Χωρίς εκπτώσεις στον εξοπλισμό τους θα έρθουν οι 2 FREMM από τη Γαλλία, οι οποίες θα ενισχύσουν το ΠΝ τον προσεχή Ιούνιο. Οι 2 γαλλικές φρεγάτες έρχονται στην Ελλάδα με καθεστώς ενοικίασης για πέντε χρόνια (2018-2023) με τυπική διαμόρφωση 16 αντιαεροπορικών βλημάτων μικρού-μέσου βεληνεκούς (άνω των 30 χιλιομέτρων) και 16 βλήματα προσβολής στόχων εδάφους SCALP-Naval μέγιστου βεληνεκούς 1.000 χιλιομέτρων.
Πρόκειται για τυπική διαμόρφωση η οποία μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις και τη φύση της εκάστοτε αποστολής. Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι οι 2 FREMM που θα έρθουν στην Ελλάδα δεν έχουν δυνατότητα εκτόξευσης αντιαεροπορικών βλημάτων μεγάλου βεληνεκούς Aster-30 (120 χιλιόμετρα μέγιστο βεληνεκές).
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι από τη στιγμή που δεν έχουμε τα χρήματα να κάνουμε ανοικτό δημόσιο διαγωνισμό αξιολογώντας τη καλύτερη λύση, οι FREMM είναι μια επιλογή ανάγκης που βασίζεται στην πολιτική της Γαλλίας για σύσφιξη των σχέσεων με την Ελλάδα, αλλά και στο καλό πλαίσιο συμφωνίας και ειδικότερα στο κομμάτι της αποπληρωμής.
Οι φρεγάτες FREMM (FREgate Multi-Mission στα γαλλικά ή FRegata Europea Multi-Missione στα ιταλικά) είναι προϊόν συνεργασίας της Γαλλίας με την Ιταλία.
Αρχικά οι συνολικές απαιτήσεις Γαλλίας και Ιταλίας ήταν για 27 πλοία, εκ των οποίων 17 για τη Γαλλία (8 σε διαμόρφωση ανθυποβρυχιακού πολέμου και 9 σε διαμόρφωση αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής) και 10 για την Ιταλία (4 σε διαμόρφωση ανθυποβρυχιακού πολέμου και 6 σε διαμόρφωση πολλαπλών ρόλων). Ωστόσο η Γαλλία περιόρισε τη δική της παραγγελία σε 8 πλοία εκ των οποίων 2 αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής και 6 ανθυποβρυχιακού πολέμου. Η Ιταλία έχει παραμείνει στην αρχική της απαίτηση για ναυπήγηση 10 πλοίων.
Εκτός από τη Γαλλία και την Ιταλία οι FREMM έχουν επιλεγεί από το Μαρόκο και την Αίγυπτο (από ένα πλοία κάθε χώρα), ενώ, όπως έγινε γνωστό, η Ελλάδα θα παραλάβει 2 πλοία με καθεστώς ενοικίασης για πέντε χρόνια (2018-2023). Συνολικά λοιπόν οι βεβαιωμένες παραγγελίες-ναυπηγήσεις των FREMM ανέρχονται σε 20 πλοία μέχρι στιγμής.
Τα πλοία όλων των διαμορφώσεων, και των δύο χωρών, έχουν κοινή κατασκευαστική υποδομή, αλλά τα ηλεκτρονικά και οπλικά συστήματά τους διαφέρουν ανάλογα με τις απαιτήσεις τής κάθε χώρας και του εκάστοτε πελάτη.
Τον Νοέμβριο του 2005, η Γαλλία υπέγραψαν συμβόλαιο σχεδίασης, κατασκευής και υποστήριξης για 8 πλοία, έναντι του ποσού των € 3,5 δισεκατομμυρίων με δικαίωμα προαίρεσης για άλλα 9 πλοία έναντι του ποσού των € 2,95 δισεκατομμυρίων, που τελικά δεν ενεργοποιήθηκε.
Η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου (D-650 «Aquitaine»), ξεκίνησε το 2007 και εντάχθηκε σε υπηρεσία το 2012. Μέχρι σήμερα έχουν ενταχθεί σε υπηρεσία 5 πλοία, ενώ τα υπόλοιπα 3 πλοία αναμένεται να ενταχθούν σε υπηρεσία το 2019, το 2021 και το 2022 αντίστοιχα.
Το μήκος των πλοίων είναι 142 μέτρα, ενώ το εκτόπισμά τους ανέρχεται στους 6.000 τόνους. Οι απαιτήσεις επάνδρωσής τους είναι ιδιαίτερα μικρές και δεν ξεπερνούν τα 145 άτομα.
Στη διαμόρφωση που θα παραλάβει το ΠΝ οι φρεγάτες εξοπλίζονται με τορπίλες MU-90 Impact, με αντιαεροπορικά βλήματα Aster-15, με βλήματα επιφανείας-επιφανείας MM-40 Exocet Block.III και με βλήματα επιφανείας-εδάφους SCALP-Naval.
Η Thales έχει αναπτύξει το υπέρυθρο σύστημα έρευνας και ιχνήλασης στόχου, καθώς και το τρισδιάστατο σύστημα επιτήρησης και ελέγχου πυρός Herakles 3D, το οποίο λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων S (2-4 GHz) και επιτυγχάνει βεληνεκές της τάξεως των 250 χιλιομέτρων κατά εναέριων στόχων και 80 χιλιομέτρων κατά στόχων επιφανείας.
Το σύστημα διοίκησης και ελέγχου των Naval Group και Thales βασίζεται σε ένα ταχύτατο δίκτυο συλλογής, επεξεργασίας και διαβίβασης δεδομένων, η αρχιτεκτονική δομή του οποίου επιτρέπει την εύκολη ενσωμάτωση διαφορετικών οπλικών συστημάτων. Ο βασικός εξοπλισμός επικοινωνιών του πλοίου βασίζεται στα συστήματα ζεύξης δεδομένων Link-11/-16/-22 και στο σύστημα JSAT (σύστημα ζεύξης τακτικών δεδομένων). Το δίκτυο των εσωτερικών επικοινωνιών περιλαμβάνει συστήματα ενσύρματης και ασύρματης τηλεφωνίας, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, πρόσβαση στο διαδίκτυο κ.ά.
Οι τορπίλες MU-90 Impact ανήκουν στο διαμέτρημα των 324 χιλιοστών. Έχουν μήκος 2,85 μέτρα και βάρος 304 κιλά. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνουν κυμαίνεται από τους 29 κόμβους την ώρα (54 χιλιόμετρα την ώρα) έως τους 50 κόμβους την ώρα (93 χιλιόμετρα την ώρα). Ανάλογο της μέγιστης ταχύτητας είναι και το μέγιστο βεληνεκές. Με ταχύτητα 29 κόμβους την ώρα, το μέγιστο βεληνεκές είναι της τάξεως των 25 χιλιομέτρων, ενώ με ταχύτητα 50 κόμβους την ώρα το μέγιστο βεληνεκές περιορίζεται στα 10 χιλιόμετρα. Η τορπίλη μπορεί να επιχειρεί σε μέγιστο βάθος έως και 1.000 μέτρων και σε ελάχιστο βάθος 25 μέτρων.
Το βλήμα Aster-15 έχει σχεδιαστεί για να αναχαιτίζει υποηχητικούς και υπερηχητικούς στόχους σε μικρά και μεσαία βεληνεκή. Το ελάχιστο βεληνεκές του είναι 1,7 χιλιόμετρα και το μέγιστο ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα. Το μήκος του βλήματος είναι 4,2 μέτρα, η διάμετρός του 180 χιλιοστά και το βάρος του 310 κιλά.
Το SCALP-Naval αποτελεί εξέλιξη του γνωστού στην ΠΑ βλήματος αέρος-εδάφους SCALP-EG. Εκτοξεύεται από το σύστημα Sylver A-70 και χρησιμοποιεί σύστημα αδρανειακής πλοήγησης και ηλεκτροπτικό σύστημα ταυτοποίησης εδάφους κατά την τερματική φάση της πτήσης. Το μέγιστο βεληνεκές των SCALP-Naval είναι της τάξεως των 1.000 χιλιομέτρων.
Ο εξοπλισμός μάχης των FREMM συμπληρώνεται από ένα πυροβόλο τύπου ΟΤΟ Breda των 76 χιλιοστών με κάνη μήκους 62 διαμετρημάτων (έκδοση Super Rapido) και τρία πυροβόλα των 20 χιλιοστών. Το συνολικό βάρος της έκδοσης Super Rapido είναι 12.340 κιλά. Το σύστημα μπορεί να περιστραφεί σε όλο το τόξο των 360ο με μέγιστη ταχύτητα τις 60ο το δευτερόλεπτο. Στην κατακόρυφο, το πυροβόλο μπορεί να ανυψωθεί σε τόξο από +15ο έως +85ο με μέγιστο ρυθμό κίνησης τις 35ο το δευτερόλεπτο. Ο μέγιστος ρυθμός βολής του πυροβόλου είναι 120 βλήματα το λεπτό (η αναχορηγία του είναι 80 βλήματα έτοιμα προς βολή). Το μέγιστο βεληνεκές που επιτυγχάνει το πυροβόλο είναι τα 18.400 μέτρα (με τη χρήση βλημάτων υψηλής εκρηκτικότητας και με γωνία βολής τις 45ο), αν και το δραστικό βεληνεκές του περιορίζεται στα 8.000 μέτρα.
Ως σύστημα αυτοπροστασίας έχει επιλεγεί το NGDS της Sagem. Το ελικοδρόμιο του πλοίου έχει εμβαδόν 520 τετραγωνικά μέτρα για την υποδοχή ενός ανθυποβρυχιακού ελικοπτέρου βάρους δέκα τόνων και/ή ενός μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος. Το σύστημα πρόωσης επιτρέπει στις FREMM μέγιστη ταχύτητα της τάξεως των 27 κόμβων την ώρα (50 χιλιομέτρων την ώρα), ενώ η ταχύτητα πλεύσης είναι 15 κόμβοι την ώρα (28 χιλιόμετρα την ώρα). Με ταχύτητα τους 15 κόμβους, η μέγιστη εμβέλεια των FREMM είναι τα 6.000 ναυτικά μίλια (11.112 χιλιόμετρα).
ΠΗΓΗ :
https://defencereview.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.