Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΤΟΥΑΡΕΓΚ ΜΕ ΤΟ ΔΙΠΛΟ Ε ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ
Το αρχαιοελληνικό διπλό Ε, ένα πανάρχαιο σύμβολο του Ελληνικού λαού, βρίσκεται σήμερα στην σημαία των λαών της Σαχάρας, των Τουαρέγκ. ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: Στο βιβλίο του (Δ,179), Ηρόδοτος αναφέρει ότι ο Ιάσωνας και οι Αργοναύτες ίδρυσαν στην Λιβύη 100 Ελληνικές πόλεις. Λιβύη ονόμαζαν οι αρχαίοι Έλληνες όλη την Αφρική εκτός της λωρίδας του Νείλου, η οποία ήταν η Αίγυπτος.
Η περιοχή εξάπλωσης των Τουαρέγκ
ΟΙ
ΓΑΡΑΜΑΝΔΕΣ
Τους Γαράμαντες τους αναφέρει για πρώτη φορά ο Ηρόδοτος τον 5ο αι. π.Χ. ως ένα πραγματικά
σπουδαίο έθνος, που ασχολήθηκε με την κτηνοτροφία βοοειδών, την καλλιέργεια
αλλά και την καταδίωξη των τρωγλοδυτών που ζούσαν στην έρημο. Οι Γαράμαντες
είχαν την τεχνογνωσία να δημιουργούν υπόγεια αρδευτικά συστήματα και έτσι
κατάφεραν να χτίσουν βασίλεια που ευδοκίμησαν μέσω της γεωργίας και του
εμπορίου ακόμη και στα μέσα της ερήμου Σαχάρα. Ήταν μία ισχυρή δύναμη στην
περιοχή μεταξύ του 500 π.Χ. έως το 700 μ.Χ. Οι ιστορικές πληροφορίες μας
έρχονται τόσο από ελληνικά όσο και από ρωμαϊκά έγγραφα, καθώς και από
αρχαιολογικές ανασκαφές που έχουν γίνει στην περιοχή. Είχαν δημιουργήσει ένα
σύμπλεγμα πόλεων και οικισμών με πληθυσμούς που έφθαναν και τα 10.000 άτομα ανά
πόλη. Οι πόλεις τους είχαν μία πολύ καλή δομή και οργάνωση, με τείχη, ναούς,
σπίτια, αγορά, λουτρά, κ.ά. Οι έρευνες δείχνουν ότι ένας από τους κεντρικούς
ναούς τους ήταν αφιερωμένος στον Άμμωνα
Δία, που το κεντρικό ιερό του βρισκόταν στην όαση Σίβα στην Λιβύη (νυν
Αίγυπτο).
Για την καθημερινότητα του λαού μαθαίνουμε
και από τον Στράβωνα «Γεωγραφικά», αλλά και από τον Πλίνιο, καθώς και από
σημερινές ανθρωπολογικές μελέτες που έγιναν στους σκελετούς τους. Η έκταση που
κάλυπτε το βασίλειο τους ήταν περίπου 250.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, ενώ
κάποιοι από τους λόγους που θεωρείται ότι χάθηκε ο πολιτισμός τους ήταν εξ
αιτίας των κλιματικών αλλαγών στην περιοχή, αλλά και της εξάντλησης των
αποθεμάτων πόσιμου νερού που υπήρχαν.
Απόγονοι των Γαραμάντων που κατοικούν ως σήμερα στην περιοχή είναι οι Τουαρέγκ οι οποίοι έχουν εμφανείς διαφορές στον πολιτισμό και την φιλοσοφία τους από τους άλλους αραβικούς λαούς.
Στην ελληνική μυθιστορία διαβάζουμε ότι ο θεός Απόλλων πήγε στην Σαμαριά (στην Κρήτη) για να εξαγνισθεί από τον μεγάλο ιερέα και θεραπευτή Καρμάνορα, για τον φόνο του Πύθωνα στους Δελφούς. Εκεί ο Ταρραίος Απόλλων ερωτεύθηκε την Μινωίτισσα νύμφη Ακακαλλίδα. Μαγεμένος ο θεός του Φωτός από την ομορφιά της, δεν ξημέρωσε την ημέρα στην ώρα της, αλλά παρέμεινε στην αγκαλιά της. Ήταν η μεγαλύτερη νύχτα που γνώρισε ποτέ ο κόσμος. Τότε η ίδια συνέλαβε και γέννησε τους δίδυμους Φίλανδρο και Φυλακίδη. Αυτοί εκτέθηκαν ως βρέφη για να πεθάνουν, αλλά επέζησαν τρεφόμενα με γάλα γίδας / κρι-κρι. Ενήλικες πλέον, έκτισαν την πόλη Έλυρο, που είχε την Τάρρα ως επίνειό της. Συγκεκριμένα ο Παυσανίας μας πληροφορεί πως οι Ελύριοι αργότερα, έστειλαν στους Δελφούς μιαν αίγα χάλκινη που θήλαζε με το γάλα της τον Φίλανδρο και τον Φυλακίδη.
Η πριγκηποπούλα της Κρήτης, Ακάλλη, φαίνεται ότι συνέχισε την σχέση της με τον Απόλλωνα, καθώς πληροφορούμαστε και για άλλα τέκνα που έκανε μαζί του: Τον Γαράμα, τον Μίλητο, τον Αμφίθεμι και τον Όαξο, τους οποίους έτεκε η νύμφη στην Λιβύη. Πολλές φορές ο Γαράμας ταυτίζεται με τον Αμφίθεμι.
Τα παραπάνω μας επιβεβαιώνει και στο έργο του Etymologiae, ο Ισίδωρος της Σεβίλλης.
Σύμφωνα με τον Ησύχιο το άνθος του Νάρκισσου στα κρητικά ονομάζεται ἀκακαλλίς, ενώ σύμφωνα με τον Εύμαχο τον Κερκυραίο ἀκακαλλίδα φησί καλεῖσθαι τὸν νάρκισσον καὶ κρόταλον… (Αθήναιος 681.5). Ο Διοσκουρίδης (1.89.1) μας πληροφορεί πως η ακακαλλίδα ήταν θάμνου καρπός … γεννωμένου ἐν Αἰγύπτῳ, ἐοικώς κατά τι τῷ μυρίκης καρπῷ.
Νίκος Σταμπολίδης, Αντίποινα. «Συμβολή στη μελέτη των ηθών και των εθίμων της γεωμετρικής-αρχαϊκής περιόδου», Ελεύθερνα ΙΙΙ.3. Ρέθυμνο: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Κρήτης, 1996, σ. 111.
Ο Παυσανίας μας πληροφορεί πως οι Ελύριοι...
"...αίγα χαλκήν απέστειλαν ες Δελφούς, δίδωσι δέ νηπίοις ή αις" Φυλακίδη καί Φιλάνδρω γάλα' πάΐδας δέ αυτούς οι ελύριοι φασιν Απόλλωνος τε είναι καί ΆχαχαΚλίδος νύμφης, συγγενέσθαι δέ τη Άκακαλλίδι Απόλλωνα εν πόλει Τάρρα καί οίκω Καρμάνορος..."
(...έστειλαν στους Δελφούς μιαν αίγα χάλκινη που θήλαζε με το γάλα της τον Φίλανδρο και τον Φυλακίδη. Τα παιδιά αυτά γεννήθηκαν, κατά τους Ελυρίους, από την Ακακαλλίδα και τον Απόλλωνα που είχαν συνευρεθεί στο σπίτι του Καρμάνορα στην πόλη Τάρρα...)
(Παυσανίας, 10,16,5)
Στο διάσημο βιβλίο του «Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΣΕΙΡΙΟΣ» ο αμερικανός ερευνητής Ρόμπερτ Τεμπλ (καθηγητής στο Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Λούισβιλ στις Η.Π.Α., καθηγητής στο Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Τσινχουά στο Πεκίνο, Κίνα, Ανώτατο Μέλος Ερευνών στο Ινστιτούτο Αρχαιολογικών Επιστημών του Αιγαίου, στην Αλεξάνδρεια στην Αίγυπτο και Μέλος της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας του Λονδίνου), κάνει εκτεταμένη αναφορά στους Γαράμανδες ή Γαμφάσαντες, τους οποίους αποκαλεί μετανάστες Έλληνες από την Λήμνο, (σελίδα 322, ελληνική μετάφραση).
Βερβερία ή Βαρβαρία ονομαζόταν τα βόρεια παράλια της Αφρικής κατά μήκος της Μεσογείου, νότια επεκτεινόταν μέχρι την όαση Φεζάν, περιοχή που κατοικούσαν οι Γαράμαντες. Υπήρχε και η Αιθιοπική Βαρβαρία στο ΒΑ άκρο της αρχαίας Αιθιοπίας, στις ακτές της Ερυθράς θάλασσας. Το όνομα Βέρβεροι ή Βάρβαροι δεν είναι εθνικό των ιθαγενών που οι Έλληνες ονόμαζαν Λίβυους και των οποίων η καταγωγή παραμένει άγνωστη .
Ο Γάλλος Ακαδημαϊκός Gaston Boissier υποστηρίζει ότι υπήρχε μία φυλή τολμηρή, πλήρης φαντασίας, σκορπισμένη παντού, στην Αφρική όπως και αλλού, η οποία δεν είχε αμφιβολία για τίποτα και η οποία όλα τα γνώριζε... ήσαν οι Έλληνες (Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια του Πυρσού, λήμμα Βέρβεροι).
Στο βιβλίο του (Δ,179),
Ηρόδοτος αναφέρει ότι ο Ιάσωνας
και οι Αργοναύτες ίδρυσαν στην Λιβύη
100 Ελληνικές πόλεις.
Ενδιαφέρον έχει το αλφάβητο των "βερβερικών"
αυτών λαών, το οποίο ονομάζεται tifinaghe και δεν ομοιάζει με το αραβικό
αλφάβητο. Η γλώσσα τους είναι η Ταμασέκ. Η "βερβερική" αυτή γλώσσα, που
στηρίζεται στη γραφή Τιφινάγ,
χρησιμοποιείται ευρέως και από τους άλλους Βέρβερους στην Αλγερία, το
Μαρόκο και την Μαυριτανία. Περιέχει
πολλά γράμματα ελληνικά, όπως το «Ε», το «Λ», το «Σ», το «Θ», το «Π», κ.ά.
Το σύμβολο επάνω στην σημαία των λαών αυτών
μέχρι και σήμερα είναι τα δύο αντίστροφα έψιλον, το οποίο εκείνοι προφέρουν ως
Γιάζ ή Αζά και το γράφουν με το γράμμα Ζ.
(Tifinagh, Wikipedia).
ΟΙ
ΤΟΥΑΡΕΓΚ
Οι Τουαρέγκ (Tuareg), είναι ένας νομαδικός λαός της κεντρικής και νότιας Σαχάρας και στο τμήμα του Σαχέλ στη δυτική Αφρική. Η ονομασία "Τουαρέγκ" είναι αραβική
και σημαίνει "περιπλανόμενος", «εγκαταλειμμένος από τους θεούς» . Άλλoι όμως
υποστηρίζουν, ότι η λέξη
προέρχεται από την Targa, μια πόλη στη νότια περιοχή της Λιβύης την Fezzan και
ότι ο Τουαρέγκ είναι ο κάτοικος αυτής πόλης.
Στους
ίδιους τους Τουαρέγκ δεν αρέσει ιδιαίτερα αυτή η ονομασία και προτιμούν
να χρησιμοποιούν τον όρο «Imashaghen» ή Imohag,
που σημαίνει «ελεύθεροι». Οι Τουαρέγκ, γνωστοί και ως «λαός του μπλε
πέπλου» ή «γαλάζιοι άνθρωποι» από τα χαρακτηριστικά μπλε υφάσματα με τα οποία
προστατεύουν τα πρόσωπά τους από την άμμο της ερήμου, αριθμούν περίπου έξι εκατομμύρια και
απλώνονται σε ολόκληρη την έκταση της Σαχάρας:
Νίγηρας, Μάλι, Μπουρκίνα Φάσο, Αλγερία, Λιβύη.
Ένας Τουαρέγκ που φοράει το Tajelmust. γαλλική άποψη ενός Τουαρέγκ από το Τιμπουκτού, δεκαετία του 1890.
Είναι μουσουλμάνοι σουνίτες (χαλαρής μορφής)
στο θρήσκευμα, αλλά διατηρούν πολλά προ-ισλαμικά ήθη και έθιμα όπως για
παράδειγμα τα πολλά φυλαχτά που φορούν, κυρίως οι γυναίκες.
Στον πολιτισμό των Τουαρέγκ οι γυναίκες έχουν
υψηλή κοινωνική θέση, σε σύγκριση με άλλους Αραβικούς και Βερβερικούς λαούς.
Στους Τουαρέγκ ο κανόνας κάλυψης του
προσώπου, που επιβάλλει το Ισλάμ, αντιστρέφεται. Οι άντρες είναι εκείνοι που
καλύπτουν τα πρόσωπά τους, φορώντας τα παραδοσιακά τουρμπάνια (ονομάζονται
tagelmust), αφήνοντας μόνο την περιοχή των ματιών ακάλυπτη, σε αντίθεση με τις
γυναίκες που δεν το καλύπτουν.
Αυτό γίνεται όχι μόνο για λόγους παράδοσης
-πιστεύουν ότι διώχνουν μακριά τα κακά πνεύματα- αλλά και για την προφύλαξή
τους, κατά τις μετακινήσεις τους, από τις αμμοθύελλες, που θερίζουν τη Σαχάρα.
Επίσης είναι μια «θερμομονωτική» λύση ενάντια στην αφόρητη ζέστη και τον καυτό
ήλιο της ερήμου.
Ονομάζονται και «μπλε άνθρωποι», γιατί με τα
χρόνια το δέρμα τους αρχίζει να βάφεται, από τα ενδύματα που φοράνε
(ονομάζονται Alasho), τα οποία είναι βαμμένα με το χαρακτηριστικό λουλακί
χρώμα.
Η κύρια γλώσσα τους είναι η Ταμασέκ και η
βερβερική αυτή γλώσσα στηρίζεται στην γραφή Τιφινάγ, η οποία χρησιμοποιείται
ευρέως και από τους υπόλοιπους Βέρβερους στην Αλγερία, στο Μαρόκο και στην Μαυριτανία. Γλωσσολογικά λέγεται, χωρίς ιδιαίτερη μελέτη, ότι ανήκει στην
Αφρο-Ασιατική οικογένεια, που ανήκουν και οι υπόλοιπες βερβερικές διάλεκτοι.
H βασίλισσα Tin Hinan των Τουαρέγκ, πίνακας του Hocine Ziani
Σύμφωνα με την λαογραφία των Τουαρέγκ, οι
ρίζες της φυλής τους ανάγονται στην θρυλική βασίλισσα Tin Hinan και τον
υπηρέτης της Takamet, πιστεύεται ότι έζησαν κατά τη διάρκεια του 3ου ή του 4ου
αιώνα μ.Χ.
Όταν οι Άραβες άρχισαν κατάκτηση του Μαγκρέμπ (Βορειοδυτική Αφρική)
κατά τη διάρκεια του 7ου αιώνα, οι Τουαρέγκ ξεκίνησαν την συνεχή μετανάστευσή
τους νοτιοδυτικά.
Μέχρι τον 11ο αιώνα, οι Τουαρέγκ έφτασαν στον
Νίγηρα, και καταγράφηκε ότι ακόμη ίδρυσαν και την πόλη του Τιμπουκτού. Η άφιξη
των Τουαρέγκ άσκησε μεγάλη πίεση στις αυτόχθονες φυλές, οι οποίες τελικά
υπερκεράστηκαν και πιέστηκαν προς τα νότια.
Μέχρι τον 14ο αιώνα, οι Τουαρέγκ
μεταστράφηκαν στην ισλαμική πίστη, η οποία έχει παραμείνει ως θρησκεία τους από
τότε. Από τα νέα εδάφη τους, οι Τουαρέγκ είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν
στο Υπερ-Σαχάριο εμπόριο, όπου ο χρυσός, το αλάτι και οι μαύροι σκλάβοι
περνούσαν από τις πόλεις τους, στο δρόμο τους προς τις ακτές της Βόρειας
Αφρικής.
Τα όμορφα, αρχαιοελληνικά χαρακτηριστικά των Τουαρέγκ, εξαφανίζονται σιγά σιγά με τις επιμειξίες.
Εν αντιθέσει με άλλες
ισλαμικές κοινωνίες όπου τα κορίτσια δεν δικαιούνται να μορφωθούν, οι γυναίκες
Tuareg γνωρίζουν τη δική τους γραφή, που διδάσκεται από μάνα σε κόρη, και
ανταποδίδουν τα δικά τους ποιητικά πονήματα.
Οι ελεύθερες σεξουαλικές σχέσεις έχουν ως
αποτέλεσμα τα κορίτσια να παντρεύονται σε μεγαλύτερες ηλικίες από το
συνηθισμένο, γύρω στα 20. Για να παντρευτούν οι άνδρες τις γοητεύουν με…
ποίηση, αφιερώνοντας ώρες στη λεκτική αποπλάνησή τους.
Μετά το γάμο οι γυναίκες δεν χάνουν καμία από
τις «εξουσίες» που είχαν πριν και δεν περιορίζονται στην προετοιμασία φαγητού
και την ανατροφή των παιδιών. Το σπίτι και τα ζώα της οικογένειας θεωρούνται
δικά της- και ειδικά τα ζώα είναι ανεκτίμητος πόρος για τους Tuareg στη Σαχάρα.
Οι γάμοι των Tuareg είναι πιθανό να
καταλήξουν σε διαζύγιο. Όταν αυτό
συμβεί, η γυναίκα κρατά τη σκηνή και τα ζώα και συνήθως είναι εκείνη που
παίρνει και την απόφαση για διαζύγιο.
Δεν πρόκειται ωστόσο για μια μητριαρχική
κοινωνία. Οι άνδρες εξακολουθούν να είναι αυτοί που συζητούν «πολιτικά». Πολλές
φορές όμως άνδρες και γιοι συμβουλεύονται τις γυναίκες και τις μαμάδες τους,
έτσι συχνά εκείνες κινούν τα νήματα στο παρασκήνιο.
Ίσως το πιο παράδοξο χαρακτηριστικό
τους είναι πως θεωρείται πολύ αγενές ένας άνδρας να τρώει μπροστά σε μια
γυναίκα με την οποία δεν μπορεί να έχει σεξουαλική σχέση ή σε γυναίκα που είναι
μεγαλύτερή του. Η μεγαλύτερη ντροπή είναι να φάει μπροστά στην πεθερά του.
Σήμερα,
με την πίεση
του Ισλάμ, παρατηρείται μια
γενική πολιτισμική αλλαγή και ολοένα και περισσότερες γυναίκες φορούν hijab.
Το παραδοσιακό αλφάβητο των Τουαρέγκ. Οι ξένοι το ονομάζουν "Φοινικικό" αλλά μία προσεκτική εξέταση (που δεν έγινε) δείχνει ότι είναι μία εξέλιξη της Ελληνικής Γραμμικής γραφής Β. Το αλφάβητο ονομάζεται tifinaghe και δεν μοιάζει με το αραβικό
αλφάβητο. Η γλώσσα τους είναι η Ταμασέκ. Η γλώσσα αυτή, που
στηρίζεται στη γραφή Τιφινάγ,
χρησιμοποιείται ευρέως και από τους άλλους Βέρβερους στην Αλγερία, το
Μαρόκο και την Μαυριτανία. Περιέχει
πολλά γράμματα ελληνικά, όπως το «Ε», το διπλό Ε, το «Λ», το «Σ», το «Θ», το Θ, Ττο «Π», κ.ά.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Ζ.Π.: όλα τα
παραπάνω τα βρήκα
με μία πρόχειρη
έρευνα μιας ώρας.
Φανταστείτε
ένα ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ,
μία πανεπιστημιακή σχολή, ορισμένοι
ερευνητές και εξερευνητές,
τι θα μπορούσαν
να κάνουν.
Η
ΛΙΒΥΗ π.χ. είναι, σε
αρχαιολογικά ευρήματα, μία
απέραντη ΕΛΛΑΔΑ. Αλλά
ξεχάστε τα. Η ελληνική
πολιτική και πνευματική
ελίτ, τελείως χαμένη
και ανεπαρκής, ασχολείται
με τζαμιά.
Στο βιβλίο του Πλουτάρχου «Περί του Ε του Εν Δελφοίς», υπάρχει ένας
διάλογος για ένα Ε που ήταν στη μετόπη του Απολλώνιου ναού. Σύμφωνα
με την μυθολογία, ο Απόλλωνας ήρθε στους Δελφούς από την Κρήτη, το νησί όπου
γεννήθηκε ο Δίας.
Αν παρατηρήσουμε προσεκτικά
αγγειογραφίες ή αγαλματίδια του πατέρα των θεών και των ανθρώπων, αυτό που
κρατάει στο χέρι του, ο κεραυνός, έχει το ακριβές σχήμα του ЭЄ.
Νόμισμα των Δελφών από
το Αρχαιολογικό Μουσείο
το Αρχαιολογικό Μουσείο
Σύμφωνα με τον Πλούταρχο τρεις φορές τοποθετήθηκε ένα Ε στο κέντρο τού Αετώματος στον Ναό του Απόλλωνα, στους Δελφούς. Το πρώτο ήταν ξύλινο, το δεύτερο χάλκινο και το τρίτο από καθαρό χρυσό. Σήμερα δεν υπάρχει τίποτα. Εκατέρωθέν του, στις γωνίες του αετώματος, ήταν γραμμένα τα Δελφικά Παραγγέλματα «Γνώθι Σαυτόν» και «Μηδέν Άγαν».
Ολόκληρο το βιβλίο του Πλούταρχου είναι
αφιερωμένο στο Ε και μέσα από τους διαλόγους του προβάλλονται
διάφορες ερμηνείες τι μπορεί να σήμαινε αυτό το γράμμα.
Ανάμεσα σε πολλά άλλα αναφέρει «…και αφιέρωσε δύο Ε στον θεό».
Παρεμπιπτόντως, το Μαντείο των Δελφών, (όπως άλλωστε και το αρχαιότερο της Δωδώνης) είχαν στενές σχέσεις και επαφές με το Μαντείο του Άμμωνος Δία, που βρίσκεται βαθειά στην Σαχάρα, στην έρημο της Λιβύης, εκεί που ζούσαν οι Γαράμανδες, απόγονοι των Αργοναυτών με τις 100 Ελληνικές Πόλεις και πρόγονοι των Τουαρέγκ. Το Μαντείο του Άμμωνος στην Λιβύη επισκέφτηκε και ο Μέγας Αλέξανδρος.
Ανάμεσα σε πολλά άλλα αναφέρει «…και αφιέρωσε δύο Ε στον θεό».
Παρεμπιπτόντως, το Μαντείο των Δελφών, (όπως άλλωστε και το αρχαιότερο της Δωδώνης) είχαν στενές σχέσεις και επαφές με το Μαντείο του Άμμωνος Δία, που βρίσκεται βαθειά στην Σαχάρα, στην έρημο της Λιβύης, εκεί που ζούσαν οι Γαράμανδες, απόγονοι των Αργοναυτών με τις 100 Ελληνικές Πόλεις και πρόγονοι των Τουαρέγκ. Το Μαντείο του Άμμωνος στην Λιβύη επισκέφτηκε και ο Μέγας Αλέξανδρος.
Οι ερμηνείες που έχουν προταθεί γι’ αυτό το Ε, από τον
Πλούταρχο και άλλους, είναι πολλές. «...προκειμένου να δηλώσει και να
συμβολίσει τον αριθμό του σύμπαντος». «…ακόμα είναι κι ένας τύπος της φύσης...»
σύμφωνα με το Περί της εν Τιμαίω Ψυχογονίας.
Γέρασα Ιορδανίας. Παρατηρήστε το ЭIЄ μέσα στους κύκλους.
|
«Το φως έχει άμεση σχέση με το πέντε...» λογιζομένου ότι Ε=5, όπως μας λέει ο σπουδαίος μαθηματικός Νικόμαχος από τα Ελληνικά Γέρασα της Κοίλης Συρίας (σημερινή Ιορδανία).
ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ: στο
έργο του Λουκιανού που αναγράφεται Φιλόπατρις, υπάρχει
η φράση: «καί γαρ άριθμέεις ώς Νικόμαχος ό Γερασηνός»,
δηλαδή, «εσύ κατανοείς τις
μαθηματικές έννοιες σαν το Νικόμαχο από την
Γέρασα».
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΓΕΡΑΣΑ ΤΗΣ ΚΟΙΛΗΣ ΣΥΡΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΝΙΚΟΜΑΧΟΣ Ο ΓΕΡΑΣΗΝΟΣ
Δελφικό Έψιλον
Από τη Βικιπαίδεια.
Το Δελφικό Έψιλον είναι ένα αρχαιοελληνικό
σύμβολο (κλείδα) που σχετιζόταν με την μύηση του ανθρώπου στο φως. Για το λόγο
αυτό βρισκόταν στον Ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς, όπου τελούνταν η λατρεία του
Ήλιου (ο Απόλλωνας ήταν θεός του Ήλιου).
Συγκεκριμένα είχε τοποθετηθεί τρεις φορές (ξύλο, χαλκός, χρυσός) στην κορυφή του αετώματος της κεντρικής ανατολικής πύλης του ναού, μαζί με το "ΓΝΩΘΙ ΣΕΑΥΤΟΝ" στην κάτω αριστερή γωνία και το "ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ" στην κάτω δεξιά του ιδίου αετώματος. Η προέλευση του συμβόλου και των φράσεων αποδιδόταν στους επτά σοφούς.
Συγκεκριμένα είχε τοποθετηθεί τρεις φορές (ξύλο, χαλκός, χρυσός) στην κορυφή του αετώματος της κεντρικής ανατολικής πύλης του ναού, μαζί με το "ΓΝΩΘΙ ΣΕΑΥΤΟΝ" στην κάτω αριστερή γωνία και το "ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ" στην κάτω δεξιά του ιδίου αετώματος. Η προέλευση του συμβόλου και των φράσεων αποδιδόταν στους επτά σοφούς.
Στην Αρχαία Ελλάδα συμβόλιζε:
ως σχήμα: την ένωση και την τριαδικότητα
(τρεις παράλληλες γραμμές ενωμένες).
ως αριθμός: τα 5 κοσμογονικά στοιχεία Γη,
Αέρας, Νερό, Πυρ και τον Αιθέρα (πεμπτουσία).
Η μοναδική πληροφορία για το Δελφικό Έψιλον
προέρχεται από τον Πλούταρχο, ο οποίος ήταν Ιερεύς δια βίου
του Απόλλωνος. Στο "Περί του Ει εν Δελφοίς", ο Πλούταρχος παραθέτει
στους διαλόγους διάφορες εξηγήσεις, με την η καλύτερη να δίνει ο Αμμώνιος
(δάσκαλός του), ως προσφώνηση έκπληξης και σεβασμού στον Θεό, δηλαδή Εί (σαι),
που μεταφράζεται ως μόνο εσύ υπάρχεις, το μόνο σίγουρο που υπάρχει αιώνια, σε
αντίθεση με το "γνώθι σεαυτό" που αποτελεί υπόμνηση στο θνητό ον, με
την μεταβλητή φύση του, που υπόκειται σε γέννηση και φθορά.
Η ΛΙΒΥΗ ΚΑΙ
ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Ο γιος
της Ιούς και του Δία, ο Έπαφος, (= ο παις της αφής), απέκτησε
δύο παιδιά τον
Άργο και την
Λιβύη. Η Λιβύη με τον Ποσειδώνα
έκανε τον Λέλεγα και τους διδύμους αδελφούς Αγήνορα και Βήλο. Από
την Λιβύη αρχίζει
το γένος των
Λιβύων ή Λιγύων
(σύμφωνα με το Λεξικό Liddell & Scott, ενίοτε το γ τρέπεται σε β,
π.χ γλήχων αντί βλήχων).
Ο Λέλεξ υπήρξε σύγχρονος του Πελασγού
και βασιλιάς της Λελεγίας.
Ο Αγήνωρ (οδηγός ανδρών) έκαμε τον Κάδμο, τον Δάρδανο, τον Κίλικα, τον Φοίνικα, την Ευρώπη, την Μελία, την Ελευσίνα και άλλους.
Ο Αγήνωρ (οδηγός ανδρών) έκαμε τον Κάδμο, τον Δάρδανο, τον Κίλικα, τον Φοίνικα, την Ευρώπη, την Μελία, την Ελευσίνα και άλλους.
Ο Βήλος (Κύριος) έκανε τους διδύμους Δαναό και Αίγυπτο.
Από τον Αίγυπτο ονομάσθηκε η χώρα και ο ποταμός (αργότερα Νείλος/ Διόδωρος, Α',
63, 1).
Τότε ονομάσθηκε η χώρα από τον Ατλαντικό
μέχρι τον Νείλο Λιβύη.
Η Λιβύη δεν έδωσε τ' όνομα της
μόνο στην Αφρική και στη σημερινή Λιβύη. Πριν γεννηθεί η εγγονή της
Ευρώπη φαίνεται ότι με το όνομα Λιβύη ονόμαζαν
ακόμη και την
Ευρώπη. Λιβυρνία ή Λιβουρία (ή Λιγουρία) ονομαζόταν τα βόρεια παράλια
της Ιλλυρίας μέχρι του Τιτίου, πριν ο Κάδμος κάμει με την Αρμονία τον Ιλλυριό.
Λιβυρνοί (ή Λιγυρνοί) ονομαζόταν οι παλαιοί κάτοικοι της Σχερίας οι οποίοι
υποδέχθηκαν τους Φαίακες. Η Liguria της Ιταλίας, (Λυγουρία ή Λιγυστική) θα
πρέπει να ήταν η παλαιότερη ονομασία της Επιδαυρίας (σημερινό Λυγουριό), ακόμη
η Λυγκηστίδα της Μακεδονίας και Λίγιοι ή Λούγοι ή Λογγίωνες ή Λογίους ή
Λιγκάσιοι ή Λίγυρες ή Λιγούριοι ή (Λ)Ιβηρνοί ( = Ισπανία), ονομασίες που
συναντούμε με διάφορες παραλλαγές σ' ολόκληρη την Ευρώπη.
Οι αρχαίοι Έλληνες φαίνεται ότι
ονόμαζαν ολόκληρη την Αφρικανική ήπειρο Λιβύη. Στους ρωμαϊκούς
χρόνους συνήθιζαν να χρησιμοποιούν το όνομα Αφρική. Την εποχή της
Βυζαντινής αυτοκρατορίας διατηρήθηκε το όνομα Λιβύη χωρίς συγκεκριμένα όρια,
αργότερα επικράτησε να ονομάζεται Λιβύη μόνο η συγκεκριμένη χώρα της Βορείου
Αφρικής.
Βερβερία ή Βαρβαρία ονομαζόταν τα βόρεια παράλια της Λιβύης (Αφρικής) κατά μήκος της Μεσογείου, νότια επεκτεινόταν μέχρι την όαση Φεζάν, περιοχή που κατοικούσαν οι Γαράμαντες. Υπήρχε και η Αιθιοπική Βαρβαρία στο ΒΑ άκρο της αρχαίας Αιθιοπίας, στις ακτές της Ερυθράς θάλασσας.
Βερβερία ή Βαρβαρία ονομαζόταν τα βόρεια παράλια της Λιβύης (Αφρικής) κατά μήκος της Μεσογείου, νότια επεκτεινόταν μέχρι την όαση Φεζάν, περιοχή που κατοικούσαν οι Γαράμαντες. Υπήρχε και η Αιθιοπική Βαρβαρία στο ΒΑ άκρο της αρχαίας Αιθιοπίας, στις ακτές της Ερυθράς θάλασσας.
Η ανατολική πλευρά της Λιβύης ονομάζεται
Κυρηναϊκή από την Κυρήνη, θυγατέρα του βασιλιά των Λαπίθων Υψέα. Την είδε ο
Απόλλων στο Πήλιο και την μετέφερε με χρυσό άρμα στη Λιβύη. Γιος τους
υπήρξε ο Αρισταίος, ο άριστος όλων των θεών.
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ
ΕΛΛΗΝΑΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΓΑΡΑΜΑΣ
Στην ελληνική μυθολογία ο Γαράμας
ήταν γιος του θεού Απόλλωνα και της πριγκηποπούλας της Κρήτης Ακάλλης, η οποία ήταν θυγατέρα του Μίνωα και της Πασιφάης. Ο Γαράμας είχε τρεις ομοθαλείς
αδελφούς, τον Μίλητο, τον Αμφίθεμι και τον Όαξο, ο πρώτος και ο τελευταίος από τους
οποίους έδωσαν τα ονόματά τους σε αντίστοιχες πόλεις. Πολλές φορές ο Γαράμας
ταυτίζεται με τον Αμφίθεμι (Απολλώνιος, Δ 1494 και Σχόλια).
Στα «Λιβυκά» εξάλλου του Αγροίτου ο Γαράμας
αναφέρεται ως εραστής πολλών Νυμφών και πατέρας σειράς ολόκληρης ηρώων
που έδωσαν τα ονόματά τους σε αφρικανικούς λαούς.
Ο Γαράμας έγινε επώνυμος ήρωας των
Γαραμάντων, ενός από τα γένη των Βερβερικών φυλών που ζούσαν στις ανατολικές
οάσεις της Σαχάρας, στη Λιβύη. Θεωρείται
ότι οι Γαράμανδες
ή Γαράμαντες ή
με άλλη ονομασία
Γαμφάσαντες ξεκίνησαν από
την Θράκη και
την Λήμνο ή
από την Μικρά Ασία, μετά
τον Τρωϊκό πόλεμο,
διαπεραιώθηκαν στην σημερινή
Λιβύη, κατέλαβαν την όαση Τζάντο (Σίβα), όπου ήταν το μαντείο του Άμμωνα Δία, του Δέσποτα του Ολύμπου και εξαπλώθηκαν
σε όλη την
Σαχάρα. Πολλοί Γαράμαντες ήρθαν σε επιμειξία με τους νέγρους ιθαγενείς της
νότιας όχθης του Νίγηρα, υιοθέτησαν τη γλώσσα τους και τους μετέδωσαν πολλές γνώσεις των Ελλήνων και των Αιγυπτίων. Η
περιοχή του Άνω Νίγηρα είναι η πατρίδα της νεγρικής φυλής των Ντόγκον, για την οποία ο Ρόμπερτ Τεμπλ έγραψε ότι είναι μία φυλή νεγροποιημένων Ελλήνων.
ΟΙ
ΤΟΥΑΡΕΓΚ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ
ΤΩΝ ΓΑΡΑΜΑΝΔΩΝ
ΕΛΛΗΝΩΝ;
Δορυφορικές εικόνες έδωσαν ενδείξεις για την
ύπαρξη ενός χαμένου πολιτισμού στο ΝΔ κομμάτι της ερήμου της Σαχάρας της
Λιβύης, που ίσως βοηθήσει στην ανασύνθεση της ιστορίας της χώρας.
Η πτώση του Καντάφι άνοιξε τον δρόμο στους
αρχαιολόγους να εξερευνήσουν την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας πριν τον
εξισλαμισμό της, που είχε αγνοηθεί τόσο πολύ μέχρι σήμερα.
Με την χρήση δορυφορικών φωτογραφιών και αεροφωτογραφιών για την αναγνώριση υπολειμμάτων των πιο αφιλόξενων μέρων της ερήμου, μια βρετανική ομάδα ανακάλυψε περισσότερα από 100 οχυρωμένες φάρμες και χωριά, που φέρουν οχυρώσεις τύπου κάστρου καθώς και πολλές πόλεις όλες χρονολογημένες στο διάστημα 1-500 μ.Χ.
Αυτές οι «χαμένες πόλεις» χτίστηκαν από έναν άγνωστο πολιτισμό ονόματι Γαράμανδες, του οποίου η καθημερινή ζωή και κουλτούρα ήταν πολύ πιο αναπτυγμένες και ιστορικά σπουδαίες από ότι υποδεικνύουν οι αρχαίες πηγές.
O πολιτισμός Γαράμαντες ήταν πολύ πιο σημαντικός απ’ ό,τι πιστευόταν ως τώρα. Η έρευνα επιβεβαιώνει την άποψη του Ηροδότου ότι οι Γαράμαντες ήταν ένας πολύ σπουδαίος λαός.
Με την χρήση δορυφορικών φωτογραφιών και αεροφωτογραφιών για την αναγνώριση υπολειμμάτων των πιο αφιλόξενων μέρων της ερήμου, μια βρετανική ομάδα ανακάλυψε περισσότερα από 100 οχυρωμένες φάρμες και χωριά, που φέρουν οχυρώσεις τύπου κάστρου καθώς και πολλές πόλεις όλες χρονολογημένες στο διάστημα 1-500 μ.Χ.
Αυτές οι «χαμένες πόλεις» χτίστηκαν από έναν άγνωστο πολιτισμό ονόματι Γαράμανδες, του οποίου η καθημερινή ζωή και κουλτούρα ήταν πολύ πιο αναπτυγμένες και ιστορικά σπουδαίες από ότι υποδεικνύουν οι αρχαίες πηγές.
O πολιτισμός Γαράμαντες ήταν πολύ πιο σημαντικός απ’ ό,τι πιστευόταν ως τώρα. Η έρευνα επιβεβαιώνει την άποψη του Ηροδότου ότι οι Γαράμαντες ήταν ένας πολύ σπουδαίος λαός.
Κατοικώντας μια περιοχή γύρω από τα πιο
σημαντικά αρχαία εμπορικά σταυροδρόμια της Σαχάρας, οι Γαράμαντες ανέπτυξαν
τους οικισμούς τους σε τρεις παράλληλες ζώνες οάσεων, που σήμερα είναι γνωστές
με τις ονομασίες Wadi al-Ajal, Wadi ash-Shati και Zuwila-Murzuq-Burjuj με
πρωτεύουσα την Jarmah.
Καταλαμβάνοντας μια έκταση περίπου 250.000
τετραγωνικών μιλίων, οι Γαράμαντες, τους οποίους ο Ηρόδοτος περιγράφει γλαφυρά
ως «οπισθονόμους», που κυνηγούσαν τους Αιθίοπες Τρωγλοδύτες από τα άρματά τους,
όπως γνωρίζουμε τώρα, είχαν εφεύρει ευρηματικές γεωργικές μεθόδους. (Γαράμαντες δὴ οὗτοι τοὺς τρωγλοδύτας Αἰθίοπας
θηρεύουσι τοῖσι τεθρίπποισι· οἱ γὰρ τρωγλοδύται Αἰθίοπες πόδας τάχιστοι ἀνθρώπων ...
Γαράμαντες μόνοι πρόσοικοι όντες, ευσταλές και κούφoν έθνος, άνθρωποι σκηνίται,
από θήρας τα πολλά ζώντες, ενίοτε ούτοι έσβάλλουσι θηράσοντες αμφί ...).
Η ίδια η επιβίωση όμως του πολιτισμού της
ερήμου βασιζόταν στη χρήση των υπόγειων στοών άντλησης νερού – γνωστών ως foggara
στους Βερβέρους, ενός από τους λαούς από τους οποίους κατάγονταν οι Γαράμαντες
Στους έξι αιώνες που ευδοκίμησαν, οι
Γαράμαντες άντλησαν, όπως υπολογίζεται, περί τα 30 δισεκατομμύρια γαλόνια νερό
μέσω του συστήματος των foggara.
Κατά τον 4ο αιώνα, ωστόσο, τα αποθέματα νερού
άρχισαν να εξαντλούνται και για να σκάψουν πιο βαθιά και πιο μακριά αναζητώντας
νέες πηγές νερού, θα χρειάζονταν περισσότεροι σκλάβοι απ’ όσους μπορούσε να
φέρει η στρατιωτική δύναμη των Γαράμαντες.
Έφτασαν λοιπόν σε ένα ανώτατο «όριο νερού».
Όταν το ξεπέρασαν, οι Γαράμαντες –αυτό ο πολύ μεγάλος λαός- ήταν καταδικασμένοι
να παρακμάσουν.
ΖΗΝΩΝ
ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
Μακεδονία: «Γέμισαν» όλες οι πόλεις με αφίσες κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧιλιάδες αφίσες σε όλες τις πόλεις της Μακεδονίας αναρτήθηκαν χθες το βράδυ από απλούς πολίτες που συμμετέχουν εδώ και ενάμισι χρόνο στις διαμαρτυρίες για την Συμφωνία των Πρεσπών.
Οι αφίσες με κοινό μήνυμα απευθύνονται στους ψηφοφόρους και τους καλούν να καταψηφίσουν τους υποψηφίους που αποδέχονται την συμφωνία των Πρεσπών και να επιλέξουν αυτούς που την καταδικάζουν.
Ειδικά στη Μακεδονία το κλίμα παραμένει βαρύ για τους εκπρόσωπους της κυβέρνησης που επισκέπτονται τους νομούς της για να ενημερώσουν για τις λεπτομέρειες της Συμφωνίας καθώς είναι αποδέκτες αποδοκιμασιών.
Αφίσες αναρτήθηκαν το τελευταίο 24ωρο σε πολλές περιοχές: Θεσσαλονίκη κέντρο, ανατολική και δυτική, Λαγκαδα, Δράμα, Νάουσα , Σιάτιστα, Κοζάνη, Γρεβενά, Πτολεμαΐδα, Κιλκίς, Κατερίνη, Φλώρινα, Καστοριά, Μουδανιά Χαλκιδικής, Σερρες, Σιδηρόκαστρο, Καβάλα, Νάουσα, Γιαννιτσα, Αριδαία, Σκυδρα, Βέροια, Εδεσσα κ.α
Ζ.Π.
Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗ ΣΥΡΙΖΑΙΟ ΦΙΛΗ. Η ΝΔ υπέρ του Φίλη για την «περιύβριση του νεκρού» εθνομάρτυρα Κατσίφα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΝΔ σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες, τοποθετήθηκε σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Δεοντολογίας του ελληνικού Κοινοβουλίου, σε κοινή γραμμή με τον ΣΥΡΙΖΑ και το υπόλοιπο «δημοκρατικό τόξο» υπέρ της μη άρσης ασυλίας του βουλευτή Νικολάου Φίλη.
Η παραγγελία της άρσεως ασυλίας έγινε από την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και αφορούσε ποινική δίωξη κατά του Νικολάου Φίλη, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στην Α’ Αθηνών για τοποθετήσεις του σε τηλεοπτικούς σταθμούς οι οποίες στήριζαν τις θέσεις των Αλβανών δολοφόνων ενάντια στην μνήμη του εθνομάρτυρα Κωνσταντίνου Κατσίφα.
Με τον εθνομηδενιστικό λόγο του Φίλη ο οποίος είναι ίδιος και απαράλλαχτος με το σύνολο της Αριστεράς διεπράχθη το αδίκημα της προσβολής της μνήμης του εκτελεσθέντος από τους Αλβανούς Κωνσταντίνου Κατσίφα όταν ακόμη η σωρός του εκρατείτο από τα όργανα του αλβανικού ανθελληνικού καθεστώτος αυθαίρετα και ηρνούντο να την παραδώσουν στους οικείους του.
Η υπόθεση Φίλη έφτασε στο ελληνικό Κοινοβούλιο μετά από μήνυση των χαροκαμένων μαρτυρικών γονέων του Κωνσταντίνου Κατσίφα.
Η ψευδοπατριωτική εξίσου εθνομηδενιστική στην πραγματικότητα και επικίνδυνη ψοφοδεξιά της ΝΔ συντάχθηκε με τον ΣΥΡΙΖΑ και το υπόλοιπο «δημοκρατικό τόξο» και ζήτησε να μην αρθεί η βουλευτική ασυλία του Φίλη. Αυτή είναι η επίσημη θέση του κόμματος της ΝΔ και αυτό εισηγείται επισήμως η ΝΔ προς την αυριανή συνεδρίαση της Ολομέλειας όπου θα γίνει ψηφοφορία για την άρση ή μη της βουλευτικής ασυλίας του Φίλη.
Τώρα, αν για μικροκομματικούς λόγους διαφοροποιηθούν κάποιοι βουλευτές στην αυριανή ψηφοφορία αυτό δεν αλλάζει την πολιτική ουσία της για άλλη μια φορά προδοτικής στάσης της νεοφιλελεύθερης ΝΔ του Μητσοτάκη, της ΝΔ των εθνομηδενιστών, των Καιρίδηδων και των Τατσόπουλων.
Ζ.Π.
Τουρκία: Δήμαρχος του Ερντογάν ομολόγησε ότι οι κάτοικοι στον Πόντο είναι εξισλαμισμένοι Έλληνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ερντογανικός δήμαρχος του Εσενλέρ στην Κωνσταντινούπολη, Τεβφίκ Γκιοκσού, ο οποίος εκλέχτηκε με την στήριξη του κυβερνώντος κόμματος, σύμφωνα με την ανταποκρίτρια του Open Tv Μαρία Ζαχαράκη, αναφέρθηκε στην ελληνική καταγωγή του Εκρέμ Ιμάμογλου (επειδή κατάγεται από τον Πόντο), του νικητή του μητροπολιτικού δήμου στις 31 Μαρτίου του οποίου την εκλογή ακύρωσε με το έτσι θέλω το καθεστώς Ερντογάν, ομολογώντας μάλιστα ότι και οι σημερινοί κάτοικοι του Πόντου είναι Έλληνες κρυπτοχριστιανοί!
Δήλωσε ότι «πιο πολύ χάρηκαν οι Έλληνες που κέρδισε ο Ιμάμογλου», αλλά αυτό που προκάλεσε την οργή των κομμάτων της Τουρκίας ήταν όταν -απευθυνόμενος στον κόσμο- ρώτησε: «Από πού κατάγεται (ο Ιμάμογλου);» για να λάβει την απάντηση: «Από την Τραπεζούντα».
Τότε ο δήμαρχος Εσενλέρ χλευάζοντας σχολίασε: «Α, τότε είναι άλλη υπόθεση», με την έννοια ότι εφόσον εκεί είναι Έλληνες, άρα γι’ αυτό οι Έλληνες τον θεωρούν δικό τους.
Αμέσως στέλεχος του «Καλού Κόμματος» της Αξενέρ τον περιέλαβε με κοσμητικά επίθετα: “Άτιμος, ευτελής, ποταπός, τέρας… Αυτοί έχασαν τον έλεγχο για τα καλά. Ντροπή σε εκείνους που θα τους ψηφίσουν στην Τραπεζούντα, ο (υπουργός Εσωτερικών) Σουλεϊμάν Σοϊλού πρέπει απόψε κιόλας να απομακρύνει το δήμαρχο του Εσενλέρ από τα καθήκοντά του. Αυτή η πόλη δεν δέχεται τέτοιες προσβολές. Πρέπει να απομακρυνθεί αυτός ο ποταπός που είπε Έλληνες τους κατοίκους της Τραπεζούντας. Ως υπουργός από την Τραπεζούντα κι ο ίδιος πρέπει να το κάνει».
Ο βουλευτής του κεμαλικού Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος Μεχμέτ Μπεκάρογλου έγραψε στο τουίτερ «Τεβφίκ Γκιοκσού λίγη ντροπή, φοβήσου τον Αλλάχ. Τι είναι αυτά; Τι σημαίνει ‘κέρδισαν οι Έλληνες’! Έλεος πια, δεν έμεινε τσίπα πάνω σας. Ντροπή!», ανέφερε.
Αλλά και στο twitter η αντίδραση είναι μεγάλη. Μέσω του hashtag #Trabzonlular (κάτοικοι της Τραπεζούντας), πολίτες καλούν τον δήμαρχο του Εσενλέρ να ζητήσει συγνώμη.
Είναι η πρώτη φορά που ανώτατος Τούρκος αξιωματούχος παραδέχτηκε και την τωρινή ύπαρξη ελληνικών πληθυσμών στον Πόντο οι οποίοι υπό τον φόβο των διωγμών της Άγκυρας εξισλαμίστηκαν αλλά ακόμα διατηρούν την γλώσσα και την θρησκεία τους στα κρυφά.
Ζ.Π.
ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΓΓΛΟΙ: «ΑΛΕΞΗ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΟ, ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ». Η προδοσία των Πρεσπών θα μοιάζει πατριωτική κίνηση μπροστά σ’ αυτά που θα επακολουθήσουν. Γι αυτό οι πρεσβείες κρατούν τον Τσίπρα στην εξουσία με νύχια και με δόντια.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ηλεκτροσόκ" από τον Αμερικανό πρέσβη στην Αθήνα, Τ.Πάιατ, ο οποίος σε συνέδριο που οργάνωσε η Πολεμική Αεροπορία στο Τατόι, ζήτησε να μοιραστούν τα κοιτάσματα με την Τουρκία μισά-μισά.
Πιο αναλυτικά, ο Αμερικανός πρέσβης Τζέφρεϊ Πάιατ, στο συνέδριο σχετικά με την τουρκική προκλητικότητα στην Ανατολική Μεσόγειο και την κυπριακή ΑΟΖ, μίλησε για διάλογο και φιλία μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας καθώς και για συμφωνίες "win-win" για όλους!
Αμέσως μετά ο πρέσβης των ΗΠΑ μίλησε "για την ανάγκη σταθερότητας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου που είναι και ο βασικός στόχος των ΗΠΑ".
Όπως διευκρίνισε ο Αμερικανός πρέσβης: «είναι πολύ σημαντικό ο κ. Τσίπρας να ταξιδέψει στην Άγκυρα, αφού στο τέλος της ημέρας η Τουρκία είναι μέλος του NATO» .
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι ανάμεσα στο "κοινό" βρισκόταν και ο ακόλουθος Άμυνας της τουρκικής πρεσβείας, ο οποίος πήρε το λόγο κι έκανε μία…φιλειρηνική τοποθέτηση περί συνεργασίας-φιλίας και "καζάν-καζάν" Τουρκίας-Ελλάδας με την οποία συμφώνησε ο Τ.Πάιατ.
Πρόκειται για το "δεύτερο κτύπημα" καθώς χτες όπως ενημέρωσε το pronews.gr, ο Βρετανός υπουργός χαρακτήρισε την περιοχή που βρίσκεται το τουρκικό γεωτρύπανο, ως περιοχή «υπό αμφισβήτηση», δηλαδή, ο Βρετανός κυβερνητικός αξιωματούχος, αμφισβήτησε τα δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας, στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) της Κύπρου.
"Γεωτρήσεις δεν πρέπει να γίνονται σε περιοχές με κυριαρχία «υπό αμφισβήτηση»" δήλωσε δημοσίως ο Άλαν Ντάνκαν.
Για το θέμα αυτό, το υπουργός Εξωτερικών της Κύπρου, προέβηκε και επισήμως, σε διάβημα προς το Ηνωμένο Βασίλειο.
Κυπριακές πηγές τόνισαν πως ο Ύπατος Αρμοστής του Ηνωμένου Βασιλείου έχει κληθεί στο ΥΠΕΞ για να γίνουν διαβήματα. Ο Ν.Αναστασιάδης θα αποστείλει μέσω του Ύπατου Αρμοστή επιστολή στην Πρωθυπουργό Τερέζα Μέι, δήλωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Πρόδρομος Προδρόμου σε δημοσιογράφους έξω από το Προεδρικό.
Το θέμα είναι ότι μάλλον ο Βρετανός Υπουργός λειτούργησε ως "λαγός" εξελίξεων...
Ζ.Π.
Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήTο Δεκέμβριο 2007 η Διεθνής Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών (International Association of Genocide Scholars ή IAGS) αναγνώρισε επίσημα τη γενοκτονία των Ελλήνων, μαζί με την γενοκτονία των Ασσυρίων, και εξέδωσε το εξής ψήφισμα:
«ΕΚΤΙΜΩΝΤΑΣ ότι η άρνηση μιας γενοκτονίας αναγνωρίζεται παγκοίνως ως το έσχατο στάδιο γενοκτονίας, που εξασφαλίζει την ατιμωρησία για τους δράστες της γενοκτονίας, και ευαπόδεικτα προετοιμάζει το έδαφος για τις μελλοντικές γενοκτονίες,
ΕΚΤΙΜΩΝΤΑΣ ότι η Οθωμανική γενοκτονία εναντίον των μειονοτικών πληθυσμών κατά τη διάρκεια και μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, παρουσιάζεται συνήθως ως γενοκτονία εναντίον μόνο των Αρμενίων, με λίγη αναγνώριση των ποιοτικά παρόμοιων γενοκτονιών, εναντίον άλλων χριστιανικών μειονοτήτων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας,
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΑΙ ότι είναι πεποίθηση της Διεθνούς Ένωσης των Μελετητών Γενοκτονιών, ότι η Οθωμανική εκστρατεία εναντίον των χριστιανικών μειονοτήτων της αυτοκρατορίας, μεταξύ των ετών 1914 και 1923, συνιστούν γενοκτονία εναντίον των Αρμενίων, Ασσυρίων, Ποντίων και των Eλλήνων της Ανατολίας.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΑΙ η Ένωση να ζητήσει από την κυβέρνηση της Τουρκίας να αναγνωρίσει τις γενοκτονίες εναντίον αυτών των πληθυσμών, να ζητήσει επίσημα συγγνώμη, και να λάβει τα κατάλληλα και σημαντικά μέτρα προς την αποκατάσταση (μη επανάληψη)».
Στις 24 Φεβρουαρίου 1994 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 19ης Μαϊου ως «Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο», ημέρα που ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα και ολοκλήρωσε την προαποφασισμένη από τους Νεότουρκους εθνική εκκαθάριση με την τελευταία κατάληξη της σφαγής και πυρπόλησης της Σμύρνης το 1922, για την οποία γνωστή Ελληνίδα έγραψε ότι δεν ήταν σφαγή, αλλά «συνωστισμός» στο λιμάνι της. Επίσης το 1998 η Βουλή ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη «της 14ης Σεπτεμβρίου ως ημέρας εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας.
Ζ.Π.
Σαλβίνι: Επιβολή προστίμων σε όσους υπαλλήλους του βρωμερού Σόρος διασώζουν «πρόσφυγες» στη θάλασσα και τους μεταφέρουν στην Ιταλία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σαλβίνι εισάγει νομοσχέδιο για την επιβολή προστίμων σε όσους διασώζουν πρόσφυγες, ύψους 5.500 ευρώ για κάθε πρόσφυγα, γράφει η βρετανική εφημερίδα Independent.
Το νομοσχέδιο, το οποίο ανακοινώθηκε από τον Σαλβίνι την Παρασκευή, θα τιμωρεί τους ιδιοκτήτες των σκαφών με πρόστιμα μεταξύ 3.500 και 5.500 ευρώ για κάθε «ξένο» που φέρνουν σε ιταλικό έδαφος. Στις πιο σοβαρές περιπτώσεις, τα ιταλικά σκάφη που θα συλλαμβάνονται να μεταφέρουν διασωθέντες πρόσφυγες θα μπορούν να δουν τις άδειές τους να ανακαλούνται ή να αναστέλλονται.
ΟΙ ΠΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
«Είναι σαν να επιβάλλονται πρόστιμα στα ασθενοφόρα για τη μεταφορά ασθενών στο νοσοκομείο», δήλωσε η Κλόντια Λοντεζάνι, πρόεδρος της οργάνωσης Γιατροί Χωρίς Σύνορα. Ωστόσο πολλοί αμφιβάλλουν ότι το νομοσχέδιο θα γίνει νόμος ακριβώς επειδή έρχεται σε αντίθεση με τις διεθνείς ναυτικές συμβάσεις.
«Δεν περιμένουμε να γίνει νόμος. Οι πλοίαρχοι που κάνουν διάσωση στη θάλασσα δεν έχουν καμία επιλογή - είναι μια υποχρέωση» δήλωσε ο Φρεντερίκ Πενάρ, διευθυντής επιχειρήσεων στο SOS Mediterranee, επικαλούμενος τη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας του 1982.
Ζ.Π.
Ο ΚΥΠΡΙΟΣ ΗΡΩΑΣ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΦΩΤΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Τ Α Ν, απ’ όλους τους θυσιασθέντες το 1974 ηρωικούς συμπολεμιστές, ο πιο υψηλόβαθμος Κύπριος αξιωματικός της Εθνικής Φρουράς ο αντισυνταγματάρχης Χρίστος Φώτη, 43 χρονών, από την Άσσια. Τα Μαρτυρικά Οστά του εντοπίστηκαν στο κοιμητήριο της σκλαβωμένης Μόρφου, ταυτοποιήθηκαν με τη μέθοδο DNA και κηδεύτηκαν χθες με τις αρμόζουσες σε στρατηγό τιμές, σε πάνδημη κηδεία στη Λευκωσία. Ενταφιάστηκαν στον Τύμβο Μακεδονίτισσας των ηρώων, στο κενοτάφιο που υπήρχε από χρόνια με τ’ όνομά του.
Η Τ Α Ν ο ήρωας Χρίστος Φώτης ένας από τους καλύτερους σκοπευτές, με διπλώματα από τις νεανικές νίκες του σε στρατιωτικούς αγώνες του Ελληνικού Στρατού και, γι’ αυτό, ήταν χθες μεγάλη τιμή που η Εθνική Φρουρά επέλεξε μερικούς από τους και νυν καλύτερους σκοπευτές, υπηρετούντες εθελοντικά στην Εθνοφυλακή, πολεμιστές του 1974, για ν’ αναλάβουν τον ενταφιασμό των οστών του ήρωα στον Τύμβο.
ΤΗΝ πρώτη μέρα της τουρκικής εισβολής, 20ή Ιουλίου 1974, στη Μόρφου ανέλαβε Διοικητής του συγκροτηθέντος αυθημερόν 321 Τάγματος Επιστρατευθέντων Εφέδρων και ηγήθηκε, μαχόμενος στην πρώτη γραμμή, της νικηφόρου επιχείρησης εξουδετέρωσης των οχυρωμένων στα Καζιβερά τμημάτων της ΤΜΤ. Στην κατάληξη της επιχείρησης εκείνης, αθέατος Τούρκος ελεύθερος σκοπευτής πυροβόλησε και σκότωσε τον ηρωικό αντισυνταγματάρχη. Ο Χρίστος Φώτης τάφηκε στο κοιμητήριο Μόρφου.
Το 1995 το όνομα «Συνταγματάρχη Χρίστου Φώτη» δόθηκε στο στρατόπεδο της Παναγιάς, έδρα του 13ου Συντάγματος της Εθνικής Φρουράς.
Το 2007, 33 χρόνια ύστερα από τη θυσία του ήρωα, μετά από ενέργειες του τότε βουλευτή, αείμνηστου Κώστα Παπακώστα, το Υπουργικό Συμβούλιο του αείμνηστου Τάσσου Παπαδόπουλου αποφάσισε την μετά θάνατον επ’ ανδραγαθία προαγωγή του στον βαθμό του Υποστρατήγου.
Στις 7 Οκτωβρίου 2007, στο στρατόπεδο ΧΡΙΣΤΟΥ ΦΩΤΗ, ο Πρόεδρος Τάσσος Παπαδόπουλος τέλεσε τα αποκαλυπτήρια προτομής του ήρωα και επέδωσε στη σύζυγό του, την κ. Κική Φώτη, τις σημαίες που σκέπαζαν την προτομή.
Ζ.Π.
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και των κλασσικών σπουδών στην Ισπανία βρίσκεται σε μία κρίσιμη καμπή και μάλιστα κινδυνεύει να εξαφανισθεί από το εγκύκλιο πρόγραμμα σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Μπροστά στο ενδεχόμενο να σταματήσει η διδαχή της γλώσσας που απετέλεσε τη μήτρα της δυτικής λογοτεχνίας κι επιστήμης, μία σειρά από ισπανικά ιδρύματα για τις κλασσικές σπουδές ανέλαβαν μία πρωτοβουλία σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης, αλλά και στα κατά τόπους όργανα εκπαιδευτικής πολιτικής στις αυτόνομες περιφέρειες της χώρας, για να αναστραφεί η τάση απαλοιφής των κλασσικών σπουδών από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Όπως τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διαπρεπής ελληνιστής Εουσέμπι Αγιένσα Πρατ (συγγραφέας του βιβλίου Στις Εσχατιές της Θάλασσας: Ελληνοϊσπανικές Λαογραφικές Συγκριτικές Μελέτες, εκδ. Ηρόδοτος 2018), «εάν δεν γίνει κάτι για να αποφευχθεί αυτό το ενδεχόμενο, τότε υπάρχει κίνδυνος, με δεδομένου ότι θα συνταξιοδοτηθεί σύντομα η πλειονότητα των υπαρχόντων καθηγητών Αρχαίων Ελληνικών, που έχει πολλά χρόνια στην εκπαίδευση, δεν θα υπάρχει πλέον στο πρόγραμμα σπουδών και στις εξετάσεις για το απολυτήριο Λυκείου –που εξασφαλίζει την είσοδο στα Πανεπιστήμια— το σχετικό μάθημα». Μάλιστα, όπως τονίζει, λιγοστές είναι ήδη οι αυτόνομες περιφέρειες που περιλαμβάνουν τα Αρχαία στα προγράμματά τους, καθώς επιλέγουν στο πεδίο των κλασσικών σπουδών να διδάσκεται μόνον η λατινική, καταργώντας την κατ’ επιλογή διδασκαλία δύο αρχαίων γλωσσών.
Οι ελληνιστές συγκάλεσαν για τα Αρχαία Ελληνικά μια ημερίδα στη Μαδρίτη
Ενώπιον αυτής της δυσμενούς προοπτικής, που θα οδηγήσει στον απορφανισμό νέων σπουδαστών της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και στον ουσιαστικό παραμερισμό των ανθρωπιστικών σπουδών —μία γενικευμένη τάση, άλλωστε, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες— μία σειρά από ενώσεις ελληνιστών της Ιβηρικής ενώνουν τις φωνές και τις προσπάθειές τους, προκειμένου ν’ αναδείξουν την αναγκαιότητα να συνεχισθεί η διδασκαλία των Αρχαίων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για τον λόγο αυτό, συγκάλεσαν για τις 25 Μαΐου μία ημερίδα στη Μαδρίτη, «όχι μόνον για να καταγγείλουν την κατάσταση, αλλά και για να προτείνουν αποτελεσματικές και συγκεκριμένες λύσεις, έτσι ώστε η διοίκηση σε όλα τα επίπεδά της (Κράτος, αυτόνομες περιφέρειες, βουλευτές, διευθυντές κέντρων σπουδών), να επιχειρήσουν να διορθώσουν μία κατάσταση που μπορεί σε βραχύ χρονικό διάστημα να καταστεί μη αναστρέψιμη και με σοβαρές συνέπειες για το επίπεδο εκπαίδευσης των μαθητών μας στη μέση εκπαίδευση και για την επιβίωση των ανθρωπιστικών σπουδών στην ανώτατη πανεπιστημιακή εκπαίδευση», όπως τονίζουν στην ανακοίνωσή τους οι ελληνιστές. Τα διαπρεπή μέλη των ενώσεων για τις κλασσικές σπουδές στη Ιβηρική, όπως τόνισαν αρκετοί εκπρόσωποί τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, απευθύνουν επίσης έκκληση σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα και στην Ελλάδα, να συντονίσουν τη φωνή τους στη δική τους προσπάθεια για να ενισχυθεί η εκστρατεία ευαισθητοποίησης των φορέων στην Ισπανία για την ενίσχυση της διδασκαλίας των Αρχαίων.
Ζ.Π.
ΣΑΡΑΒΑΛΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΠΟΥ ΠΕΦΤΟΥΝ ΣΕ ΜΑΣ, ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Ελλάδα τα σαράβαλα Kiowa Warriors της Αεροπορίας Στρατού. Πόσα απ’ αυτά θα πέσουν μόνα τους, σκοτώνοντας τα παιδιά του ελληνικού λαού;
Του Γιώργου Φωκιανού
gfok@naftemporiki.gr Ναυτεμπορική
Εντός ελληνικών «χωρικών υδάτων» βρίσκονται τα ελικόπτερα τύπου OH-58D Kiowa Warrior, τα οποία παραχώρησαν οι ΗΠΑ στη χώρα μας και σύμφωνα με πηγές του Γενικού Επιτελείου Στρατού οι «πολεμιστές» θα εκφορτωθούν στο λιμάνι του Βόλου πιθανότατα την Πέμπτη.
Tο φορτηγό πλοίο «Ocean Giant» βρίσκεται αγκυροβολημένο έξω από το λιμάνι του Βόλου στον Παγασητικό Κόλπο και αναμένει να «αδειάσει» μία θέση στην προβλήτα ώστε να εκφορτώσει τα ελικόπτερα Kiowa, καθώς και ένα Chinoοk.
Υπενθυμίζεται ότι η χώρα μας απέκτησε από τον αμερικανικό στρατό 70 μεταχειρισμένα ελικόπτερα αναγνώρισης και ελαφράς επιθετικής κρούσης OH-58D Kiowa Warrior, έναντι 44,15 εκατ. δολαρίων, από τα οποία -σύμφωνα με πληροφορίες- τα 36 θα είναι επιχειρησιακά, τα 24 εκπαιδευτικά, και άλλα 10 για ανταλλακτικά.
Τα ελικόπτερα αναμένεται να ενισχύσουν την άμυνα του Έβρου και των νησιών του Αιγαίου με στόχο να αποτελέσουν σημαντική ασπίδα στην τουρκική προκλητικότητα.
Aπό αυτά ένας αριθμός βρίσκεται σε πτητική κατάσταση και τα υπόλοιπα θα πρέπει να «υποστούν» ReGeneration (αλλαγή λαδιών από μακράς χρήσης σε «λειτουργικά» κ.α.).
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πηγές του Πενταγώνου, η τελετή παραλαβής των ελικοπτέρων αναμένεται στα μέσα Ιουνίου με την παρουσία της ηγεσίας των Ε.Δ. καθώς και του Αμερικανού πρέσβη στην Ελλάδα.
Ζ.Π.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ
Τι μπορεί να κάνει ο λαοπρόβλητος προδότης για να εξακολουθήσει να γεύεται τους καρπούς της εξουσίας; Μέχρι πρόσφατα ήταν ο πρώην ακραίος της αριστεράς που ενστερνίστηκε τις αρχές της σοσιαλδημοκρατίας.
Η νέα «ιδέα», το νέο αφήγημα του προδότη Τσίπρα είναι οι σχέσεις κομμουνισμού και χριστιανισμού. Είναι προφανής η αγαθή σχέση μεταξύ των δύο αυτών κοσμοθεωριών. Πιστοποιήθηκε δε και από την εποχή του Λένιν και του Στάλιν, όταν ο χριστιανισμός θριάμβευσε στον κόσμο του υπαρκτού σοσιαλισμού.
Κομμουνιστής; Χριστιανός; Σοσιαλιστής; Και χριστιανοδημοκράτης, άμα οι περιστάσεις το απαιτήσουν. Αρκεί να πιστέψει ότι το αφήγημα αυτό θα τον κρατήσει στην εξουσία.
Ο προδότης Τσίπρας έχει μία και μόνο θρησκεία. Αυτή του κότερου και της καλοπέρασης. Όλα τα άλλα αποτελούν άλλοθι.
Ζ.Π.
ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΡΟΔΟΤΗ ΤΣΙΠΡΑ: «ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ».
ΑπάντησηΔιαγραφή«Οι αυτοαποκαλούμενοι Πόντιοι είναι το εκχριστιανισμένο σκέλος της παρακαυκάσιας ιθαγενούς φυλής των Μουσουλμάνων Λαζών που αποπέμφθηκε στην Ελλάδα το 1923 βάσει της συνθήκης Λωζάνης. Οι μισοί περίπου πρόσφυγες εκ Πόντου ήσαν Τουρκόφωνοι, γνωστοί ως Μπαφραλήδες, οι υπόλοιποι μιλούσαν την Ποντιακή διάλεκτο αλλά και την Λαζική γλώσσα. Οι εξοστρακισθέντες στην Ελλάδα και ιδίως στην Μακεδονία Πόντιοι δεν έχουν την παραμικρή γενεολογική σχέση με τους «Ιωνες άποικους της Μαύρης Θάλασσας. Την περίοδο 1915-1919 οι Λαζοί χριστιανοί του Πόντου ανέπτυξαν τρομοκρατική δράση κατά του Τουρκικού πληθυσμού με σύμπραξη Αρμενικών συμμοριών σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία για την ακεραιότητα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας που είχε υποστεί την Ρωσσική εισβολή.
Οι Λαζοπόντιοι φύλαρχοι μαζί με Λαζούς λιποτάκτες, χριστιανικού θρησκεύματος, συμπαρατάχθηκαν στην διάρκεια του Ρωσσοτουρκικού πολέμου με τα Ρωσσικά στρατεύματα κατοχής, καταπολέμησαν τον στρατό του κράτους του οποίου ήταν υπήκοοι, τρομοκρατώντας και δολοφονώντας τους Μουσουλμάνους Λαζούς και Τούρκους συμπολίτες τους.
Δικαιολογημένο ήταν να χαρακτηρισθούν εθνοπροδότες και να εκτοπισθούν στην ΝΑ Τουρκία, μακριά από τα ευαίσθητα Ρωσσοτουρκικά σύνορα».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΤΣΙΠΡΑ: ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΚΟΤΩΣΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ.
Ζ.Π
Δεν κατάλαβα αν έχουν ελληνικές ρίζες , πάντως είναι ιδιαίτερα φιλικοί με εμάς ,, Τους γνώρισα στο νότιο Μαρόκο , από ένα γύρισμα της τύχης . Περάσαμε ένα βράδυ μαζί στον νομαδικό καταυλισμό τους ... Είναι με το όπλο παρά πόδα κ ζωσμένοι με περίστροφο κ μαχαίρι συνεχώς , ζουν από την ανταλλαγή προιοντων κ πιθανώς από τη ληστεία . Διασκεδάσαμε καταναλώνοντας τσάι , πίνοντας δυο μπουκάλια ουίσκι που τους πήγα σαν δώρο κ ακουγοντας ιντάστριαλ ,,, ταυτόχρονα με δικά τους παραδοσιακά που τα ηχογράφησα . Μου χαρίσαν δυο παράξενες χάντρες ,, τις οποίες χαρακτήρισαν σαν το νόμισμα της Σαχάρας . Αυτό που με εντυπωσίασε , είναι , ότι έχουν μαζί τους για κάποιο λόγο , κόκαλα προϊστορικής φάλαινας που βρίσκουν στην άμμο .,,
ΑπάντησηΔιαγραφή