Δεν χρειάστηκε να περάσει πολύς χρόνος και οι μάσκες έπεσαν. Η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου άρχισε να βγάζει στο "σφυρί" την δημόσια περιουσία για να πληρωθούν οι "δανειστές" μας, ενώ την ίδια στιγμή μαζεύει δισεκατομμύρια από την δίχως προηγούμενο φορολόγηση των πολιτών προκειμένου να αποφύγει το... ξεπούλημα. Μήπως θα έπρεπε να αρχίσουμε να ρωτάμε πού πηγαίνουν οι εισπράξεις της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου; Μήπως πρέπει να αρχίσουμε να ρωτάμε, γιατί ξεπουλάνε και συμπεριφέρονται ως κλέφτες που προσπαθούν να "πάρουν" γρήγορα τα κλοπιμαία και να τα εξαφανίσουν στα χέρια διαφόρων κλεπταποδόχων; Μήπως θα έπρεπε να αρχίσουμε να ρωτάμε πόσο σύννομες είναι οι ενέργειες πώλησης του εθνικού πλούτου με βάση το μνημόνιο του οποίου την νομιμότητα αμφισβητεί μέχρι και ο δικαστικός και ο νομικός κόσμος της χώρας; Μήπως θα έπρεπε να αρχίσουμε να ρωτάμε πόσο νόμιμες είναι γενικότερα οι αποφάσεις και η "δράση" των κοσμοπολιτών ταξιδευτών που τριγυρίζουν ανά τον κόσμο και τις διεθνείς αγορές; (και δεν αναφερόμαστε μόνο στην περίπτωση του κυρίου Δρούτσα που συνελήφθη στη Νέα Υόρκη να κάνει το δικό του shopping therapy...)
Οι μάσκες έπεσαν
ΠΗΓΗΗ κυβέρνηση του μνημονίου αποκάλυψε επιτέλους τις πραγματικές της προθέσεις απέναντι στα ΕΛΤΑ. Μετά από μήνες οργανωμένης απαξίωσης των ταχυδρομείων δρομολογεί πλέον επισήμως την πώληση του οργανισμού μας σε ιδιώτες. Με το νέο επιχειρησιακό σχέδιο κάνει πράξη τη στρατηγική αποδόμησης των ΕΛΤΑ με την κατάργηση του Δημόσιου χαρακτήρα τους, την κατάτμηση που οδηγεί στη διάλυση. Κυρίως όμως στερεί από έναν ιστορικό οργανισμό τον κοινωνικό του ρόλο που κέρδισε μέσα από πολυετείς προσπάθειες και δημόσιες επενδύσεις αλλά και την εργασία όλων μας.
Το νέο επιχειρησιακό σχέδιο στερεί από τα ΕΛΤΑ Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας. κάθε προνομιακό τους πεδίο. Περιορίζει το σημαντικότερο κεφάλαιο που είναι το δίκτυο και οι εργαζόμενοι.
Η Διοίκηση μιλά για λειτουργία με όρους αγοράς και ανταγωνισμό αλλά αυτό αποτελεί μόνο ένα υποκριτικό, δήθεν, επιχείρημα. Κονταίνουν σήμερα τα ΕΛΤΑ για να μπορούν να τα φτάσουν αύριο οι ιδιώτες ανταγωνιστές. Μιλούν για αποτελεσματικότητα αλλά μας στερούν τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα προς αλλότρια συμφέροντα.
Καταργούν στην πράξη τις καθολικές υπηρεσίες στο επιχειρησιακό σχέδιο 2010- 2012, τρία χρόνια νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Είναι προφανής η απάντηση στο γιατί βιάζονται. Διότι θέλουν να παραδώσουν τα ΕΛΤΑ στου ιδιώτες, όπως προβλέπει το μνημόνιο και όχι μόνο στο 30 ή 35%, αλλά προοπτικά στο σύνολο.
Κάνουν ότι ξεχνούν όμως πως η ιδιωτικοποίηση δεν αποτελεί τη λύση αλλά το πρόβλημα για οργανισμούς που μπορούν να είναι κερδοφόροι. Και εμείς έχουμε αποδείξει αυτή τη δυνατότητα των ΕΛΤΑ. Δυστυχώς μόνο η διοίκηση μας δεν το πιστεύει και αρνείται να δει την πραγματικότητα και τα πρόσφατα οικονομικά δεδομένα. Προκαλεί απορία ποιος εγκέφαλος μπορεί να διανοηθεί την πώληση μιας εταιρίας που κρατά ένα σημαντικό μερίδιο σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά όπως οι ταχυμεταφορές;
Αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μιλάμε καν για μια υγιή – φιλελεύθερη αποκρατικοποίηση προς όφελος του δημοσίου. Εδώ μιλάμε για ξεπούλημα των ΕΛΤΑ και των Ταχυμεταφορών. Και μάλιστα δεν τηρούν ούτε καν τα προσχήματα. Θέλουν να ξεδοντιάσουν τα ΕΛΤΑ για να μπορέσουν να τον πουλήσουν σε Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας. τιμή ευκαιρίας στα ιδιωτικά συμφέροντα. Ας ομολογήσουν λοιπόν τι εννοούν πραγματικά ως εξυγίανση.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και ο διαχωρισμός του επιστολικού ταχυδρομείου από το δίκτυο λιανικής. Είναι μια κατάτμηση που έχει μοναδικό στόχο να γίνουν τα κομμάτια μας πιο ελκυστικά στους ιδιώτες και πιο βολικά στα συμφέροντα τους.
Το σχεδιαζόμενο κλείσιμο γραφείων και οι συστεγάσεις αποτελούν ένα μεγάλο πλήγμα τελικά προς το ίδιο το κοινωνικό σύνολο. Κόβουν από την περιφέρεια πολύτιμες υπηρεσίες αλλά και δυσκολεύουν την καθημερινή ζωή χιλιάδων πελατών μας.
Αλλά και για τους εργαζόμενους το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο είναι ένα σημαντικό χτύπημα. Αλλάζει όλα τα δεδομένα για τα οποία μέχρι σήμερα παλέψαμε. Μειώνει τις θέσεις εργασίας, εντατικοποιεί την εργασία μας αλλά κυρίως μας φέρνει αντιμέτωπους με μια πραγματικότητα όπου τα ΕΛΤΑ δεν θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν καθώς δεν θα μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες απ όσους απομείνουμε. Η διεύρυνση των τομέων διανομής είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, της μείωσης των θέσεων εργασίας και κυρίως της κατάργησης των εργασιακών σχέσεων (εργασία στη διανομή πρωί-απόγευμα).
Με το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο θα ερχόμαστε αντιμέτωποι καθημερινά με μια ανεξέλεγκτη διοίκηση που έχοντας καταργήσει κάθε διαφανή διαδικασία θα μπορεί να παίζει το παιχνίδι που της όρισαν, στην πλάτη όλων των εργαζομένων. Και ας μη γελιόμαστε. Είναι απέναντι σε όλους μας ακόμα και σε αυτούς που πρόσφατα «σαγηνεύτηκαν» από τις τελευταίες προαγωγές. Εάν η διοίκηση θεωρεί σήμερα μερικούς αναλώσιμους, αύριο θα μας θεωρεί όλους, χωρίς διακρίσεις.
Προσλαμβάνοντας με αμφίβολα κριτήρια- εκτός ΑΣΕΠ (που η κυβέρνηση λέει ότι τάχα υπερασπίζεται) η διοίκηση με το νέο επιχειρησιακό σχέδιο βάζει τη βάση για έναν εργασιακό μεσαίωνα στον Οργανισμό , όπου εμείς θα είμαστε χωρίς φωνή και χωρίς περιθώριο καμίας αντίδρασης.
Ζητούμε από τα μέλη του ΔΣ να μη λειτουργήσουν ως εκπρόσωποι της Τρόικας αλλά ως προασπιστές του πραγματικού δημοσίου συμφέροντος. Τους καλούμε να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να καταψηφίσουν το νέο επιχειρησιακό σχέδιο δικαιώνοντας τον δικό τους ρόλο που θεωρητικά πρέπει να είναι η ανάπτυξη και όχι η διάλυση και η πώληση των ΕΛΤΑ. Καλούμε τη διοίκηση να εγκαταλείψει τη μικρονοική αντίληψη που βλέπει μόνο τους επιμέρους αριθμούς και όχι το σύνολο της οικονομικής λειτουργίας και των κοινωνικών αναγκών. Αυτή είναι μια αντίληψη που διέπει συνολικά αυτή την κυβέρνηση και ήδη έχει φέρει σε αδιέξοδο ολόκληρη τη χώρα. Είναι όμως μια αντίληψη ξεπερασμένη. Ακόμα και οι ίδιοι οι ξένοι εμπνευστές της, αναγνωρίζουν ότι δεν θα φέρει κανένα αποτέλεσμα παρά μόνο ύφεση, φτώχεια για τους πολλούς και τελικά κοινωνική αναταραχή.
Επικαλούμαστε τη λογική και απευθύνουμε έκκληση να μην ψηφισθεί το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο, ως ένα «εσωτερικό μνημόνιο». Αλλά να μπει σε μια ουσιαστική διαβούλευση με αυτούς που ξέρουν πραγματικά τις ανάγκες και τις δυνατότητες του ταχυδρομείου. Αυτοί όμως δεν είναι οι ιδιώτες σύμβουλοι, αλλά οι εργαζόμενοι που πονάμε το ταχυδρομείο, έχουμε αφιερώσει τη ζωή μας σε αυτό, ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή με τους πολίτες και την πραγματικότητα των ΕΛΤΑ.
Καταγγέλλουμε τους αυτοσχεδιασμούς της διοίκησης ως άκρως επικίνδυνους που προδιαγράφουν ένα δυσοίωνο μέλλον για τα ΕΛΤΑ και τους εργαζόμενους και καλούμε όλους τους συναδέλφους σε εγρήγορση.
Οι εκλεγμένοι στο Δ.Σ. της ΠΟΣΤ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΛΟΥΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΡΑΠΤΗΣ ΝΙΚΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.