(Tο παρόν άρθρο αφιερώνεται στον ακατάβλητο ΕΛΛΗΝΑ Νικόλαο Κωνσταντινίδη, από την Ρέσνα της σκλαβωμένης Βόρειας Μακεδονίας).
ΟΙ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΙΔ΄ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΣΚΟΥΠΟΙ Ή ΣΚΟΠΟΙ
(ΣΚΟΠΙΑ) ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΩΝ ΣΚΟΠΕΙΩΝ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ 1910.
Το σχολείο της ελληνικής κοινότητας Σκοπείων.
Σ’ αυτό φοίτησε και ο δολοφόνος και εχθρός του ελληνικού λαού,
εβραιοκομμουνιστής Νίκος Ζαχαριάδης, γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, την περίοδο την παραμονής της οικογένειάς του στα Σκόπια (1905-1908, 1910-1912). Όπως γράφει στην αυτοβιογραφία του » Στα 1905 ο πατέρας μου
μετατέθηκε στα Σκόπια της Μακεδονίας, πάντα σαν εξπέρ της Ρεζί. Στα Σκόπια πρωτοπήγα στο σχολείο της Ελληνικής κοινότητας…» (το αυτοβιογραφικό σημείωμα το έγραψε τον Αύγουστο του 1946 και το παρέδωσε στην Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ ο ίδιος ο Νίκος Ζαχαριάδης. Περιλαμβάνεται στο βιβλίο:
“Υπέρ βωμών και εστιών, Άπαντα τα δημοσιευμένα (1946-1947)”, επιμ. Πετρόπουλος, εκδ. Καστανιώτη, 2013.)
Σ’ αυτό φοίτησε και ο δολοφόνος και εχθρός του ελληνικού λαού,
εβραιοκομμουνιστής Νίκος Ζαχαριάδης, γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, την περίοδο την παραμονής της οικογένειάς του στα Σκόπια (1905-1908, 1910-1912). Όπως γράφει στην αυτοβιογραφία του » Στα 1905 ο πατέρας μου
μετατέθηκε στα Σκόπια της Μακεδονίας, πάντα σαν εξπέρ της Ρεζί. Στα Σκόπια πρωτοπήγα στο σχολείο της Ελληνικής κοινότητας…» (το αυτοβιογραφικό σημείωμα το έγραψε τον Αύγουστο του 1946 και το παρέδωσε στην Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ ο ίδιος ο Νίκος Ζαχαριάδης. Περιλαμβάνεται στο βιβλίο:
“Υπέρ βωμών και εστιών, Άπαντα τα δημοσιευμένα (1946-1947)”, επιμ. Πετρόπουλος, εκδ. Καστανιώτη, 2013.)
Η συστηματική γενοκτονία των Ελλήνων Μακεδόνων,
από το 1912 μέχρι το 1992, συνολικά ανέρχεται σε 700.000 Έλληνες, (διπλάσιοι από τους Πόντιους που σκότωσε ο ντονμές Κεμάλ).
Η γενοκτονία έγινε από τους Σέρβους, τους Βουλγάρους, τους
Σκοπιανούς, τους Κομμουνιστές των εβραίων Τίτο και Πιάντε και τους ελληνόφωνους εβραιοκομμουνιστές του ΚΚΕ. Ο αρνησίπατρις αρχηγός του ΚΚΕ Ζαχαριάδης έδινε πάντα το παρών στις ανθελληνικές «γιορτές» του Ίλιντεν στα Σκόπια, μετά μάλιστα τον συμμοριτοπόλεμο και μετά την ανακήρυξη της «Δημοκρατίας της Μακεδονίας» από τον εβραίο Τίτο.
από το 1912 μέχρι το 1992, συνολικά ανέρχεται σε 700.000 Έλληνες, (διπλάσιοι από τους Πόντιους που σκότωσε ο ντονμές Κεμάλ).
Η γενοκτονία έγινε από τους Σέρβους, τους Βουλγάρους, τους
Σκοπιανούς, τους Κομμουνιστές των εβραίων Τίτο και Πιάντε και τους ελληνόφωνους εβραιοκομμουνιστές του ΚΚΕ. Ο αρνησίπατρις αρχηγός του ΚΚΕ Ζαχαριάδης έδινε πάντα το παρών στις ανθελληνικές «γιορτές» του Ίλιντεν στα Σκόπια, μετά μάλιστα τον συμμοριτοπόλεμο και μετά την ανακήρυξη της «Δημοκρατίας της Μακεδονίας» από τον εβραίο Τίτο.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΝ ΑΣΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΚΟΠΕΙΩΝ
ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗΣ ΚΩΣΤΕΛΕΤΟΥ, ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΣΤΑΘΗ ΕΚ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. (ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ 10, ΠΑΠΑΓΟΣ).
Στους Σκόπους, μετά την Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου (1878), συγκεντρώθηκαν σε κείμενο διαμαρτυρίας κατά των Μεγάλων Δυνάμεων 10.000 ελληνικές υπογραφές από μόνιμους κατοίκους των Σκοπείων.
Η πόλη τότε δεν ξεπερνούσε τους 20.000 κατοίκους.
Η ελληνική κοινότητα εκεί, διατηρούσε δύο εκκλησίες, ημιγυμνάσιο, παρθεναγωγείο και δημοτικό σχολείο με περισσότερους από 850 μαθητές.
Η Ελληνική μειονότητα των Σκοπίων είναι δυστυχώς η πιο αδικημένη, η πιο λησμονημένη και η πιο αγνοημένη από όλες τις ελληνικές μειονότητες και παροικίες του εξωτερικού. Η μειονότητα που
αντιμετωπίζεται με τον χειρότερο τρόπο από το «ελληνικό» πολιτικό
σύστημα, το «ελληνικό» υπουργείο των εξωτερικών και τα ελληνόφωνα
ΜΜΕ. Η επίσημη Αθήνα των πρακτόρων πολιτικών της, δια της κυβέρνησης και του τύπου της, υπερασπίζεται με πρωτοφανή ζήλο και πάθος τα συμφέροντα της FYROM σε βάρος της Μακεδονίας.
Ένα από τα πλέον άγνωστα τμήματα των, εκτός της Ελλάδος, Ελλήνων, είναι αυτό που κατοικεί στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Το πολιτικό αδιέξοδο στις σχέσεις με την Ελλάδα, η ιδεολογία του «μακεδονισμού» που εφεύραν οι εβραίοι Τίτο και Πιάντε, η παραδοσιακή έλλειψη ενδιαφέροντος τόσο από το «ελληνικό» κράτος και τα εκπορνευμένα ΜΜΕ των Αθηνών, όσο και από την ακαδημαϊκή «ελληνική» κοινότητα, συνέβαλαν στην άγνοια της ιστορίας τους αλλά και της σύγχρονης παρουσίας τους.
Το όνομα Σκούποι ή Σκόποι:
Ετυμολογία από διεθνείς εγκυκλοπαίδειες
«Το όνομα (ελληνικά: Σκοῦποι, Skoupoi) κατά πάσα πιθανότητα προέρχεται από την ελληνική ἐπίσκοπος, δηλαδή episcopus ( παρατηρητής), που σχετίζεται με τη θέση του οικισμού σε μια υψηλή τοποθεσία, από την οποία θα μπορούσε να
«επισκοπηθεί - παρατηρηθεί» η περιοχή. Πράγματι στην αρχαιότητα οι Σκούποι
ή Σκόποι βρισκόταν πάνω σε ένα λόφο, από τον οποίο κατόπτευαν
«επισκοπούσαν» την γύρω περιοχή. Σύμφωνα με ορισμένες απόψεις, οι
Σκούποι ή Σκόποι στην αρχή ήταν απλώς ένα στρατιωτικό παρατηρητήριο».
H ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΚΟΥΠΩΝ
Ο Βασιλιάς της Αρκαδίας Ενδυμίων, στους αρχαιότατους χρόνους, είχε τρεις γιους, τον Παίονα, τον Επειό και τον Αιτωλό. Ο Ενδυμίων για να δώσει το βασίλειό του σε έναν από αυτούς, τους έβαλε να τρέξουν σε αγώνα δρόμου στην Ολυμπία, όπου νίκησε και πήρε την βασιλεία ο Επειός. Ο Παίονας λυπήθηκε και έφυγε για να εγκατασταθεί στην επάνω κοιλάδα του Αξιού που ονομάστηκε Παιονία.
Οι Παίονες με αρχηγό τον Παίονα ίδρυσαν την πόλη Σκούποι, σε ένα ψηλό
λόφο , δίπλα στον Αξιό ποταμό και οι απόγονοι κάτοικοι ονομάζονταν Σκούπιοι Παίονες.
Σήμερα κοντά στην Αρχαία Ψωφίδα (περιοχή Αρκαδίας στην αρχαιότητα) υπάρχει χωρίο που ονομάζεται Παίων – Σκούποι.
Δίπλα στους Μακεδονικούς Σκούπους υπήρχε η πόλη με το όνομα
Ολυμπιακή, προφανώς για να υπενθυμίζει τον αγώνα δρόμου του Παίονα με τα αδέλφια του στην Ολυμπία.
Άλλος ελληνικός μύθος αναφέρει ότι ο θεός Αξιός γέννησε τον Πηλεγώνα (Πελασγοί – Πελαγονία), γενάρχη των Παιόνων, μετά τον έρωτα του ποταμού με τη μεγαλύτερη κόρη του Ακεσσαμενού, βασιλιά της γειτονικής στον Αξιό Πιερίας, την Περίβοια.
Εκατοντάδες επιγραφές έχουν βρεθεί αλλά καμία δεν παρουσιάζουν διεθνώς οι βούλγαροι των Σκοπίων. Είναι, βλέπεις, στην μισητή ελληνική γλώσσα...
Όταν βρέθηκε το άγαλμα της θεάς Αφροδίτης στην περιοχή των Σκοπίων –τον Ιούλιο του 2008- οι Σκοπιανοί Βούλγαροι αρχαιολόγοι παρουσίασαν το άγαλμα στα διεθνή μέσα ενημέρωσης ως εξής:
«Το άγαλμα είναι κατασκευασμένο από μάρμαρο σε φυσικό μέγεθος και πιστοποιεί την καλλιτεχνική παράδοση της περιοχής της Δημοκρατίας της Μακεδονίας στη ρωμαϊκή περίοδο.(...)
και για τους ...Σκοπιομαθείς επί λέξει: «сведочи за уметничките традиции на територијата на Република Македонија во римскиот период»
(Στα Σκόπια η λέξη ‘ελληνική’ απαγορεύεται σε αυτά τα πράγματα!)."Το άγαλμα είναι ισάξιο με το έκθεμα του Μουσείου του Λούβρου" λέει η αρχαιολόγος Onchevska-Todorovska.
(Ποιό έκθεμα κυρία μου; Γιατί δε λές τη λέξη ‘Αφροδίτη’ ή γιατί δε λες Αφροδίτη της Μήλου; Μίσος και σε αυτήν τη λέξη; )
Τα σπασμένα κομμάτια του αγάλματος βρέθηκαν σε κεντρικό μέρος της αρχαίας πόλης Σκούποι, όπου ανακαλύφθηκε πρόσφατα και μια Βασιλική. Η δημιουργία του αγάλματος ανάγεται στον 3ο αιώνα μ.Χ.
Το γυαλιστερό μαρμάρινο άγαλμα είναι φυσικού μεγέθους, 170 εκατοστών, με κολλημένο στο πόδι της Αφροδίτης ένα δελφίνι και βρέθηκε στα ερείπια ενός λουτρού, που ανήκει στα χρόνια της ύστερης κλασικής περιόδου.
Η παραπάνω αρχαιολόγος, που πιθανόν θα ...αγνοεί οτιδήποτε περί Αφροδίτης, λέει πως η 'Βενέρα' (Венера, στα σλάβικα, από το ρωμαϊκό Venus=Αφροδίτη), είναι η ρωμαϊκή θεά του έρωτα, γυμνή με τα χέρια να κρύβει το ντροπαλό σημείο της.
Σύμφωνα με τους σκοπιανούς «αρχαιολόγους» το εύρημα είναι μοναδικό γιατί σπάνια βρίσκονται αγάλματα με διατηρημένο κεφάλι.
Ένα παρόμοιο, ακέφαλο, βρέθηκε στους αρχαίους Στόβους και σήμερα εκτίθεται στο Βελιγράδι.
Η ανακάλυψη του αγάλματος της θεάς Αφροδίτης και όχι φυσικά της ‘βενέρας’ δημοσιεύθηκε σε όλον τον σκοπιανό τύπο καθώς και στο επίσημο αρχαιολογικό περιοδικό της πΓΔΜ.
Όλα τα κείμενα είχαν παραπομπές για περαιτέρω πληροφορίες στη Wikipedia στο λήμμα‘Venus figurines’, όπου καμιά σχέση δεν έχει με το άγαλμα που βρέθηκε, απλά γίνεται αναφορά για γυναικεία ειδώλια προϊστορικής περιόδου.
Φυσικά αποφύγανε να παραπέμψουν τους αναγνώστες στο λήμμα: Aphrodite
(Oἱ δὲ Σκοῦποι τὴν μεγίστην ἡμέραν ἔχουσιν ὡρῶν ιε εʹ): "Σκοῦποι λέγονται τὰ νῦν λεγόμενα Σκόπια."
Planudes, Maximus, ca. 1260-ca. 1310
BIBLIOGRAPHY
«Βόρειος Μακεδονία: Η απάντηση στα Σκόπια»
του Ιωάννη Γιαννάκενα από τις εκδόσεις «Πελασγός».
Οι 20 μεγαλύτερες πόλεις της «Δημοκρατίας των Σκοπίων» σύμφωνα με την απογραφή πληθυσμού (2002). Το όνομα, η ιστορία, οι κάτοικοι. Ο αυθεντικός βόρειος ελληνισμός της Μακεδονίας.
Από τις 20 μεγαλύτερες πόλεις των Σκοπίων, οι 14 είναι καθαρά ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ. Μία επισταμένη αρχαιολογική έρευνα της περιοχής θα ανακαλύψει πάνω από 200 αρχαίες ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ πόλεις.
1. Δήμος Σκοπίων, Πρωτεύουσα Σκόπια, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΣΚΟΥΠΟΙ, κάτοικοι 506.926
2. Δήμος Κουμάνοβου, Πρωτεύουσα Κουμάνοβο, κάτοικοι 105.484
3. Δήμος Μοναστηρίου (Μπίτολα), Πρωτεύουσα Μοναστήρι, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΗΡΑΚΛΕΙΑ ΛΥΓΚΗΣΤΙΣ, κάτοικοι 95.385
4. Δήμος Πρίλαπου, Πρωτεύουσα Πρίλαπος, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΣΤΥΒΕΡΡΑ, κάτοικοι 66.246
5. Δήμος Τέτοβου, Πρωτεύουσα Τέτοβο, κάτοικοι 52.915
6. Δήμος Βελεσών, Πρωτεύουσα Βελεσά, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΒΥΛΑΖΩΡΑ, κάτοικοι 43.716
7. Δήμος Στιπ, Πρωτεύουσα Στιπ, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΑΣΤΙΒΟΣ, κάτοικοι 43.652
8. Δήμος Αχρίδα, Πρωτεύουσα Αχρίδα, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΛΥΧΝΙΔΑ, κάτοικοι 42.033
9. Δήμος Γκόστιβαρ, Πρωτεύουσα Γκόστιβαρ, κάτοικοι 35.847
10. Δήμος Στρώμνιτσας, Πρωτεύουσα Στρώμνιτσας ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΑΣΤΡΑΙΟΝ, κάτοικοι 35.311
11. Δήμος Καφαντάρι, Πρωτεύουσα Καφαντάρι, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΚΑΒΑΝΤΙΟΝ - ΑΝΤΙΓΟΝΕΙΑ, κάτοικοι 33.930
12. Δήμος Κότσανης, Πρωτεύουσα Κότσανης, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ (ΑΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΟΝΟΜΑ) , κάτοικοι 28.330
13. Δήμος Κίτσεβου, Πρωτεύουσα Κίτσεβο, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΟΥΣΚΑΝΑΣ, κάτοικοι 27.067.
14. Δήμος Στρούγκας, Πρωτεύουσα Στρούγκας, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΒΛΑΧΩΝ, κάτοικοι 16.559
15. Δήμος Ράντοβις, Πρωτεύουσα Ράντοβις, κάτοικοι 16.2.23
16. Δήμος Γευγελής, Πρωτεύουσα Γευγελή, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΕΙΔΟΜΕΝΗ, κάτοικοι 15.685
17. Δήμος Δίβρης, Πρωτεύουσα Δίβρη, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΔΙΒΟΡΟΣ – ΔΥΒΡΙΣ – ΘΥΜΒΡΙΣ, κάτοικοι 14.561
18. Δήμος Κρίβα Παλάνκα, Πρωτεύουσα Κρίβα Παλάνκα, κάτοικοι 14.558
19. Δήμος Σβέτι Νίκολα, Πρωτεύουσα Σβέτι Νίκολα, κάτοικοι 13.746
20. Δήμος Νεγκότινο, Πρωτεύουσα Νεγκότινο, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΑΝΤΙΓΟΝΕΙΑ κάτοικοι 13.284
ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗ ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Στην απογραφή του 1994 που έγινε στο κράτος των Σκοπίων, είχαν δηλωθεί 349 Έλληνες και 8.300 Βλάχοι ως ξεχωριστή εθνική ομάδα. Στην πρόσφατη απογραφή του 2002, δήλωσαν ελληνική καταγωγή 422 άτομα. Είναι προφανές ότι το τεταμένο κλίμα στις σχέσεις Ελλάδας-FYROM, επηρέασε τον ελληνικό πληθυσμό στο να αποκαλύψει την εθνική του ταυτότητα.
Οφείλουμε όμως να συνειδητοποιήσουμε ότι οι Έλληνες Μακεδόνες σε όλη την ιστορική τους πορεία έχουν σταθεί άξιοι της ελληνικότητάς τους, την οποία δεν εγκατέλειψαν ούτε στην σύγχρονη εποχή της πτώσης των ιδεολογιών και της παγκοσμιοποίησης. Την απέδειξαν δε, τόσο με την οικονομική και πνευματική ανάπτυξη που επέδειξαν, όσο και με την συμμετοχή τους στους εθνικούς αγώνες. Η Ελληνική μειονότητα των Σκοπίων είναι δυστυχώς η πιο αδικημένη, η πιο λησμονημένη και η πιο αγνοημένη από όλες τις ελληνικές μειονότητες και παροικίες του εξωτερικού. Η μειονότητα που αντιμετωπίζεται με τον χειρότερο τρόπο από το «ελληνικό» πολιτικό σύστημα, το «ελληνικό» υπουργείο των εξωτερικών και τα ελληνόφωνα ΜΜΕ. Η επίσημη Αθήνα των πρακτόρων πολιτικών της, δια της κυβέρνησης και του τύπου της, υπερασπίζεται με πρωτοφανή ζήλο και πάθος τα συμφέροντα της FYROM σε βάρος της Ελληνικής Μακεδονίας. Ένα από τα πλέον άγνωστα τμήματα των, εκτός της Ελλάδος, Ελλήνων, είναι αυτό που κατοικεί στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Το πολιτικό αδιέξοδο στις σχέσεις με την Ελλάδα, η ιδεολογία του «μακεδονισμού» που εφεύραν οι εβραίοι Τίτο και Πιάντε, η παραδοσιακή έλλειψη ενδιαφέροντος τόσο από το «ελληνικό» κράτος και τα εκπορνευμένα ΜΜΕ των Αθηνών όσο και από την ακαδημαϊκή «ελληνική» κοινότητα, συνέβαλαν στην άγνοια της ιστορίας τους αλλά και της σύγχρονης παρουσίας τους.
Σύμφωνα με την επίσημη απογραφή και τις στατιστικές που πραγματοποιήθηκαν στη Δημοκρατία των Σκοπίων το 1991, το αποτέλεσμα των οποίων ποτέ δεν παρουσιάστηκε δημοσίως, αλλά και από άλλες δημοσιογραφικές και διπλωματικές πηγές που παρουσιάστηκαν, έχει προκύψει ότι το 18% των 2.000.000 κατοίκων της Δημοκρατίας των Σκοπίων είναι Ελληνικής Καταγωγής.
Δηλαδή, περίπου 360.000 γηγενείς Έλληνες.
Πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε.
Σύμφωνα με τους ίδιους τους βουλγάρους των Σκοπίων το 1991 το 18% των κατοίκων των Σκοπίων, δηλαδή 360.000 ήταν ΕΛΛΗΝΕΣ.
ΙΣΤΟΡΙΚΩΣ:
Α. Η απογραφή που έκαναν το 1941 οι Γερμανοί κατακτητές. Απ’ αυτήν προκύπτει ότι σε σύνολο 800.000 της Γιουγκοσλαυικής επαρχίας Βαρδάσκα, το 12%, δηλαδή 100.000, ήταν Έλληνες.
Β. Στην εβραιοκομμουνιστική εποχή των Εβραίων Τίτο και Πιάντε, στην απογραφή του 1951, θα απογραφούν 158.000 που δηλώνουν Έλληνες στην ίδια περιοχή. Απ’ αυτούς οι 25.000 ήταν γηγενείς Έλληνες κάτοικοι Μοναστηρίου, 100.000 βλαχόφωνοι και 32.000 πολιτικοί πρόσφυγες. Σε σύνολο 900.000 οι ελληνικής συνείδησης κάτοικοι ανέρχονταν στο 18%.
Στη συνέχεια, οι εβραιοκομμουνιστικές αρχές θα εκπονήσουν πολιτική μείωσης του αριθμού των Ελλήνων. Αυτό θα το πετύχουν με την υποχρεωτική καταγραφή των Βλάχων ως «Αρομούνων» ή ως «Μακεδόνων». Αντίστοιχα θα επιχειρήσουν και με τους πολιτικούς πρόσφυγες, μικρό μέρος των οποίων προερχόταν από το «σλαβομακεδονικό» αυτονομιστικό κίνημα. Ο διωγμός των ελληνικής συνείδησης κατοίκων της περιοχής αυτής της τότε ενωμένης Γιουγκοσλαβίας, πήρε το χαρακτήρα της υποχρεωτικής τους διάσπασης σε διαφορετικές εθνοτικές ομάδες: Βλάχοι, Σαρακατσάνοι, «Μακεδόνες», Γιουγκοσλάβοι.
Γ. Οι απογραφές του 1961 και του 1971 δίνουν τελείως ασαφή στοιχεία. Με μια έννοια, μόνο μετά την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και κατά την εποχή της δημοκρατικής ευφορίας και πριν επικρατήσουν οι ακραίοι εθνικιστές, που ανήγαγαν τον «μακεδονισμό» σε κυρίαρχη και αποκλειστική ιδεολογία του νέου κράτους, μπορεί να θεωρηθεί ότι υπήρξε ελεύθερη διατύπωση του εθνικού συναισθήματος.
Δ. Και αυτό συνέβη μόνο στην απογραφή του 1991, στην οποία βασίστηκε ο Γκλιγκόροφ για να δημοσιοποιήσει την παραπάνω αναφερθείσα προσωπική του εκτίμηση. Έτσι ο Κίρο Γκλιγκόροφ (Κύρος Γρηγορόπουλος), πρώτος πρόεδρος της FYROM, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα παλαιότερα απογραφικά στοιχεία, τις εκτιμήσεις της αμερικανικής πρεσβείας και τις εκτιμήσεις των δικών του υπηρεσιών κατά την περίοδο των πρώτων συνομιλιών για την επίτευξη συμφωνίας για το όνομα του νέου κράτους, δήλωσε στην τσεχική εφημερίδα Cesny Denik τον Ιούνιο του ‘92, ότι στα Σκόπια ζουν τουλάχιστον 100.000 πολίτες ελληνικής καταγωγής. Η δήλωση αυτή είναι μέρος μιας ευρύτερης συνέντευξης και απάντησης στην παρακάτω ερώτηση:
[CESKY DENIK]: «Macedonia itself has not solved its own minority problems. Apart from Turks, Serbs, Greeks, and Romanians, there are also Albanians. According to the official figures, 21 percent of people in Macedonia are of Albanian origin. Ismet Ramadani, chairman of the Club of Deputies of the Albanian Labor Party in the Macedonian Parliament told us that these figures were not valid, and that Albanians form a third, if not more».
[Gligorov]: «Look, it is not in our interest to make the number of Albanians smaller than it actually is. What are these estimates that there are 30, or even 50 percent Albanians in our country based on? Are they private estimates saying so much or so little? In the Balkans, many nations compete as regards numbers, and they all present themselves as the largest. The Greeks say that there are 250,000 Greeks here, while according to the statistics, there are only 100,000». («ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΖΟΥΝ 250.000 ΕΛΛΗΝΕΣ, ΕΝΩ ΣΤΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΟ 100.000», εφημ. Cesny Denik, Πράγα, 10 Ιουνίου 1992, σελ. 5)
(«ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΖΟΥΝ 250.000 ΕΛΛΗΝΕΣ, ΕΝΩ ΣΤΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΟ 100.000»
H εκτίμηση αυτή του Γκλιγκόροφ αναδημοσιεύτηκε από τα βρώμικα, πουλημένα και διεφθαρμένα ΜΜΕ στην Ελλάδα για πρώτη φορά στην εφημερίδα «Μεσημβρινή» της 16-6-1993.
Κάποιες από τις δηλώσεις των ιδίων των Σκοπιανών, διπλασιάζουν την εκτίμηση Γκλιγκόροφ, ενώ ανεπιβεβαίωτες πηγές που δημοσιεύτηκαν στον αντιπολιτευόμενο Τύπο, ισχυρίζονται ότι στην απογραφή του 1991 –στην οποία βασίζεται και ο Γκλιγκόροφ- περί τις 200.000 άτομα δήλωσαν ελληνική εθνική συνείδηση.
Σε έκθεση του Αμερικανικού Υπουργείου Εξωτερικών για τα δικαιώματα των μειονοτήτων που δημοσιεύτηκε στις 31 Ιανουαρίου 1995, έκανε λόγο για«καταπιεζόμενη ελληνική μειονότητα».
Την έκθεση αυτή, όπως και την παραδοχή-ομολογία Γκλιγκόρωφ, δεν χρησιμοποίησαν ποτέ οι διεφθαρμένοι «έλληνες» πολιτικοί.
Αδιευκρίνιστος παραμένει ο βαθμός ταύτισης της δήλωσης «Βλάχος» με το «Έλληνας». Ο Κωσταντίνος Χολέβας αφού αναφέρει την εκτίμηση του σερβικού περιοδικού «Zabavnik» (Δεκέμβριος 1988) της εφημερίδας Politikaότι στην περιοχή των Σκοπίων υπήρχαν 150.000 «Βλαχόφωνοι ή Τσίντσαροι», υποστηρίζει: «Ως προς τους Ελληνοβλάχους, η απογραφή του 1948 τους υπολόγιζε σε 148.000. Στη στατιστική υπηρεσία των Σκοπίων φαίνεται ότι το 1953 αναγνώριζαν 80-100.000 Βλάχους, όπως τους έλεγαν, προσπαθώντας πονηρά να αποκόψουν τους Βλαχόφωνους Έλληνες από την ελληνική τους ρίζα και να τους μετατρέψουν σε ξεχωριστή μειονότητα.
Οι Βλάχοι όμως, και στην Αλβανία και στα Σκόπια, δε δέχτηκαν ποτέ την Αλβανοποίηση ή Σκοπιανοποίηση, αλλά επειδή φοβούνταν να πουν «Έλληνας», κράτησαν τον όρο «Βλάχος» ως την τελευταία γραμμή άμυνας του ελληνισμού».
700.000 ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ
Σήμερα οι στατιστικές του κράτους των Σκοπίων δεν αναφέρουν ελληνική μειονότητα.
Είναι πιθανό ότι οι Έλληνες στο γειτονικό κράτος να ανέρχονται σε περισσότερους από 700.000, χωρίς να είναι δυνατή ακριβής εκτίμηση.
Ελάχιστοι απ' όσους έχουν ελληνική καταγωγή τολμούν να εκδηλωθούν ανοιχτά, επειδή υπάρχει ένας απέραντος φόβος καθώς και η βεβαιότητα ότι το ελληνικό κράτος δεν πρόκειται να τους προστατεύσει. (Σημείωση: απέναντι από την πόλη Αυλώνα της Βορείου Ηπείρου, βρίσκεται το νησί των Ιονίων Σάσων. Το νησί αυτό οι διεθνείς συνθήκες το έδωσαν στην Ελλάδα από το 1864. Οι «έλληνες» πολιτικοί έκαναν το ανεπανάληπτο. Χάρισαν το νησί στην Αλβανία. Έτσι. Χωρίς λόγοπαραχωρήθηκε στην Αλβανία με τον Νόμο 272/1914 (ΦΕΚ 151/Α΄/7-6-1914)).
Είναι πιθανό ότι οι Έλληνες στο γειτονικό κράτος να ανέρχονται σε περισσότερους από 700.000, χωρίς να είναι δυνατή ακριβής εκτίμηση.
Ελάχιστοι απ' όσους έχουν ελληνική καταγωγή τολμούν να εκδηλωθούν ανοιχτά, επειδή υπάρχει ένας απέραντος φόβος καθώς και η βεβαιότητα ότι το ελληνικό κράτος δεν πρόκειται να τους προστατεύσει. (Σημείωση: απέναντι από την πόλη Αυλώνα της Βορείου Ηπείρου, βρίσκεται το νησί των Ιονίων Σάσων. Το νησί αυτό οι διεθνείς συνθήκες το έδωσαν στην Ελλάδα από το 1864. Οι «έλληνες» πολιτικοί έκαναν το ανεπανάληπτο. Χάρισαν το νησί στην Αλβανία. Έτσι. Χωρίς λόγοπαραχωρήθηκε στην Αλβανία με τον Νόμο 272/1914 (ΦΕΚ 151/Α΄/7-6-1914)).
Ο ΗΡΩΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΕΣΝΑ
Όταν ο Έλληνας Μακεδόνας, ο Μιχαηλόφσκι, έκανε αίτηση στα δικαστήρια των Σκοπίων να αλλάξει το επίθετο τους σε Κωνσταντινίδης, η απόφαση ήταν πρωτοφανής, αλλά δυστυχώς για τους προδότες ιδιοκτήτες των ΜΜΕ των Αθηνών και τις βρωμοπουτάνες τους, τους πληρωμένους δημοσιογράφους, δεν περίσσεψε μελάνι να γράψουν κάτι. Το δικαστήριο των Σκοπίων αρνήθηκε την αλλαγή, αιτιολογώντας την άρνηση του με το ότι: στην Μακεδονία δεν υπήρξαν ποτέ Έλληνες αλλά γραικομανείς. (δηλαδή Μακεδόνες που είχαν απλά την μανία να συμπεριφέρονται ως Έλληνες) Οι πρώτοι Έλληνες σύμφωνα με την ιστορία των Σκοπιανών, ήρθαν στην Μακεδονία το 1912 με τον Ελληνικό στρατό κατοχής και εμπλουτίστηκαν το 1922 με τους Μικρασιάτες πρόσφυγες.
Οι βούλγαροι των Σκοπίων αυθαίρετα αλλάζουν τα ονόματα και επώνυμα των Ελλήνων, με το να τους προσθέτουν σλαβικές καταλήξεις, για να τους παρουσιάσουν ως Σλάβους, ώστε να κρύψουν την ελληνική παρουσία στην περιοχή, παραβιάζοντας έτσι το νόμιμο δικαίωμα να διαλέγουν τα ονόματά τους και προσβάλλοντας την προσωπικότητά τους. Οι Έλληνες αναγκάζονται να κρύψουν την εθνική τους ταυτότητα έτσι ώστε να κάνουν καριέρα ως δημόσιοι υπάλληλοι ή σε οποιοδήποτε άλλο τομέα.
Στην Δημοκρατία των Σκοπίων οι Έλληνες αναγκάζονται με οποιοδήποτε τρόπο, ακόμη και δωροδοκία, να δηλώνουν ότι είναι Σλαβομακεδόνες, παραβιάζοντας μ’ αυτό τον τρόπο την εθνική τους ταυτότητα.
Οι περισσότεροι Έλληνες και ιδίως πιο οι επιφανείς παρακολουθούνται από την αστυνομία και συχνά καλούνται από τις αστυνομικές αρχές να δώσουν εξηγήσεις για τις κινήσεις και τις επαφές τους, παραβιάζοντας έτσι το δικαίωμά τους στην ελεύθερη μετακίνηση. Με την παραβίαση του νόμιμου δικαιώματος της εγκατάστασής τους, πολλοί από τους Έλληνες αναγκάζονται να αφήσουν τον αρχαίο τόπο κατοικίας τους και να εγκατασταθούν μαζικά παρά την θέλησή τους σε περιοχές που είναι καθορισμένες από τις αρχές της κυβέρνησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αλλοίωση της δημογραφικής δομής αυτών των περιοχών όπου ζουν οι Έλληνες, έτσι ώστε η ενότητά τους να αποθαρρυνθεί. Οι Έλληνες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν την ελληνική γλώσσα δημοσίως ούτε να εκφράσουν ελεύθερα την εθνική τους ταυτότητα. Οι Έλληνες απαγορεύεται να ιδρύσουν τοπικές και πολιτιστικές οργανώσεις, παραβιάζοντας με αυτό τον τρόπο το δικαίωμα στην ελεύθερη επικοινωνία με άλλους και το δικαίωμα της ελληνικής μειονότητας να διατηρήσει και να αναπτύξει την πολιτισμική της ταυτότητα.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΤΗΣ ΛΥΧΝΙΔΑΣ (ΑΧΡΙΔΑΣ)
Πρόκειται για την δεύτερη, την κανονική εκκλησία, την οποία αναγνωρίζουν οι Ορθόδοξες εκκλησίες, σε αντίθεση με την σχισματική «Μακεδονική» που είναι το προπαγανδιστικό εξάρτημα του καθεστώτος των βουλγαροσκοπιανών. Αρχιεπίσκοπος είναι ο Ιωάννης Μπρανισκόφκι, που μπαινοβγαίνει στις φυλακές του Ιντρίζεβο, καταδικασμένος για «αντιμακεδονισμό».
Ο Ορθόδοξος Αρχιεπίσκοπος Αχρίδας αργοπεθαίνει στις φυλακές των Σκοπίων. Οι «έλληνες» δεσποτάδες ανησυχούν για την..Χρυσή Αυγή και για την συγκομιδή των ζαρζαβατικών.
Ο Μητροπολίτης Γιοβάν Βρανισκόφσκι είναι 100% Έλληνας. Το έγραψε ακόμα και η βουλγάρικη εφημερίδα των Σκοπίων «Ουτρίνσκι Βέσνικ» ότι είναι: «Τσίντσαρος και πιο φανατικός Έλληνας από τους Έλληνες» (αυτός είναι ένας γενικός χαρακτηρισμός με τον οποίο χαρακτηρίζουν τους Τσιντσάρους δηλ. τους Βλάχους). Ο Γιόβαν τα ελληνικά τα έμαθε από το σπίτι του, από το χωριό του, κοντά στην πόλη Στρούγκα, από τον παππού και την γιαγιά του. Βγήκε όμως κανείς από την Αθήνα να τον στηρίξει; Τόσες φυλακές και τόσους εξευτελισμούς; Γιατί οι Βλάχοι ιερείς στους Σκόπους να χειροτονούνται από το Βουκουρέστι; Πόσους ιερείς Βλάχους σπούδασαν και χειροτόνησαν οι αυλές των ανίκανων και διεφθαρμένων «ελλήνων» δεσποτάδων και ο ανύπαρκτος και ανίκανος Ιερώνυμος, ο προσωπικός φίλος των σοδομοκαροτοειδών πολιτικών; Οι έλληνες δεσποτάδες δεν διαφέρουν σε τίποτε των «ελλήνων» πολιτικών, πιθανόν ούτε στην επιλογή και χρήση των ζαρζαβατικών. Αντί να ασχολούνται με τους μάρτυρες του Ελληνισμού στα Σκόπια, ο Ιερώνυμος και εκείνος ο απίθανος κλόουν, ο…σεβάσμιος Σιατίστης, ασχολούνται με την ..Χρυσή Αυγή.
Η βία που ασκήθηκε και ασκείται σε αυτή την εκκλησία και τους κληρικούς της (το ποίμνιο της είναι αποκλειστικά Έλληνες Βορειομακεδόνες), είναι τεράστια.
Ακολουθούν τα γεγονότα:
1) Τον Φεβρουάριο του 2004, ανεξέλεγκτος όχλος, υποκινούμενος από τις επίσημες αρχές της ΦΥΡΟΜ και την «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία», πυρπολεί την Ιερά Μονή που βρίσκεται στο χωριό Νιζέπολιε (Αρχαίο Ελληνικό χωριό Νιζόπολη). Πιάνουν τους Μοναχούς και αφού τους κακοποιούν, τους κουρεύουν, τους ξυρίζουν και τους διώχνουν βιαία, επειδή αποδέχτηκαν την δικαιοδοσία του κανονικού Αρχιεπισκόπου.
2) Την ίδια εποχή εκκενώνουν δια της βίας και άλλες 4 Μονές, που ακολούθησαν τον κανονικό Αρχιεπίσκοπο Αχρίδας Ιωάννη (Γιόβαν).
3) Το Οκτώβριο του 2004, γκρέμισαν με μπουλντόζες τον Ι. Ναό του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου, τον οποίο έκτιζαν οι Βορειομακεδόνες στην πόλη του Μοναστηρίου. Με παρόμοιο τρόπο κατέστρεψαν και το παρεκκλήσιο του Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης. (υπάρχουν φωτογραφίες των Ναών αλλά και του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη στο ναΐδριο του Αγ. Νεκταρίου Αιγίνης με Βορειομακεδόνες πιστούς).
4) Τον Δεκέμβριο του 2004, λαβαίνουν χώρα μεγάλης έκτασης επεισόδια σε βάρος Βορειομακεδόνων, κυρίως βλαχοφώνων, στις πόλεις Πριλεπή (Στύβερρα) και Ρέσνα (καθαρή ελληνοβλαχική κωμόπολη). Καταστρέφονται οικίες, πυρπολούνται περιουσίες και κινδυνεύουν ζωές.
5) Τον Ιούνιο του 2006, γίνεται απόπειρα λιντσαρίσματος του ιδίου του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη και των πιστών του, Βορειομακεδόνων, μπροστά από την αστυνομική διεύθυνση του Μοναστηρίου. Εκατοντάδες Σκοπιανοί, με επικεφαλής τον «ιερέα» Γκόραν επιτίθενται στους Έλληνες και στον Αρχιεπίσκοπο με αξίνες, λοστούς, τσάπες κ.λ.π.. Τραυματίζεται βαριά ο ΕΛΛΗΝΑΣ ιερέας Borijan Vitanov, της κανονικής εκκλησίας, που προΐσταται ο Ιωάννης. Την ίδια μέρα ο Αρχιεπίσκοπος μεταφέρεται στις φυλακές Ιντρίζοβο των Σκοπίων. Εκεί τον κούρεψαν, τον ξύρισαν, του αφαίρεσαν τα ράσα, του απαγορεύουν πρόσβαση στην ελληνική και σερβική αλληλογραφία. Το δικαστήριο έκκρινε πώς στην ΦΥΡΟΜ επιτρέπεται να υπάρχει μόνο η «Μακεδονική Εκκλησία».
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά και στην Ελλάδα ο αποσχηματισθείς για ηθικούς λόγους ομοφυλόφιλος τρανσέξουαλ «Αρχιμανδρίτης» Νικόδημος Τσαρκνιάς, έχει φτιάξει «Μακεδονική Εκκλησία» στην Αριδαία, χωρίς κανένας να τον ενοχλεί, ο βορειομακεδονικός Ελληνισμός δεν έχει δικαίωμα ούτε την εκκλησία του να επισκεφθεί και να ψάλει στην γλώσσα του. Την ίδια ώρα ετοιμάζεται στην Ελλάδα και η «εκκλησία των Βλάχων», που και αυτή θα υπάγεται στα Σκόπια!
Όταν η βόρειος Μακεδονία έγινε μέρος της Σερβίας το 1912-13, οι Μακεδόνες θέλησαν να παραμείνουν στις εστίες τους και αναγνωρίστηκαν επίσημα από το βασίλειο Σέρβων, Κροατών και Σλοβένων ως ΕΛΛΗΝΙΚΗ μειονότητα.
Αυτό σ’ αντίθεση με τους κατοίκους της σημερινής FYROM, που τότε δεν είχαν επινοηθεί ως συγκροτημένη εθνότητα - αυτό έγινε με το διάταγμα των Εβραίων Τίτο και Πιάντε στο Γιάιτσε το 1943.
Έτσι λοιπόν νομικά οι Έλληνες είναι μειονότητα στην FYROM, στην Ελλάδα όμως δεν μπορεί νομικά να υπάρξει μειονότητα FYROM, διότι δεν το προβλέπει καμία συνθήκη, καθότι η σλαβική μειονότητα που υπήρχε εκείνη την εποχή είχε ήδη το 1924 αναγνωρισθεί ως βουλγαρική.
Όταν όμως σε λίγο ξέσπασε ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, άρχισε να φεύγει η Ελληνική νεολαία και οι στρατεύσιμοι γενικά, προς την Θεσσαλονίκη, διότι τους στρατολογούσαν οι Σέρβοι και τους έστελναν στο μέτωπο της Κροατίας. Μετά τον πόλεμο, η φυγή προς την Ελλάδα συνεχίστηκε, αραιότερα όμως. Έφυγαν κυρίως οι πλούσιες αστικές οικογένειες. Και έμειναν όλες οι μεσαίες, οι αγροτοκτηνοτροφικές και οι φτωχότερες οικογένειες. Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει ο κάθε ενδιαφερόμενος αν περπατήσει και μιλήσει με χιλιάδες ανθρώπους σε χωριά και πόλεις. Η μεγάλη πλειονότητα εξ αυτών αφορά Βλαχόφωνους Έλληνες οι οποίοι ήταν κτηνοτρόφοι. Να έρθουν λοιπόν στην νότια Ελλάδα; Γιατί; Επειδή είχε μήπως καλύτερο χορτάρι; Εκεί βέβαια εξακολουθούν να βρίσκονται και σήμερα.
Οι Βλάχοι των Σκοπίων
Είναι 176.000, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσίευσε ο κ. Μίτε Κοστώφ, πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Βλάχικων σωματείων στα Σκόπια και άνθρωπος της κυβέρνησης των Σκοπίων. Τι συνείδηση έχουν όμως;
· Οι μορφωμένοι, σχεδόν ΟΛΟΙ είναι Έλληνες.
· Οι αμόρφωτοι, απλά είναι Βλάχοι
· Οι πληρωμένοι, προωθούν τον «Μακεδονισμό» και τον Ρουμανισμό.
Και αντί να μορφώνονται και να ενισχύεται η φιλελληνική πλευρά, βλέπουμε να ενισχύεται η φιλορουμανική και η φιλοσκοπιανή.
Λειτουργούν ως σύλλογοι φίλιας ή πολιτιστικοί, διότι ως εθνικοί ελληνικοί σύλλογοι απαγορεύεται. Η λογική των αρχών της FYROM λέει πως δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν Έλληνες στο κράτος τους, από την στιγμή που δεν υπάρχουν ούτε στην ελληνική Μακεδονία, καθότι οι πρώτοι Έλληνες που εμφανίζονται εκεί (Θεσσαλονίκη, Βέροια) είναι ... οι Μικρασιάτες πρόσφυγες το 1922!
Στις ενώσεις και τους συλλόγους των Βλάχων γίνεται σήμερα μια μεγάλη προσπάθεια να απομονωθούν οι δοτές φιλοσκοπιανές ηγεσίες και να αποκατασταθεί η επαφή με τον Ελληνισμό.
Το νέο ρουμανικό προξενείο. Η προπαγάνδα επεκτείνεται.
Στις 23 Απριλίου του 2007, η Ρουμανία άνοιξε προξενείο στο Μοναστήρι. Στα εγκαίνια παρέστησαν σκοπιανοί πολιτικοί και ο πρωθυπουργός της Ρουμανίας. Σκοπός του ανοίγματος του εν λόγω προξενείου, όπως και εκείνου που άνοιξαν στην γειτονική, Αλβανική, Κορυτσά, «η προστασία της Ρουμανικής μειονότητας της Μακεδονίας», όπως δήλωσαν. Πρόξενο όρισαν έναν Γιαννιώτη, γιο πολιτικού πρόσφυγα, γεννημένο στην Ρουμανία, τον Αλέξανδρο Μαμάκη.
Ποια είναι αυτή η Ρουμανική μειονότητα; Τι ψάχνουν οι Ρουμάνοι και ήρθαν από χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά να ανοίξουν προξενείο στο Μοναστήρι, του οποίου η ενδοχώρα είναι απολύτως ελληνική και βλαχόφωνη. Είναι Ρουμάνοι οι Βλάχοι; Είναι η Βλάχα σύζυγος του κ. Καραμανλή Νατάσσα Παζαΐτη, από την Σαμαρίνα Γρεβενών Ρουμάνα; Αν όχι γιατί ο Καραμανλής δεν έθεσε το ερώτημα στο Υπουργείο Εξωτερικών και στον εαυτό του «Η Ελλάδα για ποιο λόγο άνοιξε προξενείο στο Μοναστήρι, αν όχι για να υπερασπιστεί τον ελληνικό, κυρίως βλαχόφωνο πληθυσμό;». Αν το άνοιξε γι αυτό το λόγο, τότε γιατί το ελληνικό προξενείο προσπαθεί με κάθε τρόπο να εμποδίσει κάθε αναγεννησιακή προσπάθεια των Ελλήνων της Πελαγονίας, προσπαθεί μάλιστα να εμποδίσει και την επαφή τους με την Ελλάδα, βάζοντας την πανάκριβη βίζα στα ελληνόπουλα της Βορείου Μακεδονίας, που προσκαλούνται να έρθουν διακοπές στην Ελλάδα, ενώ τα αντίστοιχα αλλοεθνή σερβόπουλα, ουκρανόπουλα κ.λπ., έχονται με Viza Gratis;
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΨΕΥΤΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΦΕΥΓΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ
(«Ας σούμ Μπούλγκαριν»- «εγώ είμαι Βούλγαρος»).
Αυτή είναι η φράση που είπε ο τέως πρόεδρος της ΦΥΡΟΜ, Λιούπτσο Γεωργιέφσκι, όταν πήρε την Βουλγαρική υπηκοότητα, τον Ιούνιο του 2006. Μετά την υπηκοότητα του Γεωργιέφσκι, επακολούθησε κύμα αιτήσεων από σκοπιανούς για απόδοση βουλγαρικής υπηκοότητας.
Οι Βουλγαρικές αρχές υπολογίζουν τις αιτήσεις σε 200.000!
«Το κάνουν για να πάρουν διαβατήριο Ευρωπαϊκής Ένωσης», δηλώνει η κυβέρνηση των Σκοπίων.
«Είμαστε Βούλγαροι», δηλώνουν οι αιτούντες.
«Είναι Βούλγαροι που μόλις τώρα απέκτησαν την ελευθερία να εκδηλώσουν το εθνικό τους συναίσθημα» δηλώνει η Σόφια.
Όταν ο πρόεδρος μιας χώρας, ο Γεωργιέφσκι, δηλώνει ότι είναι άλλης εθνικότητος, (είμαι βούλγαρος), και ότι οι «Μακεδόνες» δεν είναι παρά αποκύημα της φαντασίας των «Σερβοκομουνιστών» (κατά την δήλωσή του), είναι άξιο απορίας γιατί όλα τα «ελληνικά»κόμματα της Βουλής των Αθηνών επιμένουν να «σκίζονται» να στηρίζουν τα Σκόπια και να είναι εχθρικά προς την Μακεδονία και τους Μακεδόνες. Πριν μερικά χρόνια ο Βούλγαρος πρωθυπουργός, σε επίσημη επίσκεψη στα Σκόπια, μίλησε στην σκοπιανή βουλή. Άρχισε την ομιλία του ως εξής: «Αγαπητοί φίλοι, με καταλαβαίνετε, έτσι δεν είναι; Μιλούμε την ίδια γλώσσα. Μήπως χρειάζεσθε διερμηνέα;» Και συνέχιση την ομιλία του στα Βουλγαρικά, μέσα στην σκοπιανή βουλή, καταχειροκροτούμενος στο τέλος.
(«Ας σούμ Μπούλγκαριν»- «εγώ είμαι Βούλγαρος»).
Τα Σκόπια θα γίνουν, σύντομα, το τρίτο αλβανικό κράτος, μαζί με το Κοσσυφοπέδιο και την Αλβανία. Αυτό θα συμβεί μέσα σε 10-20 χρόνια, δήλωσε σε συνέντευξή του στη βουλγαρική τηλεόραση BTV, ο πρώην πρωθυπουργός των Σκοπίων, Λιούπτσο Γκεοργκιέφσκι.
Στο πολύ καλό βιβλίο με τίτλο «Εγκλωβισμένοι... Οι Έλληνες των Σκοπίων» (Ερωδιός, Θεσσαλονίκη 2008), ο Δημήτρης Ν. Αλεξάνδρου, αναφέρεται με στοιχεία στα παραπάνω, αναδεικνύοντας την εθνοκάθαρση κατά των ομοεθνών μας στη γειτονική χώρα, το τερατώδες αυτό δημιούργημα του εβραίου κομμουνιστή Τίτο. Υπ’ όψιν πως σε διωγμούς και σφαγές κατά των Ελλήνων είχαν προχωρήσει πριν τη δημιουργία του κρατικού αυτού μορφώματος οι Βούλγαροι αλλά και οι Σέρβοι.
Ο συγγραφέας μιλά για «αχάριστη Σερβία», λέγοντας πως εποικίστηκε η περιοχή του Μοναστηρίου από το 1914 ως το 1935, πως έκλεισε το ελληνικό προξενείο στην πόλη το 1923, πως απαγορεύτηκε το 1924 η ομιλία της ελληνικής γλώσσας, πως έκλεισαν τα ελληνικά σχολεία το 1929 – αυτά για να μην τρέφουμε ψευδαισθήσεις για τους φίλους μας τους Σέρβους. Μετά την απελευθέρωση από τον οθωμανικό ζυγό το 1912, και την υπαγωγή της περιοχής στο νεοσύστατο Βασίλειο Σέρβων, Κροατών και Σλοβένων, που αργότερα ονομάστηκε Γιουγκοσλαβία, η κατάσταση του ελληνισμού άλλαξε προς το χειρότερο. Οι Σέρβοι έκλεισαν τα ελληνικά σχολεία και τις ελληνικές εκκλησίες και απαγόρευσαν την χρήση της ελληνικής γλώσσας. Μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού της Πελαγονίας μετανάστευσε στο ελληνικό έδαφος, κυρίως στην Φλώρινα και στην Θεσσαλονίκη, ενώ οι Σέρβοι μετέφεραν Βόσνιους και Κροάτες στην Πελαγονία με στόχο την εθνολογική αλλοίωση της περιοχής. Γενικά το γιουγκοσλαβικό κράτος με ποικίλες πιέσεις προσπάθησε επί σχεδόν τριάντα χρόνια να πείσει τους Βουλγάρους, Αλβανούς και Έλληνες κατοίκους της σημερινής Π.Γ.Δ.Μ. ότι είναι "Παλαιοί Σέρβοι" (Stari Srbji), οι οποίοι είχαν χάσει την εθνική τους ταυτότητα.
1. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ
(ΣΚΟΠΙΑ).
Στην πόλη των Σκοπίων είχε αρχικά ιδρυθεί η Ένωση Βλάχων «Μοσχόπολις» που ήταν κατά 100% ελληνική. Διοικούνταν από άτομα όπως η κυρία Νόρα Γέρου και είχαν ιδρύσει και φροντιστήριο ελληνικής γλώσσας στα γραφεία τους. Πολύ σύντομα όμως το καθεστώς τοποθέτησε επικεφαλής των βλάχικων συλλόγων άτομα δοτά (σαν τον κ. Μίτε Κοστώφ) και πράκτορες της πολιτικής του. Αυτές οι δοτές ηγεσίες φρόντισαν να υψώσουν φράχτη μεταξύ των Βλάχων με την Ελλάδα και τον πολιτισμό της με ενέργειες όπως οι κάτωθι: Έστειλαν αμέσως 4 άτομα να γίνουν ιερείς στην Ρουμανία, (αργότερα χειροτόνησαν αυτοί και άλλους Βλάχους ιερείς), όχι επειδή είναι Ρουμάνοι, όπως λέει και ο Μίτε Κοστώφ, αλλά για να κάνουν λειτουργία στην βλάχικη γλώσσα στις εκκλησίες της ΦΥΡΟΜ. Οι Βλάχοι αυτοί δηλώνουν πιστοί στην αυτοαποκαλούμενη «Μακεδονική Εκκλησία» και επιχειρούν να φτιάξουν και την αυτόνομη εκκλησία των Βλάχων στην Ελλάδα, που θα υπάγεται μάλιστα στην Αρχιεπισκοπή της «Μακεδονίας» των Σκοπίων.
Η ίδια, δοτή Ένωση Βλάχων Σκοπίων, είχε ζητήσει μετά από συνεδρίαση της τον Ιούνιο του 2005, με υπόμνημα της και δημόσια παράσταση της στην Βουλή των Σκοπίων, να αναλάβει η σκοπιανή κυβέρνηση επίσημα την κηδεμονία των Βλάχων της Ελλάδος και να προβεί στα ανάλογα διαβήματα προς όλους τους διεθνείς οργανισμούς, για την προστασία των δικαιωμάτων τους. Ακόμα δε να θέσει και θέμα ενσωμάτωσης των βλάχικων περιοχών της Ελλάδος στην μητέρα πατρίδα ΦΥΡΟΜ.
Οι Σαρακατσάνοι, ως πλέον τολμηροί, ίδρυσαν το 2003 στα Σκόπια ένα σύλλογο με την επωνυμία «Το Χελιδόνι», με 320 μέλη. Ο πρόεδρος του συλλόγου Δημήτρης Αποστόλου περιέγραφε ως εξής την κατάσταση:
«Εδώ υπάρχουν πολλές οικογένειες Σαρακατσάνων και πολλά νέα παιδιά, που θέλουν να μάθουν την ελληνική γλώσσα, αλλά δεν έχουμε δάσκαλο. Τόσα χρόνια, υποσχέσεις μόνο στα λόγια. Σβήνουμε. Μην εκπλαγείτε αν δείτε Σαρακατσάνους με βουλγαρική υπηκοότητα. Η απόγνωση θα οδηγήσει πολλούς στην αγκαλιά της Βουλγαρίας. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 10.000 πολίτες της ΠΓΔΜ, έλαβαν την βουλγαρική υπηκοότητα, μεταξύ των οποίων και ο τέως πρωθυπουργός της χώρας (1998-2002) Λιούπσο Γκεοργκιέφσκι. Ζητάμε από την Ελλάδα να μας παραχωρήσει διπλή υπηκοότητα, όπως έγινε με τους Βορειοηπειρώτες. Είμαστε Έλληνες και θέλουμε να παραμείνουμε Έλληνες, στα χώματα που γεννηθήκαμε».
2. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ
Η «Πελαγονία»: Είναι ο μεγαλύτερος ελληνικός σύλλογος στο Μοναστήρι. Έχει πολλά φροντιστήρια, με γύρω στους 400 μαθητές.Κάτι όμως φαίνεται πως δεν πάει καλά εκεί μέσα. Ο σύλλογος αυτός δεν έχει καταφέρει να συσπειρώσει τους Βορειομακεδόνες. Στην «Πελαγονία» ανήκε μέχρι τις 24 Απριλίου 2007 ο Βλάχος, με καταγωγή από τα Γιάννενα, Αλέξανδρος Μαμάκης, ο οποίος εκείνη την ημέρα έγινε πρόξενος της Ρουμανίας στο Μοναστήρι! Μέλος αυτού του συλλόγου ήταν και ο Βλάχος Χρήστος Τσολάκου, που έγινε πρόεδρος στον μεγαλύτερο σύλλογο Βλάχων «Αδερφοί Μανάκη». Ξαφνικά πέρασε και αυτός στην ρουμανική πλευρά, μετά τα εγκαίνια του Ρουμανικού προξενείου. Μέλος στην «Πελαγονία» ήταν και ο Βλάχος Γιόργι Πίλι, ο μεγαλύτερος δικηγόρος του Μοναστηρίου. Αποχώρησε ξαφνικά -μάλλον απομακρύνθηκε με αδιαφανείς διαδικασίες- και σήμερα βοηθάει τον Ελληνισμό ως ιδιώτης.
Έτσι ο σύλλογος Βλάχων «Αφοί Μανάκη», ο μεγαλύτερος σύλλογος στην FYROM πέρασε στα χέρια των Ρουμάνων, οι οποίοι από την ημέρα που άνοιξαν, δίνουν δεκάδες υποτροφίες, κυρίως για ιερείς στην Θεολογική του Βουκουρεστίου (το έμαθαν το κόλπο, πως το κυρίως παιχνίδι παίζεται μέσω Εκκλησίας). Δίνουν υπηκοότητες και κάθε διευκόλυνση στους Βλάχους. Θα ανοίξουν δε και μεγάλο Σχολείο στο κέντρο του Μοναστηρίου (όπως ανοίξαμε και εμείς στην Κορυτσά τον «Όμηρο», με την χορηγία του εθνικού ευεργέτη επιχειρηματία κ. Εμφιετζόγλου.
Στην «Πελαγονία» ανήκε και κάποιος Ριστέφσκι, (υάρχει σχέση έχει με τον σημερινό πρόεδρο Ευγένιο Ριστέφσκι;), που από Ελληναράς, έγινε «Μακεδοναράς», όταν ο Μπουτσκόφσκι τον πήρε για οικονομικό του σύμβουλο. Σήμερα δε που ο Μπουτσκόφσκι έχασε την κυβέρνηση, ξανάγινε Έλληνας.
Στο Μοναστήρι λειτουργεί και ο Σύλλογος «ΟΚΟ» με πρόεδρο τον αγωνιστή δάσκαλο Στεργίου Θανάση, παιδί του παιδομαζώματος, που βρέθηκε 10 χρονών στο Καζακστάν και επέστρεψε αργότερα στο Μοναστήρι όπου βρίσκονταν οι αδερφές του.
3. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΙΛΕΠΗ
(Στύβερρα)
Στην Πριλεπή λειτουργεί Ελληνικό φροντιστήριο η ΗΡΩΪΔΑ Κατερίνα Βίδα, η οποία υπέστη επίσης πολλούς διωγμούς από το καθεστώς.
4. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΡΕΣΝΑ
Στην Ρέσνα, ο Νικόλας Κωνσταντινίδης αγωνίζεται για την δημιουργία ενός ιδρύματος ελληνικού πολιτισμού με επίσης τρομερές διώξεις από το καθεστώς..
5. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΡΟΥΣΟΒΟ
Στην αμιγέστερη ελληνική πόλη, το Κρούσεβο (βλάχικη κατά 90%) λειτουργούν δυο φροντιστήρια, με την κυρία Βίδα που πηγαίνει από την Πρίλαπο και τον Άλκη Σδράλλα, που πηγαίνει από το Μοναστήρι. Στο Κρούσεβο ζουν περί τις 9.000 Βλάχοι καταγόμενοι όλοι εξ Ηπείρου. Οι άνθρωποι αυτοί είναι δύσπιστοι. Μπορούν να διαβάσουν μεν τι γράφει ο Τσβίιτς για τους Βλάχους, όμως αυτός είναι «μεγαλοσέρβος σωβινιστής» όπως προπαγανδίζει η σκοπιανή ιστορία. Άρα γιατί να πιστέψουν σ’ αυτόν;
Δεν ξέρει κανείς πώς να τους προσεγγίσει, να σπάσει τον πάγο και να τους πει ότι είναι Έλληνες και πως από την περιοχή της Κόνιτσας βρέθηκαν στο Κρούσεβο.
6. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΛΥΧΝΙΔΑ (ΑΧΡΙΔΑ).
Λειτουργεί πολιτιστικός σύλλογος
7. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΤΡΩΜΝΙΤΣΑ
(ΑΣΤΡΑΙΟΝ)
Λειτουργούσε μέχρι πέρυσι ΕΛΛΗΝΙΚΟ φροντιστήριο και στην Στρώμνιτσα αλλά έκλεισε γιατί δεν έβγαιναν ούτε για το ενοίκιο.
8. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΑΣΤΙΒΟ (ΣΤΙΠ)
Λειτουργεί πολιτιστικός σύλλογος.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ
ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΗΜΑΝΤΑ ΕΞΟΔΑ
ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
α) Οι ελληνικές προξενικές και διπλωματικές αρχές προφανώς δεν κάνουν καλά την δουλειά τους. Και όχι μόνο. Σκοπιανές εφημερίδες γράφουν για «μπίζνες των διπλωματών μας» και για κάποια πανέμορφη σκοπιανή κυρία, που κάνει κουμάντο μέσα στην πρεσβεία και το προξενείο.
β) Η ελληνική πολιτεία δεν δίνει υποτροφίες, αλλά ούτε και υπηκοότητες σε Έλληνες. Διότι με ελληνική υπηκοότητα θα μπορούσαν να οργανωθούν και να φωνάξουν για την Ελλάδα και την Μακεδονία.
Πήγαν κάποιοι Έλληνες των Σκοπίων στην πρόξενο
Γροσομανίδου και της είπαν να οργανωθούν και να φτιάξουν και πολιτική οργάνωση. Τους πέταξε έξω με τις κλωτσιές λέγοντας: «Ηλίθιοι, πάτε να μας βάλετε φωτιές. Να κάτσετε στ' αυγά σας και να μην μιλάτε καθόλου».
(Ο Περικλής Γιαννόπουλος έγραψε: «Τι περιμένεις από ένα ελληνικό υπουργείο εξωτερικών που ξεπροβοδεί τους διπλωμάτες του στο εξωτερικό με την οδηγία: προσέξτε, εκεί που πάτε, να μην δημιουργείτε προβλήματα»).
Έτσι με τέτοια «υποστήριξη» από την Αθήνα όχι μόνο οργάνωση και κόμμα δεν γίνεται, αλλά αν μιλήσεις, είτε σε διώχνουν οι Σκοπιανοί από την δουλειά σου, είτε σε φυλακίζουν, είτε σου στήνουν τροχαίο! Αυτά είναι τεκμηριωμένες μαρτυρίες από πολλούς Βορειομακεδόνες, στο Μοναστήρι και πέριξ.
γ) Ότι στον Σύλλογο Πελαγονία κάτι δεν πάει καλά. Κάποιοι προσποιούνται τους Έλληνες για προσωπικό τους όφελος. Χρειάζεται κάθαρση. Αλλά με τέτοιο πρόξενο τι κάθαρση να γίνει;
δ) Ότι οι Ρουμάνοι μπήκαν γερά, εξαγοράζουν συνειδήσεις και εμείς βαράμε παλαμάκια και τους κρατάμε τον ρυθμό.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ
1. Να δοθούν υποτροφίες από το «Ελληνικό» Υπουργείο Εξωτερικών σε έλληνες των Σκοπίων. Υπάρχουν τα λεγόμενα μυστικά κονδύλια. Ακόμα δεν χόρτασαν οι «διπλωμάτες», οι «δημοσιογραφίσκοι» και οι λαθρομετανάστες
με αυτά τα λεφτά του ελληνικού λαού;
2. Υποτροφίες από την Εκκλησία για χειροτονήσεις Βλάχων ιερέων (βασικότατο).
3. Απόδοση υπηκοοτήτων, αρχικά στον «σκληρό πυρήνα» των Μακεδόνων και σταδιακά σε άλλους.
4. Άμεσο εργαλείο: Οι 15.000 Σκοπιανοί εργάτες που έρχονται στην Ελλάδα κάθε χρόνο για εποχική εργασία, (στα χωράφια), να είναι Βλάχοι και λοιποί Έλληνες. Εδώ δεν χρειάζεται άδεια από την Αθήνα και τους ύποπτους τύπους του «Ελληνικού» υπουργείου των Εξωτερικών. Είναι μια αρμοδιότητα αποκλειστικά του πρόξενου. Γι’ αυτό και εκεί χρειάζεται πρόξενος Έλληνας, Μακεδόνας, Βλάχος κατά προτίμηση και όχι πράκτορας ξένων πρεσβειών, παιδί της ελληνικής πολιτικής οικογενειοκρατίας.
Κι ενώ έχουμε όλα τα ανωτέρω, τόσα όπλα και τόσες δυνατότητες δεν κάνουμε τίποτε. Αντιθέτως, μια χούφτα φιλοσκοπιανοί κάνουν τον κόσμο άνω κάτω με τις φωνές τους. Έχουν κάθε ελευθερία εντός Ελλάδος και εξακολουθούν να διαμαρτύρονται διεθνώς διασύροντας την Ελλάδα. Έχουν κόμμα και παίρνουν μόλις 1200 ψήφους, τους 1000 δε από εβραιοαριστεριστές, ομοφυλόφιλους και τραβεστί των Αθηνών, των Πατρών και του Ηρακλείου.
Πατριωτισμός σημαίνει βοήθεια
Η επίσημη Αθήνα των πρακτόρων και διεφθαρμένων πολιτικών της, δια της κυβέρνησης και του τύπου της, υπερασπίζεται με πρωτοφανή ζήλο και πάθος τα συμφέροντα της FYROM σε βάρος της Μακεδονίας και ημών, των Ελλήνων Μακεδόνων. Έτσι η υπόθεση του Βορειομακεδονικού Ελληνισμού αναγκαστικά περνάει στα χέρια τα δικά μας. Ή αντιδρούμε στα σχέδια της διεφθαρμένης και πρακτόρικης Αθήνας, ή διασπώμεθα και εμείς σε υπόλειμμα Ελλάδος, νότια της Θεσσαλίας και σε Μακεδονία! Άλλωστε τι να περιμένουμε από τους σημερινούς αηδιαστικούς βουλευτές, κυβερνήτες, υπουργούς και πρωθυπουργούς μας, οι οποίοι, αποδεδειγμένα, σε βιντεοταινίες εμφανίζονται αυτοηδονιζόμενοι, να χώνουν στον πρωκτοσωλήνα τους καρότα και να πίνουν το ίδιο τους το σπέρμα;
Το Internet είναι σήμερα το σημαντικότερο παράθυρο στον Κόσμο για τον Έλληνα Κρουσοβίτη και τον Μεγαροβίτη Βορειομακεδόνα.
Τα χρήματα είναι ζωτικής σημασίας. Δεν στέλνονται σε όνομα συλλόγου, διότι οι αρχές θα θεωρήσουν τον σύλλογο ως προπαγανδιστικό, χρηματοδοτούμενο από εχθρική χώρα και θα τον κλείσουν. Στέλνονται προσωπικά. Το Υπουργείο Εξωτερικών και τα άλλα 11 υπουργεία έχουν μυστικά κονδύλια τα οποία τα ροκανίζουν μόνο επιτήδειοι ανθέλληνες, οι γνωστοί διεφθαρμένοι, πράκτορες, αμόρφωτοι - λιβανιστές δημοσιογράφοι της Αθήνας, που έκτισαν μ΄αυτά βίλες στην Εκάλη και νομίζουν πως τα σύνορα της Ελλάδος τελειώνουν εκεί.
Βιβλία δεν χρειάζονται. Πλην ολίγων, επιλεγμένων και μόνο όταν ζητηθούν. Αυτή την στιγμή υπάρχει επάρκεια.
Πρέπει ως Έλληνες να περάσουμε από τον πατριωτισμό του καναπέ (γεμάτος ο τόπος πατριδέμπορους και «εμπειρογνώμονες» που φλυαρούν, σε Αθήνα και Μακεδονία) στον πατριωτισμό της πράξης. Και πατριώτης σήμερα είναι αυτός που διαθέτει χρόνο (προσφοράς και ταλαιπωρίας, και όχι προβολής του εαυτού του μέσω των δήθεν γνώσεων του) και Χρήμα.-
Bιβλιογραφία
-Χρήστος Ανδρεάδης, «Ανέκδοτα έγγραφα των κατοίκων Μεγάροβου και Τύρνοβου», περ. Μακεδονικά, εκδ. Εταιρεία ΜακεδονικώνΣπουδών, τομ. 21, σελ. 309-318, 1981
-Θεοφύλακτος Αχρίδος, Οι δεκαπέντε μάρτυρες της Τιβεριούπολης, μετάφραση Π. Βλαχάκος, εκδ. Ζήτρος, 2008
-Παναγιωτοπούλου, Άννα Α., Από τη Θεσσαλονίκη στο Κρούσοβο. Ιδεολογία, οργάνωση, και δράση της Ε.Μ.Ε.Ο. (1893-1903), μεταπτυχιακή εργασία, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Φ.Λ.Σ., Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη 1993,
-Κrste Bitoski, Makedonija I knezevstvo Bugarija (1893-1903), Σκόπια, 1977.
-Douglas Dakin, Ο Ελληνικός αγώνας στην Μακεδονία, εκδόσεις Κυριακίδη, 1993
-Κωσταντίνος Χολέβας, «Ο ελληνισμός της περιοχής των Σκοπίων», Πρακτικά Α΄Συνεδρίου Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού περιφέρειας Ευρώπης, Λευκωσία, 1997, σελ. 221-225.
-Σωτηρίου Στέφανος Μειονότητες και αλυτρωτισμός, εκδ. «Ευρωεκδοτική», Αθήνα 1991.
-Σωτηρίου Στέφανος, Οι βλαχόφωνοι του ευρωπαϊκού και βαλκανικού χώρου, εκδ. «Πελασγός» Αθήνα 1998.
-Δημήτρης Τσούτσας, κείμενο που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Ο λαός του Αλμυρού», 4 Μαρτίου 2008.
-Τζινίκου-Κακουλή Αθηνά, Γιατροί στο μακεδονικό αγώνα, εκδ. «Μαίανδρος», Θεσσαλονίκη 1996.
-Χρυσανθόπουλος Μιχαήλ, Οι Έλληνες στη Βόρειο Μακεδονία, εκδ. Κυρομάνος, Θεσσαλονίκη 1997.
-Andonovski H, Makedonia I Vojvodin (Η Μακεδονία και η Βοϊβοντίνα), Beograd 1959.
-Ilic Tanasije, Privredne I drustvene prilike u Zemunu, 1770-1820 (Οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες στο Σεμλίνο, 1779-1820), Spomenica Zemunske biblioteke, Zenum 1966.
-Pankovic Dusan, Sprske bibliografije (Σερβικές βιβλιογραφίες), Beograd 1982.
-Popovic Dusan, Beograd pre 200 godina (Το Βελιγράδι πριν από 200 χρόνια), Beograd 1935.
-Popovic Dusan, O Cincrima (Περί Κουτσοβλάχων), Beograd 1927.
-Stajic V., Cincari u Novom Sadu» (Οι Κουτσόβλαχοι του Νόβι Σαντ), Glasnik Istoriskog Drustva, u Novom Sadu, 1936.
-Terzic Slavenko, Srbja I Grcka 1856-1903 (Η Σερβία και η Ελλάδα μεταξύ 1856-1903»), Sanu, Beograd 1992.
-Σοφία Ηλιάδου-Τάχου, Το Κρούσοβο πέρα από την ιστορία και τη μνήμη 1845-1903, Αθήνα, εκδ. Ηρόδοτος, 2004
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
Διαβάστε επίσης:
H
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ
Τα σέβη μας στον ΕΛΛΗΝΑ Νικόλαο Κωνσταντινίδη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥποκλεινόμαστε στην αγαστή και ανιδιοτελή προσφορά των Ελλήνων!
Υποκλεινόμαστε και στην μεγαλοψυχία σου αγαπητέ Ζήνων Παπαζάχο!
η frontex,γιατι δεν ζητηθηκε στην απεναντι οχθη,στην τουρκια,και ζητηθηκε στα ΣΚΟΠΙΑ? τι "ψαχνουν"? τι θελουν να εχουν υπο ελεγχο??
ΑπάντησηΔιαγραφήποιον ψαχνουν?.....τι φοβουντε ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ?..