Με μαϊμού διαγωνισμό, με όλες τις διαδικασίες στημένες και με όρους που έχει επιβάλει η Cosco, οι οποίοι αποτρέπουν κάθε άλλη συμμετοχή, παραδίδουν, και μάλιστα ιδιοκτησιακά, ολόκληρο το Λιμάνι του Πειραιά έναντι πινακίου φακής, μόλις 250.000.000 ευρώ, όταν μόνο η Σύμβαση Παραχώρησης με τη ΣΕΠ (Cosco) έχει καθαρή σημερινή αξία 830.000.000 ευρώ! |
Η αξία του ΟΛΠ ξεπερνάει το 1.630.000.000 ευρώ! Και πάνε να τον προσφέρουν στους Κινέζους, όταν έδωσαν τον Αστέρα της Βουλιαγμένης για 400.000.000 ευρώ, επίσης τζάμπα.
Δεν πρόκειται για εικασίες, λόγια του αέρα ή διαπιστώσεις που στηρίζονται σε ατεκμηρίωτες πληροφορίες. Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά και θα πρέπει αύριο κιόλας να επέμβουν οι Εισαγγελείς για να σταματήσουν το μεγάλο ξεπούλημα που πάει να γίνει, δυστυχώς και με τη βούλα της κυβέρνησης.
Ακόμη και τα περί συμμετοχής των Ρώσων που κυκλοφόρησαν τις τελευταίες μέρες είναι για τα μάτια του κόσμου, για να φανεί ότι υπήρξε ανταγωνισμός.
Το Λιμάνι του Πειραιά δεν παραχωρείται για κάποια χρόνια, π.χ., για 30, 50 ή 60 χρόνια, οπότε δύσκολα θα μπορούσε κανείς να διαφωνήσει. Οι αντιρρήσεις τότε θα αφορούσαν μόνο το ύψος του τιμήματος, ότι θα ήταν χαμηλό. Εδώ πουλάνε το 67%, και αυτό ήταν απαίτηση της Cosco εδώ και δύο χρόνια.
Το 67% σημαίνει ότι παραχωρείται η «καταστατική πλειοψηφία». Δηλαδή, ο ιδιώτης νέος ιδιοκτήτης θα μπορεί να αλλάξει τα πάντα χωρίς καν τη γνώμη του Ελληνικού Δημοσίου. Θα μπορεί να αλλάξει τον Οργανισμό, το Καταστατικό, τους Κανονισμούς, να διώξει την ακτοπλοΐα, να διπλασιάσει τα τιμολόγια, να απολύσει τους εργαζομένους κ.λπ. Απόλυτο, δηλαδή, μονοπώλιο. Αυτό, όμως, είναι αντισυνταγματικό. Σύμφωνα με την απόφαση 1212/2010 της Ολομέλειας του ΣτΕ, δεν μπορεί να αποκοπεί η κοινοχρησία από το κράτος, άρα δεν μπορεί να αλλάξει η νομική μορφή. Να σημειωθεί ότι τα λιμάνια στην ΕΕ είναι κατά 90% δημόσιου χαρακτήρα, κατά 7% πλήρως κρατικά και κατά 3% ιδιωτικά. Η κυβέρνηση, όμως, πάει να πρωτοτυπήσει κάνοντας ιδιοκτήτη την Cosco, ώστε να λύνει και να δένει, χειρότερα και από την «τρόικα».
Συρρίκνωσαν τις ημερομηνίες για να μη μετάσχει άλλος!
Η προθεσμία για συμμετοχή στον διαγωνισμό συρρικνώθηκε από 90 μέρες στις 45, και αυτό έγινε σκόπιμα, για να ευνοηθεί η Cosco, αφού είναι η μόνη που γνωρίζει όλα τα δεδομένα του ΟΛΠ λόγω της αρχικής Σύμβασης Παραχώρησης, που υπογράφηκε το 2009. Ο περιορισμός για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό έγινε για έναν και μόνο λόγο, για να αποκλεισθεί κάθε άλλος ενδιαφερόμενος. Η Cosco, όμως, έχει φροντίσει και για την περίπτωση που κάποιος επενδυτής καταφέρει να καταθέσει προσφορά. Περιορίσθηκε και η προθεσμία υποβολής συμμετοχής στη δεύτερη φάση, που αρχικά ήταν 70 μέρες και έγιναν -ω του θαύματος- 30 μέρες. Ο ευνοημένος είναι η Cosco, η οποία ήδη έχει ετοιμάσει τον φάκελο. Με τη μεθόδευση αυτή αποκλείεται κάθε άλλος ενδιαφερόμενος. Πρόκειται για ευθεία παραβίαση των κοινοτικών κανόνων διαφάνειας, αφού για μικρότερης σημασίας συμβάσεις τίθεται όριο τουλάχιστον 52 ημερών. Οι Κινέζοι φρόντισαν να μην υπάρχει καμία περίπτωση να τους χαλάσει τη δουλειά κάποιος επενδυτής. Επέβαλαν στους όρους του διαγωνισμού αύξηση κατά 100% στα κριτήρια τεχνικής επάρκειας!
Και εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να επικαλεστεί πως η «τρόικα» επέβαλε να πουληθεί το 67% του ΟΛΠ σε έναν ιδιώτη. Στο Μνημόνιο 1 η «τρόικα» πρότεινε την πώληση του 23,1% των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, αλλά το ΤΑΙΠΕΔ δεν προχώρησε στην πώληση των μετοχών αυτών. Στο δε Μνημόνιο 3 η «τρόικα» ζητούσε από το ΤΑΙΠΕΔ «Ιδιωτικοποιήσεις κυρίως μέσω παραχωρήσεων, με στόχο την αξιοποίηση των λιμένων», και όχι πώληση μετοχών, όπως πρότεινε για τη ΔΕΗ, τη ΔΕΠΑ, τον ΟΠΑΠ κ.ά.
Αφανίζουν τα ελληνικά λιμάνια
Οι συνέπειες της παράδοσης του πρώτου λιμανιού της χώρας στην Cosco θα είναι τραγικές και κάθε άλλο παρά αναπτυξιακές, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση.
Η πώληση σε ιδιώτη της πλειοψηφίας των μετοχών ενός λιμανιού με τα σημαντικά μεγέθη που έχει ο ΟΛΠ οδηγεί σε αφανισμό για τα επόμενα 50 χρόνια της συνολικής ανάπτυξης των ελληνικών λιμανιών. Μια τεχνογνωσία 80 ετών θα γίνει κτήμα ενός μόνο ιδιώτη και προοπτικά κάθε δυνατότητα μελλοντικής ανάπτυξης θα εκλείψει.
ΣτΕ: Τα λιμάνια ανήκουν στη δημόσια κτήση
Η πώληση της καταστατικής πλειοψηφίας (67%) του ΟΛΠ είναι αντισυνταγματική. Είναι αποκαλυπτική η απόφαση 1212/2010 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, στην οποία επισημαίνονται τα εξής: «Οι λιμένες ανήκουν στη δημόσια κτήση και προορίζονται για την άμεση εξυπηρέτηση δημόσιου σκοπού, ο οποίος συνίσταται στην κοινοχρησία τους, η διαχείρισή τους δε αντιδιαστέλλεται προς την ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και συνιστά άσκηση δημόσιας εξουσίας».
Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να αποκοπεί η κοινοχρησία από το κράτος και τη δημόσια εξουσία, και επομένως η πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ είναι αντισυνταγματική.
****
Και ένα... θαύμα
Τόση εμπιστοσύνη έχουν στους Έλληνες, από τους οποίους πληρώνονται οι διορισμένοι για το γενικό ξεπούλημα της χώρας κύριοι του ΤΑΙΠΕΔ, που όρισαν εκπρόσωπο επικοινωνίας για την πώληση του ΟΛΠ υπάλληλο της Morgan Stanley στο Λονδίνο! |
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.