Την απόγνωση στην οποία βρίσκεται η Ελλάδα για την αποπληρωμή των χρεών της και την αδυναμία της να βρει πόρους τονίζει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα Guardian.Το άρθρο κάνει λόγο για διαμαρτυρίες στην Αθήνα με αφορμή την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να βγάλει στο «σφυρί» τα πολιτιστικά διαμάντια της Ελλάδας.«Εξαγριωμένοι αντιπάλοι της πολιτικής αυτής, έκαναν πορεία στο κέντρο της πόλης το Σαββατοκύριακο για να καταγγείλουν την «παράνομη πώληση» της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας», αναφέρει ο Guardian.
Αναλυτικά το δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας:
«Με περισσότερα από τέσσερα χρόνια της Ελλάδας στην παρατεταμένη οικονομική κρίση χρέους, πολλοί χαρακτήρισαν το βήμα αυτό ως τη μέγιστη ταπείνωση για ένα έθνος που ήδη έχει πληγεί από βάναυση λιτότητα και καταγράφει ρεκόρ στα επίπεδα φτώχειας και ανεργίας.
«Η κυβέρνηση προσπαθεί διαρκώς να μεταφέρει το μήνυμα ότι η οικονομία είναι ένα success story, αλλά στην πραγματικότητα αυτό δεν συμβαίνει καθόλου», δήλωσε ο αγωνιστής της αριστεράς Πέτρος Κωνσταντίνου. «Η απόφαση να θέσει τα δημόσια κτίρια προς πώληση δεν είναι μόνο απόδειξη ότι δεν είναι πουθενά κοντά στην επίτευξη των στόχων της, αλλά είναι απλά ένα λάθος, όταν θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για κοινό όφελος».
Κάτω από την τεράστια πίεση για να κάνει μεταρρυθμίσεις , ώστε να απελευθερωθεί η ήδη καθυστερημένη δόση των € 10,1 δισ.βοήθειας από τους διεθνείς πιστωτές, ο εύθραυστος δικομματικός συνασπισμός του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά παρέδωσε το κρατικό real estate στο ταμείο που επιβλέπει την πώληση της κρατικής περιουσίας (ΤΑΙΠΕΔ) την περασμένη εβδομάδα.
Μεταξύ της περιουσίας είναι οι προσφυγικές πολυκατοικίες που κτίστηκαν για να στεγάσουν τους Έλληνες πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής του 1922 και τα γραφεία του υπουργείου Πολιτισμού που στεγάζονται σε νεοκλασικά κτίρια στη γραφική συνοικία της Πλάκας, στους πρόποδες της Ακρόπολης, τα οποία ανεγέρθηκαν αμέσως μετά την ίδρυση του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Και τα δύο θεωρούνται ευρέως ως αρχιτεκτονικά διαμάντια.
Η κίνηση αυτή έγινε μετά την εξίσου αμφιλεγόμενη απόφαση του ισχυρού αρχαιολογικού συμβουλίου της χώρας (ΚΑΣ) που επέτρεψε σε δύο από τα πιο σημαντικά αρχαία μνημεία της Αθήνας – τη Στοά του Αττάλου στην Αρχαία Αγορά και το Παναθηναϊκό Στάδιο – να δίδονται προς εκμίσθωση σε επιχειρήσεις για ιδιωτικές εκδηλώσεις.
Παλαιότερα, οι αιτήσεις για εμπορική χρήση των μνημείων είχαν απορριφθεί κατηγορηματικά από το συμβούλιο. Το 1998, το ΚΑΣ απέρριψε μια προσφορά από τον Calvin Klein να αντλήσει κεφάλαια για την κατασκευή του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, με αντάλλαγμα να προβληθεί η κολεξιόν του οίκου μόδας στο Ηρώδειο, του 2ου αιώνα μ.Χ., κάτω από την Ακρόπολη.
Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της Ελλάδας είναι ένα διαρκές πρόβλημα από την ημέρα που η πτωχευμένη Αθήνα έγινε πτέρυγα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου τον Μάιο του 2010. Υπήρξαν τέτοιες διαμαρτυρίες ώστε το σχέδιο – που αρχικά είχε ονομαστεί ως το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της Ευρώπης, που έγινε ποτέ – έπεσε από το όριο των πάνω από 50 δις € το 2015 σε € 11 δισ. μέχρι το 2016.
Η απόφαση να πουλήσει δημόσια περιουσιακά στοιχεία με τέτοια ιστορική σημασία δεν έχει μόνο εξοργίσει τους αριστερούς, που είναι κατά της λιτότητας. Έχει αυξήσει κραυγές διαμαρτυρίας από μεταρρυθμιστικούς συντηρητικούς, με πολλούς να αναρωτιούνται αν η Ελλάδα τελικά κάνει ότι ο κίτρινος Τύπος της Γερμανίας έχει από καιρό, χλευαστικά, λέει να κάνουν: ξεπούλημα της πολιτιστικής κληρονομιάς της, για να εξοφλήσει το μνημειώδες της χρέος.
«Η βιασύνη να πουληθούν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία … εγείρει σοβαρά ερωτήματα αν σκόπιμα πωλούνται στη φτήνια, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης,» άστραψε ο Νίκος Ξυδάκης από την συντηρητική εφημερίδα Καθημερινή, καταδικάζοντας την απόφαση να πουληθούν ακίνητα διαποτισμένα με τέτοια συμβολική αξία, γύρω από την Ακρόπολη.
«Αυτή η εξωφρενική πρόταση που υπέβαλε το γερμανικό περιοδικό Bild, που πρότεινε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να πουλήσει ή να νοικιάσει τα νησιά της για να μειώσει το χρέος της, είναι το επόμενο που θα περάσουν;» ρώτησε. newsbomb.gr
Αναλυτικά το δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας:
«Με περισσότερα από τέσσερα χρόνια της Ελλάδας στην παρατεταμένη οικονομική κρίση χρέους, πολλοί χαρακτήρισαν το βήμα αυτό ως τη μέγιστη ταπείνωση για ένα έθνος που ήδη έχει πληγεί από βάναυση λιτότητα και καταγράφει ρεκόρ στα επίπεδα φτώχειας και ανεργίας.
«Η κυβέρνηση προσπαθεί διαρκώς να μεταφέρει το μήνυμα ότι η οικονομία είναι ένα success story, αλλά στην πραγματικότητα αυτό δεν συμβαίνει καθόλου», δήλωσε ο αγωνιστής της αριστεράς Πέτρος Κωνσταντίνου. «Η απόφαση να θέσει τα δημόσια κτίρια προς πώληση δεν είναι μόνο απόδειξη ότι δεν είναι πουθενά κοντά στην επίτευξη των στόχων της, αλλά είναι απλά ένα λάθος, όταν θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για κοινό όφελος».
Κάτω από την τεράστια πίεση για να κάνει μεταρρυθμίσεις , ώστε να απελευθερωθεί η ήδη καθυστερημένη δόση των € 10,1 δισ.βοήθειας από τους διεθνείς πιστωτές, ο εύθραυστος δικομματικός συνασπισμός του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά παρέδωσε το κρατικό real estate στο ταμείο που επιβλέπει την πώληση της κρατικής περιουσίας (ΤΑΙΠΕΔ) την περασμένη εβδομάδα.
Μεταξύ της περιουσίας είναι οι προσφυγικές πολυκατοικίες που κτίστηκαν για να στεγάσουν τους Έλληνες πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής του 1922 και τα γραφεία του υπουργείου Πολιτισμού που στεγάζονται σε νεοκλασικά κτίρια στη γραφική συνοικία της Πλάκας, στους πρόποδες της Ακρόπολης, τα οποία ανεγέρθηκαν αμέσως μετά την ίδρυση του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Και τα δύο θεωρούνται ευρέως ως αρχιτεκτονικά διαμάντια.
Η κίνηση αυτή έγινε μετά την εξίσου αμφιλεγόμενη απόφαση του ισχυρού αρχαιολογικού συμβουλίου της χώρας (ΚΑΣ) που επέτρεψε σε δύο από τα πιο σημαντικά αρχαία μνημεία της Αθήνας – τη Στοά του Αττάλου στην Αρχαία Αγορά και το Παναθηναϊκό Στάδιο – να δίδονται προς εκμίσθωση σε επιχειρήσεις για ιδιωτικές εκδηλώσεις.
Παλαιότερα, οι αιτήσεις για εμπορική χρήση των μνημείων είχαν απορριφθεί κατηγορηματικά από το συμβούλιο. Το 1998, το ΚΑΣ απέρριψε μια προσφορά από τον Calvin Klein να αντλήσει κεφάλαια για την κατασκευή του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, με αντάλλαγμα να προβληθεί η κολεξιόν του οίκου μόδας στο Ηρώδειο, του 2ου αιώνα μ.Χ., κάτω από την Ακρόπολη.
Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της Ελλάδας είναι ένα διαρκές πρόβλημα από την ημέρα που η πτωχευμένη Αθήνα έγινε πτέρυγα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου τον Μάιο του 2010. Υπήρξαν τέτοιες διαμαρτυρίες ώστε το σχέδιο – που αρχικά είχε ονομαστεί ως το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της Ευρώπης, που έγινε ποτέ – έπεσε από το όριο των πάνω από 50 δις € το 2015 σε € 11 δισ. μέχρι το 2016.
Η απόφαση να πουλήσει δημόσια περιουσιακά στοιχεία με τέτοια ιστορική σημασία δεν έχει μόνο εξοργίσει τους αριστερούς, που είναι κατά της λιτότητας. Έχει αυξήσει κραυγές διαμαρτυρίας από μεταρρυθμιστικούς συντηρητικούς, με πολλούς να αναρωτιούνται αν η Ελλάδα τελικά κάνει ότι ο κίτρινος Τύπος της Γερμανίας έχει από καιρό, χλευαστικά, λέει να κάνουν: ξεπούλημα της πολιτιστικής κληρονομιάς της, για να εξοφλήσει το μνημειώδες της χρέος.
«Η βιασύνη να πουληθούν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία … εγείρει σοβαρά ερωτήματα αν σκόπιμα πωλούνται στη φτήνια, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης,» άστραψε ο Νίκος Ξυδάκης από την συντηρητική εφημερίδα Καθημερινή, καταδικάζοντας την απόφαση να πουληθούν ακίνητα διαποτισμένα με τέτοια συμβολική αξία, γύρω από την Ακρόπολη.
«Αυτή η εξωφρενική πρόταση που υπέβαλε το γερμανικό περιοδικό Bild, που πρότεινε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να πουλήσει ή να νοικιάσει τα νησιά της για να μειώσει το χρέος της, είναι το επόμενο που θα περάσουν;» ρώτησε. newsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.