Στα αζήτητα το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου στην
Αθήνα, σε περίοπτες θέσεις όμως βρίσκεται στα Σκόπια.
ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΗΝ ΣΚΩΤΙΑ.
Ανδριάντας του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν υπήρχε
σε ολόκληρη την Ελλάδα μέχρι το 1973, όταν στήθηκε στην παραλία της
Θεσσαλονίκης χρηματοδοτημένος από... έρανο πολιτών, με πρωτοβουλία της στρατιωτικής
δικτατορίας. Παρά το ότι ο
Κωνσταντίνος Καραμανλής ήταν Μακεδόνας και υπήρξε πρωθυπουργός από το 1955
μέχρι το 1963. Στην Αθήνα δεν υπάρχει πουθενά άγαλμα του πιο ξακουστού Έλληνα,
μολονότι υπάρχουν αγάλματα ηρώων της... Λατινικής Αμερικής. Ένας ορειχάλκινος
έφιππος ανδριάντας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, έργο του Γιάννη Παππά, αγοράστηκε
από το Υπουργείο Πολιτισμού το 1992 και από τότε ψάχνει χώρο να τοποθετηθεί.
Τώρα βρίσκεται σε αποθήκη του μουσείου Μπενάκη.
Πέρασαν 45 χρόνια, από τότε που ο
διακεκριμένος γλύπτης, ακαδημαϊκός και Πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών
Τεχνών, Γ. Παππάς φιλοτέχνησε το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου. Πέρασαν 25 χρόνια,
από τότε που το άγαλμα το απέκτησε το Υπουργείο Πολιτισμού αλλά μέχρι σήμερα
δεν κατέστη εφικτό να βρουν χώρο για να το τοποθετήσουν στην Αθήνα, ούτε
διέθεσαν χρόνο να οργανώσουν τιμητικές εκδηλώσεις για το Μεγάλο Στρατηλάτη.
Την ίδια ώρα όλοι ξέρουμε ότι τα Σκόπια το
2011 τοποθέτησαν άγαλμα στην κεντρική πλατεία, συνολικού ύψους 23 μέτρων και
δαπάνης 9.4 εκατομμυρίων ευρώ.
Το 2006, τοποθέτησαν στο νέο κτίριο του
αεροδρομίου επίσης ένα άγαλμα καθώς και στην οδό Φιλίππου Β’ στο Μοναστήρι.
Έτσι μακεδονοποιούν τον σλαβικό πληθυσμό και διαπαιδαγωγούν τις νέες γεννιές.
Εμείς εδώ στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμη καταλάβει ότι δεν τιμούμε τα εθνικά μας σύμβολα, όταν δεν τα προβάλλουμε και μάλιστα όταν αυτά είναι παγκόσμιας απήχησης. Δυστυχώς έτσι αποθρασύνονται οι ανιστόρητοι, παραχαράκτες της ιστορίας, όπως είναι οι Σκοπιανοί κι εμείς φτάνουμε στην εθνική παρακμήκαι ταπείνωση.
Έτσι μακεδονοποιούν τον σλαβικό πληθυσμό και διαπαιδαγωγούν τις νέες γεννιές.
Εμείς εδώ στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμη καταλάβει ότι δεν τιμούμε τα εθνικά μας σύμβολα, όταν δεν τα προβάλλουμε και μάλιστα όταν αυτά είναι παγκόσμιας απήχησης. Δυστυχώς έτσι αποθρασύνονται οι ανιστόρητοι, παραχαράκτες της ιστορίας, όπως είναι οι Σκοπιανοί κι εμείς φτάνουμε στην εθνική παρακμήκαι ταπείνωση.
Το καλοκαίρι που μας πέρασε μετά από
οκτώ αποφάσεις και σχεδόν δύο χρόνια, ο έφιππος ανδριάντας του Μεγάλου
Αλεξάνδρου φαινόταν επιτέλους να βρίσκει την πολυπόθητη θέση του, στο κέντρο
της πρωτεύουσας
Οι αποφάσεις όριζαν ότι ως τον προσεχή
Δεκέμβριο θα τοποθετηθεί στο κέντρο της Αθήνας, ο έφιππος ανδριάντας του
Μεγάλου Αλεξάνδρου μετά από «οδύσσεια» 25 σχεδόν χρόνων.
Το έργο όμως του αείμνηστου γλύπτη Γιάννη Παππά, που με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθηνών, αποφασίστηκε το 2015 να τοποθετηθεί στη νησίδα που σχηματίζεται στη συμβολή των λεωφόρων Βασιλίσσης Σοφίας και Βασιλίσσης Όλγας, κοντά στις Στήλες του Ολυμπίου Διός, πάλι έμεινε στα αζήτητα.
Είχαν ακολουθήσει θετικές γνωμοδοτήσεις των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, για τη διεύρυνση της νησίδας, Πολιτισμού και της «Αττικό Μετρό Α.Ε.»και είχε εγκριθεί δαπάνη 75.000 ευρώ για τις αναγκαίες εργασίες, όπως η κατασκευή του βάθρου και η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου.
Στη νησίδα που επρόκειτο να τοποθετηθεί το έργο, υπήρχε φοίνικας που ξεράθηκε από ασθένεια, που έχει πλήξει την Αθήνα.
Το έργο όμως του αείμνηστου γλύπτη Γιάννη Παππά, που με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθηνών, αποφασίστηκε το 2015 να τοποθετηθεί στη νησίδα που σχηματίζεται στη συμβολή των λεωφόρων Βασιλίσσης Σοφίας και Βασιλίσσης Όλγας, κοντά στις Στήλες του Ολυμπίου Διός, πάλι έμεινε στα αζήτητα.
Είχαν ακολουθήσει θετικές γνωμοδοτήσεις των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, για τη διεύρυνση της νησίδας, Πολιτισμού και της «Αττικό Μετρό Α.Ε.»και είχε εγκριθεί δαπάνη 75.000 ευρώ για τις αναγκαίες εργασίες, όπως η κατασκευή του βάθρου και η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου.
Στη νησίδα που επρόκειτο να τοποθετηθεί το έργο, υπήρχε φοίνικας που ξεράθηκε από ασθένεια, που έχει πλήξει την Αθήνα.
Από το 1993 έως το 2015, ο δήμος Αθηναίων
είχε αποφασίσει την τοποθέτηση του αγάλματος στη συμβολή των οδών Αθανασίου
Διάκου και Αμαλίας, στη συνέχεια στο πάρκο της Pιζαρείου και στην Πλατεία
Κοτζιά, ενώ προτελευταία προσπάθεια υπήρξε στην πλατεία Αγίων Ασωμάτων.
Το άγαλμα είχε αγοραστεί το 1993 επί υπουργίας Ντόρας Μπακογιάννη, και στη συνέχεια δωρίθηκε στον δήμο Αθηναίων.
Το άγαλμα είχε αγοραστεί το 1993 επί υπουργίας Ντόρας Μπακογιάννη, και στη συνέχεια δωρίθηκε στον δήμο Αθηναίων.
Ωστόσο συνέχισε να παραμένει στην αποθήκη του
δημιουργού του, ο οποίος απεβίωσε το 2005.
Είχε μάλιστα τοποθετηθεί και επιγραφή στο μαρμάρινο βάθρο «Επί Δημαρχίας Δημήτρη Αβραμόπουλου».
Στη συνέχεια προτάθηκε το πάρκο της Pιζαρείου και τελικά το 2009, επί δημαρχίας κ.Νικήτα Κακλαμάνη, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε, να τοποθετηθεί στην πλατεία Kοτζιά, Μάλιστα το Μουσείο Μπενάκη, είχε χρηματοδοτήσει και τις αναγκαίες μελέτες για το βάθρο και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου. Η επόμενη πρόταση του δήμου Αθηναίων, για την πλατεία Αγίων Ασωμάτων, απορρίφθηκε το 2011 από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβουλίο.
Είναι σαφές ότι δεν θέλουμε τον ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αθήνα. Κατά τα άλλα δίνουμε μάχες για το όνομα των Σκοπίων που από ότι φαίνεται θα μπορούσαμε και να τους το κάνουμε δώρο το άγαλμα στο τέλος ως ένδειξη φιλίας .......Αυτή είναι η Ελλάδα
Είχε μάλιστα τοποθετηθεί και επιγραφή στο μαρμάρινο βάθρο «Επί Δημαρχίας Δημήτρη Αβραμόπουλου».
Στη συνέχεια προτάθηκε το πάρκο της Pιζαρείου και τελικά το 2009, επί δημαρχίας κ.Νικήτα Κακλαμάνη, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε, να τοποθετηθεί στην πλατεία Kοτζιά, Μάλιστα το Μουσείο Μπενάκη, είχε χρηματοδοτήσει και τις αναγκαίες μελέτες για το βάθρο και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου. Η επόμενη πρόταση του δήμου Αθηναίων, για την πλατεία Αγίων Ασωμάτων, απορρίφθηκε το 2011 από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβουλίο.
Είναι σαφές ότι δεν θέλουμε τον ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αθήνα. Κατά τα άλλα δίνουμε μάχες για το όνομα των Σκοπίων που από ότι φαίνεται θα μπορούσαμε και να τους το κάνουμε δώρο το άγαλμα στο τέλος ως ένδειξη φιλίας .......Αυτή είναι η Ελλάδα
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
ΣΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ. ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 5.000.000 ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΠΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΣΑΡΩΝΙΚΟ.
«ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΞΑΚΟΥΣΤΗ, ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Η ΧΩΡΑ» ΚΑΙ «ΣΑΡΑΝΤΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΒΑΔΕΙΑ». ΔΥΟ ΑYΘΕΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 1821 ΚΑΙ ΤΟ 1912.
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ.
ΕΦΤΑΚΟΣΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΖΗΤΟΥΝ ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ΖΗΤΩ Η 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΗΝΕΣ. - ΤΣΙΠΡΑ ΠΡΟΔΟΤΗ ΚΟΜΙΤΑΤΖΗ, Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ. -
«ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΦΗΣΕ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΤΟ ΕΑΜ-ΕΛΑΣ».
ΓΙΑΤΙ Ο «ΕΥΣΕΒΗΣ» ΚΑΙ «ΑΚΟΛΑΣΤΟΣ» ΞΕΡΞΗΣ ΕΠΙΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;
ΣΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ. ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 5.000.000 ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΠΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΣΑΡΩΝΙΚΟ.
«ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΞΑΚΟΥΣΤΗ, ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Η ΧΩΡΑ» ΚΑΙ «ΣΑΡΑΝΤΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΒΑΔΕΙΑ». ΔΥΟ ΑYΘΕΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 1821 ΚΑΙ ΤΟ 1912.
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ.
ΕΦΤΑΚΟΣΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΖΗΤΟΥΝ ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ΖΗΤΩ Η 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΗΝΕΣ. - ΤΣΙΠΡΑ ΠΡΟΔΟΤΗ ΚΟΜΙΤΑΤΖΗ, Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ. -
«ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΦΗΣΕ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΤΟ ΕΑΜ-ΕΛΑΣ».
ΓΙΑΤΙ Ο «ΕΥΣΕΒΗΣ» ΚΑΙ «ΑΚΟΛΑΣΤΟΣ» ΞΕΡΞΗΣ ΕΠΙΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;
ΣτΕ: Δεν θα χτιστεί εκκλησία κοντά στο τέμενος στο Βοτανικό
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ. Η ΕΠΑΡΧΙΩΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΓΡΑΙΚΥΛΩΝ. ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΤΖΑΜΙΑ ΝΑ ΧΤΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑΟΙ ΙΝΔΟΥΪΣΤΩΝ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ.
«Φρένο» στην ίδρυση ιερού ναού κοντά στο υπό ανέγερση ισλαμικό τέμενος, βάζει το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Το Δ' Τμήμα του ΣτΕ με την υπ’ αριθμ. 560/2019 απόφασή του, έκρινε πως η ίδρυση Ιερού Ναού κοντά στο τέμενος δεν είναι συμβατή με το ισχύον πολεοδομικό καθεστώς της περιοχής και νόμιμα απορρίφθηκε προηγούμενο αίτημα να επιτραπεί η πρόσβαση στην επίμαχη εκκλησία από την πλευρά της ΕΛ.ΑΣ.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας αναφέρουν ότι η ίδρυση και λειτουργία Ιερού Ναού προϋποθέτει την επιλογή χώρου στον οποίο νόμιμα έχει καθοριστεί ότι επιτρέπεται πολεοδομικά η κατασκευή του ή επιτρέπεται η κατ΄ εξαίρεση η κατασκευή του. Παράλληλα, επισημαίνουν ότι κι αν ακόμα θεωρηθεί ότι για να τεθεί σε λειτουργία Ναός των παλαιοημερολογιτών δεν απαιτείται προηγούμενη άδεια του υπουργού Παιδείας, οι Ναοί της θρησκευτική αυτής κοινότητας μπορεί να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν σε υφιστάμενα κτίρια και εφόσοντα κτίρια αυτά προορίζονται για την εξυπηρέτηση λατρευτικών αναγκών.
Τέλος, το ΣτΕ αναφέρει πως το σημείο που επρόκειτο να λειτουργήσει ο Ιερός Ναός της Παναγίας Ελευθερώτριας είναι δημόσιο κτήμα και οι εγκαταστάσεις που υπήρχαν ήταν για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού, οι οποίες έχει προβλεφθεί να κατεδαφιστούν προκειμένου να αναγερθεί το Ισλαμικό Τέμενος.
Ζ.Π.