Άρθρο Γνώμης του Ευάγ. Αθανασιάδη.(*)
Έφυγε από τη ζωή ο Ταξίαρχος Παπαμελετίου.
Πιο γνωστός σαν: ο Ταγματάρχης Διοικητής της Α΄ Μοίρας Καταδρομών, το 1974.
Η Α΄ Μοίρα Καταδρομών, με Διοικητή τον Ταγματάρχη Παπαμελετίου, ήταν το εξ ουρανού στοργικό σφικταγκάλιασμα της Μητέρας Ελλάδος, στη δοκιμαζόμενη, λαβωμένη, γαλανομάτα, πανώρια κόρη της, την Κύπρο.
Η Πολιτεία, λάμπει δια της απουσίας της.
Η Θεία Πρόνοια όμως μερίμνησε και Δήμαρχος Ασπροπύργου, όπου έγινε η εξόδιος Ακολουθία, είναι ένας Έφεδρος Καταδρομέας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, σε έκτακτη συνεδρίαση, απεφάσισε οι σημαίες να κυματίζουν μεσίστιες, η εξόδιος Ακολουθία, να γίνει με Δημοτική δαπάνη και να ανεγερθεί προτομή του Ήρωα Δημότη τους.
Ο Δήμαρχος, ο έφεδρος κληρωτός καταδρομέας (στρατιώτης).
Ότι δεν μπορούν οι Άρχοντες της Πολιτείας καταφέρνουν οι Δήμαρχοι των Περιφερειακών Δήμων.
Κάποιες φορές, ότι δεν μπορούν οι Στρατηγοί, το επιτυγχάνουν οι οπλίτες.
Αυτή είναι η Ελλάδα μας, σε πείσμα των καιρών. Γι΄ αυτό και η Ελλάδα Ποτέ δεν πεθαίνει.
Τι ήταν η Επιχείρηση «Νίκη»;
Η Επιχείρηση Αερομεταφοράς μιας ολόκληρης Μοίρας Καταδρομών, από τη Κρήτη, νύχτα, σε ύψος πτήσεως 50 μέτρων, να διασχίσουν όλη την Ανατολική Μεσόγειο, με ανύπαρκτα μέσα αεροπλοΐας.
Ήταν ένα πολλαπλό κατόρθωμα – άθλος.
Τα Noratlas, ήταν αεροσκάφη (Α/Φ) που είχαν αποσυρθεί από τη Γερμανική Πολεμική Αεροπορία και τα πήραμε εμείς. Με τη κήρυξη της επιστρατεύσεως, τα αεροσκάφη αυτά εκτελούσαν νυχθημερόν πτήσεις, για τη διασπορά των αεροπορικών Μονάδων. Σε κάποια στιγμή, τους δόθηκε η εντολή προετοιμασίας, μεγάλης αερομεταφοράς.
Οι τεχνικοί
Συγκεντρώνονται όλα τα αεροσκάφη (Α/Φ) και το τεχνικό προσωπικό επιτυγχάνει, σε ελάχιστο χρόνο, πτητική διαθεσιμότητα100%, αυτών των παρωχημένων Α/Φ.
Αυτό ήταν το 1ο κατόρθωμα – άθλος. Των τεχνικών.
Οι πιλότοι.
Ξεκινάει η μετακίνηση αρχικά για Κρήτη, χωρίς να τους πουν που θα πάνε μετά. Από τη Κρήτη, τους δίνουν αποστολή για Κύπρο.
Σε κάθε Α/Φ, επέβαιναν 4 αεροπόροι, οι οποίοι ήταν παλιοί πιλότοι. Οι κυβερνήτες ήταν αρχαίοι επισμηναγοί. Είχαν πλήρη γνώση της επικινδυνότητας. Δεν δείλιασε κανένας.
Γνώριζαν, ότι οποιαδήποτε βλάβη ή προσβολή, σήμαινε θάνατος. Δεν υπήρξε καμιά δεύτερη σκέψη. Μόνο μπροστά, μόνο ψηλά. Πάντα μπροστά και πάντα ψηλά.
Το σημαντικότερο ! Ήταν όλη η Μονάδα! Δεν ήταν κάποιοι επιλεγμένοι.
Σε μια αεροπορική δύναμη να βρεις 1 ή 2 «τρελούς» είναι δυνατόν σε όλους σχεδόν τους Στρατούς.
Το να είναι όλοι «τρελοί» και αποφασισμένοι, είναι Παγκόσμιο ψυχολογικό παράδοξο. Αυτό γίνεται σε πολύ λίγους, μα πάρα πολύ λίγους Στρατούς – Έθνη.
Αυτό ήταν το 2ο κατόρθωμα – άθλος, των Ιπταμένων. Των Αεροπόρων.
Οι Καταδρομείς.
Διατάζεται η αερομεταφορά της Α΄ Μοίρας Καταδρομών. Στη Μονάδα, υπήρχαν αρκετοί Αλεξιπτωτιστές και γνώριζαν τις δυνατότητες αλλά και μεγάλες αδυναμίες των Α/Φ Νoratlas. Κανένας δισταγμός.
Μετακινήθηκαν προς το αεροδρόμιο, τραγουδώντας το «πότε θα κάνει ξαστεριά».
Αναφέρονται περιστατικά, όπου προσωπικό που είχε ορισθεί να παραμείνει, παρακάλεσε ή και παραβίασε διαταγές και επιβιβάστηκε τη τελευταία στιγμή αυτοβούλως. Όλοι γνώριζαν τι έκαναν.
Αυτό ήταν το 3ο κατόρθωμα – άθλος, των μονάδων Καταδρομών.
Η ορμή.
Είχε ορισθεί η ώρα που θα ξεκινούσε το 1ο Α/Φ και ανά 5 λεπτά απογειωνόταν το επόμενο.
Το τελευταίο Α/Φ έπρεπε να απογειωθεί πριν τη 12η νυκτερινή. Μετά την ώρα αυτή δεν θα επιτρεπόταν άλλη απογείωση γιατί δεν θα μπορούσαν να επιστρέψουν νύχτα, τουλάχιστον μέχρι τα δυτικά της Ρόδου.
Σε μια περίπτωση δυσκολίας εκκινήσεως Α/Φ κατά την απογείωση, το προσπέρασε το επόμενο, για να μην χαθεί ο ρυθμός απογείωσης. Το τελευταίο Α/Φ υπερέβη τη 12η νυκτερινή και εδόθη εντολή να μην απογειωθεί. Οι πιλότοι του Α/Φ, κατά παράβαση των εντολών, απογειώθηκαν και μέχρι σήμερα περιγράφουν, «δεν θέλαμε να χάσουμε αυτή την αποστολή, αυτό το πανηγύρι».
Αυτό ήταν το 4ο κατόρθωμα – άθλος, της ψυχής του Έλληνα.
Περιφρόνηση του κινδύνου.
Και όλοι αυτοί, προτίμησαν προς χάριν της μυστικότητας, που είναι βασική αρχή επιτυχίας των νυκτερινών διεισδύσεων, να ριψοκινδυνεύσουν με οριακή ειδοποίηση των δυνάμεων του αεροδρομίου.
Η τρωτότητα των Α/Φ και το ευάλωτο της Επιχειρήσεως κατά την 5ώρη πτήση, ήταν το κρισιμότερο σημείο της επιχειρήσεως και απαιτούσε απόλυτη μυστικότητα. Να μην το ξέρει κανείς, να μην διαρρεύσει. Στον αέρα και την θάλασσα υπήρχαν τουλάχιστον τρείς ισχυρές αεροναυτικές δυνάμεις.
Και άλλες 100 φορές εάν χρειαζόταν να το κάνουν, αυτή τη μυστικότητα θα τη τηρούσαν, …με οποιαδήποτε κόστος...
Αυτό ήταν το 5ο κατόρθωμα – άθλος. Η περιφρόνηση του κινδύνου.
Δεν ήταν η παρόρμηση ενός απερίσκεπτου Πιλότου, ενός ριψοκίνδυνου καταδρομέα, ήταν η ορμή ενός ολοκλήρου γένους ενσυνείδητων παραφρόνων.
Η Επιχείρηση «Νίκη» έχει καταγραφεί σαν ένα Παγκόσμιο αεροπορικό κατόρθωμα – άθλος, επιτυχούς νυχτερινής αεροπορικής διεισδύσεως ικανού βάθους, τόσο μεγάλου όγκου Α/Φ και δυνάμεων, μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Τα Α/Φ, διέσπασαν τρείς ναυτικούς αποκλεισμούς, τριών (3) στόλων (ΗΠΑ, Αγγλίας, Τουρκίας).
Δεν θα αναφερθούμε στις επιχειρήσεις που ακλούθησαν, ότι το αεροδρόμιο της Λευκωσίας, χάρη στην Α΄ΜΚ, δεν καταλήφθηκε από τους Τούρκους.
Αυτό ήταν κατόρθωμα – άθλος της Μοίρας των Καταδρομών του Παπαμελετίου.
Η βόρεια πλευρά της Λευκωσίας είναι εκεί που είναι σήμερα, χάρη σε ένα μικρό τμήμα της Α΄ Μοίρας Καταδρομών.
Ο Ήρωας Παπαμελετίου πιο επίκαιρος από ποτέ.
Άφησε τη τελευταία του πνοή σε μια χρονική στιγμή που χρειαζόμαστε ένα μήνυμα, το παράδειγμά του.
Να μας θυμίζει ότι ήρωες και Λεβέντες η Ελλάδα θα γεννά πάντα !
Κανείς από αυτούς δεν τιμήθηκε και το συμπέρασμα ένα.
Καταδρομείς, Μονάδες, Αεροπόροι υπήρχαν και υπάρχουν πάντα για να κάνουν κατορθώματα και άθλους.
Πολιτικοί και Διπλωμάτες για να το υποστηρίζουν υπάρχουν ;
Είναι μερικοί που παίρνουν αξία από την στολή και την θέση τους.
Αλλά υπάρχουν και μερικοί που δίνουν αξία στην στολή και την ιδιότητα τους,
Ο Παπαμελετίου ήταν σίγουρα από αυτούς.
Μην τον ζηλέψετε… Μοιάστε του…
Παπαμελετίου, 20 Μαρτίου 2018.
Από τις πτέρυγες του Αλεξιπτωτιστού, στις πτέρυγες των Αγγέλων.
Αιώνιος, Αιωνίως, στην Αιωνιότητα.
Παπαμελετίου, 20 Μαρτίου 2018.
Ακόμη μία πιο ηρωική «πτήση».
Πάει να πάρει προσκλητήριο στους «πράγματι ζωντανούς».
Βαρέθηκε τους «ψόφιους».
Οδοί και Λεωφόροι πολιτικών και άλλων υπάρχουν.
Οδός Παπαμελετίου Υπάρχει;
Δεν ξέρω εάν υπάρχει «οδός Παπαμελετίου».
Ξέρω όμως «κατοίκους» αυτής της «οδού»,
και αυτούς που ακολουθούν αυτόν τον «δρόμο».
Και αυτό έχει σημασία.
Έφυγε από τη ζωή ο Ταξίαρχος Παπαμελετίου.
Πιο γνωστός σαν: ο Ταγματάρχης Διοικητής της Α΄ Μοίρας Καταδρομών, το 1974.
Η Α΄ Μοίρα Καταδρομών, με Διοικητή τον Ταγματάρχη Παπαμελετίου, ήταν το εξ ουρανού στοργικό σφικταγκάλιασμα της Μητέρας Ελλάδος, στη δοκιμαζόμενη, λαβωμένη, γαλανομάτα, πανώρια κόρη της, την Κύπρο.
Η Πολιτεία, λάμπει δια της απουσίας της.
Η Θεία Πρόνοια όμως μερίμνησε και Δήμαρχος Ασπροπύργου, όπου έγινε η εξόδιος Ακολουθία, είναι ένας Έφεδρος Καταδρομέας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, σε έκτακτη συνεδρίαση, απεφάσισε οι σημαίες να κυματίζουν μεσίστιες, η εξόδιος Ακολουθία, να γίνει με Δημοτική δαπάνη και να ανεγερθεί προτομή του Ήρωα Δημότη τους.
Ο Δήμαρχος, ο έφεδρος κληρωτός καταδρομέας (στρατιώτης).
Ότι δεν μπορούν οι Άρχοντες της Πολιτείας καταφέρνουν οι Δήμαρχοι των Περιφερειακών Δήμων.
Κάποιες φορές, ότι δεν μπορούν οι Στρατηγοί, το επιτυγχάνουν οι οπλίτες.
Αυτή είναι η Ελλάδα μας, σε πείσμα των καιρών. Γι΄ αυτό και η Ελλάδα Ποτέ δεν πεθαίνει.
Τι ήταν η Επιχείρηση «Νίκη»;
Η Επιχείρηση Αερομεταφοράς μιας ολόκληρης Μοίρας Καταδρομών, από τη Κρήτη, νύχτα, σε ύψος πτήσεως 50 μέτρων, να διασχίσουν όλη την Ανατολική Μεσόγειο, με ανύπαρκτα μέσα αεροπλοΐας.
Ήταν ένα πολλαπλό κατόρθωμα – άθλος.
Τα Noratlas, ήταν αεροσκάφη (Α/Φ) που είχαν αποσυρθεί από τη Γερμανική Πολεμική Αεροπορία και τα πήραμε εμείς. Με τη κήρυξη της επιστρατεύσεως, τα αεροσκάφη αυτά εκτελούσαν νυχθημερόν πτήσεις, για τη διασπορά των αεροπορικών Μονάδων. Σε κάποια στιγμή, τους δόθηκε η εντολή προετοιμασίας, μεγάλης αερομεταφοράς.
Οι τεχνικοί
Συγκεντρώνονται όλα τα αεροσκάφη (Α/Φ) και το τεχνικό προσωπικό επιτυγχάνει, σε ελάχιστο χρόνο, πτητική διαθεσιμότητα100%, αυτών των παρωχημένων Α/Φ.
Αυτό ήταν το 1ο κατόρθωμα – άθλος. Των τεχνικών.
Οι πιλότοι.
Ξεκινάει η μετακίνηση αρχικά για Κρήτη, χωρίς να τους πουν που θα πάνε μετά. Από τη Κρήτη, τους δίνουν αποστολή για Κύπρο.
Σε κάθε Α/Φ, επέβαιναν 4 αεροπόροι, οι οποίοι ήταν παλιοί πιλότοι. Οι κυβερνήτες ήταν αρχαίοι επισμηναγοί. Είχαν πλήρη γνώση της επικινδυνότητας. Δεν δείλιασε κανένας.
Γνώριζαν, ότι οποιαδήποτε βλάβη ή προσβολή, σήμαινε θάνατος. Δεν υπήρξε καμιά δεύτερη σκέψη. Μόνο μπροστά, μόνο ψηλά. Πάντα μπροστά και πάντα ψηλά.
Το σημαντικότερο ! Ήταν όλη η Μονάδα! Δεν ήταν κάποιοι επιλεγμένοι.
Σε μια αεροπορική δύναμη να βρεις 1 ή 2 «τρελούς» είναι δυνατόν σε όλους σχεδόν τους Στρατούς.
Το να είναι όλοι «τρελοί» και αποφασισμένοι, είναι Παγκόσμιο ψυχολογικό παράδοξο. Αυτό γίνεται σε πολύ λίγους, μα πάρα πολύ λίγους Στρατούς – Έθνη.
Αυτό ήταν το 2ο κατόρθωμα – άθλος, των Ιπταμένων. Των Αεροπόρων.
Οι Καταδρομείς.
Διατάζεται η αερομεταφορά της Α΄ Μοίρας Καταδρομών. Στη Μονάδα, υπήρχαν αρκετοί Αλεξιπτωτιστές και γνώριζαν τις δυνατότητες αλλά και μεγάλες αδυναμίες των Α/Φ Νoratlas. Κανένας δισταγμός.
Μετακινήθηκαν προς το αεροδρόμιο, τραγουδώντας το «πότε θα κάνει ξαστεριά».
Αναφέρονται περιστατικά, όπου προσωπικό που είχε ορισθεί να παραμείνει, παρακάλεσε ή και παραβίασε διαταγές και επιβιβάστηκε τη τελευταία στιγμή αυτοβούλως. Όλοι γνώριζαν τι έκαναν.
Αυτό ήταν το 3ο κατόρθωμα – άθλος, των μονάδων Καταδρομών.
Η ορμή.
Είχε ορισθεί η ώρα που θα ξεκινούσε το 1ο Α/Φ και ανά 5 λεπτά απογειωνόταν το επόμενο.
Το τελευταίο Α/Φ έπρεπε να απογειωθεί πριν τη 12η νυκτερινή. Μετά την ώρα αυτή δεν θα επιτρεπόταν άλλη απογείωση γιατί δεν θα μπορούσαν να επιστρέψουν νύχτα, τουλάχιστον μέχρι τα δυτικά της Ρόδου.
Σε μια περίπτωση δυσκολίας εκκινήσεως Α/Φ κατά την απογείωση, το προσπέρασε το επόμενο, για να μην χαθεί ο ρυθμός απογείωσης. Το τελευταίο Α/Φ υπερέβη τη 12η νυκτερινή και εδόθη εντολή να μην απογειωθεί. Οι πιλότοι του Α/Φ, κατά παράβαση των εντολών, απογειώθηκαν και μέχρι σήμερα περιγράφουν, «δεν θέλαμε να χάσουμε αυτή την αποστολή, αυτό το πανηγύρι».
Αυτό ήταν το 4ο κατόρθωμα – άθλος, της ψυχής του Έλληνα.
Περιφρόνηση του κινδύνου.
Και όλοι αυτοί, προτίμησαν προς χάριν της μυστικότητας, που είναι βασική αρχή επιτυχίας των νυκτερινών διεισδύσεων, να ριψοκινδυνεύσουν με οριακή ειδοποίηση των δυνάμεων του αεροδρομίου.
Η τρωτότητα των Α/Φ και το ευάλωτο της Επιχειρήσεως κατά την 5ώρη πτήση, ήταν το κρισιμότερο σημείο της επιχειρήσεως και απαιτούσε απόλυτη μυστικότητα. Να μην το ξέρει κανείς, να μην διαρρεύσει. Στον αέρα και την θάλασσα υπήρχαν τουλάχιστον τρείς ισχυρές αεροναυτικές δυνάμεις.
Και άλλες 100 φορές εάν χρειαζόταν να το κάνουν, αυτή τη μυστικότητα θα τη τηρούσαν, …με οποιαδήποτε κόστος...
Αυτό ήταν το 5ο κατόρθωμα – άθλος. Η περιφρόνηση του κινδύνου.
Δεν ήταν η παρόρμηση ενός απερίσκεπτου Πιλότου, ενός ριψοκίνδυνου καταδρομέα, ήταν η ορμή ενός ολοκλήρου γένους ενσυνείδητων παραφρόνων.
Η Επιχείρηση «Νίκη» έχει καταγραφεί σαν ένα Παγκόσμιο αεροπορικό κατόρθωμα – άθλος, επιτυχούς νυχτερινής αεροπορικής διεισδύσεως ικανού βάθους, τόσο μεγάλου όγκου Α/Φ και δυνάμεων, μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Τα Α/Φ, διέσπασαν τρείς ναυτικούς αποκλεισμούς, τριών (3) στόλων (ΗΠΑ, Αγγλίας, Τουρκίας).
Δεν θα αναφερθούμε στις επιχειρήσεις που ακλούθησαν, ότι το αεροδρόμιο της Λευκωσίας, χάρη στην Α΄ΜΚ, δεν καταλήφθηκε από τους Τούρκους.
Αυτό ήταν κατόρθωμα – άθλος της Μοίρας των Καταδρομών του Παπαμελετίου.
Η βόρεια πλευρά της Λευκωσίας είναι εκεί που είναι σήμερα, χάρη σε ένα μικρό τμήμα της Α΄ Μοίρας Καταδρομών.
Ο Ήρωας Παπαμελετίου πιο επίκαιρος από ποτέ.
Άφησε τη τελευταία του πνοή σε μια χρονική στιγμή που χρειαζόμαστε ένα μήνυμα, το παράδειγμά του.
Να μας θυμίζει ότι ήρωες και Λεβέντες η Ελλάδα θα γεννά πάντα !
Κανείς από αυτούς δεν τιμήθηκε και το συμπέρασμα ένα.
Καταδρομείς, Μονάδες, Αεροπόροι υπήρχαν και υπάρχουν πάντα για να κάνουν κατορθώματα και άθλους.
Πολιτικοί και Διπλωμάτες για να το υποστηρίζουν υπάρχουν ;
Είναι μερικοί που παίρνουν αξία από την στολή και την θέση τους.
Αλλά υπάρχουν και μερικοί που δίνουν αξία στην στολή και την ιδιότητα τους,
Ο Παπαμελετίου ήταν σίγουρα από αυτούς.
Μην τον ζηλέψετε… Μοιάστε του…
Παπαμελετίου, 20 Μαρτίου 2018.
Από τις πτέρυγες του Αλεξιπτωτιστού, στις πτέρυγες των Αγγέλων.
Αιώνιος, Αιωνίως, στην Αιωνιότητα.
Παπαμελετίου, 20 Μαρτίου 2018.
Ακόμη μία πιο ηρωική «πτήση».
Πάει να πάρει προσκλητήριο στους «πράγματι ζωντανούς».
Βαρέθηκε τους «ψόφιους».
Οδοί και Λεωφόροι πολιτικών και άλλων υπάρχουν.
Οδός Παπαμελετίου Υπάρχει;
Δεν ξέρω εάν υπάρχει «οδός Παπαμελετίου».
Ξέρω όμως «κατοίκους» αυτής της «οδού»,
και αυτούς που ακολουθούν αυτόν τον «δρόμο».
Και αυτό έχει σημασία.
(*) Ο Ευάγγελος Αθανασιάδης είναι Συνταγματάρχης ε.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν συνάδουν με το περιεχόμενο της ανάρτησης, όπως και σχόλια υβριστικά προς τους αρθρογράφους, προσβλητικά σχόλια προς άλλους αναγνώστες σχολιαστές και λεκτικές επιθέσεις προς το ιστολόγιο θα διαγράφονται.