Βγήκαν από τα κουτιά οι υποστρατηγικοί πύραυλοι cruise SCALP-EG; Το SCALP-EG – ένα από τα στρατηγικά όπλα της Πολεμικής μας Αεροπορίας που κάνει τη διαφορά - έχει μέγιστο βεληνεκές 500 χλμ και δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει η αεράμυνα της Τουρκίας μέχρι στιγμής. Οι στόχοι τους είναι υψηλής επιχειρησιακής και πολιτικής αξίας, όπως οι γέφυρες του Βοσπόρου, το στρατηγείο της 1ης Στρατιάς στην Κωνσταντινούπολη, οι ναύσταθμοι του Γκιολτσούκ, της Σμύρνης, του Ακσάζ και της Μερσίνας, τα αεροδρόμια του Εσχί Σεχίρ, σταθμοί έγκαιρης προειδοποίησης, το τουρκικό υπουργείο Άμυνας.
Υπάρχουν ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες πώς στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία υπάρχει έντονη κινητικότητα τις τελευταίες ημέρες λόγω των προκλήσεων της Τουρκίας και του κινδύνου μιας κρίσης στο Αιγαίο και οι επιτελείς του ΓΕΑ εξετάζουν όλα τα σενάρια.
Το SCALP-EG έχει μήκος 5,1μ. και άνοιγμα πτερύγων 3μ., αλλά είναι βαρύτερο από το Apache με βάρος γύρω στα 1.300 κιλά αν και η γόμωση που μεταφέρει έχει βάρος 450 κιλά.
Η ακτίνα δράσης της ελληνικής διαμόρφωσης είναι επτασφράγιστο μυστικό: Απαγορεύεται να είναι πάνω από 500 χλμ. βάσει της συνθήκης για τον περιορισμό των όπλων μεσαίου βεληνεκούς στην Ευρώπη, αλλά όλοι ξέρουν ότι «μπορεί να είναι και μεγαλύτερη…».
Έτσι η γόμωση τύπου BROACH μπορεί να διαπεράσει σκυρόδεμα πάχους μεγαλύτερου των 6μέτρων, ή να εισχωρήσει σε βάθος εδάφους μεγαλύτερο των 9 μ. και να επιφέρει πλήγμα σε καλά προστατευμένους στόχους.
Έχουν ακρίβεια πλήγματος της τάξης των 2μ!
Οι στόχοι τους είναι υψηλής επιχειρησιακής και πολιτικής αξίας, όπως οι γέφυρες του Βοσπόρου, το στρατηγείο της 1ης Στρατιάς στην Κωνσταντινούπολη, οι ναύσταθμοι του Γκιολτσούκ, της Σμύρνης, του Ακσάζ και της Μερσίνας, τα αεροδρόμια του Εσχί Σεχίρ, σταθμοί έγκαιρης προειδοποίησης, το τουρκικό υπουργείο Άμυνας.
«Πρέπει να είμαστε έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο – Η απάντηση θα είναι φωτιά και ατσάλι»
Ένα από αυτά είναι να φορτωθούν τα γαλλικά βλήματα σε κάποια
από τα Mirage 2000-5Mk2 έτσι ώστε το πρώτο πλήγμα να είναι καίριο και
καταστροφικό από ελληνικής πλευράς και να μην δοθούν περιθώρια αντίδρασης στην
Τουρκία.
Πηγές από το Πεντάγωνο που επικαλούνται στρατιωτικά πόρταλ
αναφέρουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν φορτωθεί βλήματα αυτού του τύπου
στα Mirage 2000-5Mk2, αλλά από την άλλη επιβεβαιώνουν πώς έγινε
επιθεώρηση των SCALP-EG και όλων των στρατηγικών όπλων που βρίσκονται
στις αποθήκες της ΠΑ «καθώς πρέπει να είμαστε έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο».Οι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή τους δοθεί εντολή να τοποθετήσουν στους ειδικούς φορείς τα «φονικά βλήματα» cruise και οι χειριστές από την πλευρά τους να κάνουν την Τουρκία να μην πιστεύει από που της ήρθε. Έχει σημειωθεί πώς πλέον τα περιθώρια στενεύουν και αν η Τουρκία επιχειρήσει να κάνει την οποιαδήποτε αποβατική ενέργεια η απάντηση θα είναι «φωτιά και ατσάλι».
*******
Ο ΜΑΚΕΔΩΝ
Πριν από 15 χρόνια η Πολεμική Αεροπορία αιτήθηκε από τις ΗΠΑ
την απόκτηση του cruise βλήματος ΑGM-158 JASSM στο πλαίσιο της αγοράς των 50
F-16C/D Block 52+.
To βλήμα θα ολοκλήρωνε με ιδανικό τρόπο ένα αεροσκάφος που είχε επιλεγεί λόγω της ικανότητάς του να πραγματοποιεί κρούση σε βάθος, έστω και αν υπολειπόταν από το F-15H που ήταν ο μεγάλος χαμένος του διαγωνισμού για το ΝΜΑ της εποχής.
Η απάντηση "πάγωσε" της Αεροπορία: "ΟΧΙ". Και την πάγωσε γιατί οι Αμερικανοί κατά την διάρκεια των συζητήσεων για το Νέο Μαχητικό όχι απλά δεν αρνούντο την προοπτική απόκτησής του από την ΠΑ αλλά τόνιζαν ότι αν επιλεγεί αμερικανικό αεροσκάφος το JASSM θα "έδενε" απόλυτα μαζί του. Και τώρα δεν έδιναν άδεια εξαγωγής στο όπλο για το οποίο είχε γίνει η αγορά των συγκεκριμένων μαχητικών...
Εν πάση περιπτώσει ήταν μία ακομα προμήθεια όπου πρώτα πήραμε τον φορέα και εν συνεχεία αναζητούσαμε τα όπλα του φορέα!
Η κατάληξη ηταν να γίνει στην θέση των JASSM επιλογή των SCALP-EG και να δοθει στα Mirage 2000-5 δυνατότητα εκτέλεσης υποστρατηγικών αποστολών που δεν έχει το αεροσκάφος, λόγω περιορισμένης εμβελειας.
Εν πάση περιπτώσει αυτά ανήκουν στην ιστορία. Τώρα η ΠΑ χρειάζεται πολύ περισσότερα από τα κάπου 92 βλήματα SCALP για να κτυπήσει δυνατά και σε βάθος τον εθχρό με επαναλαμβανόμενες βολές.
Με απλά λόγια χρειαζόμαστε ένα αποτελεσματικό βλήμα cruise με ακτίνα δράσεις 300- 500 χλμ και συμβατό με τα αμερικανικά μαχητικά που αποτελούν την πλειοψηφία του αεροπορικού στόλου.
Ευτυχώς σήμερα η τεχνολογία κατασκευής βλημάτων cruise έχει διαχυθεί και χώρες που πριν 30 χρόνια ήταν αδύνατον να προχωρήσουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα τώρα μπορούν να το υλοποιήσουν.
Από τον Μάιο του 2011 ένα άρθρο του περιοδικού ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ενημερωνε ότι υπήρχε ένa τέτοιο project σε εξέλιξη από μια μικρή αλλά δυναμική ελληνική εταιρεία
Οι μηχανικοί της ελληνικής εταιρείας BSK Defense είχαν ξεκινήσει την ανάπτυξη ενός πρωτότυπου που θα μπορούσε στην πορεία να εξελιχτεί σε ένα επιχειρησιακό βλήμα cruise.
Το ελληνικό βλήμα με τον κωδικό «ΜΑΚΕΔΩΝ» ενσωματώνει πρωτοποριακή σχεδίαση με άτρακτο τραπεζοειδούς διατομής κατασκευασμένη από ανθρακονήματα και ενισχύσεις από Kevlar.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η άτρακτος του βλήματος θα υποστηρίζεται από ένα εσωτερικό πλαίσιο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο. Το πλαίσιο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να δεχτεί διαφόρων ειδών εκρηκτικές κεφάλες ανάλογα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις με μεγαλύτερη αυτή των 200 κιλών.
Το συνολικό βάρος του βλήματος «ΜΑΚΕΔΩΝ» είναι 550 κιλά, το μήκος του 4,5 μέτρα, το πλάτος 0,51 μέτρα, το ύψος του 0,47 μέτρα, ενώ το εκπέτασμα των ανακλινόμενων πτερύγων είναι 2,7 μέτρα. Τα τελευταία είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και, ουσιαστικά, πριν από την ανάπτυξή τους βρίσκονται εντός σχισμής στις δύο πλευρές της ατράκτου του βλήματος.
Τι σημαίνουν αυτές οι διαστάσεις: Δυνατότητα ανάρτησης μέχρι και τεσσάρων βλημάτων σε ένα μαχητικό και προσβολή πολλαπλών στόχων σε μία αποστολή! Χωρίς περιορισμό ως προς τον αριθμό τους, αφου το χαμηλό κόστος σημαίνει ότι θα μπορούσε να υπάρξει εύκολα μαι προμήθεια 200-300 βλημάτων σε πρώτη φάση.
Η ανάπτυξή τους γίνεται με ένα μηχανικό σύστημα το οποίο συνδέεται με τον υπολογιστή πτήσης του βλήματος. Ο υπολογιστής πτήσης του βλήματος είναι ο Phoenix-U Plus οποίος βασίζεται στην τεχνολογία της υπάρχουσας οικογένειας υπολογιστών πτήσης Phoenix την οποία έχει επίσης αναπτύξει η εταιρεία BSK Defense και διαθέτει δυνατότητες εισαγωγής τρισδιάστατου ψηφιακού χάρτη καθώς και τη διαχείριση και αποθήκευση των δεδομένων πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ο νέος υπολογιστής επιτρέπει στο βλήμα την εκτέλεση κύκλων γύρω από την περιοχή του στόχου (Loitering) για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί.
Επίσης, μπορεί να διαχειριστεί και να αποστείλει δεδομένα στοχοποίησης σε πραγματικό χρόνο και να δεχτεί δεδομένα διόρθωσης όσον αφορά στον στόχο και την πορεία του βλήματος. Στο σύστημα αυτό είναι προσαρμοσμένοι οι αισθητήρες πτήσης, το σύστημα GPS-INS, το υψομετρικό ραντάρ και η βάση δεδομένων. Το βλήμα προωθείται από τον υπό ανάπτυξη από την εταιρεία BSK Defense κινητήρα VRJ-1400A.
Το μήκος του κινητήρα VRJ-1400A είναι 110 εκατ., η διάμετρός του 32 εκατ., το βάρος του 35 κιλά, και η ώση που παράγει 440 λίβρες. Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί στις 30.000-65.000 στροφές το λεπτό, η θερμοκρασία των αερίων που παράγει είναι 900οC.
Χάρις σε αυτόν τον κινητήρα το ΜΑΚΕΔΩΝ επιτυγχάνει ταχύτητα πλεύσης 950 χλμ./ώρα, ενώ η εμβέλεια της εναέρια εκτοξευόμενης έκδοσης του βλήματος φτάνει αρχικά τα 300 χλμ. και η αυτονομία του τα 40 λεπτά. Σε δεύτερη φάση το βλήμα μπορεί να ξεπεράσει εύκολα τα 500 χλμ ως εμβέλεια.
Από τα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα είναι το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης καθώς και o υπολογιστής ελέγχου λειτουργίας του, γεγονός που προσδίνει στον κινητήρα VRJ-1400A χαρακτηριστικά plug and run.
Επιπλέον ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί με το σύστημα μετάκαυσης που έχει ήδη αναπτύξει και δοκιμάσει η εταιρεία. Η χρήση του μετακαυστήρα επιτρέπει στο βλήμα την αύξηση της ταχύτητας του η οποία μπορεί να φτάσει τα 1.110-1.200 χλμ./ώρα.
Αναφορικά με το ηλεκτροοπτικό σύστημα εντοπισμού και πρόσκτησης του στόχου καθώς και με το σύστημα καθοδήγησης του βλήματος προς τον στόχο, η πλέον αποτελεσματική επιλογή όπως έχει αποδείξει η διεθνής πρακτική είναι ο συνδυασμός ενός αισθητήρα IIR/CCD και η ζεύξη δεδομένων.
Βασικό στοιχείο της σχεδίασης του βλήματος είναι η επαύξηση της ακρίβειάς του και γι’ αυτό το λόγο προτιμήθηκε η εγκατάσταση ενός αισθητήρα IIR/CCD στο ρύγχος του «ΜΑΚΕΔΩΝ» σε συνδυασμό με την διασύνδεση του βλήματος με τον χρήστη δηλ. το αεροσκάφος που φέρει το βλήμα μέσω ζεύξης δεδομένων ώστε ο πιλότος να μπορεί να παρεμβαίνει στην πτήση του «ΜΑΚΕΔΩΝ» μέχρι και την τελευταία στιγμή (Man in the Loop) ώστε να αυξηθεί η πιθανότητα επιτυχίας.
Ο ηλεκτροοπτικός αισθητήρας μπορεί να κατασκευαστεί από την Miltech Hellas SA, η οποία πρόσφατα παρουσίασε την νέα θερμική κάμερα 3ης+ γενιάς την οποία έχει αναπτύξει με ιδίους πόρους.
Όσον αφορά την αναγνώριση και αυτόματη ταυτοποίηση του στόχου η σχετική τεχνολογία είναι εντός των δυνατοτήτων των ελληνικών εταιρειών. Βασική λειτουργία του συγκεκριμένου λογισμικού είναι η αξιοποίηση των πληροφοριών που προκύπτουν από τη σάρωση της τερματικής περιοχής ενδιαφέροντος, ο εντοπισμός των στόχων, η ταυτοποίησή του με τα δεδομένα που ο υπολογιστής διαθέτει στην βάση δεδομένων και η παρακολούθηση του στόχου αν αυτός κινείται.
Από εκεί και πέρα, ανάλογα με την διαμόρφωση της αποστολής, ο χρήστης μπορεί να προεπιλέξει πριν από την εκτέλεση της αποστολής την αυτόματη πρόσκρουση στον στόχο ή την τεχνική «Man in the Loop».
Στην περίπτωση που ο χρήστης έχει αποφασίσει την δυνατότητα παρέμβασης του χρήστη στο τελικό στάδιο της πτήσης, η μετάδοση της εικόνας προς αυτόν από το βλήμα μπορεί να γίνει μέσω συστήματος Data Link της εταιρείας INTRACOM Defence Electronics.
Η εταιρεία αυτή έχει ήδη αναπτύξει και κατασκευάσει για τις γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις το σύστημα Data Link των αντιαεροπορικών βλημάτων IRIS-T VL τα οποία προορίζονται για την αεράμυνα των βάσεων της γερμανικής Αεροπορίας.
Με βάση την εμπειρία που έχει αποκτήσει η εταιρεία εκτιμάται ότι η κατασκευή ενός συστήματος Data Link, το οποίο θα μπορούσε να λάβει δεδομένα και να στείλει δεδομένα σε ένα βλήμα κατηγορίας Stand Off, είναι εντός των πλαισίων των τεχνολογικών δυνατοτήτων της.
Φυσικά, για την περαιτέρω ανάπτυξη των υποσυστημάτων και του «ΜΑΚΕΔΩΝ» στο σύνολό του απαιτείται η βοήθεια της Πολιτείας, αφού μέχρι στιγμής ό,τι έχει υλοποιηθεί έχει χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους των εταιρειών στις περισσότερες περιπτώσεις.
Όσο και αν ακούγεται εξωφρενικό, αν και ένα σύστημα σαν το «ΜΑΚΕΔΩΝ» θα μπορούσε να συμβάλει στην επαύξηση των δυνατοτήτων της ΠΑ, η πολιτεία επικαλούμενη την οικονομική στενότητα δεν έχει σκύψει πάνω από αυτή την −ομολογουμένως αξιόλογη− πρόταση η οποία θα μπορούσε να συμπαρασύρει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών τουλάχιστον δέκα ελληνικές εταιρείες.
Δυστυχώς, όμως, άλλες οι προτεραιότητες μίας χώρας σαν την Αργεντινή που δεν απειλείται και επιδιώκει την ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας της και άλλες οι προτεραιότητες μίας χώρας που βρίσκεται υπό συνεχή απειλή από τη... φίλη και σύμμαχο Τουρκία η οποία επιλέγει να είναι πελάτης των ξένων εταιρειών.
Πριν από 16 χρόνια, από τις σελίδες της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ (Τεύχος 18, Μάρτιος 1996, σελ. 90-95) ένας άλλος αρθρογράφος ο Δρ. Αίθων Ναρλής (ο οποίος έχει υπηρετήσει ως Διευθυντής Έρευνας και Τεχνολογίας στην ΓΔΕ, με 24 χρόνια εμπειρίας στην ΕΑΒ και υπήρξε από τους κεντρικούς σχεδιαστές της βόμβας Laser και των αποστασιομέτρων Laser του πυροβολικού) ο οποίος πίστευε και ακόμα και σήμερα πιστεύει στις δυνατότητες της ελληνικής πολεμικής βιομηχανίας, είχε δημοσιεύσει ένα άρθρο με τίτλο «Ελληνικοί πύραυλοι cruise».
Είναι εντυπωσιακό, αλλά και τότε, 16 χρόνια πριν, ο συντάκτης ξεκίναγε το άρθρο του καυτηριάζοντας την «τεκμηριωμένη» διατύπωση που οι ιθύνοντες χρησιμοποιούσαν συχνά για να αντικρούσουν τις διάφορες προτάσεις ανάπτυξης οπλικών συστημάτων στην Ελλάδα ότι, «αυτά τα πράγματα δεν γίνονται στην Ελλάδα».
Σε αυτό το άρθρο, ο Δρ. Ναρλής προσπαθούσε να αποδείξει ότι η ελληνική πολεμική βιομηχανία μπορούσε να αναπτύξει ένα βλήμα cruise. Αν, σύμφωνα με την εμπεριστατωμένη αυτή ανάλυση ίσχυε κάτι τέτοιο για εκείνα τα χρόνια, αναρωτιέται κανείς τι θα μπορούσε να επιτύχει η ελληνική βιομηχανία σήμερα...
defencenet
To βλήμα θα ολοκλήρωνε με ιδανικό τρόπο ένα αεροσκάφος που είχε επιλεγεί λόγω της ικανότητάς του να πραγματοποιεί κρούση σε βάθος, έστω και αν υπολειπόταν από το F-15H που ήταν ο μεγάλος χαμένος του διαγωνισμού για το ΝΜΑ της εποχής.
Η απάντηση "πάγωσε" της Αεροπορία: "ΟΧΙ". Και την πάγωσε γιατί οι Αμερικανοί κατά την διάρκεια των συζητήσεων για το Νέο Μαχητικό όχι απλά δεν αρνούντο την προοπτική απόκτησής του από την ΠΑ αλλά τόνιζαν ότι αν επιλεγεί αμερικανικό αεροσκάφος το JASSM θα "έδενε" απόλυτα μαζί του. Και τώρα δεν έδιναν άδεια εξαγωγής στο όπλο για το οποίο είχε γίνει η αγορά των συγκεκριμένων μαχητικών...
Εν πάση περιπτώσει ήταν μία ακομα προμήθεια όπου πρώτα πήραμε τον φορέα και εν συνεχεία αναζητούσαμε τα όπλα του φορέα!
Η κατάληξη ηταν να γίνει στην θέση των JASSM επιλογή των SCALP-EG και να δοθει στα Mirage 2000-5 δυνατότητα εκτέλεσης υποστρατηγικών αποστολών που δεν έχει το αεροσκάφος, λόγω περιορισμένης εμβελειας.
Εν πάση περιπτώσει αυτά ανήκουν στην ιστορία. Τώρα η ΠΑ χρειάζεται πολύ περισσότερα από τα κάπου 92 βλήματα SCALP για να κτυπήσει δυνατά και σε βάθος τον εθχρό με επαναλαμβανόμενες βολές.
Με απλά λόγια χρειαζόμαστε ένα αποτελεσματικό βλήμα cruise με ακτίνα δράσεις 300- 500 χλμ και συμβατό με τα αμερικανικά μαχητικά που αποτελούν την πλειοψηφία του αεροπορικού στόλου.
Ευτυχώς σήμερα η τεχνολογία κατασκευής βλημάτων cruise έχει διαχυθεί και χώρες που πριν 30 χρόνια ήταν αδύνατον να προχωρήσουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα τώρα μπορούν να το υλοποιήσουν.
Από τον Μάιο του 2011 ένα άρθρο του περιοδικού ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ενημερωνε ότι υπήρχε ένa τέτοιο project σε εξέλιξη από μια μικρή αλλά δυναμική ελληνική εταιρεία
Οι μηχανικοί της ελληνικής εταιρείας BSK Defense είχαν ξεκινήσει την ανάπτυξη ενός πρωτότυπου που θα μπορούσε στην πορεία να εξελιχτεί σε ένα επιχειρησιακό βλήμα cruise.
Το ελληνικό βλήμα με τον κωδικό «ΜΑΚΕΔΩΝ» ενσωματώνει πρωτοποριακή σχεδίαση με άτρακτο τραπεζοειδούς διατομής κατασκευασμένη από ανθρακονήματα και ενισχύσεις από Kevlar.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η άτρακτος του βλήματος θα υποστηρίζεται από ένα εσωτερικό πλαίσιο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο. Το πλαίσιο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να δεχτεί διαφόρων ειδών εκρηκτικές κεφάλες ανάλογα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις με μεγαλύτερη αυτή των 200 κιλών.
Το συνολικό βάρος του βλήματος «ΜΑΚΕΔΩΝ» είναι 550 κιλά, το μήκος του 4,5 μέτρα, το πλάτος 0,51 μέτρα, το ύψος του 0,47 μέτρα, ενώ το εκπέτασμα των ανακλινόμενων πτερύγων είναι 2,7 μέτρα. Τα τελευταία είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και, ουσιαστικά, πριν από την ανάπτυξή τους βρίσκονται εντός σχισμής στις δύο πλευρές της ατράκτου του βλήματος.
Τι σημαίνουν αυτές οι διαστάσεις: Δυνατότητα ανάρτησης μέχρι και τεσσάρων βλημάτων σε ένα μαχητικό και προσβολή πολλαπλών στόχων σε μία αποστολή! Χωρίς περιορισμό ως προς τον αριθμό τους, αφου το χαμηλό κόστος σημαίνει ότι θα μπορούσε να υπάρξει εύκολα μαι προμήθεια 200-300 βλημάτων σε πρώτη φάση.
Η ανάπτυξή τους γίνεται με ένα μηχανικό σύστημα το οποίο συνδέεται με τον υπολογιστή πτήσης του βλήματος. Ο υπολογιστής πτήσης του βλήματος είναι ο Phoenix-U Plus οποίος βασίζεται στην τεχνολογία της υπάρχουσας οικογένειας υπολογιστών πτήσης Phoenix την οποία έχει επίσης αναπτύξει η εταιρεία BSK Defense και διαθέτει δυνατότητες εισαγωγής τρισδιάστατου ψηφιακού χάρτη καθώς και τη διαχείριση και αποθήκευση των δεδομένων πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ο νέος υπολογιστής επιτρέπει στο βλήμα την εκτέλεση κύκλων γύρω από την περιοχή του στόχου (Loitering) για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί.
Επίσης, μπορεί να διαχειριστεί και να αποστείλει δεδομένα στοχοποίησης σε πραγματικό χρόνο και να δεχτεί δεδομένα διόρθωσης όσον αφορά στον στόχο και την πορεία του βλήματος. Στο σύστημα αυτό είναι προσαρμοσμένοι οι αισθητήρες πτήσης, το σύστημα GPS-INS, το υψομετρικό ραντάρ και η βάση δεδομένων. Το βλήμα προωθείται από τον υπό ανάπτυξη από την εταιρεία BSK Defense κινητήρα VRJ-1400A.
Το μήκος του κινητήρα VRJ-1400A είναι 110 εκατ., η διάμετρός του 32 εκατ., το βάρος του 35 κιλά, και η ώση που παράγει 440 λίβρες. Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί στις 30.000-65.000 στροφές το λεπτό, η θερμοκρασία των αερίων που παράγει είναι 900οC.
Χάρις σε αυτόν τον κινητήρα το ΜΑΚΕΔΩΝ επιτυγχάνει ταχύτητα πλεύσης 950 χλμ./ώρα, ενώ η εμβέλεια της εναέρια εκτοξευόμενης έκδοσης του βλήματος φτάνει αρχικά τα 300 χλμ. και η αυτονομία του τα 40 λεπτά. Σε δεύτερη φάση το βλήμα μπορεί να ξεπεράσει εύκολα τα 500 χλμ ως εμβέλεια.
Από τα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα είναι το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης καθώς και o υπολογιστής ελέγχου λειτουργίας του, γεγονός που προσδίνει στον κινητήρα VRJ-1400A χαρακτηριστικά plug and run.
Επιπλέον ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί με το σύστημα μετάκαυσης που έχει ήδη αναπτύξει και δοκιμάσει η εταιρεία. Η χρήση του μετακαυστήρα επιτρέπει στο βλήμα την αύξηση της ταχύτητας του η οποία μπορεί να φτάσει τα 1.110-1.200 χλμ./ώρα.
Αναφορικά με το ηλεκτροοπτικό σύστημα εντοπισμού και πρόσκτησης του στόχου καθώς και με το σύστημα καθοδήγησης του βλήματος προς τον στόχο, η πλέον αποτελεσματική επιλογή όπως έχει αποδείξει η διεθνής πρακτική είναι ο συνδυασμός ενός αισθητήρα IIR/CCD και η ζεύξη δεδομένων.
Βασικό στοιχείο της σχεδίασης του βλήματος είναι η επαύξηση της ακρίβειάς του και γι’ αυτό το λόγο προτιμήθηκε η εγκατάσταση ενός αισθητήρα IIR/CCD στο ρύγχος του «ΜΑΚΕΔΩΝ» σε συνδυασμό με την διασύνδεση του βλήματος με τον χρήστη δηλ. το αεροσκάφος που φέρει το βλήμα μέσω ζεύξης δεδομένων ώστε ο πιλότος να μπορεί να παρεμβαίνει στην πτήση του «ΜΑΚΕΔΩΝ» μέχρι και την τελευταία στιγμή (Man in the Loop) ώστε να αυξηθεί η πιθανότητα επιτυχίας.
Ο ηλεκτροοπτικός αισθητήρας μπορεί να κατασκευαστεί από την Miltech Hellas SA, η οποία πρόσφατα παρουσίασε την νέα θερμική κάμερα 3ης+ γενιάς την οποία έχει αναπτύξει με ιδίους πόρους.
Όσον αφορά την αναγνώριση και αυτόματη ταυτοποίηση του στόχου η σχετική τεχνολογία είναι εντός των δυνατοτήτων των ελληνικών εταιρειών. Βασική λειτουργία του συγκεκριμένου λογισμικού είναι η αξιοποίηση των πληροφοριών που προκύπτουν από τη σάρωση της τερματικής περιοχής ενδιαφέροντος, ο εντοπισμός των στόχων, η ταυτοποίησή του με τα δεδομένα που ο υπολογιστής διαθέτει στην βάση δεδομένων και η παρακολούθηση του στόχου αν αυτός κινείται.
Από εκεί και πέρα, ανάλογα με την διαμόρφωση της αποστολής, ο χρήστης μπορεί να προεπιλέξει πριν από την εκτέλεση της αποστολής την αυτόματη πρόσκρουση στον στόχο ή την τεχνική «Man in the Loop».
Στην περίπτωση που ο χρήστης έχει αποφασίσει την δυνατότητα παρέμβασης του χρήστη στο τελικό στάδιο της πτήσης, η μετάδοση της εικόνας προς αυτόν από το βλήμα μπορεί να γίνει μέσω συστήματος Data Link της εταιρείας INTRACOM Defence Electronics.
Η εταιρεία αυτή έχει ήδη αναπτύξει και κατασκευάσει για τις γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις το σύστημα Data Link των αντιαεροπορικών βλημάτων IRIS-T VL τα οποία προορίζονται για την αεράμυνα των βάσεων της γερμανικής Αεροπορίας.
Με βάση την εμπειρία που έχει αποκτήσει η εταιρεία εκτιμάται ότι η κατασκευή ενός συστήματος Data Link, το οποίο θα μπορούσε να λάβει δεδομένα και να στείλει δεδομένα σε ένα βλήμα κατηγορίας Stand Off, είναι εντός των πλαισίων των τεχνολογικών δυνατοτήτων της.
Φυσικά, για την περαιτέρω ανάπτυξη των υποσυστημάτων και του «ΜΑΚΕΔΩΝ» στο σύνολό του απαιτείται η βοήθεια της Πολιτείας, αφού μέχρι στιγμής ό,τι έχει υλοποιηθεί έχει χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους των εταιρειών στις περισσότερες περιπτώσεις.
Όσο και αν ακούγεται εξωφρενικό, αν και ένα σύστημα σαν το «ΜΑΚΕΔΩΝ» θα μπορούσε να συμβάλει στην επαύξηση των δυνατοτήτων της ΠΑ, η πολιτεία επικαλούμενη την οικονομική στενότητα δεν έχει σκύψει πάνω από αυτή την −ομολογουμένως αξιόλογη− πρόταση η οποία θα μπορούσε να συμπαρασύρει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών τουλάχιστον δέκα ελληνικές εταιρείες.
Δυστυχώς, όμως, άλλες οι προτεραιότητες μίας χώρας σαν την Αργεντινή που δεν απειλείται και επιδιώκει την ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας της και άλλες οι προτεραιότητες μίας χώρας που βρίσκεται υπό συνεχή απειλή από τη... φίλη και σύμμαχο Τουρκία η οποία επιλέγει να είναι πελάτης των ξένων εταιρειών.
Πριν από 16 χρόνια, από τις σελίδες της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ (Τεύχος 18, Μάρτιος 1996, σελ. 90-95) ένας άλλος αρθρογράφος ο Δρ. Αίθων Ναρλής (ο οποίος έχει υπηρετήσει ως Διευθυντής Έρευνας και Τεχνολογίας στην ΓΔΕ, με 24 χρόνια εμπειρίας στην ΕΑΒ και υπήρξε από τους κεντρικούς σχεδιαστές της βόμβας Laser και των αποστασιομέτρων Laser του πυροβολικού) ο οποίος πίστευε και ακόμα και σήμερα πιστεύει στις δυνατότητες της ελληνικής πολεμικής βιομηχανίας, είχε δημοσιεύσει ένα άρθρο με τίτλο «Ελληνικοί πύραυλοι cruise».
Είναι εντυπωσιακό, αλλά και τότε, 16 χρόνια πριν, ο συντάκτης ξεκίναγε το άρθρο του καυτηριάζοντας την «τεκμηριωμένη» διατύπωση που οι ιθύνοντες χρησιμοποιούσαν συχνά για να αντικρούσουν τις διάφορες προτάσεις ανάπτυξης οπλικών συστημάτων στην Ελλάδα ότι, «αυτά τα πράγματα δεν γίνονται στην Ελλάδα».
Σε αυτό το άρθρο, ο Δρ. Ναρλής προσπαθούσε να αποδείξει ότι η ελληνική πολεμική βιομηχανία μπορούσε να αναπτύξει ένα βλήμα cruise. Αν, σύμφωνα με την εμπεριστατωμένη αυτή ανάλυση ίσχυε κάτι τέτοιο για εκείνα τα χρόνια, αναρωτιέται κανείς τι θα μπορούσε να επιτύχει η ελληνική βιομηχανία σήμερα...
defencenet
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ
ΧΤΥΠΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ
Τα βλήματα
SCALP-EG ανήκουν στην κατηγορία των βλημάτων cruise. Την 21/08/2000 υπογράφηκε
η σύμβαση απόκτησης των αεροσκαφών στην οποία συμπεριελήφθη και η απόκτηση 56
βλημάτων SCALP-EG που εν συνεχεία μέσω της option έγιναν τελικά 91 ή 92.
Τα 91 ή 92
βλήματα αγοράστηκαν από την Γαλλία, όταν οι ΗΠΑ αρνήθηκαν να πουλήσουν βλήματα AGM-130 στην Ελλάδα το 2000.
Το SCALP-EG έχει επίσης μήκος 5,1μ. και άνοιγμα πτερύγων 3μ., αλλά είναι
βαρύτερο από το Apache με βάρος γύρω στα 1.300 κιλά αν και η γόμωση που
μεταφέρει έχει βάρος 450 κιλά. Η ακτίνα δράσης της ελληνικής διαμόρφωσης είναι
επτασφράγιστο μυστικό: Απαγορεύεται να είναι πάνω από 500 χλμ. βάσει της
συνθηκης για τον περιορισμό των όπλων μεσαίου βεληνεκούς στην Ευρώπη, αλλά όλοι
ξέρουν ότι "Μπορεί να είναι και μεγαλύτερη"...
.
Έτσι η γόμωση τύπου BROACH μπορεί να διαπεράσει σκυρόδεμα πάχους
μεγαλύτερου των 6μ. ή να εισχωρήσει σε βάθος εδάφους μεγαλύτερο των 9 μ. και να
επιφέρει πλήγμα σε καλά προστατευμένους στόχους. Eχουν ακρίβεια πλήγματος της
τάξης των 2μ!
ΕΠΙΣΗΜΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΠO ΤΟ
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΜΑΣ.
SCALP-EG
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
• Καθοδήγηση: GPS /INS + IIR
(τελική φάση) με Terrain Masking και Terminal pop-up
maneuver
• Πολεμική Κεφαλή: Bomb Royal
Augmenting Charge (BROACH) με τρεις τρόπους λειτουργίας βάρους 120 Kg
• Εμβέλεια: 300 km
• Βάρος: 1300 kg
• Άνοιγμα Πτερύγων Καθοδήγησης: 2.84m
• Μήκος: 5.1m
• Πλάτος: 0.630 m
• Ταχύτητα: 0.85 Mach
• Τύπος Φέροντος Αεροσκάφους: M-2000-5
• Στόχοι: Ευκολίες Αεροδρομίων,
Ελλιμενισμένα Πλοία, Γέφυρες, Ενισχυμένοι στόχοι καθώς και Στόχοι στρατηγικού
ενδιαφέροντος.
Διαβάστε και τα άρθρα:
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΟΜΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΝΤΕΙΝΕΤΑΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΙΣΟΔΟΣ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΟΛΙΤΟΓΡΑΦΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΟΥΝ ΑΠ' ΕΥΘΕΙΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΛΕΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΛΕΟΣ
ΕΛΕΟΣ ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΠΟΛΕΜΟ
Πόλεμος πάντων μεν πατήρ εστί, πάντων δε βασιλεύς. Και τους μεν θεούς έδειξε, τους δε ανθρώπους, τους μεν δούλους εποίησε, τους δε ελευθέρους. ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ
ΔιαγραφήΥπάρχει και ένα όριο…
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει όλοι τους να καταλάβουν αλλά και εσείς, ότι κανένας δεν ενδιαφέρεται για την Ελλάδα. Εϊναι νεκρό σώμα απο χρόνια. Έρχεται πλιάτσικο. Δεν ερχεται πόλεμος αλλα πλιάτσικο