια αρετή* . (Ζήνων ο Στωικός από Κιτίο Κύπρου) .
*Όταν η τύχη σε σπρώχνει προς την φιλοσοφία σε ευεργετεί* . (Ζήνων ο Στωικός) .
περ. 540 - περ. 475 π.χ. |
*Η φιλοσοφία δεν είναι σύμφυτη με τον ανθρώπινο χαρακτήρα αλλά με τον Θείο* . (Ηράκλειτος από Έφεσο) .
*Μία είναι η σοφία : Να γνωρίζουμε τη σκέψη η οποία ρύθμισε τα πάντα για πάντα* . (Ηράκλειτος) .
*Η παιδεία είναι ένας άλλος ήλιος για τους μορφωμένους* . Δηλαδή για αυτούς που έχουν ευγενική φύση - ψυχή . (Ηράκλειτος από τα Απόκρυφα αποσπάσματα) .
*ΠΟΛΥΜΑΘΙΗ ΝΟΟΝ ΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΙ* . *Η πολυμάθεια δε διδάσκει να έχεις νου (σωφροσύνη)* .(Ηράκλειτος , αποσπάσματα για μια Ηθική) .
Υ.Γ.: *Οι πολλές γνώσεις δεν είναι απαραίτητο δείγμα σοφίας, αλλά κυρίως ζήτημα μνήμης, που αναπτύσσεται σε βάρος της κρίσης και της οξύτητας του πνεύματος* . (Α. Χρύσας) .
Υ.Γ.2: Αναζήτησε τη σοφία, όχι τη γνώση. Η γνώση είναι του παρελθόντος, η σοφία του μέλλοντος . (Αυτόχθονη Αμερικανική Παροιμία) .
496 - 406 π.χ. |
*Τα γηρατειά και χρόνος διδάσκουν τα πάντα* . (Σοφοκλής από Αθήνα) .
*Τόσο στη φιλοσοφία όσο και αλλού υπάρχει πρόοδος*. (Μελέαγρος από Γάδαρα Συρίας , 2ος - αρχές 1ου αι. π.χ.) .
*ΜΗ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΛΙΚΗΝ ΑΤΡΑΠΟΝ ΕΠΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΝ* . (Ευκλείδης,4-3ος αιων π.Χ., Αλεξανδρινός μαθηματικός) . Δηλαδή δεν υπάρχει βασιλικός [σύντομος] δρόμος για να μάθεις γεωμετρία (απευθυνόμενος στον Πτολεμαίο).
*ΔΕΙ ΠΑΙΔΕΥΕΣΘΑΙ ΚΑΙ ΤΑΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥΣ* . Πρέπει να καλλιεργούνται (μορφώνονται) και τα κορίτσια . (Κλεόβουλος ο Ρόδιος , 6ος αι. π.χ.) .
*Να αγαπάμε τη μάθηση και να αποφεύγουμε την αμάθεια* . (Κλεόβουλος) .
*Η γνώση της άγνοιας είναι η αρχή της σοφίας* . (Κλεόβουλος) .
444 - 366 π.χ. |
*Το κέρδος από τη φιλοσοφία είναι το να μπορείς να επικοινωνείς με τον εαυτό σου* . (Αντισθένης από Αθήνα) .
*Ο σοφός είναι αυτάρκης γιατί του ανήκουν όλα όσα έχουν οι άλλοι* . (Αντισθένης ).
*Όταν ο σοφός ασχοληθεί με την πολιτική δεν θα ακολουθήσει τους ισχύοντες νόμους αλλά τον νόμο της αρετής* . (Αντισθένης ) .
*Για το σοφό τίποτε δεν είναι ξένο ή ακατόρθωτο* . (Αντισθένης) .
*Από τη σοφία έμαθα να μιλώ με τον εαυτό μου* . (Αντισθένης) .
*Ο σοφός δεν υπερέχει τόσο στην επιλογή των καλών , όσο στην αποφυγή των κακών , έχοντας ως σκοπό το να μη ζει επίπονα και στενάχωρα* . (Ηγησίας από Κρήτη , 3ος αι. π.χ.) .
*O νους των σοφών , όπως το χρυσάφι , έχει μεγάλο βάρος* . (Δημόφιλος , 3ος αι. π.χ.) .
*Το χελιδόνι μας καθιέρωσε την ωραία εποχή και οι λόγοι του σοφού την ηρεμία της ψυχής* . (Δημόφιλος) .
*Είναι πολλά εκείνα που εμποδίζουν τη γνώση , τόσο η αβεβαιότητα όσο και η συντομία της ανθρώπινης ζωής* . (Πρωταγόρας από Άβδηρα , 480 - 410 π.χ.) .
*Οι σοφοί δεν υπάρχει περίπτωση να νιώσουν λύπη , γιατί η λύπη είναι παράλογη συστολή της ψυχής* . (Απολλόδωρος από Σελεύκεια) .
*Ο σοφός μπορεί να είναι κυνικός , γιατί ο κυνισμός είναι ο σύντομος δρόμος για την αρετή* .(Απολλόδωρος) .
*Η μόρφωση αποκτάται με τον χρόνο και με φροντίδα*. (Μητροκλής από Θράκη , 4ος αι. π.χ.) .
*Μη διστάζεις να πορευτείς πολύ μακριά για να πας σ εκείνους που συνηθίζουν να διδάσκουν κάτι χρήσιμο* . (Ισοκράτης) .
*Δεν υπάρχει ούτε θα υπάρξει άνθρωπος που να γνωρίζει κάτι με σαφήνεια * (Ξενοφάνης από Κολοφώνα , 6ος αι. π.χ.) .
*Όσο είμαστε νέοι , είμαστε ανδρείοι , η σύνεση όμως αναπτύσσεται στα γηρατειά*. (Βίων από Βορυσθένη , 3ος αι. π.χ.) .
*Η σοφία , δεν υπάρχει σε ένα , αλλά σε όλα τα ζωντανά . Όλα έχουν αντίληψη* . (Επίχαρμος από Συρακούσες , 530 - 440 π.χ.) .
*ΠΑΘΕΙ ΜΑΘΟΣ* . (Αισχύλος , Πβ. Αισχ. Αγαμ.177) . Δηλαδή αυτός που παθαίνει μαθαίνει , εξού και τα γνωμικά του Λαού *του έγινε το πάθημα μάθημα και *τα παθήματα των πρώτων, γεφύρι των δεύτερων* .
*Σοφός είναι όποιος ξέρει τα χρήσιμα και όχι τα πολλά* . (Αισχύλος από Ελευσίνα , 525 - 456 π.χ. ) .
*Η μόρφωση είναι το ραβδί που χρειάζεται κάποιος για να περπατήσει* . (Μένανδρος από Αθήνα , 324 - 291 π.χ.) .
*Με τη φιλοσοφία πρέπει ν' ασχολείσαι μέχρι στιγμής, που έχεις καταλάβει, ότι δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ ενός στρατηλάτη και ενός ονηλάτη (οδηγό του γαϊδάρου)* . (Κράτης από Θήβα , 4ος αι. π.χ.) .
*Ο ΜΕΝ ΠΕΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΕΝ ΠΛΟΥΤΟ ΚΑΙ ΕΝ ΠΕΝΙΑ ΟΥ ΤΑΡΑΣΣΕΤΑΙ Ο ΔΕ ΑΠΑΙΔΕΥΤΟΣ ΕΝ ΑΜΦΟΙΝ* (Αρίστων) Δηλαδή η καλλιέργεια (εκπαίδευση) βοηθά τον άνθρωπο στην σωστότερη αντιμετώπιση των καθημερινών του προβλημάτων .
*Να είσαι παιδί με τα παιδιά , άνδρας με τον άνδρες , γέροντας με τους γέροντες΄ αυτό είναι το ταλέντο του σοφού*. (Πίνδαρος) .
*ΑΓΑΘΑ ΚΟΠΟΙΣ ΚΤΩΝΤΑΙ* . Ιδρώτα και κόπο θέλει η αρετή .
*ΤΑΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥΣ ΜΗ ΒΑΔΙΖΕΙΝ* . Δηλαδή να μην βαδίζεις στους εύκολους δρόμους .
*Μαθαίνοντας τους άλλους, μαθαίνουμε και οι ίδιοι* . (Σενέκας) .
*Η σοφία είναι μόνη από τα αποκτήματα μας , αθάνατη* . (Ισοκράτης) .
*Ο γεωργός εξημερώνει και καλλιεργεί τη γη, ο φιλόσοφος την ψυχή* . (Θεόκριτος) .
*Αν υποθέσουμε ότι αυτό είναι δυνατό , (να μεταδώσουμε τη σοφία παντού) τότε ειλικρινά ο τρόπος ζωής των θεών θα περάσει στους ανθρώπους . Τα πάντα θα είναι γεμάτα δικαιοσύνη και φιλαλληλία και δεν θα έχουμε ανάγκη από τείχη η νόμους* . (Διογένης ο Οινοανδέας , Επικούρειος φιλόσοφος) .
*ΕΙΣ ΤΟΝ ΜΕΝ ΠΑΤΕΡΑ ΟΦΕΙΛΩ ΤΟ ΖΗΝ , ΕΙΣ ΤΟΝ ΔΕ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟ ΕΥ ΖΗΝ* . Δηλαδή στον πατέρα μου οφείλω ότι ζω (υπάρχω) στον δάσκαλο μου ότι ζω καλά . (Μ. Αλέξανδρος) .
*Η σοφία (φρόνηση) , δυναμώνει την ψυχή , βελτιώνει την υγεία της και χρησιμεύει σαν μέσο για την εξεύρεση και επίτευξη της αρετής* . (Γ. Σαχακιάν) .
ΠΗΓΗ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.