Ρεπορτάζ Γ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
Κόκκινο χαλί στους υποψήφιους επενδυτές επιχειρεί να στρώσει η κυβέρνηση, ανακηρύσσοντας το Δημόσιο σε εγγυητή των επενδύσεων και αναλαμβάνοντας την υποχρέωση να καταβάλλει αποζημιώσεις στην περίπτωση που αποφάσεις ή παραλείψεις οργάνων του, πλήττουν τα επενδυτικά τους προγράμματα.
Με αιφνιδιαστική τροπολογία που κατατέθηκε χθες σε νομοσχέδιο του… υπουργείου Υγείας, η κυβέρνηση επιχειρεί να ξεμπλοκάρει τις μεγάλες επενδύσεις και να δημιουργήσει ένα αξιόπιστο επενδυτικό περιβάλλον, το οποίο μέχρι σήμερα λειτουργούσε αποτρεπτικά λόγω της εμπλοκής πολλών φορέων της ελληνικής διοίκησης (π.χ. αρχαιολογία, πολεοδομικές αρχές κ.λπ.) αλλά και ακυρωτικών αποφάσεων της δικαιοσύνης ύστερα από προσφυγές. Η εξασφάλιση των επενδυτών παρέχεται με τη δυνατότητα του ελληνικού Δημοσίου να συνυπογράφει τις εκάστοτε συμβάσεις του ΤΑΙΠΕΔ και των υποψηφίων επενδυτών, αναλαμβάνοντας ευθύνη προς αποζημίωση έναντι αυτών για πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων του.
Η συνυπογραφή από το ελληνικό Δημόσιο, τονίζεται χαρακτηριστικά στην αιτιολογική έκθεση, όρων συμβάσεων, οι οποίες αφορούν την εφαρμογή μεγάλων και μακροπρόθεσμων επενδύσεων κρίνεται εύλογη για λόγους ασφάλειας δικαίου, προκειμένου και οι επενδυτές να εφαρμόσουν το επενδυτικό έργο που αναλαμβάνουν σε ένα περιβάλλον κοινωνικά και οικονομικά βέβαιο. Η εξασφάλιση ενός αξιόπιστου επενδυτικού περιβάλλοντος που θα προσελκύει τους υποψήφιους επενδυτές κρίθηκε απαραίτητη μετά τη διαπίστωση ότι γραφειοκρατία, πολυνομία, έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού αλλά και διοικητικές αποφάσεις επενδυτικού… παραλογισμού (π.χ. ανεπιφύλακτη έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του επενδυτικού φακέλου και αναιτιολόγητης εμπλοκής στην εξέλιξη της επένδυσης) τίναζαν στον αέρα επενδυτικά προγράμματα και απέτρεπαν οποιοδήποτε μελλοντικό ενδιαφέρον.
Τι αναφέρει η τροπολογία
Στην αιτιολογική έκθεση επισημαίνεται παράλληλα ότι η βασική αρχή των αποκρατικοποιήσεων προβλέπει ότι τα έσοδα θα κατευθύνονται αποκλειστικά στη μείωση του δημόσιου χρέους. Ειδικότερα, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται η μείωση του δημόσιου χρέους δεν συνιστά έναν απλώς δημοσιονομικό στόχο, αλλά αποτελεί εθνικό διακύβευμα, είναι προφανές ότι η εφαρμογή του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων, κατά τρόπο που να υπηρετείται στον μέγιστο βαθμό το δημόσιο συμφέρον, αποτελεί βασικό μέσο επίτευξης και των δημοσιονομικών στόχων της χώρας, καθώς το προϊόν της αξιοποίησης της ιδιωτικής περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους της χώρας.
Κατόπιν αυτών: «Η εφαρμογή του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων συνέχεται άμεσα με την επιτυχή αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων από την ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ που αποτελεί τον αρμόδιο φορέα αξιοποίησης αυτών των περιουσιακών στοιχείων με τους τρόπους που ορίζονται στη διάταξη του άρθρου 5 του Ν. 3986/2011, ιδίως δε με την κατάρτιση συμβάσεων πώλησης των περιουσιακών στοιχείων της ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ μεταξύ της τελευταίας και των ενδιαφερόμενων επενδυτών. Λόγω της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος της αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων της ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, το ελληνικό Δημόσιο μπορεί, εφόσον το κρίνει σκόπιμο, να συνυπογράφει ύστερα από πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου τις εκάστοτε οικείες συμβάσεις μεταξύ της ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ και των υποψήφιων επενδυτών, αφού έχουν τηρηθεί προηγουμένως οι προβλεπόμενες διαδικασίες του άρθρου 4 του Ν. 3986/2011, για τους όρους των συμβάσεων με τους οποίους αναλαμβάνει ευθύνη προς αποζημίωση για πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων του. Τούτο διότι, στην υλοποίηση της αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων της ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ εμπλέκονται πλείστοι φορείς της Διοίκησης (π.χ. αρχαιολογία, πολεοδομικές αρχές κ.λπ.), οι οποίοι συνιστούν όργανα του νομικού προσώπου του κράτους, το οποίο είναι το μόνο αρμόδιο και ικανό να καθορίσει τη δράση τους και όχι της ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, η οποία είναι ανώνυμη εταιρεία λειτουργούσα σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας. Εξάλλου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα, το ελληνικό Δημόσιο υπέχει ούτως ή άλλως αντικειμενική εξωσυμβατική ευθύνη για τις παράνομες πράξεις και παραλείψεις των ως άνω φορέων και υπηρεσιών που είναι όργανά του, η οποία κατ’ αυτόν τον τρόπο περιορίζεται ποιοτικά και ποσοτικά με βάση τους όρους που συνομολογούνται στην εκάστοτε σύμβαση».
Από το Κέρδος online 1/2/2014 7:11
Κόκκινο χαλί στους υποψήφιους επενδυτές επιχειρεί να στρώσει η κυβέρνηση, ανακηρύσσοντας το Δημόσιο σε εγγυητή των επενδύσεων και αναλαμβάνοντας την υποχρέωση να καταβάλλει αποζημιώσεις στην περίπτωση που αποφάσεις ή παραλείψεις οργάνων του, πλήττουν τα επενδυτικά τους προγράμματα.
Με αιφνιδιαστική τροπολογία που κατατέθηκε χθες σε νομοσχέδιο του… υπουργείου Υγείας, η κυβέρνηση επιχειρεί να ξεμπλοκάρει τις μεγάλες επενδύσεις και να δημιουργήσει ένα αξιόπιστο επενδυτικό περιβάλλον, το οποίο μέχρι σήμερα λειτουργούσε αποτρεπτικά λόγω της εμπλοκής πολλών φορέων της ελληνικής διοίκησης (π.χ. αρχαιολογία, πολεοδομικές αρχές κ.λπ.) αλλά και ακυρωτικών αποφάσεων της δικαιοσύνης ύστερα από προσφυγές. Η εξασφάλιση των επενδυτών παρέχεται με τη δυνατότητα του ελληνικού Δημοσίου να συνυπογράφει τις εκάστοτε συμβάσεις του ΤΑΙΠΕΔ και των υποψηφίων επενδυτών, αναλαμβάνοντας ευθύνη προς αποζημίωση έναντι αυτών για πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων του.
Η συνυπογραφή από το ελληνικό Δημόσιο, τονίζεται χαρακτηριστικά στην αιτιολογική έκθεση, όρων συμβάσεων, οι οποίες αφορούν την εφαρμογή μεγάλων και μακροπρόθεσμων επενδύσεων κρίνεται εύλογη για λόγους ασφάλειας δικαίου, προκειμένου και οι επενδυτές να εφαρμόσουν το επενδυτικό έργο που αναλαμβάνουν σε ένα περιβάλλον κοινωνικά και οικονομικά βέβαιο. Η εξασφάλιση ενός αξιόπιστου επενδυτικού περιβάλλοντος που θα προσελκύει τους υποψήφιους επενδυτές κρίθηκε απαραίτητη μετά τη διαπίστωση ότι γραφειοκρατία, πολυνομία, έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού αλλά και διοικητικές αποφάσεις επενδυτικού… παραλογισμού (π.χ. ανεπιφύλακτη έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του επενδυτικού φακέλου και αναιτιολόγητης εμπλοκής στην εξέλιξη της επένδυσης) τίναζαν στον αέρα επενδυτικά προγράμματα και απέτρεπαν οποιοδήποτε μελλοντικό ενδιαφέρον.
Τι αναφέρει η τροπολογία
Στην αιτιολογική έκθεση επισημαίνεται παράλληλα ότι η βασική αρχή των αποκρατικοποιήσεων προβλέπει ότι τα έσοδα θα κατευθύνονται αποκλειστικά στη μείωση του δημόσιου χρέους. Ειδικότερα, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται η μείωση του δημόσιου χρέους δεν συνιστά έναν απλώς δημοσιονομικό στόχο, αλλά αποτελεί εθνικό διακύβευμα, είναι προφανές ότι η εφαρμογή του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων, κατά τρόπο που να υπηρετείται στον μέγιστο βαθμό το δημόσιο συμφέρον, αποτελεί βασικό μέσο επίτευξης και των δημοσιονομικών στόχων της χώρας, καθώς το προϊόν της αξιοποίησης της ιδιωτικής περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους της χώρας.
Κατόπιν αυτών: «Η εφαρμογή του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων συνέχεται άμεσα με την επιτυχή αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων από την ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ που αποτελεί τον αρμόδιο φορέα αξιοποίησης αυτών των περιουσιακών στοιχείων με τους τρόπους που ορίζονται στη διάταξη του άρθρου 5 του Ν. 3986/2011, ιδίως δε με την κατάρτιση συμβάσεων πώλησης των περιουσιακών στοιχείων της ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ μεταξύ της τελευταίας και των ενδιαφερόμενων επενδυτών. Λόγω της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος της αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων της ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, το ελληνικό Δημόσιο μπορεί, εφόσον το κρίνει σκόπιμο, να συνυπογράφει ύστερα από πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου τις εκάστοτε οικείες συμβάσεις μεταξύ της ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ και των υποψήφιων επενδυτών, αφού έχουν τηρηθεί προηγουμένως οι προβλεπόμενες διαδικασίες του άρθρου 4 του Ν. 3986/2011, για τους όρους των συμβάσεων με τους οποίους αναλαμβάνει ευθύνη προς αποζημίωση για πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων του. Τούτο διότι, στην υλοποίηση της αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων της ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ εμπλέκονται πλείστοι φορείς της Διοίκησης (π.χ. αρχαιολογία, πολεοδομικές αρχές κ.λπ.), οι οποίοι συνιστούν όργανα του νομικού προσώπου του κράτους, το οποίο είναι το μόνο αρμόδιο και ικανό να καθορίσει τη δράση τους και όχι της ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, η οποία είναι ανώνυμη εταιρεία λειτουργούσα σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας. Εξάλλου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα, το ελληνικό Δημόσιο υπέχει ούτως ή άλλως αντικειμενική εξωσυμβατική ευθύνη για τις παράνομες πράξεις και παραλείψεις των ως άνω φορέων και υπηρεσιών που είναι όργανά του, η οποία κατ’ αυτόν τον τρόπο περιορίζεται ποιοτικά και ποσοτικά με βάση τους όρους που συνομολογούνται στην εκάστοτε σύμβαση».
Από το Κέρδος online 1/2/2014 7:11
http://hellas-diaggeleas.blogspot.gr/2014/02/soros.html
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.