«Ο θρόνος του Δία» αναφέρει ο Κώστας Ρωσσίδης που φωτογράφισε από αεροπλάνο τον χιονισμένο Όλυμπο, οι κορυφές του οποίου βρίσκονταν πάνω από το παχύ στρώμα χαμηλών νεφώσεων και ομίχλης.
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ:
«Νεοέλληνες, Πεθαίνετε διότι εσκοτώσατε το Πνεύμα».
Διαβάστε και το άρθρο:
ΝΑ ΑΝΑΒΙΩΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΙ ΑΛΗΘΙΝΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ - ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΕΣ - ΚΑΘΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ.
Στον λατρευτικό χώρο του Πυθίου, θυσίασε στο
θεό Δία ο Μέγας Αλέξανδρος (πριν από
μερικές δεκαετίες σώζονταν ο αντίστοιχος βωμός) λίγο πριν εκστρατεύσει προς την
Ασία κατά την στρατολόγηση πολεμιστών και ιππέων από την περιοχή.
Το χωριό Πύθιο βρίσκεται δίπλα στην Εθνική οδό Κατερίνης – Ελασσόνας (25 Χμ. από Ελασσόνα) και η στρατηγική θέση που κατέχει υπήρξε παλαιότερα καθοριστική αφού ελέγχονταν τα στενά της Πέτρας μεταξύ των Πιερίων και του Ολύμπου, θέση όπου διαδραμματίστηκε στην αρχαιότητα η μάχη της Πύδνας μεταξύ των Ρωμαίων και των Μακεδόνων. Ο Πλούταρχος στο βίο του "Αιμιλίου Παύλου" αναφέρεται στην πρώτη μέτρηση της υψομετρικής διαφοράς που έγινε από τον Ξεναγόρα στο ιερό του Πύθιου Απόλλωνα στην κορυφή του Ολύμπου. Πρόσφατες ανασκαφές, σε απόσταση δυο χιλιομέτρων από το χωριό στη θέση "Τοπόλιανι", έφεραν στο φως πιθανότατα τον ναότου Πυθίου Απόλλωνα.
Στην αρχαιότητα μεγάλο τμήμα της ορεινής βόρειας Θεσσαλίας θεωρούνταν ως τμήμα της Μακεδονίας.
Το χωριό Πύθιο βρίσκεται δίπλα στην Εθνική οδό Κατερίνης – Ελασσόνας (25 Χμ. από Ελασσόνα) και η στρατηγική θέση που κατέχει υπήρξε παλαιότερα καθοριστική αφού ελέγχονταν τα στενά της Πέτρας μεταξύ των Πιερίων και του Ολύμπου, θέση όπου διαδραμματίστηκε στην αρχαιότητα η μάχη της Πύδνας μεταξύ των Ρωμαίων και των Μακεδόνων. Ο Πλούταρχος στο βίο του "Αιμιλίου Παύλου" αναφέρεται στην πρώτη μέτρηση της υψομετρικής διαφοράς που έγινε από τον Ξεναγόρα στο ιερό του Πύθιου Απόλλωνα στην κορυφή του Ολύμπου. Πρόσφατες ανασκαφές, σε απόσταση δυο χιλιομέτρων από το χωριό στη θέση "Τοπόλιανι", έφεραν στο φως πιθανότατα τον ναότου Πυθίου Απόλλωνα.
Στην αρχαιότητα μεγάλο τμήμα της ορεινής βόρειας Θεσσαλίας θεωρούνταν ως τμήμα της Μακεδονίας.
ΤΟ
ΠΥΘΙΟ ΕΛΑΣΣΟΝΟΣ
Το Πύθιο βρίσκεται χτισμένο στην πλαγιά του Ολύμπου, σε υψόμετρο 680 μ. και σε στρατηγικής σημασίας θέση, στην είσοδο των στενών της Πέτρας. Είναι γνωστό ότι το Πύθιο μαζί με την Άζωρο και την Δολίχη αποτελούσαν την αρχαία Περραιβική Τριπολίτιδα. Το Πύθιο θεωρείται σημαντικότατη πόλη της Περραιβικής Τριπόλεως καθώς πιστεύεται ότι αποτελούσε την πρωτεύουσα της.
Το πιθανότερο είναι ότι το Πύθιο πήρε την
ονομασία του από τον Θεό Πύθιο Απόλλωνα, καθώς λατρεύονταν ιδιαίτερα στην
περιοχή αυτή. Η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως ναό αφιερωμένο στο Θεό
Απόλλωνα καθώς και πλήθος επιγραφών και γλυπτών που προέρχονται από το
αρχαιότερο αυτό ιερό. Το χωριό Πύθιο στα περασμένα χρόνια είχε
καθιερωθεί με το όνομα «ΣΕΛΛΟΣ». Έτσι το βρίσκουμε γραμμένο σε χάρτες εποχής,
καθώς και σε τούρκικα και στρατιωτικά έγγραφα. Όσον αφορά την ετυμολογία της
λέξης «ΣΕΛΛΟΣ» δόθηκαν διάφορες ερμηνείες από έλληνες και ξένους γλωσσολόγους.
Μία άποψη είναι ότι το «ΣΕΛΛΟΣ» προέρχεται από τη λέξη Σέλωμα, λόγω της
ιδιομορφίας του εδάφους του χωριού. Μία ακόμη άποψη είναι ότι η λέξη «ΣΕΛΛΟΣ»
προέρχεται από το ομηρικό Σελλοί. Πολλοί υποστηρίζουν πως Σελλοί – Ελλοί –
Ελλάς είναι ταυτόσημες και παράγωγες λέξεις και πως το όνομα Ελλάς προέρχεται
από το αρχαίο όνομα Σελλοί.
Εκτός
από την Ηπειρωτική Δωδώνη με το Μαντείο του Διός ο Όμηρος αναφέρει την πόλη
Δωδώνη «παρά τον Τιταρήσιον ποταμόν». Επιπλέον στην Ιλιάδα βλέπουμε τον Αχιλλέα
να προσεύχεται στον Δία της Δωδώνης τον Πελασγικό, της κακοχείμωνης Δωδώνης,
που ζουν εκεί οι Σελλοί (ελεύθερη μετάφραση). Στηριζόμενοι εκεί πολλοί
αρχαιολόγοι και ιστορικοί ξεκινούν και πιθανολογούν για μία Θεσσαλική Δωδώνη στους
πρόποδες του ιερού Ολύμπου και να ερευνούν την ύπαρξη ενός Μαντείου προς τιμήν
του Διός στην περιοχή του Πυθίου.
Ωστόσο, η ύπαρξη Μαντείου θα μπορούσε να είναι δυνατή καθώς στο Πύθιο υπήρχε ένας μοναδικός τόπος, στον χώρο του οποίου παρατηρείται το φαινόμενο που συναντούμε επιλεκτικά σε ορισμένα μέρη της Ελλάδος και του κόσμου, όπως στην περιοχή των Δελφών, στο σπήλαιο της Πεντέλης, στη Δήλο, στο Άκτιο κ.α. Πρόκειται για περιοχές στις οποίες λέγεται ότι συγκεντρώνονται διάφορα διασυμπαντικά ηλεκτρομαγνητικά κύματα και εκπέμπονται σε διάφορες κατευθύνσεις, (ότι και αν σημαίνει αυτό). Πράγματι, ύστερα από έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έχει διαπιστωθεί ότι ο χώρος αυτός λειτουργεί ως «αντιχείον», δηλαδή δέχεται ήχους από μακρινές αποστάσεις και ανακλώνται στο σημείο αυτό.
Ωστόσο, η ύπαρξη Μαντείου θα μπορούσε να είναι δυνατή καθώς στο Πύθιο υπήρχε ένας μοναδικός τόπος, στον χώρο του οποίου παρατηρείται το φαινόμενο που συναντούμε επιλεκτικά σε ορισμένα μέρη της Ελλάδος και του κόσμου, όπως στην περιοχή των Δελφών, στο σπήλαιο της Πεντέλης, στη Δήλο, στο Άκτιο κ.α. Πρόκειται για περιοχές στις οποίες λέγεται ότι συγκεντρώνονται διάφορα διασυμπαντικά ηλεκτρομαγνητικά κύματα και εκπέμπονται σε διάφορες κατευθύνσεις, (ότι και αν σημαίνει αυτό). Πράγματι, ύστερα από έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έχει διαπιστωθεί ότι ο χώρος αυτός λειτουργεί ως «αντιχείον», δηλαδή δέχεται ήχους από μακρινές αποστάσεις και ανακλώνται στο σημείο αυτό.
Μια ματιά στους Ναούς του Πατρώου Ποσειδώνος και Πυθίου Απόλλωνος, από την κορυφή του λόφου.
Πολλοί λοιπόν θεωρούν το πρώτο Μαντείο του Δωδωναίου Δία του Πελασγικού ιδρύθηκε στην Περραιβική Δωδώνη. Γι΄ αυτούς το Μαντείο το Μαντείο της Ηπειρωτικής Δωδώνης είναι μεταγενέστερο δημιούργημα των Περραιβών που αναχώρησαν προς την Ήπειρο, μετά την εισβολή των Λαπίθων στη Θεσσαλία και την πεδινή Περραιβία. Ο Απ. Αρβανιτόπουλος υποστηρίζει το αντίθετο. Οι Πελασγοί εισέβαλλαν στην Θεσσαλία και ίδρυσαν στην Περραιβία ένα είδος «υποκαταστήματος» της Ηπειρωτικής Δωδώνης. Στηριζόμενοι πια στην πιθανότητα ύπαρξης της Θεσσαλικής Δωδώνης οι επιστήμονες ερευνούν την τοποθεσία της. Ο Όμηρος την τοποθετεί «παρά τον Τιταρήσιον ποταμόν», ο Στράβωνας 15 σταδίους από την πόλη Σκοτούσα, ο Γεωργιάδης στο Σαραντάπορο και ο Heuzey στην Αγία Τριάδα. Όπως και να΄χει λοιπόν δεν είμαστε ακόμα σε θέση να μιλήσουμε με βεβαιότητα για πόλη Δωδώνη στην Περραιβία ή γενικότερα στη Θεσσαλία. Οι μελλοντικές ανασκαφές είναι εκείνες που θα πιστοποιήσουν αν οι απόψεις αυτές είναι αληθείς ή όχι.
Πολλοί λοιπόν θεωρούν το πρώτο Μαντείο του Δωδωναίου Δία του Πελασγικού ιδρύθηκε στην Περραιβική Δωδώνη. Γι΄ αυτούς το Μαντείο το Μαντείο της Ηπειρωτικής Δωδώνης είναι μεταγενέστερο δημιούργημα των Περραιβών που αναχώρησαν προς την Ήπειρο, μετά την εισβολή των Λαπίθων στη Θεσσαλία και την πεδινή Περραιβία. Ο Απ. Αρβανιτόπουλος υποστηρίζει το αντίθετο. Οι Πελασγοί εισέβαλλαν στην Θεσσαλία και ίδρυσαν στην Περραιβία ένα είδος «υποκαταστήματος» της Ηπειρωτικής Δωδώνης. Στηριζόμενοι πια στην πιθανότητα ύπαρξης της Θεσσαλικής Δωδώνης οι επιστήμονες ερευνούν την τοποθεσία της. Ο Όμηρος την τοποθετεί «παρά τον Τιταρήσιον ποταμόν», ο Στράβωνας 15 σταδίους από την πόλη Σκοτούσα, ο Γεωργιάδης στο Σαραντάπορο και ο Heuzey στην Αγία Τριάδα. Όπως και να΄χει λοιπόν δεν είμαστε ακόμα σε θέση να μιλήσουμε με βεβαιότητα για πόλη Δωδώνη στην Περραιβία ή γενικότερα στη Θεσσαλία. Οι μελλοντικές ανασκαφές είναι εκείνες που θα πιστοποιήσουν αν οι απόψεις αυτές είναι αληθείς ή όχι.
Στα βράχια της Δυτικής και Βορειοδυτικής
ομαλής πλευράς, στο λόφο Άγιοι Απόστολοι του Πυθίου βρέθηκαν ίχνη ανθρώπινης
δραστηριότητας, ερείπια αρχαίου και Παλαιοχριστιανικού Πυθίου. Εκεί υπήρχε ο
αρχικός οικισμός και το ύψωμα του αποτελούσε την ακρόπολή τους (σχήμα επίμηκες,
από μαρμαρυγιακούς σχιστόλιθους σκληρούς). Στις υπώρειες του λόφου Άγιοι
Απόστολοι οι αρχαιολογικές ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν έφεραν στο φως
σημαντικής αρχαιολογικής και ιστορικής αξίας, λείψανα τριών ναών της ρωμαϊκής
εποχής του Απόλλωνα Πυθίου, του Ποσειδώνα Πατρώου και της Αρτέμιδας Αγαγυλαίας(?).Και
τα τρία οικοδομήματα χρονολογούνται στα χρόνια του αυτοκράτορα Οκταβιανού
Αυγούστου. Οι δύο ναοί (του Απόλλωνα και του Ποσειδώνα) είναι διαστάσεων
33×13μ. Ο ναός του Απόλλωνα ανασκάφτηκε σχεδόν ολοκληρωτικά και θεωρείται ότι
κτίστηκε πάνω στη θέση παλαιότερου ναού. Από ένα περιμετρικό πλακόστρωτο
δημιουργείται στη θέση ένα πόδιο ύψους 0,50μ., πάνω στο οποίο θεμελιώθηκε το
νεότερο ιερό. Διαθέτει πρόναο και σηκό. Οι τοίχοι είναι κατασκευασμένοι από
σχιστόλιθο και εσωτερικά ήταν επενδυμένοι με έγχρωμα κονιάματα. Ο ναός έδωσε
εκπληκτικά ευρήματα, με κυριότερα δύο ακέφαλα, λατρευτικά αγάλματα του θεού,
ένα από τα οποία φέρει στο στήριγμά του την υπογραφή του καλλιτέχνη: “ Φιλήμων
Εποίησε”. Πλήθος επιγραφών και γλυπτών, τα οποία προέρχονται από το αρχαιότερο
ιερό του Απόλλωνα βρέθηκαν στην υποδαπέδια επίχωση του ρωμαϊκού ναού. Από τα
ευρήματα ξεχωρίζουν ένα ακέφαλο άγαλμα του Απόλλωνα Μουσαγέτη και τρεις
βασιλικές επιστολές από τις οποίες η μία είναι του βασιλιά της Μακεδονίας
Δημήτριου Β΄, υιού του Αντίγονου Γονατά και οι άλλες δύο του βασιλιά Αντίγονου
Δώσωνος.
ΠΥΘΙΟ ΕΛΑΣΣΩΝΟΣ. ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ (ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ) ΤΗΣ ΠΕΡΑΙΒΙΚΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ (ΑΖΩΡΟΣ-ΔΟΛΙΧΗ-ΠΥΘΙΟ)
Το Πύθιο πρέπει να ήταν πασίγνωστο ως ιερός τόπος λατρείας του Απόλλωνα Πυθίου, ο οποίος ήταν σεβαστός απ΄ όλους τους Περραιβούς. Υποστηρίζεται πως όλοι οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου συναθροίζονταν στο Πύθιο, στο λόφο Άγιοι Απόστολοι για να γιορτάσουν κάθε χρόνο τα Πύθεια, αθλητικοί αγώνες προς τιμήν των θεών του Ολύμπου και του Απόλλωνα. Μάλιστα, οι επιστήμονες θεωρούν ότι υπάρχουν ενδείξεις για την ύπαρξη αθλητικού σταδίου στη θέση Μαχά. Η μελλοντική αρχαιολογική σκαπάνη είναι εκείνη που θα το επιβεβαιώσει. Επίσης, είναι πιθανό στο ίδιο ιερό να λατρεύονταν και ο Ποσειδώνας Πατρώος.
Από αναθηματικές επιγραφές πληροφορούμαστε ότι κυριαρχούσε και η λατρεία του Απόλλωνα με την επίκληση Δώρειος, ήδη από το τέλος του 4ου αι. π.Χ., καθώς και ότι υπήρχαν σύνναιοι θεοί όπως ο Ασκληπιός, ο Δίας Κεραύνιος, η Αφροδίτη κ.α.
Το Πύθιο πρέπει να ήταν πασίγνωστο ως ιερός τόπος λατρείας του Απόλλωνα Πυθίου, ο οποίος ήταν σεβαστός απ΄ όλους τους Περραιβούς. Υποστηρίζεται πως όλοι οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου συναθροίζονταν στο Πύθιο, στο λόφο Άγιοι Απόστολοι για να γιορτάσουν κάθε χρόνο τα Πύθεια, αθλητικοί αγώνες προς τιμήν των θεών του Ολύμπου και του Απόλλωνα. Μάλιστα, οι επιστήμονες θεωρούν ότι υπάρχουν ενδείξεις για την ύπαρξη αθλητικού σταδίου στη θέση Μαχά. Η μελλοντική αρχαιολογική σκαπάνη είναι εκείνη που θα το επιβεβαιώσει. Επίσης, είναι πιθανό στο ίδιο ιερό να λατρεύονταν και ο Ποσειδώνας Πατρώος.
Από αναθηματικές επιγραφές πληροφορούμαστε ότι κυριαρχούσε και η λατρεία του Απόλλωνα με την επίκληση Δώρειος, ήδη από το τέλος του 4ου αι. π.Χ., καθώς και ότι υπήρχαν σύνναιοι θεοί όπως ο Ασκληπιός, ο Δίας Κεραύνιος, η Αφροδίτη κ.α.
Ορεινή Περραιβία.
Στο βάθος οι κορυφές του Ολύμπου. Ακριβώς στην βάση προτείνει ο Ζ.Π. να γίνει, για συμβολικούς και στρατηγικούς λόγους, το Γενικό Επιτελείο.
Μία σήραγγα θα τρυπά την βάση του Ολύμπου, στα έγκατα του οποίου και κάτω από 3.000 βράχο, θα γίνει το κρησφύγετο του Επιτελείου σε δύσκολες εποχές.
Συμβολικά, φανταστείτε το κύρος και την ακτινοβολία διεθνώς, όταν οι διαταγές προς τον Ελληνικό ένοπλο λαό θα εκπέμπονται από τον Όλυμπο.
Στα Νοτιοδυτικά του λόφου των Αγίων Αποστόλων φαίνεται καθαρά κοίλωμα με δύο διαζώματα που προδίδει ο συγκεκριμένος χώρος ίσως να αποτελούσε το αρχαίο θέατρο της πόλης. Ανατολικά του λόφου βρέθηκαν υπολείμματα βυζαντινού κάστρου και στην κορυφή του θεμέλια ενός κεντρικού πύργου. Ο πολιτισμός και η ιστορία που ανέπτυξαν οι άνθρωποι αυτοί υποδηλώνονται από τις γραπτές πηγές που άφησαν στα πέτρινα μνημεία. Πολλές από αυτές καταγράφηκαν και δημοσιεύτηκαν από τον Έφορο Κλασικών Αρχαιοτήτων της 7ης Εφορείας Λάρισας κ. Αθ. Τζιαφάλια, κάποιες βρίσκονται στο αρχαιολογικό μουσείο Λάρισας, κάποιες κλάπηκαν και κάποιες περιμένουν να έρθουν στο φως από την αρχαιολογική σκαπάνη.
Στο βάθος οι κορυφές του Ολύμπου. Ακριβώς στην βάση προτείνει ο Ζ.Π. να γίνει, για συμβολικούς και στρατηγικούς λόγους, το Γενικό Επιτελείο.
Μία σήραγγα θα τρυπά την βάση του Ολύμπου, στα έγκατα του οποίου και κάτω από 3.000 βράχο, θα γίνει το κρησφύγετο του Επιτελείου σε δύσκολες εποχές.
Συμβολικά, φανταστείτε το κύρος και την ακτινοβολία διεθνώς, όταν οι διαταγές προς τον Ελληνικό ένοπλο λαό θα εκπέμπονται από τον Όλυμπο.
Στα Νοτιοδυτικά του λόφου των Αγίων Αποστόλων φαίνεται καθαρά κοίλωμα με δύο διαζώματα που προδίδει ο συγκεκριμένος χώρος ίσως να αποτελούσε το αρχαίο θέατρο της πόλης. Ανατολικά του λόφου βρέθηκαν υπολείμματα βυζαντινού κάστρου και στην κορυφή του θεμέλια ενός κεντρικού πύργου. Ο πολιτισμός και η ιστορία που ανέπτυξαν οι άνθρωποι αυτοί υποδηλώνονται από τις γραπτές πηγές που άφησαν στα πέτρινα μνημεία. Πολλές από αυτές καταγράφηκαν και δημοσιεύτηκαν από τον Έφορο Κλασικών Αρχαιοτήτων της 7ης Εφορείας Λάρισας κ. Αθ. Τζιαφάλια, κάποιες βρίσκονται στο αρχαιολογικό μουσείο Λάρισας, κάποιες κλάπηκαν και κάποιες περιμένουν να έρθουν στο φως από την αρχαιολογική σκαπάνη.
Σε μία άλλη θέση του Πυθίου, η οποία
ονομάζεται «Τοπόλιανη» ή «Τριπολιάνα» και στην οποία σύμφωνα με κάποιους
αρχαιολόγους – ερευνητές ήταν το Μαντείο της Θεσσαλικής Δωδώνης, σώζονταν μέχρι
και το 1965 αρχαίος Βωμός, φωτογραφίες του οποίου υπάρχουν μέχρι και σήμερα.
Κατά την παράδοση ο Αλέξανδρος θυσίασε εκεί εκατόμβη προς τιμήν των Ολύμπιων
Θεών λίγο πριν ξεκινήσει για την Ασία. Στη Βόρεια πλευρά του σημερινού ναού της
Ζωοδόχου Πηγής βρίσκονταν ο Βωμός αυτός. Στο Βόρειο και Νότιο τοίχο της
εκκλησίας φαίνονται κιονόκρανα αρχαίου ναού πάνω στον οποίο χτίστηκε ο νέος
χριστιανικός.
Οι αναφορές του Πυθίου ανάγονται στην ομηρική εποχή, όπως προκύπτει και από τις
αρχαιολογικές ανασκαφές που βρίσκονται σε εξέλιξη (επιγραφές, κολώνες, νομίσματα,
ναός του Απόλλωνα). Αναφέρεται από τον Έλληνα ιστορικό Πλούταρχο, τον Ρωμαίο ιστορικό Τίτο Λίβιο, τον Έλληνα Πτολεμαίο στη «Γεωγραφία»
του με γεωδαιτικές συντεταγμένες και από πολλούς άλλους.
Βιβλιογραφία
1. Αθανάσιος Τζιαφάλιας, Το Έργο της ΙΕ’ ΕΠΚΑ.1η
Επιστημονική Συνάντηση, Το Έργο των Εφορειών Αρχαιοτήτων και Νεώτερων Μνημείων
του ΥΠ.ΠΟ. στη Θεσσαλία και την Ευρύτερη Περιοχή της (1990-1998), Βόλος,
2000
2. Βασίλης Ζαρζώνης, Ορεινή Περραιβία Άζωρος,
Έλλα, Λάρισα, 1995
3. Θωμάς Λιόλιος, Περραιβία (Δολίχη – Άζωρος –
Πύθιο – Δωδώνη), Όλυμπος, Κατερίνη, 2010
4. Σπυρίδων Μπούμπας, Περραιβική Τρίπολις
(Άζωρος – Κύφος – Δωδώνη – Δολίχη – Πύθιον), Περραιβός, Δήμος Σαρανταπόρου,
Αθήνα, 1995
5. Σπυρίδων Μπούμπας, Το Περραιβικόν Γένος και ο
Όλυμπος, Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Σαρανταπόρου, Αθήνα, 2000
6. Γιάννης Αδάμου, Το Πύθιον (Σέλλος) στο
Πέρασμα των Αιώνων, Κοινότητα Πυθίου, Πύθιο, 1997
«ΕΚΚΛΗΣΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΝ ΚΟΙΝΟΝ»
«Αρχίζετε από το κάθε τι.
Από την αρχή.
Από την
ρίζα.
Από την βάσι.
Μην κρεμάτε από την στέγη ξεπατωμένου σπιτιού
στερεές σκαλωσιές, θα γκρεμισθείτε μαζί τους, μαζί του και σείς.
Αρχίζετε από την αρχή.
Μη αρχίζετε από τις λεπτομέρειες και μη χάνεστε
ΟΛΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ
ΞΑΝΑΤΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ,
ΝΑ ΞΑΝΑΝΑΛΥΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ.
Και όλα μαζί αποτελούν
ΤΟ ΟΛΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ,
πού για να λυθεί, πρέπει να ξανατεθεί
από την αρχή».
"ΕΛΛΗΝΕΣ, ΦΥΛΑΤΕ ΤΗ ΓΗ ΣΑΣ ΚΑ Ι
ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΣΑΣ ΜΟΝΟ
ΜΕ ΤΟ ΣΠΑΘΙ.
ΠΑΨΕΤΕ ΣΑΠΙΟΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΚΑΙ ΣΑΠΙΟΡΗΤΟΡΕΣ - ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ - ΝΑ ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΕΤΕ
ΤΗ ΦΥΛΗ.
ΠΑΨΕΤΕ ΠΑΛΙΟΓΡΗΕΣ ΤΙΣ ΚΛΑΨΕΣ, ΤΑ ΣΑΛΙΑ, ΤΑ
ΜΕΛΑΝΙΑ ΚΑΙ ΠΙΑΣΤΕ ΤΟ ΣΠΑΘΙ.
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗ
ΖΩΗ - Η ΦΥΣΙΣ
ΤΟ ΛΕΕΙ - ΚΑΤΑΚΤΩΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΠΑΘΙ!
Περικλής
Γιαννόπουλος: «Η Ελλάδα
χρειάζεται Επανάσταση ατομική, κοινωνική, φιλολογική, πολιτιστική, ιδεολογική».
Δεν θα καταφέρουμε τίποτε χωρίς επαναστατικές αξίες, χωρίς
επαναστατικούς νόμους, χωρίς επαναστατικές οργανώσεις, χωρίς επαναστατικές
ιδέες, χωρίς επαναστατική συμπεριφορά, χωρίς επαναστατική κοσμοαντίληψη, χωρίς
επαναστατική στρατηγική, χωρίς επαναστατική πειθαρχία, χωρίς επαναστατική πρωτοπορία.
Ο ελληνικός λαός πρέπει να ξαναγίνει όπως ήταν στο παρελθόν. Εξωστρεφής, επιθετικός, πολυπράγμων, δημιουργικός, ευαίσθητος, υπερευφυής.
Διαβάστε και τα άρθρα:
1. ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ.
2. ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Ο ΠΛΩΤΟΣ ΑΞΙΟΣ.
3. ΝΑ ΙΔΡΥΘΕΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ.
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣΟ ελληνικός λαός πρέπει να ξαναγίνει όπως ήταν στο παρελθόν. Εξωστρεφής, επιθετικός, πολυπράγμων, δημιουργικός, ευαίσθητος, υπερευφυής.
Διαβάστε και τα άρθρα:
1. ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ.
2. ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Ο ΠΛΩΤΟΣ ΑΞΙΟΣ.
3. ΝΑ ΙΔΡΥΘΕΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ.
Το τουρκικό Πεντάγωνο μεταφέρεται σε νέο κτίριο υψίστης ασφαλείας σε σχήμα ημισέληνου!
ΑπάντησηΔιαγραφήTo σχήμα της ημισέληνου θα έχει το νέο κτίριο που θα στεγάσει το τουρκικό υπουργείο Άμυνας στην Άγκυρα και «θα συναγωνίζεται σε αίγλη και ασφάλεια το αμερικανικό Πεντάγωνο», όπως δήλωσε ο Χουλουσί Ακάρ.
Το νέο εμβληματικό κτίριο που ετοιμάζεται για το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας αποτελεί άλλο ένα «φαραωνικών» διαστάσεων και αίγλης έργο της κυβέρνησης Ερντογάν, το οποίο άρχισε να κατασκευάζεται το 2016, έπειτα από την απόπειρα πραξικοπήματος, και σήμερα έχει φτάσει στο στάδιο της ολοκλήρωσής του, ενώ αναμένεται μέσα στο 2019 να γίνει και η μεταφορά των υπηρεσιών του υπουργείου.
Η αρχιτεκτονική του κτιρίου θα θυμίζει το έμβλημα της τουρκικής σημαίας, δηλαδή θα είναι στο σχήμα της ημισέληνου και του αστεριού που τη συνοδεύει.
«Έχουμε το έργο ‘Ayyıldız’ (Αστερόεσσα ημισέληνος). Κατασκευάσαμε ένα κτίριο που θα συναγωνίζεται το Πεντάγωνο. Πήραμε κατευθυντήριες από τον πρόεδρό μας, μας είπαν ‘συνεχίστε’. Θα μαζευτούμε με τις αρμόδιες ομάδες που εργάζονται για το έργο τις επόμενες ημέρες και μακάρι να το εξελίξουμε», δήλωσε χθες ο Τούρκος υπουργός Άμυνας από τις ΗΠΑ.
Το έργο είχε ανακοινώσει το 2016 ο τότε υπουργός Άμυνας της Τουρκίας, Φικρί Ισίκ:
«Το υπουργείο Άμυνας, το Γενικό Επιτελείο Στρατού και τα αρχηγεία των τριών Δυνάμεων του Στρατού μας θα μεταφερθούν εκτός πόλης. Θα κατασκευαστεί ένα νέο κτίριο στο σχήμα της αστερόεσσας ημισελήνου στη συνοικία Ετιμεσγκούτ. Θα μεταφερθεί πρώτα το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και έπειτα το Γενικό Επιτελείο Στρατού και τα αρχηγεία των Δυνάμεων του Στρατού, προκειμένου να είναι όλα κάτω από την ίδια στέγη».
Ζ.Π.