Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ
«ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΕΑΝ ΔΕΝ
ΕΙΧΑΝ ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ».
Πολύβιος
Ο ΑΣΥΓΚΡΑΤΗΤΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΤΥΦΩΝΑΣ
Ο ΜΕΓΑΣ ΜΑΚΕΔΩΝ, ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ,
ΠΕΡΝΑΕΙ ΤΟΝ ΓΡΑΝΙΚΟ ΠΟΤΑΜΟ, ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΙΚΗ ΜΑΧΗ.
«ΠΟΣΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΜΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΖΩΗ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ».
« Τίνος καὶ πηλίκης δεῖ τιμῆς ἀξιοῦσθαι Μακεδόνας, οἳ τὸν πλείω τοῦ βίου χρόνον οὐ παύονται διαγωνιζόμενοι πρὸς τοὺς βαρβάρουςὑπὲρ τῆς τῶν Ἑλλήνων ἀσφαλείας ; ὅτι γὰρ ἀεὶ ποτ’ ἂν ἐν μεγάλοιςἦν κινδύνοις τὰ κατὰ τοὺς Ἕλληνας, εὶ μὴ Μακεδόνας εἴχομεν πρόφραγμα ;»
(Ιστορικός Πολύβιος, γεννήθηκε το 206 π.Χ., Ιστορία Θ, 35, 2-3).
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ:
«Ποια και πόση μεγάλη τιμή πρέπει να αποδίδεται στους Μακεδόνες, οι οποίοι στο μεγαλύτερο διάστημα της ζωής τους δεν σταματούν να
αγωνίζονται υπέρ τα ασφάλειας των Ελλήνων;
Διότι ποιος αγνοεί ότι πάντοτε θα κινδύνευαν οι Έλληνες, αν δεν
είχαν ασπίδα τους Μακεδόνες;».
Μακεδονία ξακουστή
του Αλεξάνδρου η χώρα,
που έδιωξες τους βούλγαρους
κι ελεύθερη είσαι τώρα.
Ήσουν και θα ‘σαι ελληνική
Ελλήνων το καμάρι
κι εμείς θα σ’ αντικρίζουμε
περήφανα και πάλι.
Οι Μακεδόνες δεν μπορούν
να ζούνε σκλαβωμένοι,
όλα κι αν τα χάσουνε
η λευτεριά τους μένει!
Το διαμαντένιο στέμμα σου
για βάλε στο κεφάλι,
για να σε αντικρίζουμε
Μακεδονία πάλι.
Μακεδονόπουλα μικρά
τώρα καί σείς χαρείτε,
πρωτού και σείς στα βάσανα,
του κόσμου τούτου μπείτε.
ΤΥΡΤΑΙΟΣ
«Τεθνάμεναι γὰρ καλὸν ἐνὶ προμάχοισι πεσόντα
ἄνδρ᾽ ἀγαθὸν περὶ ᾗ πατρίδι μαρνάμενον».
ἄνδρ᾽ ἀγαθὸν περὶ ᾗ πατρίδι μαρνάμενον».
Μετάφραση:
Τί τιμή στο παλικάρι
Όταν πρώτο στην φωτιά,
σκοτωθεί για την πατρίδα
με την σπάθα στην δεξιά.
ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ, ΕΚΑΝΑΝ ΓΙΑ 300 ΧΡΟΝΙΑ, ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΦΑΡΑΩ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ, ΟΛΟ ΤΟΝ ΤΟΤΕ ΓΝΩΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΙΑ ΑΠΕΡΑΝΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΩΡΑ.
Η ΖΩΤΙΚΟΤΗΤΑ, Η ΟΡΜΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΜΑΧΕΣ ΕΜΕΙΝΑΝ ΠΑΡΟΙΜΙΩΔΕΙΣ.
Παραθέτω το αιώνιο ποίημα της Σπάρτης, που εφάρμοζαν στις μάχες και οι Δωριείς Μακεδόνες, χωρίς μετάφραση, γιατί όπως γράφει και ο Παπαρρηγόπουλος; «ΔΕΝ υπάρχει ΕΛΛΗΝΑΣ που δεν το νοιώθει και
δεν το καταλαβαίνει αμετάφραστο».
Άγετ’ ω Σπάρτας ευάνδρω
Κούροι πατέρων πολιατάν
Λαιά μεν ίτυν προβάλεσθε
Δόρυ δ’ ευτόλμως άγχεσθε
Μη φειδόμενοι τας ζωάς.
Ου γαρ πάτριον τα Σπάρτα.
Το Ελληνικό Μακεδονικό πατριωτικό τραγούδι «Μακεδονία ξακουστή», γράφτηκε μετά τους απελευθερωτικούς πολέμους του 1912-1913.
Στιχουργός του τραγουδιού είναι Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ.
Η μελοποίηση του τραγουδιού «Μακεδονία Ξακουστή» σε στρατιωτικό
εμβατήριο προέκυψε από διασκευή του παραδοσιακού «Μακεδονικού χορού».
Ο «Μακεδονικός Χορός» είναι ένα από τα Ελληνικά παραδοσιακά άσματα που η ρίζα τους ξεκινάει από τους Ακρίτες υπερασπιστές του Βυζαντίου.
Ο στίχος του είναι γραμμένος σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο, η μουσική στηρίζεται στη Δωρική κλίμακα των Αρχαίων Ελληνικών τρόπων όπου και είναι γραμμένο, ο δε ρυθμός του είναι 2 τετάρτων και χορεύεται σε ρυθμό χασάπικο.
Πολλοί αξιόλογοι μουσικοί, στρατιωτικοί και πολίτες, διασκεύασαν αυτό το
τραγούδι.
Ο μουσικός αντισυνταγματάρχης ε.α. Ιπποκράτης Αθανασιάδης το απέδωσε,
από τον παραδοσιακό «Μακεδονικό χορό», σε στυλ με έντονη ρυθμική αγωγή,
ούτως ώστε να μπορεί να εκτελείται ως εμβατήριο, διατηρώντας την
μελωδική γραμμή του.
Διασκευή του παραδοσιακού «Μακεδονικού Χορού» σε εμβατήριο έγινε επίσης
από τον αντισυνταγματάρχη (ΜΣ) Φίλιππο Γκίτσα, έναν από τους διαπρεπέστερους στρατιωτικούς συνθέτες της Ελλάδος.
Πολλοί άλλοι συνθέτες έχουν διασκευάσει το τραγούδι αυτό και το έχουν κάνει Σουϊτα όπως: ο Τχης ε.α. Διονύσιος Βισβάρδης, και ο Ανθστής ε.α. και νυν
μουσουργός Βασίλειος Δέλλιος.
100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Στην σειρά των άρθρων μου, που ανάρτησαν οι «Αυτόχθονες Έλληνες», « ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΥΛΗ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ»
προσπάθησα να παρουσιάσω άγνωστες, παραμελημένες ή υποεκτιμημένες
ελληνομακεδονικές προσωπικότητες καθώς και πόλεις και χωριά της ελεύθερης και κατεχόμενης Μακεδονίας.
Έγινε αναφορά σε πάνω από 50 Μακεδόνες των νεώτερων χρόνων, με σύντομη βιογραφία τους, που περιλάμβανε την εθνική και μακεδονική ταυτότητα του προσώπου, την καταγωγή, την δράση και τα έργα τους.
Το 2012 συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Νότιας Μακεδονίας. Θα περίμενε κανείς οι εορτασμοί για το συγκλονιστικό αυτό ιστορικό γεγονός να ήταν
ατελείωτοι όλο το 2012. Οι εορτές, οι ομιλίες, οι ανεγέρσεις μνημείων, τα προσκλητήρια των ηρωικών νεκρών,
η συγγραφή ποιημάτων, ιστορικών έργων, επιστημονικών
μελετών, η δημιουργία μουσικών και καλλιτεχνικών έργων θα έπρεπε να ήταν ατελείωτα. Όλος ο ελληνικός λαός θα
έπρεπε να βρίσκεται στο πόδι για το ανεπανάληπτο αυτό
εθνικό έπος.
Τίποτε από όλα αυτά δεν έγινε.
Κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε γι αυτό, κανείς δεν ύψωσε την φωνή του για να αντιδράσει σ’αυτήν την υπνηλία και στο λήθαργο που επιβλήθηκε στον
Ελληνικό λαό για να ξεχάσει τους νεκρούς του. Αυτοί οι ήρωες που αγωνίστηκαν, πολέμησαν, θυσιάσθηκαν και σκοτώθηκαν για μας, δεν άξιζαν άραγε ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ, ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ;
ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΕΚΦΥΛΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ,
Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ;
ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κοντά σ’ αυτούς σκιαγραφήθηκαν και μερικοί άλλοι αξιόλογοι Μακεδόνες
όπως: οι Κολοκοτρωναίοι της Δυτικής Μακεδονίας Γιαννούλας και Θεόδωρος Ζιάκας από το Μαυρονόρος Γρεβενών και οι Μακεδονομάχοι: Ζήσης Βέρρος από την Αβδέλα Γρεβενών, ο Αντώνιος Ζώης από το σκλαβωμένο Μοναστήρι, που αυτοκτόνησε στην Φλώρινα όταν οι κατακτητές μπήκαν στη Ελλάδα, ο Στέφανος Γρηγορίου από το Μοναστήρι που τον σκότωσαν με πέτρες οι εβραιοκομμουνιστές μαζί με τον γιο του γιατί υπήρξε Μακεδονομάχος, ο Χρήστος Δέλλιος από την Γευγελή, ο Καπετάν Νικοτσάρας από την
Στρώμνιτσα, ο ιστορικός Μαργαρίτης Δήμιτσας από την Λυχνίδα, ο μουσικός Δημήτρης Σέμσης από την Στρώμνιτσα, Ο ΑΕΤΟΣ ΤΗΣ ΠΕΛΑΓΟΝΙΑΣ
ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΑΣ ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΩΤΤΑΣ.
ΟΙ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
6. ΚΡΟΥΣΟΒΟ
7. ΜΕΓΑΡΟΒΟ
8. ΤΥΡΝΟΒΟ
11. ΑΣΤΙΒΟΣ - ΣΤΙΠ
14. ΚΟΤΣΑΝΗ
15. ΔΕΒΟΡΟΣ - ΔΙΒΡΗ
Επίσης έγινε αναφορά σε ορισμένες χαρακτηριστικές πόλεις και χωριά της Μακεδονίας όπως:
Σιάτιστα Κοζάνης,
Καταφύγι Κοζάνης,
Μαυρονόρος Γρεβενών,
Βογατσικό Καστοριάς,
Αβδέλα Γρεβενών,
Αιανή Κοζάνης,
Ζιάκας Γρεβενών,
Νυμφαίο Φλώρινας.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ, ΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΧΤΙΣΜΕΝΗ ΣΤΑ 720 ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ. ΕΙΝΑΙ Η ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ. Η ΚΟΖΑΝΗ ΣΕΜΝΥΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΣΤΑ 500 ΧΡΌΝΙΑ ΤΗΣ ΝΕΩΤΕΡΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ (ΓΙΑΤΙ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΠΑΝΑΡΧΑΙΑ ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΚΟΖΑΝΗ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΥΡΙΣΣΑ - 1600 Π.Χ.) ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΟΤΕ ΟΥΤΕ ΤΖΑΜΙ, ΟΥΤΕ
ΣΥΝΑΓΩΓΗ, ΟΥΤΕ ΜΑΣΣΩΝΙΚΗ ΣΤΟΑ.
ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΑΤΗΣΕ ΜΟΝΙΜΑ ΤΟ ΒΡΩΜΙΚΟ ΠΟΔΙ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ.
Είναι πανελληνίως γνωστή η ιστορία με την απόπειρα των εβραίων εμπόρων
να εγκατασταθούν στην Κοζάνη και ο τρόπος που αυτό απετράπη ευφυώς από ένα μικρό Κοζανιτόπουλο.
Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ ΕΓΙΝΕ
ΣΤΙΣ 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1912
Στις 11 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 1912 Δήμαρχος της πόλης της Κοζάνης ήταν ο Νικόλαος Αρμενούλης, Μητροπολίτης ήταν ο Φώτιος και Γυμνασιάρχης ο Παναγιώτης Λιούφης.
Η Κοζάνη έγινε και τυπικά ελληνική πόλη, περιλήφθηκε δηλαδή μέσα στα καινούρια σύνορα της Ελλάδας, πεντακόσια σχεδόν χρόνια μετά την ίδρυσή της.
Στην πραγματικότητα όμως ήταν ΠΑΝΤΟΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ σε όλη της την ιστορική πορεία στην Τουρκοκρατία.
Η ΚΟΖΑΝΗ σαν επαρχία ανήκε στην μητέρα του Σουλτάνου και οι εκάστοτε άρχοντες της πόλης με τους κατάλληλους χειρισμούς και χρήματα των πλούσιων Κοζανιτών εμπόρων από την ξενιτιά , είχαν αποκτήσει πολλά προνόμια και τα απολάμβαναν ως την απελευθέρωσή της.
Χαρακτηριστικό είναι το παρακάτω γεγονός.
Οι πρώτες καρτ ποσταλ που πωλούνταν στην πόλη για τους Έλληνες φαντάρους απεικόνιζαν την είσοδο του ιππικού στην πόλη και ανάμεσα στα σπίτια ξεχώριζαν Τούρκικα τζαμιά.
Η Κοζάνη όμως δεν είχε ούτε ένα Τούρκικο τζαμί , ούτε μία Εβραϊκή συναγωγή, ούτε μία μασσωνική στοά. και έτσι σε μια βδομάδα τυπώθηκαν νέες καρτ ποσταλ χωρίς τζαμιά , γιατί οι φαντάροι σταμάτησαν να αγοράζουν τις παλιές , καθώς διαπίστωσαν την πραγματικότητα και το τόνιζαν στην πίσω πλευρά της κάρτας , όταν έγραφαν στους δικούς τους ότι στην Κοζάνη δεν βρήκαν ούτε
τούρκους, ούτε ποτέ μολύνθηκε η Κοζάνη με τζαμιά.
14 Δεκεμβρίου 1912: Από την υποδοχή του Βασιλέως Γεωργίου του Α’ στην Κοζάνη για την απελευθέρωση της πόλης από τον Τουρκικό ζυγό. Στη μέση διακρίνεται ο Μητροπολίτης Φώτιος ανάμεσα στο Βασιλιά Γεώργιο και τον πρίγκηπα Γεώργιο. Διακρίνεται επίσης ο δήμαρχος Νικόλας Αρμενούλης, αξιωματικοί του Εθνικού Στρατού και Κοζανίτες πανηγυρίζοντες. (Η φωτογραφία αυτή δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στην αναμνηστική έκδοση Παύλου Χαρίση από τον αείμνηστο Νικ. Δελιαλή).
Η ΦΥΛΗ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΕΔΩΣΕ ΣΤΗΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΗΡΩΕΣ, ΗΓΕΤΕΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ.
Ένας πρόχειρος υπολογισμός, μόνο για τα τελευταία 1000 χρόνια, δηλαδή από το 1000 μ.Χ. μέχρι σήμερα, μπορεί να καταμετρήσει πάνω από
10.000 πολύ σημαντικά πρόσωπα Ελληνομακεδόνων.
Μία επιτροπή ιστορικών, αποτελούμενη από άτομα με γενναιόφρονα
ελληνικό μακεδονικό φρόνημα θα μπορούσε να συγγράψει ΜΙΑ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ, ένα έργο - μνημείο για τις ερχόμενες γενεές.
Παρακάτω αναφέρω μερικά πρόχειρα παραδείγματα
που ανακάλυψα χωρίς ιδιαίτερη έρευνα:
1. Θεσσαλονίκη
'Ο Θεόδωρος Γαζής, ό ’Ανδρόνικος Κάλλιστος, ό ’Ιωσήφ ό Θεσσαλονικεύς
ό Ματθαίος Καμαριώτης και ό ’Ιωάννης ’Αναγνώστης ήταν σπουδαίοι
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ λόγιοι τού 15ου αιώνα.
'Ο Ανδρόνικος Κάλλιστος έξιστόρησε τήν άλωση της Θεσσαλονίκης άπό τούς Τούρκους το 1430. Ό Κάλλιστος έγραψε ότι ήταν καλότυχοι έκείνοι, πού έπεσαν καί πέθαναν καί δεν γνώρισαν τον τούρκικο ζυγό καί δυστυχισμένοι καί άξιοδάκρυτοι έκείνοι πού ζουν. Μαζί μέ τον Γαζή έφυγαν στήν ’Ιταλία, όπου δίδαξαν τήν έλληνική γραμματολογία.
'Ο Κάλλιστος έγινε καθηγητής της ελληνικής καί σε Ιταλικό Πανεπιστήμιο.
Στή Θεσσαλονίκη έπίσης γεννήθηκαν τον 16ον αιώνα ό Δημήτριος Στουδίτης, πού έγραψε πολλά συγγράμματα, ό Δημήτριος ό Θεσσαλονικεύς, πού ταξίδεψε στή Γερμανία καί είχε στενές σχέσεις μέ τον Μελάγχθωνα και ό Θεωνάς, πού έγινε μητροπολίτης Θεσσαλονίκης καί άνακηρύχτηκε άγιος.
'Ο Νικηφόρος Ρωμανός άπό την Θεσσαλονίκη έγραψε στην Γαλλία γραμματική τής άρχαίας καί τής νεοελληνικής γλώσσας.
Άπό την Θεσσαλονίκη ήταν ό Γρηγόριος Ζαλύκης, πού έγραψε στο Παρίσι έργα ιστορικά, γλωσσολογικές μελέτες καί γαλλοελληνικό λεξικό καί ίδρυσε οργάνωση γιά τήν άπελευθέρωση της Ελλάδος, πρόδρομο καί πυρήνα της «Φιλικής Εταιρείας», πού ήταν ύπό τήν προστασία του Ναπολέοντα καί τήν προεδρία του φιλλέληνα κόμητος Ντεβέρ, πρώην Γάλλου πρεσβευτή στήν Κωνσταντινούπολη, πού είχε γράψει «’Εντυπώσεις άπ’ τήν Ελλάδα».
2. Βέροια
Στή Βέροια γεννήθηκε τον 17ο αιώνα ό Μητροφάνης Κριτόπουλος, πού έγινε μέλος τής ’Ακαδημίας τού Άλτφορτ της ’Αγγλίας, δίδαξε τά έλληνικά γράμματα στή Βενετία, έγραψε πολλά καί έγινε, τελικά, καί πατριάρχης ’Αλεξανδρείας.
Το ίδιο καί ό ’Ιωάννης Κωττούνιος, ιατροφιλόσοφος, πού δίδαξε έλληνική φιλολογία στή Ρώμη, φιλοσοφία στή Μπολόνια, έγινε πρώτος καθηγητής τής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο τής Πάντοβας, ήταν ιππότης τού Αγίου Γεωργίου καί συγγραφέας πολλών φιλοσοφικών έργων.
Πέθανε στήν Πάντοβα τό 1675 άφήνοντας στο Πανεπιστήμιό της κληροδότημα νά σπουδάζουν έκεί οι νέοι άπό τή Μακεδονία καί τήν Ελλάδα.
Παράλληλα ένεργούσε κοντά στον δούκα τού Νεβέρ καί στον Λουδοβίκο τον 14ο, τον «βασιλέα 'Ήλιο» τής Γαλλίας, νά εκστρατεύσουν καί νά διώξουν τον βάρβαρο Τούρκο άπό τήν Ευρώπη.
’Απ’ τή Βέροια ήταν επίσης οι: Βικελίδης καί Περδικάρης καί ο Γεώργιος Σκαρλάτος, πού μετέφρασε στη νεοελληνική λατινικά καί ιταλικά συγγράμματα.
Άπό την Νάουσα καταγόταν ο Αναστάσιος Μιχαήλ, μέλος τής Ακαδημίας του Βερολίνου.
3. Καστοριά
’Από τήν Καστοριά ήταν άρκετοί σοφοί, όπως ό Κωνσταντίνος Μιχαήλ ό ιατροφιλόσοφος, πού έγραψε στήν Βιέννη τό 1795 την «Ιστορία τής ιατρικής», καί ιδιαίτερα ό ποιητής ’Αθανάσιος Χριστόπουλος, πού ονομάστηκε ό ’Ανακρέων τής νεώτερης Ελλάδας, άπ’ τούς πρώτους δημοτικιστές.’Έγραψε καί δράματα, γραμματική τής νεοελληνικής, μελέτη γιά τή νεοελληνική ποιητική, γιά τήν προφορά τών άρχαίων έλληνικών (ενάντιον τής θεωρίας τού Εράσμου), λεξικό καί άλλα.
'Ο Μάρκος Δραγούμης άπ’ τό Βογατσικό Καστοριάς έγραψε πολλά στήν Πόλη πριν άπό τό 1821, πού δημεύτηκαν όμως καί διαρπάχτηκαν άπό τούς Τούρκους. 'Ο Μηνάς Μιχαηλίδης, πού δημοσίευσε στο Παρίσι πολλά άνέκδοτα άρχαία κείμενα.
Έπίσης σπουδαίος ήταν τήν έποχή έκείνη στήν Αύστρουγγαρία ο Ντάρβαρης άπ’ τήν Κλεισούρα Καστοριάς, «πραγματευτής» καί λόγιος, πού έγραψε πολλά, χρημάτισε έπιθεωρητής τών έλληνικών σχολείων τής Αύστρουγγαρίας καί συνομίλησε τό 1817 στή Βιέννη μέ τον Τσάρο ’Αλέξανδρο γιά έκπαιδευτικά ζητήματα.
4. Κοζάνη
Από τήν Κοζάνη ήταν οι λόγιοι και σοφοί καθηγητές: ό Γεώργιος Σακελλάριος, ό Γεώργιος Ρουσιάδης, καθηγητής τών ελληνικών στή Βιέννη, ό Χαρίσης Μεγδάνης, καθηγητής τών έλληνικών στήν Πέστη, όπου έγραψε το1812 και τό «Έλληνικόν Πάνθεον», και στή Βιέννη τό 1810, όπου έγραψε τον «Θάνατον του Διογένους» και τό 1819 «Ποιητικήν»,ό Λασάνης, φιλόλογος, ο
άχώριστος υπασπιστής καί σύντροφος τού ’Αλεξάνδρου 'Υψηλάντου, συγγραφέας και ιδρυτής του ομωνύμου κληροδοτήματος.
Ο Γεώργιος Κοντάρης άπό τά Σέρβια Κοζάνης δημοσίευσε στή Βενετία τό 1676 Ιστορία τών ’Αθηνών.
’Από την Σιάτιστα Κοζάνης τού 18ου αιώνα ήταν ό Μιχαήλ Παπαγεωργίου, φιλόσοφος καί ποιητής, πού δίδαξε στο Κολλέγιο τής Βιέννης καί έπειτα στή Βουδαπέστη. ’Επίσης άπό τή Σιάτιστα καταγόταν καί ό καταπληκτικός Γεώργιος Ζαβίρας, «πραγματευτής» (έμπορος), πού εγραψε όμως «Περί θείας εύχαριστίας», έπτάτομη σχολική ιστορία, βοτανική, ονοματολογία, ταξιδιωτικές έντυπώσεις, ιστορία του Ούγγρικού Στέμματος, άλλη του Οίκουμενικου Πατριαρχείου καί τή «Νέα Ελλάδα» ή «Έλληνικόν Θέατρον», την βιογραφία δηλ. 500 λογίων έπειτα άπ’ τήν "Αλωση (1453).
’Έργο τεράστιο καί πολύτιμο. Ήταν χαλκέντερος καί πανεπιστήμονας.
Σιατιστινοί ήταν καί ό Νεράντζης ή Μετροποζόπουλος, πού μετέφρασε έλληνικά τό Κοράνιο και ό Μανούσης, πού μεγάλωσε τότε στή Βιέννη καί διορίστηκε άπ’ τούς πρώτους καθηγητής του ’Αθηναϊκού Πανεπιστημίου.
Άπό τό Μελένικο της Βόρειας Μακεδονίας ήταν ό ιατροφιλόσοφος, καθηγητής στήν Ακαδημία Βουκουρεστίου καί άρχίατρος του Αύστριακού στρατού (1780- 1800) Παλατίδης.
'Ο Δικαστής Άναστ. Πολυζωίδης καταγόταν και αυτός άπ’ τό Μελένικο και έγινε πασίγνωστος με τή δίκη του Κολοκοτρώνη.
Άπό τά Στάγειρα Χαλκιδικής καταγόταν ό Αθανάσιος Σταγειρίτης, καθηγητής τών έλληνικών στήν Ακαδημία τής Βιέννης.
Από το Κρούσοβο ήταν και ο καθηγητής καί μεγάλος φιλόλογος, άρχαιολόγος καί βυζαντινολόγος Πέτρος Παπαγεωργίου, πού γεννήθηκε στή Θεσσαλονίκη.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Κωνσταντίνος Σάθας, Βιογραφίαι των εν τοις γράμμασι διαλαμψάντων Ελλήνων από της καταλύσεως της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας μέχρι της Ελληνικής Εθνεγερσίας 1453-1821, εκδ. Κουλτούρα,1990
2. Κ. Θ. Δημαράς, Ελληνομακεδόνες λόγιοι 15ου και 16ου αιώνα: ΄΄Ιωάννης Κωττούνιος΄΄, (επιμ. Μιχαήλ Σακελλαρίου,)
3. Μακεδονία. 4000 χρόνια Ελληνικής Ιστορίας και πολιτισμού, σειρά: ΄΄Ιστορικοί Ελληνικοί Χώροι΄΄ Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα, 1982.
4. Αθανάσιος Καραθανάσης, Πραγματείαι περί Μακεδονίας. Μελέτες και άρθρα για την πνευματική κίνηση και ζωή της Νεότερης Μακεδονίας, εκδ. Αφοί Κυριακίδη, Θεσσ/ίκη, 1990
Ο ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΑΣ ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΩΤΤΑΣ
Ο ΑΕΤΟΣ ΤΗΣ ΠΕΛΑΓΟΝΙΑΣ
Ο ΣΛΑΥΟΦΩΝΟΣ ΦΛΟΓΕΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ
ΜΑΚΕΔΩΝ
ΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ
ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ
ΔΕΝ ΑΞΙΩΘΗΚΕ ΝΑ ΔΕΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
Σημείωση:
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΞΑΚΟΥΣΤΗ
Το εμβατήριο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΞΑΚΟΥΣΤΗ αποτελεί διασκευή του Άνχη ε.α. Ιπποκράτη Αθανασιάδη από παραδοσιακό Μακεδονικό χορό, το οποίο διατηρεί την μελωδική γραμμή του, αλλά έχει έντονη ρυθμική αγωγή και δύναται να εκτελείται ως εμβατήριο. Από το 1992 και έκτοτε παιανίζεται συνεχώς σε εκδηλώσεις ενισχύοντας και προβάλλοντας την Ελληνικότητα της Μακεδονίας.
Την πληροφορία μας την παρέθεσε ο ίδιος ο μουσικός Ανχης ε.α. Ιπποκράτης Αθανασιάδης κατόπιν επικοινωνίας όπως ακριβώς αναφέρεται από την επίσημη ιστοσελίδα του Γενικού Επιτελείου Στρατού.
http://www.army.gr/files/File/pdf/makedonia_ksakousti_new.pdf
Αισθανόμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που έχουμε τέτοιους Έλληνες μουσικούς στρατιωτικούς οι οποίοι μεταφέρουν με το έργο τους τις δονήσεις της ελληνικής ψυχής τους σε όσους γινόμαστε κοινωνοί τους αλλά και στις μελλοντικές γενεές των Ελλήνων που θα συγκινούνται στο άκουσμα τέτοιων εμβατηρίων.
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
Διαβάστε επίσης:
H
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ
ΚΙ ΟΜΩΣ ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΖΑΧΟ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΚΑΙΡΟΣ ΓΟΡΓΑ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΠΟΥ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΘΑ ΤΙΜΗΘΟΥΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ!
ΠΑΝΤΟΤΕ ΤΙΣ ΒΟΡΕΙΕΣ "ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ"ΦΥΛΑΤΤΟΥΝ,ΚΡΑΤΟΥΝΤΕΣ ΤΟΝ ΙΕΡΟΝ ΟΡΚΟΝ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑ ΒΑΣΙΛΕΑ ΤΟΥΣ,ΠΟΥ.....ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΕ....
ΣΕ ΣΤΑΣΗ ΗΤΑΝΕ,ΚΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ Σ'ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΔΡΙΜΥΤΕΡΟΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕ.
Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΣ ΘΑ ΚΛΙΝΕΙ ΕΥΛΑΒΙΚΑ ΤΟ ΓΟΝΥ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.
ΘΕ ΝΑ'ΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠ'ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΝΑ ΔΟΥΝΕ ΝΑ ΜΥΡΙΣΟΥΝΕ Ν'ΑΓΓΙΞΟΥΝΕ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΤΙΚΗ ΨΥΧΗ" ΜΠΑΣ ΚΙ ΑΡΠΑΞΟΥΝ ΛΙΓΟ ΜΥΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΩΛΕΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΜΑΣ.
ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΤΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕΝΑ ΜΟΥ,ΘΑ ΓΕΝΟΥΝ ΚΑΤΑ ΩΡΑΝ ΑΓΙΑΝ ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΩΜΕΓΑ!
ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΟΥΝ ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ ΑΛΛΟΦΡΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΡΟΜΟ,ΟΙ ΟΒΡΙΟΙ ΝΤΟΝΜΕΔΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΙ ΟΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΒΡΩΜΙΖΟΥΝ Τ'ΑΓΙΑ ΧΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ+ΟΛΥΜΠΙΑΔΟΣ(ΙΩΑΝΝΙΝΑ) ΘΑ ΒΑΔΙΣΟΥΝ ΞΑΝΑ ΜΙΑΝ ΝΕΑΝ ΕΡΗΜΟ.ΑΥΤΗ ΘΕ ΝΑ'ΝΑΙ Η ΣΤΕΡΝΗ ΤΟΥΣ ΚΙ Η ΠΙΟ ΤΡΑΓΙΚΗ.Η ΤΗΣ "ΧΑΜΕΝΗΣ ΨΥΧΗΣ".ΜΗΔΕ ΘΕΟΣ ΜΗΔΕ ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΘΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΛΥΠΗΘΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΜΕΤΡΗΤΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΟΣ,ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟΚΟ ΟΒΡΑΙΪΚΟ!
ΟΙ ΜΑΣΣΩΝΟΙ ΘΑ ΕΞΟΝΤΩΘΟΥΝ ΜΕΧΡΙΣ ΓΕΝΕΑΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΔΟΜΟΡΦΟΥΣ ΑΦΘΕΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΙΛΗΣΟΥΝ....
ΕΡΧΕΤΑΙ ΞΑΝΑ Ο ΗΡΑΚΛΕΙΔΗΣ/ΑΧΙΛΛΕΙΑΚΟΣ ΥΙΟΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΙΜΑΤΟΣ ΣΠΑΡΤΗΣ+ΗΠΕΙΡΟΥ.Ο ΜΕΓΑΣ ΛΥΚΟΣ Ο ΠΟΛΕΜΑΡΧΟΣ ΤΟΥ ΣΕΙΡΙΟΥ,Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ "ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ"!!!
ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΣ;ΣΚΥΨΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΑ!
ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΘΗΚΕ Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΤΟ ΕΠΕΤΡΕΠΑΝ ΟΙ 'ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΟΙ"..
ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΜΩς ΜΕ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ..
ΕΧΕΙ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ...
Ο ΗΡΑΚΛΕΙΔΗΣ ΥΙΟΣ...
ΑΙΜΑ ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΗΠΕΙΡΟΥ...
Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ.
Ο ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΟΥ...
ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΤΟΥ ΑΧΧΙΛΕΑ,ΚΑΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ.
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ..
Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΚΥΨΕΙ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ!
ΟΥΤΕ ΘΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΙ...
ΘΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΗΣ...
(εδω εχουμε διαφορετικη γνωση φιλε σχολιαστη!)
ΔΕΝ ΕΝΝΟΩ ΥΠΟΔΟΥΛΑ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΑ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΟ ΔΙΡΟ,ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ,ΣΤΟ ΑΙΜΑ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΕΙΝΑΙ Η ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΓΡΑΜΜΕΝΗ....
ΟΜΩΣ ΤΟ "ΠΡΟΣΚΥΝΕΕΙΝ" ΑΝ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΟΙ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΕΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩΜΕΝ ΣΥΝΗΘΕΣ.....ΜΠΡΟΣ ΣΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΜΑΣ,ΜΕ ΣΕΒΑΣ ΘΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΜΑΣ.
ΟΙ ΛΑΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΟΜΩΣ ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙ ΤΟΥΣ ΕΣΩΖΕ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.....ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟΣΩΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΑ,ΘΕ ΝΑ ΦΙΛΟΥΝ ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ ΤΟ ΑΓΙΟΧΕΡΟ ΤΟΥ!
ΟΧΙ ΑΠΟ ΦΟΒΟ,ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΦΥΛΑ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ.
Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΤΗΡ ΗΜΩΝ ΠΟΥ ΜΑΣ ΦΥΛΑΤΤΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΦΙΔΙΑ....
ΜΗΠΩΣ ΣΑΝ ΑΠΟΘΑΝΕ Ο ΓΕΡΟΣ ΜΟΥ,ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ;ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΙ ΚΑΜΑΝΕ ΜΠΡΟΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΣΚΗΝΩΜΑ;ΔΕΝ ΕΠΡΟΣΕΚΥΝΗΣΑΝ ΤΟΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΗ ΤΟΥΣ;
ΤΟ ΟΛΙΓΙΣΤΟΝ ΘΕ ΝΑ'ΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ.....
ΜΕ ΦΙΛΟΤΗΤΑ+ΣΕΒΑΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΦΕΑ,
Η ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΣΣΑ
EMEIΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΚΥΝΑΜΕ ΦΙΛΗ ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΣΣΑ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΜΙΛΟΥΣΑΜΕ ΜΕ ΘΑΡΡΟΣ..
ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΤΑ ΒΑΖΑΜΕ ΕΑΝ ΜΑΣ ΑΔΙΚΟΥΣΑΝ...
ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ..
ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΩΤΟΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ..
ΣΤΟΥΣ "ΜΥΘΟΥΣ" ΜΑΣ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΞΕΙΣ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ...
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΚΟΣΜΟΚΡΑΤΟΡΑΣ Ο ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΘΕΤΙΔΑΣ,ΚΑΙ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ,ΗΡΘΑΝ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ..
ΕΦΘΑΣΕ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΟΡΙΣΕ!ΚΑΙ ΟΛΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΣ ΤΑ ΟΡΙΣΕ..
Ο ΜΕΓΑΣ ΔΡΑΚΩΝ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ,ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ..ΣΤΟΝ "ΤΑΦΟ"..ΑΜΦΙΠΟΛΗ..
ΕΙΝΑΙ Ο ΥΙΟΣ ...
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ "ΔΕΙΧΝΕΙ"!
ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΤΡΕΜΟΥΝ!
ΚΑΝΟΥΝ ΥΣΤΑΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ...
ΜΑ ΜΕ ΤΟΝ
ΘΕΟ...
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΒΑΖΕΙ.
"ΕΣΤ ΗΜΑΡ ΟΤΕ ΦΟΙΒΟΣ ΠΑΛΙΝ ΕΛΕΥΣΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΙΣ ΑΕΙ ΕΣΕΤΑΙ"
ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ!!!
ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ!..
ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΤΟΝ ΔΟΥΝ ΟΛΟΙ.
ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΔΑ.
@MΑΚΕΔΟΝΙΑ -ΕΛΛΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://genocide-genocide.wistia.com/medias/snz85l4eng