Από τα στοιχεία της
διαΝΕΟσις προκύπτει βαθιά αρνητική εικόνα για τους πρόσφυγες και τους
μετανάστες, ενώ η στήριξη για τους γάμους ομοφύλων έχει υποχωρήσει. Μεγάλη η
στήριξη για τη θανατική ποινή. Στα ύψη η εθνική υπερηφάνεια.
(Σημείωση: η
φρασεολογία του άρθρου
και η δυσφορία
για τον «κατήφορο»
της ελληνικής κοινωνίας
είναι από τους συντάκτες
του ΣΚΑΪ. Αποκωδικοποιείστε τους και
μην ενοχλήστε. Χαρείτε).
skai.gr - Αλέξανδρος Μαράκης
Δημοσίευση: 26/03/2018
Μικρή αλλά αισθητή στροφή της ελληνικής κοινωνίας προς
τον κοινωνικό συντηρητισμό, με ταυτόχρονη ενίσχυση της εθνικής υπερηφάνειας,
καταδεικνύει η έρευνα της διαΝΕΟσις για την ταυτότητα των Ελλήνων στις αρχές
του 2018.
Από τις απαντήσεις που έδωσαν οι 1.250 συμμετέχοντες προκύπτει ότι η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών είναι σκεπτική έως εχθρική προς τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, ότι η στήριξη για τους γάμους ομοφύλων έχει υποχωρήσει, κι ότι μεγάλο μερίδιο του πληθυσμού τάσσεται υπέρ της επαναφοράς της θανατικής ποινής.
Υπάρχει επίσης έντονη ταύτιση με την Ορθόδοξη Εκκλησία και αρνητική αντίληψη για το μουσουλμανικό στοιχείο.
Έντονα αρνητική εικόνα για τους μετανάστες
Το 72,1% των πολιτών κρίνει ότι η παρουσία μεταναστών στη χώρα μας αυξάνει την εγκληματικότητα, ποσοστό σχεδόν οκτώ μονάδες υψηλότερο σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2016. Σχεδόν δύο στους τρεις πιστεύουν ότι η εισροή μεταναστών αυξάνει την ανεργία, που συνιστά αύξηση άνω των επτά μονάδων.
Αντίθετα, όλο και λιγότεροι βλέπουν θετικές επιπτώσεις στην κοινωνία από την εισερχόμενη μετανάστευση. Μόλις το 30% θεωρεί ότι η παρουσία μεταναστών εμπλουτίζει τον πολιτισμό μας, σχεδόν τέσσερις μονάδες κάτω συγκριτικά με τα τέλη του 2016, ενώ πάνω από τα τρία τέταρτα δεν βλέπουν συμβολή των μεταναστών στην επίλυση του δημογραφικού προβλήματος.
Όσον αφορά την αντιμετώπιση των ανθρώπων που μπαίνουν παράνομα στη χώρα μας, ένας στους πέντε Έλληνες προκρίνει την άμεση απέλαση. Μόλις το 2,9% τάσσεται υπέρ της πλήρους ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία, αν κι υπάρχει ελαφρά αύξηση σε αυτό το ποσοστό κατά 0,7 μονάδες. Μακράν η δημοφιλέστερη λύση, που στηρίζεται από το 37%, είναι η προώθηση των λαθρομεταναστών στη χώρα επιλογής τους.
Σημειώνεται πάντως ότι καθαρές πλειοψηφίες τάσσονται υπέρ του να επιτρέπεται σε παιδιά νόμιμων μεταναστών να είναι σημαιοφόροι σε σχολικές εκδηλώσεις και του να λαμβάνουν άμεσα την ελληνική ιθαγένεια.
Στη δημοσκόπηση δεν φαίνεται να γίνεται καθαρή διάκριση ανάμεσα σε πρόσφυγες και μετανάστες.
Πέφτει η στήριξη για τους γκέι
Σε ό,τι αφορά τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, λιγότεροι από τέσσερις στους δέκα δηλώνουν ότι συμφωνούν με τους γάμους ομόφυλων ζευγαριών – «βουτιά» 11 και πλέον μονάδων – σε σχέση με το 2016.
Μόλις το 18% στηρίζει την υιοθεσία παιδιών από ζευγάρια ανδρών ή γυναικών, σχεδόν οκτώ μονάδες κάτω συγκριτικά με την προηγούμενη έρευνα.
Αίσθηση προκαλεί επίσης το λαϊκό έρεισμα που υπάρχει για νομοθέτηση της θανατικής ποινής για ορισμένα εγκλήματα, αν και αυτό απαγορεύεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το 49,8% δηλώνει πως θα συμφωνούσε ή μάλλον θα συμφωνούσε στην επαναφορά της εσχάτης των ποινών, ενώ λιγότεροι, σε ποσοστό 49,2%, διαφωνούν ή μάλλον διαφωνούν.
Θρησκεία και πατρίδα
Η έρευνα της διαΝΕΟσις καταδεικνύει τέλος ότι οι περισσότεροι Έλληνες έχουν μία έντονη θρησκευτική-εθνική ταυτότητα, η οποία έχει ως άξονες την πίστη και την εθνική υπερηφάνεια.
Σχεδόν το 85% δηλώνει ότι πιστεύει στην ύπαρξη θεού, σχεδόν έξι μονάδες πάνω σε σχέση με το 2016, ενώ σχεδόν έξι στους δέκα αισθάνονται «πολύ κοντά» στη θρησκεία. Πάνω από το ένα τρίτο πηγαίνει στην εκκλησία τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.
Το κομμάτι της θρησκείας συμπληρώνεται από μία βαθιά εθνική ταυτότητα, με πάνω από εννέα στους δέκα να δηλώνουν ότι είναι προσωπικά περήφανοι που είναι Έλληνες. Σχεδόν το 75% εκτιμά ότι «οι Έλληνες είναι ένας λαός µε μεγάλη ιστορία που παρά τη σημερινή κρίση ξεχωρίζει ακόμη για την ευφυΐα και τον πολιτισμό του».
Αυτή η περηφάνεια αντανακλάται και στα κριτήρια που θέτουν οι Έλληνες για να δεχτούν ότι κάποιος είναι όμοιός τους. Το 54,5% πιστεύει ότι Έλληνας γεννιέσαι και δεν γίνεσαι, αύξηση άνω των επτά μονάδων σε σχέση με το 2016.
Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα πιστεύουν ότι δεν είσαι Έλληνας εάν δεν έχεις γεννηθεί από Έλληνες γονείς. Πάνω από τους μισούς θέτουν ως προϋπόθεση την υιοθεσία ηθών και εθίμων, ενώ σχεδόν το ένα τέταρτο υποστηρίζει ότι για να θεωρείσαι Έλληνας πρέπει να είσαι και χριστιανός ορθόδοξος.
Στον αντίποδα, πάνω από το 65% δηλώνει ότι η λέξη «μουσουλμάνος» του προκαλεί αρνητικούς συνειρμούς.
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
Από τις απαντήσεις που έδωσαν οι 1.250 συμμετέχοντες προκύπτει ότι η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών είναι σκεπτική έως εχθρική προς τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, ότι η στήριξη για τους γάμους ομοφύλων έχει υποχωρήσει, κι ότι μεγάλο μερίδιο του πληθυσμού τάσσεται υπέρ της επαναφοράς της θανατικής ποινής.
Υπάρχει επίσης έντονη ταύτιση με την Ορθόδοξη Εκκλησία και αρνητική αντίληψη για το μουσουλμανικό στοιχείο.
Έντονα αρνητική εικόνα για τους μετανάστες
Το 72,1% των πολιτών κρίνει ότι η παρουσία μεταναστών στη χώρα μας αυξάνει την εγκληματικότητα, ποσοστό σχεδόν οκτώ μονάδες υψηλότερο σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2016. Σχεδόν δύο στους τρεις πιστεύουν ότι η εισροή μεταναστών αυξάνει την ανεργία, που συνιστά αύξηση άνω των επτά μονάδων.
Αντίθετα, όλο και λιγότεροι βλέπουν θετικές επιπτώσεις στην κοινωνία από την εισερχόμενη μετανάστευση. Μόλις το 30% θεωρεί ότι η παρουσία μεταναστών εμπλουτίζει τον πολιτισμό μας, σχεδόν τέσσερις μονάδες κάτω συγκριτικά με τα τέλη του 2016, ενώ πάνω από τα τρία τέταρτα δεν βλέπουν συμβολή των μεταναστών στην επίλυση του δημογραφικού προβλήματος.
Όσον αφορά την αντιμετώπιση των ανθρώπων που μπαίνουν παράνομα στη χώρα μας, ένας στους πέντε Έλληνες προκρίνει την άμεση απέλαση. Μόλις το 2,9% τάσσεται υπέρ της πλήρους ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία, αν κι υπάρχει ελαφρά αύξηση σε αυτό το ποσοστό κατά 0,7 μονάδες. Μακράν η δημοφιλέστερη λύση, που στηρίζεται από το 37%, είναι η προώθηση των λαθρομεταναστών στη χώρα επιλογής τους.
Σημειώνεται πάντως ότι καθαρές πλειοψηφίες τάσσονται υπέρ του να επιτρέπεται σε παιδιά νόμιμων μεταναστών να είναι σημαιοφόροι σε σχολικές εκδηλώσεις και του να λαμβάνουν άμεσα την ελληνική ιθαγένεια.
Στη δημοσκόπηση δεν φαίνεται να γίνεται καθαρή διάκριση ανάμεσα σε πρόσφυγες και μετανάστες.
Πέφτει η στήριξη για τους γκέι
Σε ό,τι αφορά τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, λιγότεροι από τέσσερις στους δέκα δηλώνουν ότι συμφωνούν με τους γάμους ομόφυλων ζευγαριών – «βουτιά» 11 και πλέον μονάδων – σε σχέση με το 2016.
Μόλις το 18% στηρίζει την υιοθεσία παιδιών από ζευγάρια ανδρών ή γυναικών, σχεδόν οκτώ μονάδες κάτω συγκριτικά με την προηγούμενη έρευνα.
Αίσθηση προκαλεί επίσης το λαϊκό έρεισμα που υπάρχει για νομοθέτηση της θανατικής ποινής για ορισμένα εγκλήματα, αν και αυτό απαγορεύεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το 49,8% δηλώνει πως θα συμφωνούσε ή μάλλον θα συμφωνούσε στην επαναφορά της εσχάτης των ποινών, ενώ λιγότεροι, σε ποσοστό 49,2%, διαφωνούν ή μάλλον διαφωνούν.
Θρησκεία και πατρίδα
Η έρευνα της διαΝΕΟσις καταδεικνύει τέλος ότι οι περισσότεροι Έλληνες έχουν μία έντονη θρησκευτική-εθνική ταυτότητα, η οποία έχει ως άξονες την πίστη και την εθνική υπερηφάνεια.
Σχεδόν το 85% δηλώνει ότι πιστεύει στην ύπαρξη θεού, σχεδόν έξι μονάδες πάνω σε σχέση με το 2016, ενώ σχεδόν έξι στους δέκα αισθάνονται «πολύ κοντά» στη θρησκεία. Πάνω από το ένα τρίτο πηγαίνει στην εκκλησία τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.
Το κομμάτι της θρησκείας συμπληρώνεται από μία βαθιά εθνική ταυτότητα, με πάνω από εννέα στους δέκα να δηλώνουν ότι είναι προσωπικά περήφανοι που είναι Έλληνες. Σχεδόν το 75% εκτιμά ότι «οι Έλληνες είναι ένας λαός µε μεγάλη ιστορία που παρά τη σημερινή κρίση ξεχωρίζει ακόμη για την ευφυΐα και τον πολιτισμό του».
Αυτή η περηφάνεια αντανακλάται και στα κριτήρια που θέτουν οι Έλληνες για να δεχτούν ότι κάποιος είναι όμοιός τους. Το 54,5% πιστεύει ότι Έλληνας γεννιέσαι και δεν γίνεσαι, αύξηση άνω των επτά μονάδων σε σχέση με το 2016.
Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα πιστεύουν ότι δεν είσαι Έλληνας εάν δεν έχεις γεννηθεί από Έλληνες γονείς. Πάνω από τους μισούς θέτουν ως προϋπόθεση την υιοθεσία ηθών και εθίμων, ενώ σχεδόν το ένα τέταρτο υποστηρίζει ότι για να θεωρείσαι Έλληνας πρέπει να είσαι και χριστιανός ορθόδοξος.
Στον αντίποδα, πάνω από το 65% δηλώνει ότι η λέξη «μουσουλμάνος» του προκαλεί αρνητικούς συνειρμούς.
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
«Υπάρχει μια τεράστια σιωπηλή πλειοψηφία που αρχίζει να αποκτά φωνή» - Συνέντευξη με τον ηγέτη της βελγικής εθνικιστικής ομάδας νέων Schild & Vrienden
ΑπάντησηΔιαγραφή- Voice of Europe / ΚΟ -
Πριν από δύο εβδομάδες, είδαμε ένα βίντεο που έγινε viral, από μια ομάδα νεαρών Φλαμανδών, που ονομάζεται "Schild& Vrienden", η οποία διέλυσε μια συγκέντρωση αριστερών υποστηρικτών των "open borders" στην πόλη της Γάνδης (δείτε το στο τέλος). Θα πάρουμε συνέντευξη από τον αρχηγό και ιδρυτή της ομάδας, τον Dries van Langenhove.
Η ομάδα σας εμφανίστηκε σε ένα βίντεο κατά αριστερών, το οποίο έγινε viral και ακόμη πέρασε και πέρα από την Ευρώπη. Περιμένατε αυτή την επιτυχία;
Ο αγώνας κατά του πολιτιστικού μαρξισμού και της μαζικής ανεξέλεγκτης μετανάστευσης είναι ένας αγώνας που διεξάγεται σε όλο τον κόσμο. Παντού σχηματίζονται μικρές ομάδες εθνικιστών και αυξάνονται καθημερινά.
Με το βίντεό μας θέλαμε να δείξουμε στον κόσμο ότι οι Φλαμανδοί εθνικιστές κάνουν το δικό τους μέρος. Θέλουμε να εμπνεύσουμε τη φλαμανδική νεολαία και την ευρωπαϊκή νεολαία να σηκωθούν και να υπερασπισθούν την κληρονομιά τους και το μέλλον τους.
Δεν περιμέναμε το βίντεο να γίνει viral. Παρά το γεγονός ότι υπάρχει λογοκρισία σε πολλές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το βίντεο μοιράστηκε και θεάθηκε πάνω από ένα εκατομμύριο φορές. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει μια τεράστια σιωπηλή πλειοψηφία που αρχίζει να αποκτά φωνή.
Ποιος ήταν ο στόχος της δράσης σας και θεωρείτε ότι τον πετύχατε;
Ο στόχος της δράσης μας ήταν να δείξουμε στους μαρξιστές και στους «ακτιβιστές» των «ανοικτών συνόρων» ότι η φλαμανδική νεολαία δεν θα επιτρέψει να καταστρέφεται η πολιτιστική της κληρονομιά από τους αριστερούς, προκειμένου να προωθήσουν την ατζέντα τους για περισσότερη παράνομη μετανάστευση. Σε λιγότερο από 24 ώρες οι εθνικιστές σε όλο τον κόσμο εμπνεύστηκαν από τη δράση μας και από τις εφημερίδες που έγραψαν για εμάς γίναμε γνωστοί σε όλους στην χώρα μας. Έτσι θα μπορούσατε να πείτε ότι η δράση μας είχε μεγάλη επιτυχία.
Υπήρχε και μια αρνητική πλευρά. Το υλικό σας έχει λογοκριθεί από το Facebook για παράδειγμα. Κάποια ιδέα γιατί συνέβη αυτό; Δεν μοιάζει με προσβλητικό υλικό.
Η λογοκρισία στο Facebook ήταν αποτέλεσμα οργανωμένης μαζικής αναφοράς από τους αριστερούς. Ο προσωπικός μου λογαριασμός αποκλείστηκε για 30 ημέρες για ένα ανόητο και αβλαβές post, μόνο και μόνο επειδή πολλοί αριστεροί το ανέφεραν. Το Facebook ασκεί ενεργά πολιτικά ορθή λογοκρισία.
Ποιο ήταν το κίνητρό σας για να ξεκινήσετε αυτό το κίνημα;
Το κίνητρό μου να ξεκινήσω το Schild & Vrienden είναι η μεγάλη αίσθηση που έχω περί δικαιοσύνης. Απλώς δεν μπορώ να ανεχτώ την αδικία και η φλαμανδική και η ευρωπαϊκή νεολαία αντιμετωπίζουν πολλές αδικίες.
Βλέπουμε τον πολιτισμό και την κληρονομιά μας να καταστρέφονται. Βλέπουμε ότι προσπαθούν να αντικαταστήσουν την ταυτότητά μας με ντροπή και ενοχή. Βλέπουμε μια μαζική, ανεξέλεγκτη μετανάστευση για να ικανοποιηθεί ένα ουτοπικό όνειρο προηγούμενων γενεών. Η πολιτική ελίτ που έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο χρέος που πρέπει τώρα να πληρώσουμε.
Τα mainstream μέσα ενημέρωσης, όπως το Knack, σας ονόμασαν δεξιό εξτρεμιστικό κίνημα, πώς θα το περιγράφατε;
Το Knack δεν μας ονόμασε εξτρεμιστικό κίνημα, νομίζω.
Τα μέσα ενημέρωσης στο Βέλγιο μας αντιμετωπίζουν αρκετά δίκαια μέχρι τώρα, επειδή εστιάζουμε σε θετικές ενέργειες. Βοηθάμε τους ηλικιωμένους και τους άστεγους, μαζεύουμε απορρίμματα, καθαρίζουμε μνημεία και προωθούμε τα τοπικά προϊόντα.
Τι μπορούμε να περιμένουμε από το Schild & vrienden στο μέλλον;
Στο μέλλον μπορείτε να περιμένετε ότι το Schild & Vrienden θα εξελιχθεί σε μαζικό κίνημα. Αποκτάμε πολύ έλξη στη Φλάνδρα λόγω του θετικού μας μηνύματος και της έκκλησης μας για δράση. Θέλουμε να κάνουμε πιο «επαγγελματικό» το κίνημά μας ώστε να μπορέσουμε να φτάσουμε σε μια οργάνωση που θα αλλάξει την πορεία της φλαμανδικής ιστορίας προς το καλύτερο.
Ζ.Π.