ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΟΥ Κ.Α.Σ (κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο) ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.
Στην Alta Moda 2019 του Ιταλικού οίκου για φόντο επιλέχθηκε ο Ναός της Ομόνοιας στην Κοιλάδα των Ναών του Ακράγαντα. Θυμάται άραγε κανείς την πρόταση του Οίκου Gucci για την Ακρόπολη;
Σε ένα μοναδικό σκηνικό, στην κοιλάδα των Ναών, έναν αρχαιολογικό χώρο συνολικής έκτασης δώδεκα χιλιομέτρων που εκτείνεται στο νότο της Αγκριτζέντο, της σύγχρονης πόλης του αρχαίου Ελληνικού Ακράγαντα επέλεξε να δείξει την καινούρια του συλλογή ο οίκος Dolce & Gabbana.
Το μνημείο, φυσικά, είναι ένα κόσμημα της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ιταλίας, για αυτό και οι διαπραγματεύσεις για να παρουσιαστεί η συλλογή Alta Moda εδώ, στην πατρίδα των Dolce & Gabbana τη Σικελία, διήρκησαν γύρω στα δύο χρόνια. Οι προετοιμασίες μέχρι να γίνει αυτή η επίδειξη πραγματικότητα ήταν εξαιρετικά περίπλοκες. Για παράδειγμα χρειάστηκε να κατασκευαστεί και να εγκατασταθεί μια ξύλινη εξέδρα πάνω σε ένα «στρώμα» από άμμο έτσι ώστε η δομή του αρχαιολογικού χώρου να μην αγγιχθεί με κανένα τρόπο, αλλά και τα μοντέλα να μπορέσουν να κάνουν πασαρέλα πάνω σε αυτό.
Η Έλενα Κρίστενσεν, που φορούσε ένα ημιδιαφανές φόρεμα από μαύρο τούλι με χρυσά λεοπάρ κεντήματα, βίωσε την εμπειρία ως κάτι το μεταφυσικό. «Σκεφτόμουν όλες τις δυναμικές γυναίκες που είχαν περπατήσει εδώ πριν από χιλιάδες χρόνια» λέει η ίδια. Το σχεδιαστικό δίδυμο πάντως εντυπωσίασε εντέλει τον κόσμο της μόδας με τις κομψές και πληθωρικές δημιουργίες του: κίονες, δάφνινα στεφάνια, κεντητές ζώνες κι αγάλματα που παρέπεμπαν σε αγγεία διακοσμούσαν τα κεντητά φορέματα με αρχαίες φιγούρες και τις χρυσές λεπτομέρειες πάνω στα αέρινα υφάσματα δίνοντας την αίσθηση ότι πάνω στην πασαρέλα περπατούσαν θεότητες της ελληνικής μυθολογίας.
Να θυμίσουμε ότι η Σικελία επιλέχθηκε ως φόντο για επίδειξη του εν λόγω οίκου μετά τη Σκάλα του Μιλάνου, την Ταορμίνα και το Παλέρμο. Η αρχαιοελληνική κουλτούρα όπως επηρέασε τον πολιτισμό της Σικελίας, πρωταγωνίστησε στην επίδειξη αλλά συνδέθηκε και με τη ρωμαϊκή ιστορία και το ιταλικό και παγκόσμιο σινεμά. Άραγε κάπως έτσι θα ήταν και η επίδειξη του οίκου Gucci αίτημα του οποίου είχε αρνηθεί το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) για την Ακρόπολη;
Πηγή: www.lifo.gr
Στην Alta Moda 2019 του Ιταλικού οίκου για φόντο επιλέχθηκε ο Ναός της Ομόνοιας στην Κοιλάδα των Ναών του Ακράγαντα. Θυμάται άραγε κανείς την πρόταση του Οίκου Gucci για την Ακρόπολη;
Σε ένα μοναδικό σκηνικό, στην κοιλάδα των Ναών, έναν αρχαιολογικό χώρο συνολικής έκτασης δώδεκα χιλιομέτρων που εκτείνεται στο νότο της Αγκριτζέντο, της σύγχρονης πόλης του αρχαίου Ελληνικού Ακράγαντα επέλεξε να δείξει την καινούρια του συλλογή ο οίκος Dolce & Gabbana.
Το μνημείο, φυσικά, είναι ένα κόσμημα της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ιταλίας, για αυτό και οι διαπραγματεύσεις για να παρουσιαστεί η συλλογή Alta Moda εδώ, στην πατρίδα των Dolce & Gabbana τη Σικελία, διήρκησαν γύρω στα δύο χρόνια. Οι προετοιμασίες μέχρι να γίνει αυτή η επίδειξη πραγματικότητα ήταν εξαιρετικά περίπλοκες. Για παράδειγμα χρειάστηκε να κατασκευαστεί και να εγκατασταθεί μια ξύλινη εξέδρα πάνω σε ένα «στρώμα» από άμμο έτσι ώστε η δομή του αρχαιολογικού χώρου να μην αγγιχθεί με κανένα τρόπο, αλλά και τα μοντέλα να μπορέσουν να κάνουν πασαρέλα πάνω σε αυτό.
Η Έλενα Κρίστενσεν, που φορούσε ένα ημιδιαφανές φόρεμα από μαύρο τούλι με χρυσά λεοπάρ κεντήματα, βίωσε την εμπειρία ως κάτι το μεταφυσικό. «Σκεφτόμουν όλες τις δυναμικές γυναίκες που είχαν περπατήσει εδώ πριν από χιλιάδες χρόνια» λέει η ίδια. Το σχεδιαστικό δίδυμο πάντως εντυπωσίασε εντέλει τον κόσμο της μόδας με τις κομψές και πληθωρικές δημιουργίες του: κίονες, δάφνινα στεφάνια, κεντητές ζώνες κι αγάλματα που παρέπεμπαν σε αγγεία διακοσμούσαν τα κεντητά φορέματα με αρχαίες φιγούρες και τις χρυσές λεπτομέρειες πάνω στα αέρινα υφάσματα δίνοντας την αίσθηση ότι πάνω στην πασαρέλα περπατούσαν θεότητες της ελληνικής μυθολογίας.
Να θυμίσουμε ότι η Σικελία επιλέχθηκε ως φόντο για επίδειξη του εν λόγω οίκου μετά τη Σκάλα του Μιλάνου, την Ταορμίνα και το Παλέρμο. Η αρχαιοελληνική κουλτούρα όπως επηρέασε τον πολιτισμό της Σικελίας, πρωταγωνίστησε στην επίδειξη αλλά συνδέθηκε και με τη ρωμαϊκή ιστορία και το ιταλικό και παγκόσμιο σινεμά. Άραγε κάπως έτσι θα ήταν και η επίδειξη του οίκου Gucci αίτημα του οποίου είχε αρνηθεί το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) για την Ακρόπολη;
Πηγή: www.lifo.gr
Επάνω σε ένα στρώμα από άμμο στήθηκαν τα πάντα ώστε να μην πληγούν στο ελάχιστο τα μάρμαρα του ναού
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην εντός Ελλαδος εκδοχή μίας τέτοιας επιδείξεως το πιθανότερο θα ήταν να δούμε σιδερένιες βάσεις να μεταφέρονται συρόμενες επί βάθρων δημιουργώντας εκδορές και αυλακώσεις συρματόσχοινα να περιτυλίγουν σφιχτά τους κίονες του Παρθενώνα ίσως και τρυπάνια να τρυπούν στα μουλωχτά το πάτωμα με σκοπό την τοποθέτηση βυσμάτων σταθεροποιήσεως Για να μην ειπώ πως ίσως και να δίναμε και από ένα κομμάτι μάρμαρο σαν ενθύμιο σε όλα τα φωτομοντέλα Αυτά βεβαίως (έστω και σε μία ελαφρύτερη εκδοχή) θα συνέβαιναν σε έναν τόπο στον οποίον ο σύγχρονος άνθρωπος δεν δικαιούται ούτε να πατεί με υποδήματα αλλά θα πρέπει να περιηγείται στον χώρο υποχρεωτικώς ανυπόδητος για να μην ειπώ και γονατιστός
Αλλά δεν είναι μόνον αυτό
Σαν τεχνίτης ο γράφων έχει το δικαίωμα της ερωτήσεως
Αυτήν την ανάγκη προβολής έχουν τοιούτου επιπέδου τεχνήματα?
Είναι αυτός ο καλύτερος τρόπος αναδείξεως?
Το να περιπατούν φωτομοντέλες σε έναν τέτοιο ναό και φυσικά η μηχανή
φωτο-κινηματογραφικής αποτυπώσεως να εστιάζει σε αυτές και όχι στον ναό περιποιεί τιμή για τον ναό?
Πόσο μεγάλη τιμή είναι για ένα τέτοιο τέχνημα το να υφίσταται ως υπόβαθρο εικόνας κοινώς φόντο για την επίδειξη μόδας του κάθε ενός πως τον είπαμε?
Η αξία κάθε αντικειμένου κρίνεται και από την σπανιότητα αυτού και είναι γνωστόν τοις πάσι πως γυναίκες τέτοιας εμφανίσεως καθώς και προωθητές-προαγωγοί αυτών όπως επίσης και μόδιστροι σαν το πως τον είπαμε παρουσιάζονται πολλοί ανά κάθε αιώνα ναοί όμως τοιούτου επιπέδου τέχνης παρουσιάστηκαν λίγες φορές σε ολόκληρη την ανθρώπινη ιστορία
Μία και μόνη φορά κύριοι γέννησε η ανθρωπότητα τέτοιους τεχνίτες και δεν γνωρίζουμε εάν θα μπορέσει και δεύτερη
Ποιός δικαιούται να ανεβάζει την κάθε μία επάνω στο προιόν της τέχνης τέτοιων χεριών μόνο και μόνο για να βγάλει λεφτά?
Και (για να το ειπώ και αλληγορικά) από εμάς τους θεατές τέτοιων συμβάντων ποιός άραγε έχει το δικαίωμα να πάρει το φραγγέλιο από του Ιησού το χέρι και να του δηλώσει πως είναι λάθος να πετά τους εμπόρους έξω από τον οίκο του Θεού?
Αγαπητε σκεψου να γινοταν μια παρομοια επιδειξη στον ναο του επικουριου απολλων η αλλα μερη οχι τοσο γνωστα οπως η ακροπολη η οι δελφοι (Με προσοχη παντα σε οτι σκηνικο θα επρεπε να στηθει για την επιδειξη χωρις να παθει ζημιες ο χωρος) δεν θα τυχαιναν μεγαλης προβολης τα μνημεια;; Κοσμος θα συνερρεε για να τα δει και θα ηταν τεραστια η προβολη για την χωρα και χρηματα τα εμπαιναν στα ταμεια και τα μνημεια θα ειχαν ζωη. Η προβολη ειναι απαραιτητη αρκει να γινεται με τον σωστο τροπο.
ΑπάντησηΔιαγραφή